Ο Ιάκωβος Μυλωνάς μιλά για την «Τέλεια Γυναίκα». Από 3 Φεβρουαρίου στο θέατρο Αθήναιον.

229 Views
Ο Ιάκωβος Μυλωνάς μιλά για την «Τέλεια Γυναίκα». Από 3 Φεβρουαρίου στο θέατρο Αθήναιον. Ο Ιάκωβος Μυλωνάς μιλά για την «Τέλεια Γυναίκα». Από 3 Φεβρουαρίου στο θέατρο Αθήναιον.

Ο Ιάκωβος Μυλωνάς μιλά για την «Τέλεια Γυναίκα». Από 3 Φεβρουαρίου στο θέατρο Αθήναιον.

Τα παιδικά χρόνια, ο πρώτος έρωτας, η ζωή που ζούμε για να είναι ευχαριστημένοι οι άλλοι, οι άπληστες σχέσεις, η μοναξιά, η αναζήτηση του ιδανικού, του τέλειου, η λύτρωση, κυριαρχούν στην σκηνή. Όλα αυτά ο Ιάκωβος Μυλωνάς τα έκανε κωμωδία δοσμένα με πάρα πολύ χιούμορ, γιατί έτσι κι αλλιώς τα σοβαρότερα πράγματα λέγονται στα αστεία.
 
Για τη θεατρική παράσταση «Η Τέλεια Γυναίκα» που θα παρουσιαστεί από Παρασκευή 3 Φεβρουαρίου 2017 στο Θέατρο Αθήναιον, ο θεατρικός συγγραφέας και πρωταγωνιστής του έργου, Ιάκωβος Μυλωνάς, μιλά στο Kulturosupa.gr ώστε να ξέρετε τι θα δείτε…

Ποιο είναι με δυο λόγια το θέμα που πραγματεύεται η παράσταση;

Η μαύρη κωμωδία ‘’ Η τέλεια γυναίκα’’ είναι ένα έργο που μιλάει για ανεκπλήρωτα όνειρα και ανεκπλήρωτους έρωτες. Είναι ένα έργο που μιλάει για όλους μας και σε όλους μας. Μια βουτιά στην αθωότητα και στη βεβήλωσή της. Μια βουτιά στα χαμένα θέλω μας. Μια μεγαλειώδη ήττα της καρδιάς απ’ την μέγαιρα που λέγεται κοινή λογική. Με περίτεχνη δεξιότητα γεννιέται ένας παράλληλος κόσμος απ’ το δικό μας. Ένας κόσμος που η ζωή είναι πραγματική και δεν έχει να κάνει με την κονσέρβα που μας πλασάρουν οι παλιότερες γενιές. Ένας κόσμος που όλα πλέον είναι πιθανά. Όλα αυτά βέβαια δοσμένα με κωμικό τρόπο. Γιατί έτσι κι αλλιώς τα σοβαρότερα πράγματα λέγονται στα αστεία.

Τί θα μπορούσατε να αποκαλύψετε από την υπόθεσή της;

Να πούμε ότι το έργο καλύπτεται με ένα πέπλο κωμωδίας. Αλλά αν θέλεις να κοιτάξεις μέσα απ’ το πέπλο θα δεις την κατευθυνόμενη ζωή που ζούμε όλοι μας. Αν δεχτούμε λοιπόν ότι όλοι είμαστε ρομποτάκια που κάνουμε ότι μας λένε, το έργο δείχνει τι γίνεται, όταν απ’ την υπερβολική πίεση ένα απ’ τα ρομποτάκια βραχυκυκλώνει και τις αστείες αλλά και καταστροφικές συνέπειες που έχει αυτό. Γιατί όταν βραχυκυκλώνει ένα ρομποτάκι και νομίζει ότι έγινε ελεύθερος άνθρωπος τότε ή κακό στον εαυτό του θα κάνει ή στους άλλους.

Ποια ήταν η αφορμή που  ενέμπνευσε τη συγγραφή ή το ανέβασμά της;

Όλο αυτό το ανικανοποίητο που έβλεπα γύρω μου με έβαλε σε υπαρξιακές σκέψεις πάνω στην πραγματική ουσία, του τι σημαίνει να είσαι άνθρωπος και τι χρειάζεσαι για να είσαι ευτυχισμένος.  Η προσπάθεια  να ενταχθούμε σε μια κοινωνία, που ο μόνος της σκοπός είναι να μας καταπιεί και να μας ουδετεροποιήσει, άλλους τους οδηγεί στη ρομποτοποίηση, άλλους στην απόλυτη μιζέρια και άλλους στο έγκλημα. Απ’ τη στιγμή που γεννιόμαστε καταλαβαίνουμε πως δεν είμαστε ελεύθεροι. Πρέπει να ακολουθούμε κανόνες, παραδόσεις , θρησκείες, δουλειές που άλλοι έχουν διαλέξει για μας. Οι σκέψεις μας και οι πράξεις μας πρέπει να είναι ελεγχόμενες απ’ την κοινωνία, αλλιώς ακολουθεί τιμωρία. Γεννιόμαστε ευαίσθητοι, τρυφεροί, αθώοι και αδύναμοι και μας μεταμορφώνουν σε αναίσθητους, σκληρούς και ένοχους. Το μόνο που μένει ίδιο πάντα, είναι ότι πρέπει να παραμείνουμε αδύναμοι.

Μιλώντας για τον στόχο, τί θα θέλατε να μεταφέρετε στον θεατή;

Ότι η ζωή που ζούμε είναι γεμάτη από ψεύτικα θέλω. Η πραγματική ευτυχία του ανθρώπου στηρίζεται σε λίγα και πολύ απλά πράγματα. Όπως λέει και ο ήρωας του έργου ‘’Είναι ανόητο να ψάχνουμε το τέλειο εκεί έξω, το τέλειο είναι στην καρδιά μας, μέσα μας, είναι το υλικό απ’ το οποίο είμαστε φτιαγμένοι. Αν το καταλάβαιναν αυτό οι άνθρωποι θα ήταν πιο χαρούμενοι.’’

Υπάρχει αναφορά στο σήμερα και πόσο σημαντικό θεωρείτε αυτό το στοιχείο;

Το έργο είναι χθεσινό, σημερινό, αυριανό. Είμαστε εμείς, χαμένοι σ’ ένα εικονικό παιχνίδι που άλλοι βάζουνε τους κανόνες. Όσο πιο σύντομα το καταλάβουμε τόσο το καλύτερο.

Αν σας ζητούσαμε να την «κατατάξετε σε κατηγορία», πώς θα τη χαρακτηρίζατε;

Χαχαχα θα το έβαζα στην ανθρώπινη κατηγορία αλλά χάριν στους κανόνες του θεάτρου θα πω ότι είναι μαύρη κωμωδία.

Ποιο θεωρείτε το πιο δυνατό της σημείο και γιατί;

Η πεμπτουσία του έργου είναι κωμικοτραγική κι αυτό από μόνο του είναι πανίσχυρο γιατί όταν παίρνεις μια τραγωδία και την παρουσιάζεις κωμικά τότε μιλάς για όλη την ιστορία του ανθρώπινου γένους.

Τί σας δυσκόλεψε περισσότερο κατά την προετοιμασία;

Ότι ένας ηθοποιός έπρεπε να υποδυθεί πάρα πολλούς ρόλους. Το να κρατήσεις το ενδιαφέρον του κοινού σ’ έναν μονόλογο είναι πολύ δύσκολο έστω κι αν έχει πάρα πολλά κωμικά στοιχεία. Γι αυτό οι εναλλαγές ανάμεσα στο κωμικό και στο δραματικό έπρεπε να είναι αστραπιαίες έτσι ώστε οι θεατές να νιώθουν ότι είναι πάνω σ’ ένα τραινάκι του λούνα παρκ με τα ανεβάσματα αλλά και τα απότομα κατεβάσματα.

Θέλετε να μοιραστείτε κάτι ενδιαφέρον από τα παρασκήνια της παράστασης;

Μου κάνει εντύπωση αν και το έχω δει πλέον πάρα πολλές φορές πως μπαίνει το κοινό μέσα στο θέατρο με όλα αυτά τα προβλήματα που κουβαλάει και πως μετά όταν τελειώνει η παράσταση έχει ένα πολύ γλυκό χαμόγελο στα χείλη του και το μόνο που κάνει είναι να αναλύει τις καταστάσεις που έχει περάσει ο ήρωας του έργου. Οι άνθρωποι πάνε στο θέατρο για ξεχάσουν τα προβλήματα τους ή να τα κατανοήσουν καλύτερα. Ήθελα μ’ αυτή την παράσταση να τα πετύχω και τα δύο.

Αν ήσασταν θεατής για ποιους λόγους θα την επιλέγατε;

 Θα το πω αλλιώς αν είσαι απόλυτα ευτυχισμένος με τη ζωή που ζεις και πιστεύεις ότι όλα πάνε τέλεια μην έρθεις να δεις την τέλεια γυναίκα.

Σας ευχαριστώ, καλή επιτυχία.

Πληροφορίες για τη παράσταση ΕΔΩ


Φωτογραφικό υλικό





Με ετικέτα: Ιάκωβος Μυλωνάς

Αρθρογραφος

Ιωάννης Τσιρόγλου
Ιωάννης Τσιρόγλου
Διευθυντής Kulturosupa.gr - e-mail: kulturosupa2@gmail.com

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Σεισμός στη Σάμο: Το υπουργείο Πολιτισμού για τις ζημιές σε μνημεία και μουσεία
Σεισμός στη Σάμο: Το υπουργείο Πολιτισμού για τις ζημιές σε μνημεία και μουσεία
με 0 Σχόλια 329 Views

 Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις των αρμοδίων Εφορειών Αρχαιοτήτων, η ισχυρή σεισμική δόνηση στα ανοιχτά της Σάμου προκάλεσε ζημίες στα μνημεία και τα μουσεία της Σάμου και της Χίου

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή