Ο σκηνοθέτης Αλέξανδρος Λιακόπουλος, μιλαει στην Kulturosupa…

783 Views
Ο σκηνοθέτης Αλέξανδρος Λιακόπουλος, μιλαει στην Kulturosupa… Ο σκηνοθέτης Αλέξανδρος Λιακόπουλος, μιλαει στην Kulturosupa…

Βρεθήκαμε για καφέ και επιτέλους να τα πούμε από κοντά. Τον πρωτοσυναντησα όμως  στις παραστάσεις του χριστουγεννιάτικου «Σκρουτζ» στο Ράδιο σίτυ. Βέβαια ήξερα την πορεία του στο θέατρο από πολύ παλιά, με «σκανδάλιζαν»  οι παραστάσεις του και αυτό ήταν ένα κίνητρο να συνομιλήσω μαζί του. Λες και δεν έφτανε ο 3ωρος  καφές, ένα βράδυ πήγα να παρακολουθήσω και τις πρόβες της νέας παράστασης «Ερωτογενείς Ζώνες», που ανεβαίνει απόψε στη νέα σκηνή του θεάτρου Αθήναιον. Όσο τολμηρές και «ψαγμένες» είναι οι παραστάσεις του, τόσο ήπιων τόνων είναι ο ίδιος από κοντά...

Ο σκηνοθέτης Αλέξανδρος Λιακόπουλος, μιλαει στην Kulturosupa…[Για την παράσταση «Ερωτογενείς Ζώνες» που κάνει ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΣΗΜΕΡΑ στο θέατρο Αθήναιον, αλλά και για άλλα…]
Ο Αλέξανδρος Λιακοπουλος, μιλαει στην Κουλτουροσουπα…
Πόσα χρόνια είσαι στο θέατρο;
Αν εξαιρέσουμε τα χρόνια που  ήμουν βοηθός, είμαι  20 και παραπάνω χρόνια  που κάνω  δικες μου δουλειές.
Είχες αποφασίσει από νωρίς πιο είδος θεάτρου να ακολουθησεις ;
Ναι βέβαια. Στην αρχή βέβαια με κλασσικό ρεπερτόριο και στην συνέχεια με πιο  «ψαγμένα» κα ιδιαιτέρα» έργα… Εστίαζα πάντα στις ανθρώπινες σχέσεις…
Θα έλεγε κανείς ότι είναι το στίγμα σου αυτό ;
Ναι, αλλά  θέλω να κάνω και άλλα πράγματα...
Γιατί έχεις την ρετσινιά του «τολμηρού» σκηνοθέτη ;
Αυτό ξεκίνησε από το «Σκρατς» το 97’. Ήταν ιδιαίτερο τολμηρό για την εποχή του με πολύ μεγάλη επιτυχία για σειρά ετών και στην πορεία σκηνοθέτησα  αλλά δυο παραστάσεις. Αυτό είναι όλο. Έχουν γίνει όμως πολύ τολμηρότερα έργα από αυτά που έχω κάνει εγώ…
Οι περισσότερες πάντως παραστάσεις σου έχουν γυμνό. Δεν είναι ένα χαρακτηριστικό σου αυτό ;
Σε σύνολο   10 έργων  οι 4 ναι όντως είχαν γυμνό. Ένα έργο που αφορά τον έρωτα, κάποιες φορές, όχι πάντα,  εχει ένα μέρος γυμνού…
Μα σχεδόν το σύνολο των έργων έχουν να κάνουν με τον έρωτα, αλλά δεν τους ξεβρακώνουν…
Ε, κάποιες φορές συμβαίνει και αυτό…
Ταιριάζεις σκηνοθετικά με το Δημήτρη Ποταμίτη ;
Καμία σχέση. Ο Δ.Π. έκανε πράγμα τολμηρά για την εποχή του, πολύ προχωρημένα και ήταν  ωραίες παραστάσεις. Δεν είμαι συνεχιστής και μακάρι αυτά που κάνω εγώ να είναι εξίσου σημαντικά στο μέλλον.
Είσαι όμως κοντά στο «στίγμα» του «Θεάτρου Ποταμίτης», που είσαι καλλιτεχνικός διευθυντής …
Γίνονται κάποια πράγματα πειραματικά, αλλά η αλήθεια είναι ότι δεν είναι  εύκολα τα πράγματα.
Από ποια άποψη το λες ;
Ένα μικρό θέατρο είναι ιδιαιτέρα  δύσκολα στους καιρούς μας να συντηρηθεί  οικονομικά. Το οποίο δεν στηρίζετε ούτε σε σταρ, ούτε σαν εμπορικό θέατρο… Ελπίζω και εύχομαι να υπάρχει κουράγιο από όλους μας που είμαστε εκεί, να διατηρηθεί…
Είσαι προβληματισμένος για το μέλλον του ;
Κάνουμε πολύ συγκεκριμένα πράγματα και σε μια Αθήνα των 150 παραστάσεων, δεν είναι εύκολο να το συντηρήσεις… Φέτος ας πούμε ήταν μια δύσκολη χρονιά γενικά…
Συνεργάζεσαι καλύτερα με τους νέους ηθοποιούς η με φίρμες ;
Πιστεύω ότι να  δουλεύω  με νέους ηθοποιούς είναι πιο δύσκολα... Τα παιδιά έχουν μια επαναστατικότητα και πρέπει να βρεις έναν κώδικα επικοινωνίας μαζί τους.  Είναι καλό που τολμάνε και λένε την γνώμη τους  και δεν είναι  πειθήνια όργανα. Όσο για τις  κόντρες που υπάρχουν, αυτές  είναι εποικοδομητικές στο αποτέλεσμα…. Άσε που μαθαίνω και γω από αυτούς. Όμως δεν έχουν την ίδια αντοχή με τους παλαιότερους…
Είσαι ένας εύκολος σκηνοθέτης ; Πως λειτουργείς ;
Με «Μέθοδο αγάπης»…  Το να νιώσει ο ηθοποιός ότι τον αγαπώ. Και τους αγαπώ πολύ. Επιπλέον μια ισορροπία σχέσης  και εμπιστοσύνης,  αλλά και τα όρια που πρέπει να μπαίνουν.
Πόση δύναμη σου δίνει μια επιτυχία για να πας παρακάτω ;
Απίστευτη και μην ξεχνάς ότι  αυτή την «δουλειά» την κάνουμε για να την δει ο κόσμος, χωρίς θεατές ένα θέατρο είναι απελπισία..
Θα έλεγες ναι σε ένα κεντρικό θέατρο ;
Ανάλογα την περίοδο…
Είσαι πλουσιόπαιδο, έχεις φράγκα, έχεις καβατζες στην άκρη και μου λες «ανάλογα»… ;
… Καμιά σχέση... Άστο καλύτερα…
Τι αίσθηση έχεις βλέποντας μια παρασταση σου μετά την πρεμιέρα ;
Ξέρω στο πρώτο 20λεπτο που θα δω, αν «περναει» στον κόσμο. Η όταν δεν συμβαίνει αυτό πως  θα γυρίσει  και να αλλάξει…
Μπορεί σε αυτές τις περιπτώσεις να φταίει και ο θεατής;
Δεν το πιστεύω …
Ο θεατής είναι πάντα καλοπροαίρετος;
Τις περισσότερες φορές ναι … Οι θεατές τις πρεμιέρας είναι ως συνήθως καχύποπτοι και γι αυτό δεν μου αρέσουν...[οι πρεμιέρες].
Και πως το καταλαβαίνεις;  Παρακολουθείς το έργο η τους θεατές ; Βλέπεις για παράδειγμα τα πρόσωπα τους ;
Αν δεις τον θεατή και  συμμετέχει στην παρασταση, πάμε καλά, αλλά αν τους δεις να είναι κάπως καταλαβαίνεις ότι κάτι πάει στραβά. Συμβαίνει κάτι μαγικό, που δεν μπορώ να σου το εξηγήσω αλλιώς. Όλοι οι θεατές είναι σαν ένα σώμα, σαν μια ενέργεια, σαν ένα άτομο. Και αυτό διαμορφώνεται στα τρία πρώτα,  με πέντε λεπτά…
Δεν το έχω ξανακούσει αυτό, αλλά είναι όμορφο…
Η μόνη περίπτωση που μπορεί να φταίνε οι θεατές, είναι αν ου μη γένοιτο, μια παρασταση εχει ας πούμε 8 θεατές  και αισθάνονται περίεργα μεταξύ τους. Κοιτάζει ο ένας τον αλλον, όποτε τι να σου κάνει και η παρασταση η κακομοίρα ; Που να πάει ;
Έχεις παίξει με 8 θεατές ;
Ναι βέβαια…. Μπορεί και 7…
Είναι σκληρό…
Είναι απελπισία… Θα σου θυμίσω μια ιστορία στο θέατρο «Μπροντγουει» όταν ο επιχειρηματίας τότε,  είχε ανεβάσει το «Ντα» με τον Μάνο Κατράκη. Μια καταπληκτική παρασταση. Έπαιζε λέει τον πρώτο μήνα με θεατές μετρημένους στα δάχτυλα και με επιμονή και πιστή το έργο πήγε 3 χρόνια…
Και τι κανείς σε αυτές τις περιπτώσεις ; Να ακυρώσεις τις παραστάσεις ;
Είναι άσχημο να διώξεις τον κόσμο, αλλά και με τόσο λίγους θεατές είναι . Είναι να μη σου συμβεί αυτό …
Και η επιτυχία ?
Σου κάνει πολύ καλό. Δηλαδή αν οι «Ζώνες» είναι γεμάτες από κόσμο, θα με δεις μετά αλλιώς, άλλος άνθρωπος…
Ας μιλήσουμε για τις «Ερωτογενείς Ζώνες» που κάνει πρεμιέρα σήμερα  Σάββατο στη δεύτερη [την μικρή]  σκηνή του Αθήναιον, την οποία και εγκαινιάζετε και από καρδιάς σας εύχομαι να είστε γουρλήδες….
Το έργο ανεβαίνει για πρώτη φόρα στην Ελλάδα και κάνει πρεμιέρα στη Θεσσαλονίκη . Είναι ένα έργο που αφόρα τις ερωτικές σχέσεις, τον ερώτα, το σεξ, τις διαφορές μεταξύ τους, την μοναξιά,  την συντροφικότητα και την απιστία…
Τι ιδιαίτερο εχει ;
Αυτό που μου άρεσε πολύ είναι ότι κάνει ένα παιχνίδι με τον χρόνο. Με το παρελθόν και το παρόν, το οποίο δημιουργεί μια ιδιαίτερη ατμόσφαιρα. Και θα έλεγα ότι είναι αρκετά κινηματογραφική. Το κείμενο από μόνο του εχει ιδιαίτερες εναλλαγές στις εικόνες, οπου βλέπουμε και πόσο ίδια μπορεί να είναι κάποια πράγματα στις σχέσεις. Εχει μια παράλληλη δράση σα να τα βλέπουμε καρέ, καρέ και να εναλλάσσονται με ένα ιδιαίτερο τρόπο.
Παρόλα αυτά,  απλό τελικά μου ακούγεται…
Μα θεωρώ ότι τα πολύ σημαντικά πράγματα και οι σημαντικές παραστάσεις έχουν μια απλότητα. Ας πούμε σα να βλέπεις την ζωή κάποιον ανθρώπων μέσα από μια  κλειδαρότρυπα…
Είναι ένα τολμηρό έργο ; Εχει το γυμνό του ;
Εχει ημίγυμνο… Και το έργο αφορά ετεροφυλόφιλες και ομοφυλόφιλες σχέσεις, αλλά θιγεί και τον αμφισεξουαλικό …
Και παίζουν ηθοποιοί από την Θεσσαλονίκη…
Η παρασταση στήθηκε με ηθοποιούς  από εδώ που συνεργάστηκα στον «Σκρουτζ». Δηλαδή και οι 5 είναι παιδιά που τους ήξερα από εκεί.  Ξέροντας το έργο, βρήκα ότι οι ρόλοι τους ταιριάζουν και αποφασίσαμε να το κάνουμε.
Αναμένουμε λοιπόν και Αλέξανδρε σου εύχομαι καλή επιτυχία. Θα τα πούμε το βράδυ εκεί.
Σε ευχαριστώ.

Φωτογραφικό υλικό





Αρθρογραφος

Γιάννης Τσιρόγλου
Γιάννης Τσιρόγλου
Επικεφαλής Kulturosupa.gr - e-mail: kulturosupa@yahoo.gr

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
«Ο Αμπιγιέρ»: H παράσταση θρύλος με Δημήτρη Παπαμιχαήλ και Νικήτα Τσακίρογλου online streaming
«Ο Αμπιγιέρ»: H παράσταση θρύλος με Δημήτρη Παπαμιχαήλ και Νικήτα Τσακίρογλου online streaming
με 0 Σχόλια 2305 Views

 «Ο Αμπιγιέρ», μια σπουδαία παράσταση με τους Δημήτρη Παπαμιχαήλ, Ελένη Χατζηαργύρη και Νικήτα Τσακίρογλου, σε σκηνοθεσία Βασίλη Παπαβασιλείου, έρχεται σε online streaming


Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή