O Αλέξανδρος Ρήγας, μιλάει στην Kulturosupa . . .

2542 Views
O Αλέξανδρος Ρήγας, μιλάει στην Kulturosupa . . . O Αλέξανδρος Ρήγας, μιλάει στην Kulturosupa . . .

Βρεθήκαμε στο φουαγιέ του θεάτρου Εγνατία, μια μέρα πριν από την πρεμιέρα της θεατρικής παράστασης «Αταίριαστο Ζευγάρι» όπου την σκηνοθέτησε.
.
Από κοντά, για να είμαι ειλικρινείς, δεν τον περίμενα και διαφορετικό… Ευθύς χαρακτήρας, ντόμπρος, απλός και λαλίστατος… Κάτι σαν τα τηλεοπτικά πονήματα του... Δεν το λέω αρνητικά, παρόλο που δεν τα παρακολουθώ γιατί δεν μου αρέσουν,  αλλά γνωρίζω την μεγάλη αναγνωρισιμότητα του και την λατρεία που τρέφουν γι αυτόν οι μονάδες της AGB. Mε αφορμή λοιπόν της νέας του θεατρικής του πρεμιέρας, ήθελα να το συναντήσω…
  
"ΕΧΩ 25 ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΦΙΛΟΥΣ ΣΤΟ FACEBOOK"
  
Έχεις σελίδα εκεί;
Έχω πέντε [5] προφίλ στο f/b… Και αν δεν τα είχα παρατήσει εδώ και ένα χρόνο θα είχα 18…
 
Δηλαδή για την ώρα έχεις κάπου στους 25.000 φίλους… Πως το ελέγχεις; Tους ενημερώνεις;
Όταν θέλω να επικοινωνήσω μαζί τους, γράφω κάτι στο προφίλ μου, όποτε έχω όρεξη μιλάω με κόσμο, απαντώ σε μηνύματα… Αυτά γενικά και ανάλογα με τον χρόνο και την διάθεση μου…
 
Έχεις γενικά χρόνο;
Όχι, αλλά γι αυτό βρίσκω…
 
Τελικά σου αρέσει το διαδίκτυο…
Φυσικά, αλλά δε ασχολούμαι με την εξέλιξη του... Είμαι πολύ βλάκας… Βέβαια δεν το έχω ψάξει και πολύ, αλλά νομίζω ότι το μυαλό μου δεν χωράει άλλα πράγματα. Θέλω πολύ εκπαίδευση… Να φανταστείς, για παράδειγμα, δεν ξέρω να στέλνω mail… ξέρω να μπαίνω στο f/b και να βλέπω με τις ώρες βιντεάκια στο YouTube...
 
Οικειότητα υπάρχει όμως…
Σε προσωπικό επίπεδο ναι, υπάρχει…
 
Σε φώναξαν ή εσύ επέλεξες έργο και πρωταγωνίστριες για το Επικίνδυνο ζευγάρι;
Όχι ήταν δική μου επιλογή, σε συνδυασμό με  τις συγκεκριμένες γυναίκες [Ηρώ Μανέ και Καίτη Κωνσταντίνου] που θέλαμε να δουλέψουμε μαζί.
 
Μπορεί για μας τους θεατές ο Νηλ Σάιμον να θεωρείται εύκολος συγγραφέας, σκηνοθετικά όμως έχει δυσκολίες;
Όχι, γιατί είναι πολύ «καθαρός». Αυτό που θέλει να πει το λέει ξεκάθαρα, χωρίς «δηθενιές» και κρυφά επίπεδα. Δεν θέλει να κοροϊδέψει και να «πουλήσει» κάτι άλλο από αυτό που είναι. Πουλάει όμως την μαεστρία του και αυτό για ένα σκηνοθέτη είναι πολύ εύκολο…
 
Τι σημαίνει για σένα ο Νηλ Σάιμον;
Ένας πολύ - πολύ σπουδαίος συγγραφέας και πλέον «κλασσικός» …
 
Γιατί επέλεξες την γυναικεία εκδοχή ;
Γιατί είναι πιο εύκολα πιστευτές, κατανοητές και αληθινές, απ’ ότι θα ήταν με δυο άνδρες. Στην Ελληνική κοινωνία του  2010, δεν με «ψήνουν» ότι δυο άνδρες αποφασίζουν να ζήσουν μαζί και ότι ο ένας θα κάνει την γυναίκα και ο άλλος τον άνδρα, με αποτέλεσμα να μη μπορώ σαν απόδοση κειμένου, αλλά και σκηνοθετικά να το υποστηρίξω.
 
Με λίγα λόγια το έργο τι λέει;
Πρόκειται για δυο γυναίκες που συναισθηματικά βρίσκονται σε ένα οριακό σημείο της ζωής τους. Επί της ουσίας όμως, είναι δυο πολύ μοναχικές γυναίκες και εν μια νυκτί αποφασίζουν να ενώσουν της ζωές τους και να ζήσουν μαζί. Περισσότερο στο επίπεδο της συντροφικότητας παρά του ότι είναι δυο τελείως διαφορετικοί χαρακτήρες.
 
Θα υπάρχουν «τύπου Ρήγα» αλλαγές στην παρασταση, γιατί το συνηθίζεις…
Δεν ξέρω τι εννοείς, αλλά η βασική αλλαγή έχει να κάνει τόσο με τον τόπο όσο και χρόνο που διαδραματίζεται. Η δεκαετία του 1980 στη Νέα Υόρκη γίνεται Αθήνα του 2010. Αυτό διαμορφώνει συγκεκριμένο λόγο και ιδεολογικό υπόβαθρο, πολιτική άποψη, κοινωνικό σχόλιο…
 
Δυο Νηλ Σάιμον μέσα σε μια χρονιά δεν σου «έπεσαν» πολύ; [σκηνοθέτησε και την παράσταση «Σουίτας στο Πλάζα» με Μίρκα Παπακωνσταντίνου και Αντώνη Καφετζόπουλο].
Όχι, γιατί η «Σουίτα» φτιάχτηκε [ως διασκευή]  και παρουσιάστηκε προ 5ετιας, άπλα  τώρα  φρεσκαρίστηκε με άλλους πρωταγωνιστές. Οπότε δεν είναι το ίδιο…
 
Είσαι γκρινιάρης, φωνακλάς; Σκηνοθετικά με τους συνεργάτες σου εννοώ…
Το να είσαι φωνακλάς δεν σημαίνει ότι είσαι δύσκολος, αλλά μαλάκας… Εγώ είμαι πάρα πολύ απαιτητικός…
 
Και σε ακούνε;
Ναι με ακούνε…
 
Και όταν ο πρωταγωνιστής είναι πιο σταρ από σένα;
Κάνω τον μαλάκα!!!
 
Γίνεται όμως η δουλειά σου;
Τώρα πια ναι … Αλλά για να είναι κάποιος σταρ σήμερα, σημαίνει ότι  ακουμπάει σε ένα μεγάλο κομμάτι του κοινού. Αυτό σε οποιαδήποτε ηλικία επαγγελματική και να βρίσκεσαι, έμαθα πια να το σέβομαι…
 
Και συνεργάζεσαι πάντα με σταρ ηθοποιούς…
Στην πορεία των 20 χρόνων που έχουν περάσει, πολλοί από τους σημερινούς πρωταγωνιστές που δεν ήταν σταρ τότε, πρωτοβγήκαμε μαζί στο θέατρο, δουλέψαμε στην τηλεόραση και μετέπειτα αλλά νέα παιδιά που βγήκαν από μένα, σήμερα είναι πολύ γνωστοί ηθοποιοί… Συνεργάζομαι με όλους.
 
Σε ποια ηλικία εσύ ξεκίνησες;
24 χρονών ήμουν…
 
Και 20 χρόνια καριέρας, άρα είσαι ένας ωραίος 45αρης… Μια χαρά δηλαδή…
Τι μια χαρα …Σκατά…
 
Μα γιατί το λες, έχεις κάνει «πράγματα και θάματα»… που πολλοί θα ζήλευαν…
Καλά, δεν ήταν ότι ντέ και καλά αυτά ήθελα να κάνω στη ζωή μου. Εγώ ξεκίνησα σπουδές Φιλοσοφικής γιατί ο στόχος μου ήταν η έδρα, το Πανεπιστήμιο. Ήμουν ένας άριστος φοιτητής και το χαιρόμουν …
 
"Ο ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗΣ ΗΤΑΝ Ο ΑΓΑΠΗΜΕΝΟΣ ΜΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ...."
 
Το τελείωσες, πήρες πτυχίο;
Έμπλεξα δυστυχώς με τους κακούς δρόμους και δεν το πήρα… 3 μαθήματα χρωστάω ακόμα… Αλλά όσο ήμουν, 3ο και λίγο στο 4ο έτος που πήγα, ήμουν σε τέτοιο βαθμό που εξεπλάγησαν οι πάντες. Οι καθηγητές μου -είναι τρελό αυτό που σου λέω- λίγο πριν τους πω ότι φεύγω και τα παρατάω, είχα  προτάσεις για να γίνω βοηθός τους… Με ενδιέφερε η ακαδημαϊκή καριέρα, να διδάξω στο πανεπιστήμιο.  Το ιδανικό μου ήταν η γλωσσολογία στην έδρα του Μπαμπινιώτη…
 
Μου λες πω είχες δάσκαλο τον Μπαμπινιώτη;
Ναι λατρεμένος δάσκαλος και ήμουν από τα λίγα συνεχόμενα 10άρια του Μπαμπινιώτη …
 
Δύσκολος καθηγητής ;
Δύσκολος αλλά σε μάγευε… Να φανταστείς ως πρωτάκια ξυπνάγαμε από τις 5 το πρωί για το ποιος θα πιάσει έδρανο… Αυτό σημαίνει σταρ… Ο Μπαμπινιώτης ήταν και ειναι σταρ.
 
Αλλά η ζωή τα έφερε αλλιώς…
Ναι, εντελώς. Κατά τύχη βρέθηκα στο σανίδι ως αντικαταστατής στην θεατρική ομάδα του πανεπιστήμιου… Από εκεί ξεκίνησαν όλα…
 
Δεν νομίζω πάντως να το έχεις μετανιώσει;
Δεν έχω περιθώρια για τέτοια…
 
"ΔΕΝ ΕΧΩ ΣΤΑΝΤΑΡ"
 
Προτιμάς να δημιουργείς ή να ενσαρκώνεις έναν χαρακτήρα;
Είμαι λίγο περίεργο τρένο… Ανάλογα με τις ώρες και τα στάνταρ μου, αλλά και αυτά τα ανατρέπω ανά πάσα στιγμή γι αυτό είμαι δύσκολος και για μένα…
 
Από τις 3 ιδιότητες σου, που είσαι πιο «κοντά»;
Θα σου λεγα το ντουέτο «γράψιμο-σκηνοθεσίαα». Μαζί όμως…
 
Θα περίμενα το τρίτο…[ως ηθοποιός]
Αυτό θα συνέβαινε όταν έχω την ανάγκη να επικοινωνήσω εγώ σαν άνθρωπος και όχι ως ηθοποιός… Όταν νιώθω ότι κλείνομαι πάρα πολύ, έχω ανάγκη να εκτεθώ, να φλερτάρω, να παίξω με την γοητεία, να γοητεύω, να αναμετρηθώ δηλαδή… Τότε ναι το κάνω…
 
Στους επικριτές σου τι απαντάς;
Τα έχω λυμένα τα θέματα μου πια και θεωρώ ανόητο να απαντήσω… Δεν υπάρχει ζωντανός οργανισμός που να πράττει, να ενεργεί και να μην έχει αρνητές-επικριτές. Θα ήταν επικίνδυνο, περίεργο ως και παράξενο.
.

"ΔΕΝ ΑΓΑΠΩ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ, ΟΥΔΟΛΩΣ ΜΕ ΑΦΟΡΑ Η ΤΕΧΝΗ, ΤΗΝ ΚΑΝΩ ΓΙΑΤΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΑΓΑΠΗΣΟΥΝ ΕΜΕΝΑ... " 

Ωραία και γω ως επικριτής σου σε ρωτώ. Δεν σε΄ χουμε δει σε κάτι πιο «σοβαρό»... Δεν έχεις τα κότσια, ή φοβάσαι μην σου την πέσουν;
Είμαι 45 χρονών και ξέρω πολύ καλά πια γιατί κάνω αυτή την δουλειά, δεν την κάνω γιατί αγαπώ την τέχνη, ουδόλως με αφόρα η τέχνη, την κάνω γιατί θέλω να αγαπήσουν εμένα, η τέχνη είναι ένα όχημα για να με αγαπήσουν και να με αποδεχτούν…
 
Ίσως σε παρεξηγήσουν με αυτά που λες…
Το σέβομαι, αλλά δεν με νοιάζει…
 
Το «Αταίριαστο ζευγάρι» είναι τέχνη;
Ναι, στο είδος του φυσικά… Κάθε τι που είναι καλά φτιαγμένο είναι τέχνη. Κάθε τι που στο είδος του εξυπηρετεί ένα στόχο, ένα σκοπό και είναι καλά καμωμένο, είναι τέχνη για μένα… Ασχέτως αν εγώ έχω σαν απόλυτη σκοπιμότητα να βρω τον εαυτό μου, να με αγαπήσουν οι άνθρωποι και να με αποδεχτούν… Σαφέστατα όμως για να γίνει αυτό, είμαι πάρα πολύ πονηρός [αν θέλεις σε εισαγωγικά], να προσπαθώ να κάνω όσο καλυτέρα μπορώ αυτό που κάνω. Γιατί αν δεν το κάνω καλά, μέσα από το οποίο θέλω να με αγαπήσουν, δεν θα με αγαπήσουν. Άρα προσπαθώ να γίνει όσο καλυτέρα γίνεται…
 
Σε ευχαριστώ.
 
Με τον Αλέξανδρο Ρήγα συνομίλησε ο Κουλτουρόσουπας...

Φωτογραφικό υλικό





Με ετικέτα: Αλέξανδρος Ρήγας

Αρθρογραφος

Ιωάννης Τσιρόγλου
Ιωάννης Τσιρόγλου
Διευθυντής Kulturosupa.gr - e-mail: kulturosupa2@gmail.com

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
ΘΒΘ 2020: Αποδόθηκαν τα βραβεία στη καλύτερη παράσταση της χρονιάς, «Ιστορία χωρίς Όνομα».
ΘΒΘ 2020: Αποδόθηκαν τα βραβεία στη καλύτερη παράσταση της χρονιάς, «Ιστορία χωρίς Όνομα».
με 0 Σχόλια 3119 Views

 Στα χέρια των νικητών της καλύτερης παράστασης της χρονιάς για το 2020 βρίσκονται τα 4 κορυφαία #βραβεία που κέρδισαν στα 10α θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης οι συντελεστές της εμπνευσμένης «Ιστορίας χωρίς όνομα». Φώτο και βίντεο από το Αριστοτέλειον


Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή