Εταιρεία Θεάτρου Συν-Επί (+, Χ) στο Από Μηχανής Θέατρο. Προγραμματισμός παραστάσεων 2014 - 2015.

337 Views
Εταιρεία Θεάτρου Συν-Επί (+, Χ) στο Από Μηχανής Θέατρο. Προγραμματισμός παραστάσεων 2014 - 2015. Εταιρεία Θεάτρου Συν-Επί (+, Χ) στο Από Μηχανής Θέατρο. Προγραμματισμός παραστάσεων 2014 - 2015.

Εταιρεία Θεάτρου Συν-Επί (+, Χ) στο Από Μηχανής Θέατρο. Προγραμματισμός παραστάσεων 2014 - 2015
32 έργα, εκ των οποίων τα 24 σε πρώτη παρουσίαση, 14 πρωτότυπες μεταφράσεις, συνεργασίες με 21 σκηνοθέτες, 20 σκηνογράφους-ενδυματολόγους, 16 φωτιστές, 8 μουσικούς, 92 ηθοποιούς, δύο συμπαραγωγές με το Φεστιβάλ Αθηνών και τέσσερα σημαντικά βραβεία.

Αυτός είναι ο απολογισμός της επτάχρονης πορείας της  Εταιρείας Θεάτρου Συν-Επί (+, Χ) του Άκι Βλουτή που στεγάζεται στο Από Μηχανής Θέατρο.

Την θεατρική περίοδο 2014 – 2015 θα παρουσιαστούν στην Κεντρική Σκηνή δύο πολύ σημαντικά έργα: Ο «Μάκβεθ» του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ με τον Άκι Βλουτή-Μάκβεθ και την Κωνσταντίνα Τάκαλου-Λαίδη Μάκβεθ.
Η μετάφραση είναι του Γιώργου Χειμωνά και η διασκευή - σκηνοθεσία του Θάνου Παπακωνσταντίνου.
Πρεμιέρα 1 Δεκεμβρίου 2014.

Η δεύτερη μεγάλη παραγωγή είναι το άπαιχτο έργο του Δημήτρη Δημητριάδη «Στροχάιμ».
Ο ΄Ακις Βλουτής και η Καρυοφιλλιά Καραμπέτη
θα συναντηθούν στην σκηνή για να ερμηνεύσουν τους ρόλους του Έριχ Φον Στροχάιμ και  της Νόρμα Ντέσμοντ, αντίστοιχα.
Πρεμιέρα Άνοιξη 2015.

Παράλληλα το Από Μηχανής Θέατρο, σε όλη τη  διάρκεια της θεατρικής περιόδου, θα αναδείξει μέσα από τις διαφορετικές σκηνές του, την νέα δημιουργία αποδεικνύοντας ότι παραμένει ένα ζωντανό θεατρικό κύτταρο.
ΡΕΠΕΡΤΟΡΙΟ 2014/2015
Α΄ ΣΚΗΝΗ
ΜΑΚΒΕΘ του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ
Περίοδος παρουσίασης:  1 Δεκεμβρίου 2014 έως 1 Μαρτίου 2015.
Ο Μάκβεθ είναι η μικρότερη τραγωδία του Σαίξπηρ και πιστεύεται ότι γράφτηκε μεταξύ του 1603 και του 1606.
Η ιστορία του Μάκβεθ και της Λαίδης Μάκβεθ είναι γνωστή. Η τρέλα της εξουσίας, ο φθόνος, ο φόνος, η ενοχή, η αλαζονεία είναι μερικά μόνο από τα συναισθήματα που  πραγματεύεται το έργο.
Ο στρατηγός Μάκβεθ γυρίζει νικητής απ' τον πόλεμο και τρεις μάγισσες τον καλούν να του ανακοινώσουν την προφητεία τους ότι θα γίνει βασιλιάς. Παρακινούμενος από τη σύζυγό του και από τη φιλοδοξία του, ο Μάκβεθ σκοτώνει το βασιλιά Ντάνκαν, τον οποίο φιλοξενούσε και γίνεται βασιλιάς της Σκωτίας. Θέλοντας να εδραιώσει ακόμη περισσότερο τη θέση του, δολοφονεί και τον στρατηγό Μπάνκο, επειδή θυμήθηκε  ότι οι τρεις μάγισσες είχαν προβλέψει, ότι ο στρατηγός θα γεννήσει  βασιλιάδες. Από τη δολοφονία ξέφυγε ο γιος του Μπάνκο, ο Μάλκομ.
Στο ίδιο διάστημα,  η λαίδη Μάκβεθ βασανίζεται από τύψεις και παθαίνει νευρικές κρίσεις. Ένα βράδυ που υπνοβατεί, βλέπει τα χέρια της βαμμένα με αίμα και πεθαίνει. Ο Μάκβεθ βλέπει ότι ο στρατός που πλησιάζει στον πύργο του, με αρχηγό το Μάλκομ, κρατάει κλαδιά απ' το δάσος Μπέρναμ, όπως του είχαν πει οι μάγισσες. Μονομαχεί με το Μακντόφ του οποίου είχε δολοφονήσει τα παιδιά και τη γυναίκα και τελικά ο Μάκβεθ σκοτώνεται.
            
Ταυτότητα της παράστασης
Μετάφραση: Γιώργος Χειμωνάς
Διασκευή - Σκηνοθεσία : Θάνος Παπακωνσταντίνου
Σκηνικά - Εικαστική Επιμέλεια : Νίκος Αναγνωστόπουλος
Κοστούμια: Νίκη Ψυχογιού
Κίνηση : Χαρά Κότσαλη
Μουσική Σύνθεση-Ηχητικό Περιβάλλον: Αντώνης Μόρας
Φωτισμοί : Χριστίνα Θανάσουλα
Βοηθός Σκηνοθέτη: Μάρω Πετλή
Ερμηνεύουν: Άκις Βλουτής - Μάκβεθ, Κωνσταντίνα Τάκαλου – Λαίδη
Μάκβεθ, Βασίλης Βηλαράς, Ελεάνα Γεωργιάδου, Κατερίνα Μηλιώτη, ΕλένηΜολέσκη, Μάριος Παναγιώτου Γιώργος
Φλωράτος

Παραστάσεις
Πέμπτη – Παρασκευή - Σάββατο - Κυριακή 20:00
Διάρκεια: 90 λεπτά Γενική Είσοδος: 14 €
Μειωμένο: 10 € / Ατέλεια: 5 €

Στροχάιμ του Δημήτρη Δημητριάδη
ΠΡΕΜΙΕΡΑ : ΑΝΟΙΞΗ 2015
Ο Δημήτρης Δημητριάδης γοητευμένος από το έργο, την παράξενη ιστορία και σύνθετη προσωπικότητα του σκηνοθέτη και ηθοποιού Έριχ Φον Στροχάιμ, αλλά και από τις μοναδικές ερμηνείες του ίδιου καθώς και της Γκλόριας Σουάνσον στην ταινία Η Λεωφόρος της Δύσης, ταινία σταθμός, όχι μόνο αισθητικά και θεματολογικά, αλλά και λόγω της αιχμηρής κριτικής που ασκεί στο σύστημα, γράφει τον Στροχάιμ, ένα λυρικό κείμενο, που ξεκινά εκεί που η ταινία τελειώνει.
Η Γκλόρια Σουάνσον, η μέγιστη ντίβα του αμερικανικού βωβού και ομιλούντα κινηματογράφου, που έπαιξε την Νόρμα Ντέσμοντ στην Λεωφόρο της Δύσης, εισέρχεται στην σκηνή, που την υποδύεται η δική μας ντίβα, Καρυοφυλλιά Καραμπέτη σε μια τελευταία συνάντηση με τον Στροχάιμ που υποδύεται ο Άκις Βλουτής.
Έχουμε την ευκαιρία να ακούσουμε ανθρώπινους και σαρκαστικούς διαλόγους περί αληθείας και ψεύδους, πραγματικού και φανταστικού ζωής και θανάτου. Περί τέχνης εντέλει, την μόνη διαφυγή  της ανθρώπινης ύπαρξης  σε καιρούς χαλεπούς.
Σημείωμα του Christophe Pellet για την έκδοση των έργων Insenso και Stroheim στα γαλλικά από τις εκδόσεις Edition Espases34, 2009


Τα σύγχρονα θεατρικά κείμενα εμπνέονται κάποιες φορές από το αρχαίο ελληνικό θέατρο στην θεματολογία και την πλοκή. Στον Στρόχαϊμ, ο Δημητριάδης εξερευνά μιαν άλλη (αρχέγονη) πηγή, αυτήν της απαρχής του κινηματογράφου και συγκεκριμένα μιας από τις εμβληματικές του μορφές ˙ τον κινηματογραφιστή και ηθοποιό Έριχ φον Στρόχαϊμ. Ο συγγραφέας ερευνά σαν αρχαιολόγος τις ρίζες των ηρώων που αμφισβήτησαν την εποχή τους και διατήρησαν το μυστήριο της.
Ο Δημητριάδης δεν διατηρεί την υπνωτιστική λειτουργία της μεγάλης οθόνης και δεν χρησιμοποιεί την γνωστή ανεκδοτολογία σχετικά με την περίφημη Άνοδο και Πτώση του Στρόχαϊμ που τόσο εκτιμούν οι Αμερικάνοι.
Ο βουβός κινηματογράφος έχει τον δικό του δράμα, το πέρασμα στον ομιλούντα, ένα πέρασμα που έχει συνέπειες όχι μόνο στους ηθοποιούς (σ’ αυτή την περίπτωση η καριέρα της Γκλόρια Σουάνσον που διακόπηκε) αλλά και στο θέατρο που δεν μπορούσε πια να αρκεστεί στην διήγηση της ιστορίας και στην παρουσίαση γραμμικά, πράγμα που κατόρθωνε με επιτυχία ο ομιλών κινηματογράφος. Τι είναι όμως μια θεατρική παράσταση που παρουσιάζει τον Έριχ φον Στρόχαϊμ, αυτόν που πάντα κάτι παρουσιάζει; Πού βρίσκεται το φανταστικό (η ταινία Sunset Boulevard) και πού το πραγματικό; (Η Σουάνσον, ο Στρόχαϊμ και η Ντενίζ Βερνάκ, η τελευταία σύντροφος του, ήταν και οι τρεις πραγματικά πρόσωπα). Η πραγματικότητα τους, συναντά την τεχνική της γραφής και της παρουσίασης στη σκηνή.
Βρισκόμαστε μέσα σ’ ένα ψυχόδραμα, σαν αυτά που μας προτείνουν στα reality shows ή βρισκόμαστε μέσα σ’ αυτά τα huis clos που το θέατρο διαπραγματεύεται (Ρακίνας, Ο’Νήλ, Κολτές); Είναι μια ιεροτελεστία ή μια performance κοντά στην σύγχρονη τέχνη; Οι μορφές σχηματίζονται μέσα σε μια εικονική πραγματικότητα; Ή μήπως πρόκειται για ένα όνειρο;
Σημασία δεν έχει η ιστορία αλλά η τελετουργία. Μας αγγίζει βαθιά γιατί ξαναβρίσκει τα θεμέλια της σύγχρονης κοινωνίας. Ο Στρόχαϊμ, είναι ο μεγάλος αδερφός του Άντυ Γουόρχολ. Στο εξής είτε το θέλουμε είτε όχι θα είμαστε μια αναπαράσταση. Παρόλο που οι αποστάσεις σίγουρα καταργήθηκαν, είναι παραδόξως ακόμα μεγαλύτερες. Δεν υπάρχει πια λογοκρισία( η λογοκρισία της εποχής οδήγησε τον Στρόχαϊμ στο να εγκαταλείψει την σκηνοθεσία).
Ποιός παρατηρεί; Ποιός παρατηρείται; Το σώμα στέκεται μπροστά στις οθόνες και η εικόνα του βρίσκεται την ίδια στιγμή πίσω από τις ίδιες οθόνες. Βρισκόμαστε στο βασίλειο του ψεύδους, της εικόνας και του εφήμερου. Μέσα σ’αυτό το βασίλειο στέκουμε σαν αιώνιοι μικροί πρίγκιπες, περνάμε από την άλλη πλευρά του καθρέπτη που πριν μας τον κράταγαν για να αντικατοπτρίζει την πολιτεία όπως στο αρχαίο ελληνικό θέατρο, το οποίο όμως αντικαταστάθηκε από άλλες μορφές αναπαράστασης, από άλλες ψυχές με παράξενα πρόσωπα, που βάζουν στο έργο σκοτεινές δυνάμεις. Αυτός ο μοντέρνος πρίγκιπας, ανήσυχος και φωτεινός είναι ο Στρόχαϊμ, ο σύγχρονος μας. Ούτε ομαλός, ούτε κατευναστικός, επωμίζεται τον ρόλο του, και φτάνει μέχρι το τέλος αυτής της αναπαράστασης με ακρίβεια.
Χάρη στις λέξεις του Δημητριάδη βρίσκεται μπροστά μας, στην καρδιά ενός θεατρικού συστήματος αναπαράστασης έξω από νόρμες. Μέσα από το εκτεθειμένο σώμα και από τις ερωτήσεις που θέτει, ο Δημήτρης Δημητριάδης ανοίγεται σε νέα πεδία, και το κάνει αυτό μέσα από το κείμενο, τις λέξεις, την ποίηση και όχι από την ταραχή των ανώνυμων σωμάτων που εδώ και καιρό αποτελούν την μόνη απάντηση της σύγχρονης χαοτικής και ουτοπικής σκηνής.
Ξαφνικά ο Έρικ φον Στρόχαϊμ και η Γκλόρια Σουάνσον βγαίνουν από την οθόνη. Αυτές οι μυθικές φιγούρες του σινεμά ενσαρκώνονται πάνω στη σκηνή. Το θέατρο σαν τόπος ανάστασης των νεκρών. Γιατί το κείμενο συγκαλεί όπως κάθε άλλο θεατρικό έργο, τα φαντάσματα που ξαναέρχονται ανάμεσα στους νεκρούς, ανάμεσα στο πραγματικό και το φανταστικό, στοιχειώνουν τους ήρωες και εμάς ταυτόχρονα. Η σκηνή του θεάτρου επιβάλλεται σαν ένας ενδιάμεσος που μιλά στην συνείδηση.
Η Άλκηστις, η Φαίδρα, η Νόρα, ο Ρομπέρτο Τσούκο, τι άλλο είναι παρά φαντάσματα αιώνια νέα, κολλημένα στη στιγμή που διάλεξε ο συγγραφέας, στου οποίου το δράμα παίζουν. Οπωσδήποτε είναι ακραίο να αποστρεφόμαστε έτσι τα θεατρικά πρόσωπα. Αλλά μήπως αυτά τα πρόσωπα δεν εμπνεύστηκαν από άλλα που υπήρξαν πραγματικά( ο Τσούκο όπως και ο Στρόχαϊμ); Κι αυτός ο χρόνος που αιωρείται σταματημένος, δεν είναι σαν τον δικό μας που κόλλησε στο μεγάλο εικονικό νεκροταφείο; Γιατί αυτό το νεκροταφείο( μέσα στο Internet αλλά με κάποιο τρόπο και στον κινηματογράφο) δεν παύει να μεγαλώνει, μεγαλώνοντας στο άπειρο τον τρόμο, στοιχειωμένος από ζωντανούς νεκρούς, πολλές φορές πιο ζωντανούς και από τους ζωντανούς.
Έτσι λοιπόν το θέατρο θα γίνει ο τόπος της ανάστασης τους και θα μας αποκαλύψει το μεγαλείο, αλλά και τον παραλογισμό τους μέσα από τα λόγια του ποιητή και τις εικόνες του σκηνοθέτη. Στον Στρόχαϊμ η τελετουργία που ολοκληρώνεται είναι αυτή του μύθου μέσα στο έργο. Ο Στρόχαϊμ ξαναγεννιέται από τις στάχτες του χάρη σε μια τελετή  ζωής και  θανάτου, βασισμένη σε μια παρωδία-αλλά τι είναι αυτή η παρωδία πάνω στη θεατρική σκηνή παρά  μια κάποια μορφή αλήθειας;
Στον Στρόχαϊμ τα βρίσκουμε όλα αυτά, η ζωή συνεχίζεται, δεν σταματά. Ο Έριχ φον Στρόχαϊμ, η Γκλόρια Σουάνσον και η Ντενίζ Βερνάκ είναι πρόσωπα σεξουαλικά, αισθησιακά, πάνω απ’ τους νεκρούς και τους ζωντανούς και υπηρετούν ένα παράξενο ποίημα, που γίνεται όλο και πιο καλό με την ομορφιά του και με την δύναμη του ονείρου.
Τους ρόλους ερμηνεύουν η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη και ο Άκις Βλουτής
Πληροφορίες για την ταυτότητα της παράστασης θα ανακοινωθούν σύντομα.  
Β΄ ΣΚΗΝH
1.    Ρωμαϊκό Λουτρό του Στανισλάβ Στρατίεφ
Φιλοξενούμενη Παράσταση
Παραγωγή Εταιρεία Θεάτρου ΞΑΝΘΙΑΣ
Περίοδος Παρουσίασης : 10 Οκτωβρίου 2014 – 29 Νοεμβρίου 2014
Αρχαιολογική σκαπάνη φέρνει στο φως «Ρωμαϊκό Λουτρό»…
Η κωμωδία του Στανισλάβ Στρατίεβ «Το Ρωμαϊκό Λουτρό», ανεβαίνει στο Θέατρο Από Μηχανής την Παρασκευή 10 Οκτωβρίου, σε σκηνοθεσία  Κώστα Παπακωνσταντίνου.


Λίγα λόγια για το έργο
Ένας άνθρωπος φεύγει για διακοπές και αφήνει τα κλειδιά του σπιτιού του σε δύο εργάτες για να του επισκευάσουν το πάτωμα. Όταν επιστρέφει, τον περιμένει μια τεράστια έκπληξη. Ένα τέλεια διατηρημένο, αρχαίο Ρωμαϊκό Λουτρό έχει ανακαλυφθεί στο σαλόνι του.
Πλέον, ο χώρος είναι σπίτι; πεδίο ανασκαφής; κολυμβητήριο;  
όλα μαζί ή  τίποτα απ’ όλα αυτά;
Ο νόμος, αναγνωρίζει στον ιδιοκτήτη το δικαίωμα να συνεχίσει να ζει στο σπίτι του, επιτρέπει σ’ έναν φιλόδοξο αρχαιολόγο την έναρξη ανασκαφών και επιβάλλει την παρουσία ενός ναυαγοσώστη καθώς πρόκειται για υδάτινη δεξαμενή.
Η επιστήμη, η τέχνη, ο αθλητισμός, η ανθρωπότητα και ο μεμονωμένος άνθρωπος, παλεύουν να υπάρξουν μέσα σε λίγα τετραγωνικά, στριμωγμένοι από μια εξουσία απούσα, απρόσωπη και επομένως απάνθρωπη.
Ο Στρατίεβ, μέσα από την σατιρική του ματιά, βάζει τους ήρωές του να συνδιαλεχθούν με θέμα τον άνθρωπο και τη θέση του στην σύγχρονη κοινωνία.

Ο συγγραφέας ανοίγει τον διάλογο μέσα στο περιβάλλον τού «βαλκανικού κομμουνισμού της Βουλγαρίας του 1974».
Η παράσταση, συνεχίζει τον διάλογο αυτόν, μέσα στο περιβάλλον τού «βαλκανικού καπιταλισμού της Ελλάδας του 2014».
--«Γιατί όταν κάποιος ζητάει θυσίες, αναφέρεται πάντα στους άλλους;»
--«Γιατί η ανθρωπότητα είναι πάντα μια αφηρημένη έννοια,
    και ποτέ ο άνθρωπος που έχεις απέναντί σου;»
Ο Συγγραφέας
Ο Στρατίεβ Στανισλάβ γεννήθηκε το 1941 στη Σόφια. Σπούδασε βουλγαρική φιλολογία στο Πανεπιστήμιο της Σόφιας και παράλληλα εργαζόταν ως δημοσιογράφος. Το πρώιμο έργο του συνδέεται με το θέατρο του παραλόγου.
Το Ρωμαϊκό Λουτρό ήταν το πρώτο του θεατρικό έργο, το οποίο παρουσιάστηκε στο Κρατικό Σατιρικό Θέατρο της Σόφιας το 1974 και συνεχίστηκε για δέκα σεζόν. Στην Ελλάδα παρουσιάστηκε πρώτη φορά το 1987, από το ΑΜΦΙ-ΘΕΑΤΡΟ Σπύρου Ευαγγελάτου.
Άλλα θεατρικά έργα του είναι: ‘Το Σακάκι που βελάζει’, ‘Το λεωφορείο’,‘ Ο Μαξιμαλιστής’, ‘Η ζωή, έστω και σύντομη’, ‘Το Βαλκανικό Σύνδρομο’, ‘Μαμούθ’, ‘On the Other Side’, ‘Empty Rooms’. Τα έργα του έχουν μεταφραστεί σε 30 γλώσσες και έχουν παρουσιαστεί σε πολλά θέατρα στον κόσμο.
Από το 1975 μέχρι τον θάνατό του το 2000, εργάστηκε ως δραματουργός στο Κρατικό Σατιρικό Θέατρο της Σόφιας.
Ταυτότητα της παράστασης
Μετάφραση: Βασίλης Σκουβάκλης
Σκηνοθεσία: Κώστας Παπακωνσταντίνου
Βοηθός Σκηνοθέτη / Επιμέλεια Κίνησης: Μαργαρίτα Τρίκκα
Σκηνικά-Κοστούμια: Λυδία Κοντογιώργη, Ζωή Αρβανίτη
Μουσική: Βασίλης Κουτσιλιέρης
Φωτισμοί: Γιώργος Αγιαννίτης
Φωτογραφίες: Νίκος Βαρδακαστάνης (studio 112)
Σχεδιασμός προωθητικού υλικού: Χρήστος Ατζινάς
Οργάνωση παραγωγής: Νάντια Περιστεροπούλου, Δημοσθένης
Ξυλαρδιστός
Ερμηνεύουν: Δημήτρης Δημητρόπουλος, Αλέξανδρος Ζουριδάκης,
Δημοσθένης Ξυλαρδιστός, Νάντια Περιστεροπούλου, Σταύρος
Σιούλης
Παραστάσεις
Παρασκευή - Σάββατο 20:00
Διάρκεια: 85 λεπτά
Γενική Είσοδος: 13 € /Κάθε Παρασκευή Γενική είσοδος 10 €
Μειωμένο: 10 €

2.    «Ωδή στο Εύθραυστο»
Συμπαραγωγή Εταιρείας Θεάτρου Συν-Επί με την Εταιρεία Θεάτρου ΑΣΙΠΚΑ
H Εταιρεία Θεάτρου ΑΣΠΙΚΑ συνεργάζεται πρώτη φορά με την Εταιρεία Θεάτρου Συν Επί. Στα πλαίσια αυτής της συνεργασίας θα παρουσιαστεί σε πρώτη παρουσίαση το έργο «Ωδή στο Εύθραυστο»  σε ποίηση Γιώργου Φιλιππίδη τον Οκτώβριο του 2014 για 14 παραστάσεις.

Περίοδος παρουσίασης:16 Οκτωβρίου 2014 – 28 Νοεμβρίου 2014
ΠΡΟΦΤΑΣΕΤΕ ΝΑ ΖΗΣΕΤΕ είναι η κραυγή που διατρέχει όλο το έργο του 20χρονου Γιώργου Φιλιππίδη. Ποίηση ή ζωντανός αποχαιρετισμός, ζωή σα ποίημα μια ερωτική προπαγάνδα, μια ψιθυριστή λούπα διατρέχει το έργο του νεαρού ποιητή ως ερώτημα.. πόσο εύθραυστη είναι η ομορφιά και που είναι η ζωή που μας αξίζει ;
Παράδεισο ήθελα να ζήσω απαντά ο νέος ποιητής στην έξοδο… και κοιτώντας γύρω του παρακινεί
‘..Καθένας μας ας αρκεστεί
στον προσωπικό του ήρωα... ‘
 .. Αδέλφια μου,
ακούστε καλά,
μια μέρα θα φτιάξουμε
τον γυάλινο κήπο που ονειρευόμαστε,
μια μέρα από το γυάλινο πηγάδι του
θα αντλήσουμε
ζεστή σοκολάτα
και λουλούδια εντελβάις
πολύτιμο δώρο
γι’ αυτούς που παλεύουνε
για να γίνουν παραμυθένιοι,
ίσως για μια γυναίκα
ίσως, απλά, για την καύλα του παραμυθιού,
ίσως, αλλόκοτα,
γιατί αλλιώς δεν θα
μπορούσαν.
Εκδίκηση,
στ' όνομα καθετί εύθραυστου!
Ταυτότητα της παράστασης
Κείμενα : Γιώργος Φιλιππίδης
Σκηνοθεσία -Ερμηνεία : Δημήτρης Μπίτος
Σκηνική επιμέλεια: Ομάδα ΑΣΙΠΚΑ
Φωτισμοί: Αλέκος Aναστασίου
Βοηθός σκηνοθέτη: Ειρήνη Δράκου

Παραστάσεις
Πέμπτη - Παρασκευή 22:00
Διάρκεια: 70 λεπτά
Γενική Είσοδος: 10 €
Ατέλεια: 5 €

3.    Γράμματα στα κοριτσάκια του Lewis Carroll
Συμπαραγωγή Εταιρείας Θεάτρου Συν-Επί με την Εταιρεία Θεάτρου UNIVERSALIA
Περίοδος παρουσίασης: 18 Οκτωβρίου 2014 - 23 Νοεμβρίου 2014
H Εταιρεία Θεάτρου UNIVERSALIA συνεργάζεται πρώτη φορά με την Εταιρεία Θεάτρου Συν Επί. Στα πλαίσια αυτής της συνεργασίας θα παρουσιαστεί σε επανάληψη το έργο «Γράμματα στα κοριτσάκια»  του Lewis Carroll τον Οκτώβριο του 2014 για 20 παραστάσεις

Μια παράσταση βασισμένη στις επιστολές του Lewis Carroll, συγγραφέα της Αλίκης στη Χώρα των Θαυμάτων, προς τις ανήλικες φίλες του

Η μουσικός και performer Violet Louise παρουσιάζει από 18 Οκτωβρίου κάθε Σάββατο και Κυριακή στο Από Μηχανής Θέατρο την παράσταση «Γράμματα στα Κοριτσάκια».
O αξιότιμος κύριος Lewis Carroll Dodgson, o καθηγητής μαθηματικών, o φωτογράφος, ο κληρικός άφησε ένα τεράστιο συγγραφικό έργο, ένα προσωπικό ημερολόγιo –από το οποίο εξαφανίστηκαν δύο τόμοι μυστηριωδώς– και ένα αναπάντητο ερωτηματικό σε σχέση με την ερωτική του ταυτότητα.
«Αν έχεις την καλοσύνη, παράγγειλε στην Τζούντυ –μαζί με την αγάπη μου, που τη στέλνω πολύ δισταχτικά– ότι ίσως τη συγχωρέσω, αλλά δε θα ξεχάσω ποτέ πόσο άσπλαχνα μου φέρθηκε χτες εδώ, στο διαμέρισμά μου. Δεν ήσουν μπροστά και δε θα ταλαιπωρήσω με περιγραφές την ευαίσθητη φύση σου. Κάποια μέρα όμως θα της το ξεπληρώσω. Ἐνα αποπνικτικό απόγευμα που θα βρεθεί εδώ, μισολιπόθυμη από τη δίψα, θα βγάλω ένα μπουκάλι υπέροχη δροσερή λεμονάδα. Θα το ξεβουλώσω και θα το αδειάσω σε ένα ψηλό ποτήρι, με μπόλικο αφρό. Θα βάλω το ποτήρι κοντά της, και τότε θα έχει την ικανοποίηση να με δει να το πίνω εγώ, χωρίς να φτάσει στα δικά της χείλη ούτε σταγόνα. Τρυφερά δικός σου, όπως πάντα. C. L. Dodgson».
[Aπόσπασμα από την ελληνική έκδοση «Γράμματα στα Κοριτσάκια και Φωτογραφίες», μτφρ. Τζένη Μαστοράκη, εκδ. Άγρα, Αθήνα 1982].
Ταυτότητα της παράστασης
Σύλληψη – Κίνηση - Ερμηνεία: Violet Louise
Μουσική - Sound Design: Violet Louise
Επιμέλεια Κίνησης: Χαρά Κότσαλη - Pauline Huguet
Ηχοληψία - Βοηθός Sound Design: Άρης Παυλίδης
Βοηθός Σκηνοθέτη: Pauline Huguet
Κοστούμι: Δήμητρα Λιάκουρα
Φωτογραφίες: Stefanosknapp, Περικλής Πραβήτας

Παραστάσεις
Σάββατο 22:00 / Κυριακή 19:00
Διάρκεια: 60 λεπτά
Γενική Είσοδος: 10 €
Μειωμένο: 8 € / Ατέλεια: 5 €
4.    Τα Φώτα στο Βάθος
Βασισμένο σε κείμενα της γνωστής blogger Niemands Rose

Συμπαραγωγή Εταιρείας Θεάτρου Συν-Επί με την Εταιρεία Θεάτρου Έβδομη Θύρα

Περίοδος παρουσίασης:5 Δεκεμβρίου 2014 – 1 Φεβρουαρίου 2015

Η παράσταση Φώτα στο Βάθος βασίζεται σε αυτοτελή κείμενα της γνωστής blogger Niemands Rose (το blog ονομάζεται «Του κανενός το ρόδο»), τα οποία έχουν επίσης κυκλοφορήσει και σε βιβλίο με τίτλο «Τα φώτα στο βάθος», από τις εκδόσεις Απόπειρα. Η σκηνοθεσία είναι της ΄Εστερ Γκονζάλες.
Ταυτότητα της παράστασης
Σκηνοθεσία: Εστέρ Γκονζάλες
Σκηνικά/Κοστούμια: Χρήστος Κωνσταντέλλος
Ερμηνεύουν: Αντωνία Γιαννούλη, Ιζαμπέλλα Κογεβίνα,
Μάνος Καναβός, Κώστας Φαλελάκης

Παραστάσεις
Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή 22:00
Διάρκεια: 60 λεπτά
Γενική Είσοδος: 10 €
Μειωμένο: 8 € / Ατέλεια: 5 €
 
Το Μέντιουμ  του Τζιανκάρλο Μενότι
από την ομάδα όπερας «The Medium Project»

Συμπαραγωγή Εταιρείας Θεάτρου Συν-Επί με την ομάδα όπερας The Medium Project
H ομάδα όπερας « The Medium Project» συνεργάζεται πρώτη φορά με την Εταιρεία Θεάτρου Συν Επί. Στα πλαίσια αυτής της συνεργασίας θα παρουσιαστεί σε επανάληψη το έργο «To Μέντιουμ»  του Τζιανκάρλο Μενότι  τον Οκτώβριο του 2014 για 12 παραστάσεις
Περίοδος παρουσίασης: 19 Νοεμβρίου 2014 – 4 Φεβρουαρίου 2015


Πρόκειται πρωτίστως ένα έργο ιδεών, αφού περιγράφει αφενός την τραγωδία μιας γυναίκας που παγιδεύεται ανάμεσα στον πραγματικό κόσμο που αδυνατεί να κατανοήσει και τον μεταφυσικό, τον οποίο απορρίπτει και αφετέρου το δράμα των πελατών της που αρνούνται να ζήσουν χωρίς το ζωτικό ψέμα που η Μαντάμ Φλόρα ιδιοτελώς τους προσφέρει.
Το έργο του Ιταλο-Αμερικανού πολυσχιδούς και δημοφιλούς συνθέτη και λιμπρετίστα Τζιαν Κάρλο Μενόττι έκανε την πρώτη του πρεμιέρα στις 8 Μαΐου του 1946.
Η μουσική της όπερας, μελωδική κι αρμονική, είναι επηρεασμένη από την αμερικανική «δημοφιλή» μουσική και τη τζαζ και χαρακτηρίζεται από τις μουσικές εναλλαγές και τους σφιχτούς ρυθμούς.
Η ομάδα όπερας The Medium Project που σχηματίστηκε από λυρικούς τραγουδιστές και μουσικούς με πρωτοβουλία της Ράιας Τσακηρίδη (σκηνοθέτης-ψυχοθεραπεύτρια) και του Ανδρέα Τσελίκα (διευθυντής ορχήστρας), έχει ως στόχο την παρουσίαση λυρικών έργων από το σύγχρονο ρεπερτόριο, αναζητώντας την ευθεία γραμμή που ενώνει συναισθηματικά και διανοητικά τους  ήρωες με τους προβληματισμούς τού σήμερα.
Tαυτότητα της παράστασης
Σκηνικά – κοστούμια: Παύλος Θανόπουλος
Videos: Πάτροκλος Σκαφίδας
Φωτισμοί: Εβίνα Βασιλακοπούλου
Κινησιολογική επιμέλεια video: Βίκυ Αδάμου
Κατασκευή κουστουμιών: Lazy D, Ντόρα Τεμπέλη και Χρύσα Παύλου
Βοηθός μαέστρου: Γιάννης Γιαννόπουλος
Βοηθοί σκηνοθέτη: Αλέξης Ζερβάνος, Δήμητρα-Σταυρούλα Κατοπόδη
Οδηγός Σκηνής: Άρτεμις Schubert
Υπέρτιτλοι: Βάσια Ηλιάδη
Πιάνο: Δημήτρης Μαρίνος, Γιάννης Γιαννόπουλος
Παραστάσεις
Τετάρτη 20:00 / Τον Ιανουάριο του 2015 στις 22:00
Διάρκεια: 60 λεπτά
Γενική Είσοδος: 10 €
Ατέλεια: 5 €

Στη συνέχεια τον Απρίλιο του 2015 θα παρουσιαστεί μία παράσταση που αποτελείται από δύο μέρη - έργα . Το πρώτο έργο-μέρος είναι το αριστούργημα του Leonard Bernstein «Trouble in Tahiti».
Με αφορμή και σε σχέση το ανέβασμα αυτού του έργου θα ακολουθήσει το δεύτερο μέρος- έργο  «The Shell Game»  που είναι η πρώτη ανάθεση όπερας της ομάδας σε νέους έλληνες δημιουργούς, συμβάλλοντας έτσι στην διάδοση της μοντέρνας όπερας. Το «The Shell Game» πρόκειται για μια μονόπρακτη όπερα σε μουσική του Γιώργου Δούση και λιμπρέτο της Έρις Κύργια.
Πληροφορίες για την ταυτότητα της παράστασης θα ανακοινωθούν σύντομα.  
             
Γ΄ ΣΚΗΝΗ
1.    Τα λουλούδια στην κυρία του Άκη Δήμου
Συμπαραγωγή Εταιρείας Θεάτρου Συν-Επί με την Εταιρεία Θεάτρου Teatro ma non Troppo
H Εταιρεία Θεάτρου Teatro ma non Troppo συνεργάζεται για δεύτερη θεατρική περίοδο με την Εταιρεία Θεάτρου Συν Επί. Στα πλαίσια αυτής της συνεργασίας θα επαναληφθεί το έργο «Τα λουλούδια στην κυρία» του Άκη Δήμου τον Οκτώβριο του 2014 για 14 παραστάσεις

Περίοδος Παρουσίασης : 12 Οκτωβρίου 2014 – 24 Νοεμβρίου 2014
«Τους έρωτες που δεν γιατρεύονται πρέπει να τους βοηθάς να πεθάνουνε εσύ, για να μη βασανίζονται. Γιατί υποφέρει η καρδιά και η καρδιά και το σώμα υποφέρουν από τους ανίατους έρωτες».
Το έργο με χιούμορ αλλά και προβληματισμό, με ευαισθησία αλλά και σκληρότητα, αφηγείται τις καθημερινές ανησυχίες μιας παρέας για το μέλλον τους, τη φιλία και τους «ανίατους έρωτες».  Τρεις νεαροί φίλοι στοχεύουν, ο καθένας από τον δικό του λαβύρινθο, τον έρωτα στο απέναντι μπαλκόνι. Το προσκλητήριο φτάνει στον προορισμό του σε ελεύθερη πτώση. Ένα έργο που ξεγυμνώνει τις παθογένειες, τα αδιέξοδα αλλά και την ανομολόγητη ευαισθησία ενός φύλου και μιας φυλής.

Σημείωμα του συγγραφέα
Τρία αγόρια μοιράζονται το ίδιο διαμέρισμα και μαζί τη θέα του κοριτσιού στο απέναντι μπαλκόνι. Στον - συρρικνωμένο σε μια βδομάδα για ν’ αντέξει η σκηνική τους περιπέτεια - χρόνο, θα προλάβουν να μάθουν πολλά για τις αγωνίες, τις ανάγκες και τις επιθυμίες τους, παλεύοντας - μισοαστεία, μισοσοβαρά - να τα βγάλουν πέρα με το φόβο της ενηλικίωσης, που, όσο περισσότερο προσπαθούν να τον διασκεδάσουν τόσο απειλητικότερα τους δείχνει τα δόντια του. Δέκα (…και κάτι χρόνια) μετά το πρώτο τους ανέβασμα, συνεχίζω ν’ αναρωτιέμαι για την τύχη τους.
                                                                                                                    Άκης Δήμου
Σημείωμα του σκηνοθέτη
Η παρακολούθηση μιας κοπέλας σε ένα μπαλκόνι της απέναντι πολυκατοικίας αποτελεί για τους τρεις νέους άντρες του έργου μια διαρκή απασχόληση για μεγάλο χρονικό διάστημα. Μέσα από τον κωμικό και ανάλαφρο πολλές φορές διάλογο τριών ανδρών που συμπράττουν και συγκρούονται κρυμμένοι απέναντι από το αντικείμενο του πόθου τους, ο Άκης Δήμου καταφέρνει εκτός από το να ψυχαγωγήσει, να δώσει και μια ακριβή σκιαγράφηση του αστικού αυτισμού και της απώλειας ουσιαστικής επικοινωνίας των σύγχρονων ανθρώπων. Η ενηλικίωση των ηρώων - με βάση τη σχέση τους με το άλλο φύλο και εν συνεχεία σε όλα τα επίπεδα των χαρακτήρων τους - μοιάζει να συμβαίνει μέσα σε ένα «κλουβί» είτε αυτό είναι ένα διαμέρισμα είτε ένα προσωπικό «φρούριο», από όπου κανείς δε «βλέπει» πραγματικά τον απέναντι αλλά αυτά που έχει ανάγκη να δει σε αυτόν.
Στις ιδιαίτερες συνθήκες που πλέον ζούμε, οι παράγοντες που «οχυρώνουν» τον καθένα μας είναι σαφώς περισσότεροι και εντονότεροι. Η κρίση (οικονομική και αξιακή) έχει ευνοήσει τις ιδιοτελείς συμπεριφορές και έχει δημιουργήσει έναν τρόπο ζωής ακόμα πιο μοναχικό. Το «κρυφοκοίταγμα» του Άκη Δήμου - τοποθετώντας το στο σήμερα - μπορεί εκτός από καίριο να γίνεται και σπαρακτικότερο. Η ενδεχόμενη απώλεια πολιτικής συνείδησης των συμπαθέστατων ηρώων του μοιάζει να αποτυπώνει μια κατάσταση σημερινών απογοητευμένων ή μπερδεμένων πολιτών. Πολιτών παγιδευμένων.
Στο κορίτσι απέναντι ο καθένας βλέπει την απελευθέρωση από την προσωπική του παγίδα. Βλέπουν το επόμενο βήμα τους. Βλέπουν όμως το κορίτσι;
                                                                                                                  Γιώργος Παλούμπης
Ταυτότητα της Παράστασης
Σκηνοθεσία: Γιώργος Παλούμπης
Σκηνικά – κοστούμια: Βασιλική Σύρμα
Μουσική: Γιωργής Τσουρής
Φωτισμοί: Βασίλης Κλωτσοτήρας
Βοηθός σκηνοθέτης: Άννα Παντελάκου
Ερμηνεύουν: Γιάννης Διαμαντής, Πέτρος Σπυρόπουλος, Γιωργής Τσουρής

Παραστάσεις
Κυριακή – Δευτέρα 21:30
Διάρκεια: 75 λεπτά     
Γενική Είσοδος: 12 €
Μειωμένο: 8 €

Τηλέφωνα κρατήσεων: 6945312875, 2105231131

2.    BELLEΛΕΝ –Η (αιώνια) τραγωδία της Ελένης
Συμπαραγωγή Εταιρείας Θεάτρου Συν-Επί με την Εταιρεία Χοροθέατρο Λυδία Λίθος
H Εταιρεία Χοροθέατρο Λυδία Λίθος συνεργάζεται δεύτερη θεατρική περίοδο με την Εταιρεία Θεάτρου Συν Επί. Στα πλαίσια αυτής της συνεργασίας θα παρουσιαστεί το νέο έργο «ΒELLEΛΕΝ – Η (αιώνια) τραγωδία της Ελένης» του Δημήτρη Φοινίτση τον Απρίλιο του 2015 για 12 παραστάσεις

Περίοδος Παρουσίασης : 20 Απριλίου 2015 – 26 Μαΐου 2015

Σημείωμα του συγγραφέα - σκηνοθέτη
Ένας μονόλογος που αποκαθιστά την αλήθεια, εκθέτοντας ανεπανόρθωτα τον Ευριπίδη.
Γιατί αυτή η Ελένη - όχι η Ελένη του Πάρι - κυνηγημένη από την κρίση του χρηματοπιστωτικού συστήματος, η Ωραία Ελένη, καταφεύγει σε ευημερούντες οικονομίες της Δύσης προσφέροντας επί χρήμασι την - ακόμη σφύζουσα από ηδονή σάρκα της.
Υιοθετώντας το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο «Bellελεν» χορεύει pole dance και υπόσχεται  στιγμές άκρατου πάθους στα έκπληκτα μάτια που την θωπεύουν.
Ιδιαίτερα λαλίστατη εξηγεί πώς βρέθηκε στην αλλοδαπή, τη λατρεία που τρέφει για την Αφροδίτη (αν και θεραπαινίδα στο ναό της Αρτέμιδος) εξυμνεί την μεγαλύτερη ιστορία αγάπης στην ελληνική μυθολογία ανάμεσα σ’ αυτήν και τον Πάρι και καταριέται τον πανάσχημο Μενέλαο αποκαλύπτοντας πως την απέκτησε με προξενιό.
Η κόρη του Διός ομιλεί, εξ ανάγκης, την αγγλική φρικτά, τουριστικά.
Κύριο μέλημά της να κατακτήσει τους μισοκοιμισμένους άντρες που διασκεδάζει. Να τους κάνει να δούν τον άνθρωπο και όχι το κορμί, να απελευθερώσει ένα κομμάτι ψυχής ύστερα από αιώνες αφόρητης σιωπής.
Δημήτρης Φοινίτσης

Ταυτότητα της παράστασης
Κείμενο – σκηνοθεσία: Δημήτρης Φοινίτσης
Ερμηνεία – χορογραφία: Φένια Αποστόλου
Σκηνικά – κοστούμια: Νίκος Αναγνωστόπουλος
Μουσική επιμέλεια: Νατάσα Λιτσαρδοπούλου
                                
Παραστάσεις
Δευτέρα - Τρίτη 22:00
Διάρκεια: 60 λεπτά
Γενική Είσοδος: 12 €
Ατέλεια: 5 €

Ταυτότητα Θεάτρου
Από Μηχανής θέατρο
Ακαδήμου 13 Μεταξουργείο, Αθήνα Τ.Κ. 104 36
Τηλέφωνα Ταμείου: (210) 5231131
Εκτός ωρών ταμείου: 6957045138
Γραφείο Διεύθυνσης : (210) 5237297
Fax: (210) 5237296
Ε-mail: info@syn-epi.com
Καλλιτεχνικός Διευθυντής
Άκις Βλουτής
(akis.vloutis@syn-epi.com)
Αναπληρωτής Καλλιτεχνικός Διευθυντής
 Νίκος Αναγνωστόπουλος
(nikos.anagnostopoulos@syn-epi.com)
Σύμβουλος Επικοινωνίας
Σάσα Παπαχριστοπούλου
(sassapap.promo@gmail.com


Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

kulturosupa.gr
kulturosupa.gr

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο
  • Το.. λάθος της στο σεξ που προδίδει ότι σας απατά
    Το.. λάθος της στο σεξ που προδίδει ότι σας απατά

     Σε κάθε ζευγάρι υπάρχει το "πράσινο τερατάκι" της ζήλειας και της αμφισβήτησης για το κατά πόσον ο ένας είναι αφοσιωμένος και πιστός στον άλλο. Όσον αφορά τις γυναίκες, ωστόσο, υπάρχει μια μικρή λεπτομέρεια που μπορεί να "προδώσει" το αν έχουν απατήσει τον σύντροφό τους...


    Περισσότερα ...
  • Αφθώδης Στοματίτιδα.
    Αφθώδης Στοματίτιδα.

     Στη χαβούζα του ’20 επιπλέουν (με σειρά εμφάνισης) ένας καράφλας οδηγός ΚΤΕΛ, η γιαγιά μου, ο Τζορτζ Όργουελ, ο Αμβρόσιος, η θεία Τούλα, ο Μπακογιάννης, η Λέχου, ένας υποψήφιος πανελληνίων με αφθώδη στοματίτιδα, εγώ, εσύ που διαβάζεις αυτό το άρθρο και ο άλλος που θα το αγνοήσει. Γράφει η Ντόρα Παπάζη.

    Περισσότερα ...
  • Αύγουστος Κορτώ: «Οταν είπα στη μάνα μου ότι μου αρέσουνε τ΄αγόρια»…
    Αύγουστος Κορτώ: «Οταν είπα στη μάνα μου ότι μου αρέσουνε τ΄αγόρια»…

     Ο Έλληνας συγγραφέας, που δεν έχει κρύψει τις σεξουαλικές του προτιμήσεις, γράφει με αφορμή τη σημερινή, Παγκόσμια Ημέρα κατά της Ομοφοβίας, για την ανάγκη να σκοτώσουμε τη ντροπή...


    Περισσότερα ...

Περισσότερη Παράξενη ζωή