Ο ηθοποιός Δημήτρης Πετρόπουλος μιλά στο Kulturosupa.gr για τη παράσταση «Ολεάννα» του Ντείβιντ Μάμετ.

2 Views
Ο ηθοποιός Δημήτρης Πετρόπουλος μιλά στο Kulturosupa.gr για τη παράσταση «Ολεάννα» του Ντείβιντ Μάμετ. Ο ηθοποιός Δημήτρης Πετρόπουλος μιλά στο Kulturosupa.gr για τη παράσταση «Ολεάννα» του Ντείβιντ Μάμετ.

Ο ηθοποιός Δημήτρης Πετρόπουλος μιλά στο Kulturosupa.gr για τη παράσταση «Ολεάννα» του Ντείβιντ Μάμετ.

Αυτός καθηγητής Πανεπιστημίου, αυτή φοιτήτρια. Παγιδευμένοι σε ένα ανελέητο παιχνίδι εξουσίας, αναμετρώνται με σφοδρότητα στο ευαίσθητο πεδίο της εκπαίδευσης. Είναι το έργο του βραβευμένου με Πούλιτζερ συγγραφέα Ντέιβιντ Μάμετ, «Ολεάννα».
 
Για τη παράσταση που θα παρουσιαστεί για ένα μόνο τριήμερο, 12,13 & 14 Μαΐου, ο ηθοποιός Δημήτρης Πετρόπουλος μιλά στο Kulturosupa.gr ώστε να ξέρετε τι θα δείτε στο Θέατρο Αυλαία.
 
1. Είστε «παιδί του Κρατικού». Πως και δεν συνεργαστήκατε ποτέ με το ΚΘΒΕ ;
Ανήκω στην πρώτη φουρνιά αποφοίτων, για να σας δώσω να καταλάβετε. Η Σχολή ήταν ακόμα παράρτημα της Σχολής του Εθνικού. Οπότε, στη Σαλονίκη δεν αισθάνομαι πως έρχομαι, αισθάνομαι πως επιστρέφω, σα να γυρνάω σπίτι. Οι μυρωδιές, οι ήχοι, οι γεύσεις, οι εικόνες, οι μνήμες… είναι τόσα πολλά.
 
2. Τι ηλικία είχατε τότε;
Ήμουνα έφηβος ακόμα όταν ήρθα να σπουδάσω, δεκαεφτάμισυ χρονώ. Η πρώτη νιότη μου σ΄αυτόν εδώ τον τόπο, με ό,τι αυτό σημαίνει.
 
3. Φαντάζομαι και η πρώτη επαφή με τη σκηνή…
Ναι. Η πρώτη αίσθηση σκηνής, τα πρώτα όνειρα, η πρώτη εμφάνιση στο θέατρο, Πενθέας στις ΄΄Βάκχες΄΄. Εδώ έχω δικούς μου ανθρώπους, ένα κομμάτι της οικογένειάς μου. Νιώθω μια ιδιαίτερη συγκίνηση και μια παράξενη εφηβική αμηχανία που θάμαι στο Αυλαία. Σαν να ξαναπιάνω το νήμα εκεί που τ΄ άφησα. Σαν κάτι να αρχίζει πάλι. Εύχομαι νάναι και για το κοινό αυτό που λεν ευχάριστη συνάντηση και να ξανάρθω σύντομα. Κράτησε πάρα πολύ αυτός ο χωρισμός και η ζωή περνάει.
 
4. Ευχάριστο θάναι σίγουρα καθώς έστω και αργά θα σας δούμε στην «Ολεάννα» του Ντείβιντ Μάμετ. Πείτε μας το θέμα που πραγματεύεται η παράσταση;
-΄΄Ωραία μέρα σήμερα !΄΄
 -΄΄Ε, και;΄΄
-΄΄Ε, και; Μα αυτή είναι όλη η ουσία της ανθρώπινης επικοινωνίας. Ο ένας λέει κάτι συμβατικό, ο άλλος απαντάει, αλλά δεν θέλουν να  μιλήσουν προφανώς για τον καιρό. Να επικοινωνήσουν θέλουν.΄΄
 
Μέσα από τη σχέση ενός καθηγητή και μιας φοιτήτριας ξεδιπλώνεται όλη η ανθρώπινη ανάγκη για επικοινωνία και κατανόηση. Δυο άνθρωποι τόσο πολύ εγκλωβισμένοι στις υποκειμενικές τους νοηματοδοτήσεις που εντέλει δεν καταφέρνουν να επικοινωνήσουν ούτε στο ελάχιστο. Όπως συμβαίνει σε όλους μας συχνά, είτε το συνειδητοποιούμε είτε όχι, είτε το αντέχουμε είτε όχι.
 
5. Τί θα μπορούσατε να αποκαλύψετε από την υπόθεσή της;
Πως οι ανατροπές είναι αλλεπάλληλες και καταιγιστικές και οδηγούν σε ένα απροσδόκητα ακραίο και φαινομενικά λυτρωτικό φινάλε που όμως καθόλου δεν σημαίνει αυτό που φαίνεται εκ πρώτης όψεως να σημαίνει.
 
6. Ποια ήταν η αφορμή που σας ενέπνευσε για να συμμετέχετε στην παράσταση;
Παραδόξως στην αρχή ήμουν πολύ επιφυλακτικός στην πρόταση του Νικορέστη Χανιωτάκη παρόλο που τον συμπαθώ, τον εκτιμώ και έχουμε ξανασυνεργαστεί και αποδοτικά και αγαπησιάρικα. Και λέω παραδόξως γιατί από το 1999 είμαι και εκπαιδευτικός και θάχα κάθε λόγο να θέλω να με ανακαλύψω και να με αποκαλύψω και μέσα από τον ρόλο. Ίσως ενδόμυχα να ήθελα να το αποφύγω ή να το θεωρούσα πολύ γνώριμο. Εκ των υστέρων αποδείχτηκε πολύ σημαντική συνεργασία από κάθε άποψη, ευτυχώς. Ανακαλύπτω κάθε μέρα πόσο αριστοτεχνικά είναι γραμμένο το έργο. Και απολαμβάνω επί σκηνής την επικοινωνία και τη δημιουργική συνύπαρξη με την Κατερίνα Παπουτσάκη.
 
7. Μιλώντας για τον στόχο, τί θα θέλατε να μεταφέρετε στον θεατή;
Αααχ ! Θα ήθελα να μεταδώσω επιτυχώς αυτό που ο ρόλος που ενσαρκώνω αδυνατεί να καταφέρει. Την τόνωση του ηθικού που ευνοεί την επικοινωνία, τη συνύπαρξη, τη δημιουργικότητα. Την αποδοχή των ανεπαρκειών. Τη διαχείριση των φόβων, των πληγών. Την πίστη στις δυνάμεις μας. Τη χαρά της ζωής, με δυο λόγια.
 
8. Ποιο θεωρείτε το πιο δυνατό της σημείο και γιατί;
Όσο και αν σας φανεί υπερβολικό είναι πολλά τα δυνατά σημεία. Και εμπεριέχουν ολόκληρα συστήματα εννοιών αλλά με τρόπο τόσο ανάλαφρο που ο θεατής τα καταγράφει χωρίς να τον βαραίνουν. Ο Μάμετ χτίζει την αφήγηση αριστοτεχνικά και αφήνει τα σημεία αυτά να συνομιλούν, να αλληλοϋποστηρίζονται, να αλληλοαναιρούνται, να σχετικοποιούνται τελικά. Γι αυτό και οι θεατές εμπλέκονται στη διαδικασία τόσο έντονα μα δυσκολεύονται να τοποθετηθούν.
 
9. Τί σας δυσκόλεψε περισσότερο κατά την προετοιμασία;
Σε κάθε προετοιμασία όπως και σε κάθε παράσταση το δυσκολότερο, κατά τη γνώμη μου, είναι η έκθεση. Η πλήρης έκθεση χωρίς κανένα δίχτυ προστασίας. Η έκθεση που αποκαλύπτει την αλήθεια, την ουσία των πραγμάτων, τις εσωτερικές μας αντιφάσεις. Όλα τα υπόλοιπα είναι τρόποι, μέσα που επιλέγεις για να μορφοποιήσεις σκηνικά όσα σου αποκαλύφθηκαν, όσα συνάντησες εντός σου μέσα από τον συσχετισμό σου με τις συνθήκες και τους άλλους. Η έκθεση από μόνη της δεν σου εξασφαλίζει προφανώς μια αξιόλογη ερμηνεία –χρειάζονται και άλλα εργαλεία– σου εξασφαλίζει όμως έναν δίαυλο επικοινωνίας. Ο θεατής αντιλαμβάνεται ακαριαία τη διαθεσιμότητά σου, ανταποκρίνεται και σε στηρίζει.
 
10. Αν ήσασταν θεατής για ποιους λόγους θα την επιλέγατε;
Μα για τους ίδιους, υποθέτω, που επέλεξα να παίξω και που τους έχω αναφέρει σε γενικές γραμμές. Γιατί θα είχα για το ίδιο πράμα δυο μέτρα δυο σταθμά; Το θέατρο είναι σύμπραξη συντελεστών και θεατών που κολυμπούν όλοι μαζί στις σκοτεινές περιοχές τους και αλληλοϋποστηρίζονται με μια ενέργεια μεταδοτική που πολλαπλασιάζει τις δυνάμεις όλων.
 
Σας ευχαριστώ θερμά. Καλή επιτυχία.
 
Αναλυτικές πληροφορίες για τη παράσταση θα βρείτε ΕΔΩ
=================================================================================

7α Θεατρικά Κουλτουροβραβεία Θεσσαλονίκης 2017 
ΤΕΛΕΤΗ ΑΠΟΝΟΜΗΣ ΒΡΑΒΕΙΩΝ - ΔΕΥΤΕΡΑ 19 ΙΟΥΝΙΟΥ 2016 – ΘΕΑΤΡΟ ΑΘΗΝΑΙΟΝ
Πληροφορίες για τη μεγάλη βραδιά – Προσκλήσεις: Προσεχώς
=================================================================================
Τι παίζουν τα θέατρα στη Θεσσαλονίκη τώρα.
Πρόγραμμα παραστάσεων ΚΛΙΚ ΕΔΩ
 ==================================================================================

ΕΙΔΑΜΕ & ΣΧΟΛΙΑΖΟΥΜΕ ΕΔΩ


Φωτογραφικό υλικό

Με ετικέτα: Δημήτρης Πετρόπουλος

Αρθρογραφος

Ιωάννης Τσιρόγλου
Ιωάννης Τσιρόγλου
Διευθυντής Kulturosupa.gr - e-mail: kulturosupa2@gmail.com

Γραψε το σχολιο σου

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις

Web Radio

ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΔΩΡΕΑΝ

Περισσότερα Όλα είναι δωρεάν