Έρευνα: Το προφίλ των τουριστών που έρχονται την Ελλάδα

577 Views
Έρευνα: Το προφίλ των τουριστών που έρχονται την Ελλάδα Έρευνα: Το προφίλ των τουριστών που έρχονται την Ελλάδα

 


Ο τουρισμός αποτελεί τα τελευταία χρόνια για την ελληνική οικονομία το ανάχωμα στην ύφεση και τον βασικό πυλώνα για την ανάσχεση της ανεργίας. Επίσης, ο κλάδος του τουρισμού είναι ένας από τους λίγους τομείς που παρουσιάζουν επενδυτικό ενδιαφέρον και λόγω της σημασίας του μπορεί να αποτελέσει βασικό μοχλό για την επάνοδο της χώρας στην ανάπτυξη. Σύμφωνα με το Στρατηγικό σχέδιο για τον Τουρισμό του ΣΕΤΕ, έχουν εντοπισθεί συγκεκριμένες αγορές στις οποίες θα αναπτυχθεί ο ελληνικός τουρισμός. 

Σε αυτό το πλαίσιο ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει πρόσφατη μελέτη του Συνδέσμου που απεικονίζει το πλήρες προφίλ των τουριστών και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά τους.

Remaining Time-0:00
Fullscreen
Mute
Εκ των σημαντικών σημείων των συμπερασμάτων είναι το υψηλό εισοδηματικό επίπεδο των τουριστών που επισκέπτεται τη χώρα μας. Οι τουρίστες εμφανίζουν ανώτερο εισοδηματικό επίπεδο στο 58,9% και μορφωτικό επίπεδο στο 62,2% ενώ η ηλικία τους κυρίως κινείται στην ομάδα μεταξύ 25-54 ετών, που αφορά  το 64,6%.

Η Ελλάδα δέχεται επισκέπτες από όλο τον κόσμο, έχει μεγάλη διασπορά όσον αφορά τη χώρα προέλευσης ενώ οι πιο ευκατάστατοι και μορφωμένοι προέρχονται από τις ΗΠΑ ωστόσο ως μερίδιο αγοράς είναι μόλις το 4,9%. 

Η πλειονότητά τους κατέλυσε σε ξενοδοχεία όλων των κατηγοριών και αυτό αφορά ποσοστό της τάξης του 65,6%, με τις περισσότερες διαμονές σε καταλύμματα 4 αστέρων.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει ότι μεγάλο ρεύμα τουριστών για να ενημερωθεί προσέφυγε στο Ιντερνετ και σε ιστοσελίδες με προορισμούς και καταλύματα, με τις περισσότερες κρατήσεις να γίνονται επίσης μέσω internet.

Η μελέτη που υλοποιήθηκε από το ΙΝΣΕΤΕ και βασίζεται σε στοιχεία της IPKInternational, εταιρείας με εξειδίκευση στην έρευνα της ταξιδιωτικής συμπεριφοράς των τουριστών (Η ΙΡΚ International είναι ο μοναδικός οργανισμός παγκοσμίως που ειδικεύεται στην εκπόνηση τέτοιων ερευνών με ενιαίο ερωτηματολόγιο σε 60 χώρες σε όλον τον κόσμο, καλύπτοντας –πρακτικά- το σύνολο των χωρών από τις οποίες προέρχεται ο διεθνής τουρισμός. Εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε ότι στις 60 χώρες δεν περιλαμβάνονται η Κύπρος, η Αλβανία και η Π.Γ.Δ.Μ που αποτελούν σημαντικές αγορές για την Ελλάδα.)

Αναλυτικά ανά κατηγορία
Κόσμος
Οι τουρίστες που επισκέφθηκαν την Ελλάδα το 2016, και διέμειναν τουλάχιστον μια νύχτα, ανήλθαν σε 20,9 εκ. Το 2017 υπήρξε αύξηση της τάξης του +9,8% σε σχεδόν 23,0 εκ. Αναφορικά με το φύλο των επισκεπτών υπήρξε ισοκατανομή, όταν το 2016 η πλειοψηφία των τουριστών ήταν γυναίκες (51,6% έναντι 48,4%). Οι τουρίστες επισκέφθηκαν την Ελλάδα κατά κύριο λόγο με τον/την σύντροφό τους (67,9% το 2016 έναντι 69,3% το 2017), για διακοπές (88,8%, ίδιο με το 2016) Ήλιου & Θάλασσας (70,4% το 2016 του συνόλου των τουριστών για Διακοπές έναντι 68,4% το 2017). Οι τουρίστες είχαν ανώτερο εισοδηματικό (57,8% το 2016 και 58,9% το 2017) και μορφωτικό επίπεδο (62,1% το 2016 και 62,2% το 2017), ενώ η ηλικία τους εντοπίζεται κυρίως στο ηλικιακό εύρος 25-54 ετών (64,8% το 2016 και 64,6% το 2017). Η πλειονότητα των τουριστών κατέλυσαν σε ξενοδοχεία όλων των κατηγοριών (67,0% το 2016 και 65,6% το 2017) με επικρατούσα κατηγορία τα 4* (29, 8% το 2016 και 29,7% το 2017).

Οι τουρίστες που επισκέφθηκαν την Ελλάδα είχαν προχωρήσει σε προκράτηση των διακοπών τους (92,6% το 2016 και 93,2% το 2017), με τις δημοφιλέστερες πηγές ενημέρωσης και κανάλια κράτησης να είναι το Internet και το ταξιδιωτικό πρακτορείο. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για ενημέρωση μέσω Internet εμφάνισαν οι ιστοσελίδες καταλύματος (47,8% το 2016 και 49,7% το 2017) και προορισμού (42,1% το 2016 και 44,1% το 2017) ενώ η κράτηση έγινε στην πλειοψηφία των περιπτώσεων μέσω προσωπικού υπολογιστή (96,3% το 2016 και 95,3% το 2017). Τέλος, το ποσοστό των τουριστών που έκανε κράτηση μέσω πλατφόρμας διαμοιρασμού ήταν πολύ μικρό (3,0% το 2016 και 3,0% το 2017). Προφίλ εισερχόμενου τουρισμού για Διακοπές στην Ελλάδα, 2016 - 2017 


Ευρώπη
Οι Ευρωπαίοι τουρίστες που επισκέφθηκαν την Ελλάδα το 2016, και διέμειναν τουλάχιστον μια νύχτα, ανήλθαν σε 19,0 εκ. Το 2017 υπήρξε αύξηση της τάξης του +7,5% σε σχεδόν 20,5 εκ. Η πλειοψηφία των τουριστών ήταν άντρες (48,2% το 2016 έναντι 50,7% το 2017) που επισκέφθηκαν την Ελλάδα κατά κύριο λόγο με τον/την σύντροφό τους (68,4% το 2016 και 69,9% το 2017), για διακοπές (90,0% το 2017, ίδιο με το 2016) Ήλιου & Θάλασσας (74,9% το 2016 του συνόλου των τουριστών για Διακοπές και 73,7% το 2017). Οι Ευρωπαίοι τουρίστες είχαν ανώτερο εισοδηματικό (57,1% το 2016 και 58,3% το 2017) και μορφωτικό επίπεδο (60,8% το 2016 και 60,6% το 2017), ενώ η ηλικία τους εντοπίζεται κυρίως στις ηλικίες 25-54 ετών (64,7% το 2016 έναντι 65,2%, το 2017). Η πλειονότητα των τουριστών κατέλυσε σε ξενοδοχεία όλων των κατηγοριών (67,1% το 2016 και 65,5% το 2017) με επικρατούσα κατηγορία τα 4* ξενοδοχεία (30,2% το 2016 και 30,1% το 2017). Οι τουρίστες που επισκέφθηκαν την Ελλάδα είχαν προχωρήσει σε προκράτηση των διακοπών τους (92,1% το 2016 και 92,5% το 2017), με τις δημοφιλέστερες πηγές ενημέρωσης και κανάλια κράτησης να είναι το Internet και το ταξιδιωτικό πρακτορείο.

Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για ενημέρωση μέσω Internet εμφάνισαν οι ιστοσελίδες καταλύματος (48,5% το 2016 και 50,5% το 2017) και προορισμού (41,3% το 2016 και 43,1% το 2017) ενώ η κράτηση έγινε στην πλειοψηφία των περιπτώσεων μέσω προσωπικού υπολογιστή (96,0% το 2016 και 95,1% το 2017). Τέλος, το ποσοστό των τουριστών που έκανε κράτηση μέσω πλατφόρμας διαμοιρασμού ήταν πολύ μικρό (3,0% το 2016 και 3,0% το 2017). Προφίλ εισερχόμενου τουρισμού για Διακοπές στην Ελλάδα, 2016 - 2017 8

Μη Ευρωπαίοι
Οι Μη Ευρωπαίοι τουρίστες που επισκέφθηκαν την Ελλάδα το 2016, και διέμειναν τουλάχιστον μια νύχτα, ανήλθαν σε 2,0 εκ. Το 2017 υπήρξε αύξηση της τάξης του +31,6% σε 2,6 εκ. Η πλειοψηφία των τουριστών ήταν άνδρες για το 2016 (50,5%) και γυναίκες για το 2017 (51,5%) που επισκέφθηκαν την Ελλάδα κατά κύριο λόγο με τον/την σύντροφό τους (63,0% το 2016 και 64,1% το 2017), για διακοπές (77,8% το 2016 και 79,1% το 2017) Περιηγητικού τουρισμού (38,1% το 2016 του συνόλου των τουριστών για διακοπές και 41,3% το 2017).

Οι Μη Ευρωπαίοι τουρίστες είχαν ανώτερο εισοδηματικό (66,5% το 2016 και 64,9% το 2017) και μορφωτικό επίπεδο (77,6% το 2016 και 76,9% το 2017), ενώ η ηλικία τους εντοπίζεται κυρίως στις ηλικίες 35-64 ετών (68,9% το 2016 έναντι 65,5% το 2017). Η πλειονότητα των Μη Ευρωπαίων κατέλυσε ξενοδοχεία (65,1% το 2016 και 66,6% το 2017) με επικρατέστερη κατηγορία τα 4* ξενοδοχεία (26,1% το 2016 και 26,4% το 2017). Οι τουρίστες που επισκέφθηκαν την Ελλάδα είχαν προχωρήσει σε προκράτηση των διακοπών τους (98,2% το 2016 και 99,4% το 2017), με τις δημοφιλέστερες πηγές ενημέρωσης και κανάλια κράτησης να ήταν το Internet και το ταξιδιωτικό πρακτορείο. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για ενημέρωση μέσω Internet εμφάνισαν οι ιστοσελίδες προορισμού (49,9% το 2016 και 53,7% το 2017) και καταλύματος (40,1% το 2016 και 42,6% το 2017) ενώ η κράτηση έγινε στην πλειοψηφία των περιπτώσεων μέσω προσωπικού υπολογιστή (99,1% το 2016 και 97,1% το 2017). Τέλος, το ποσοστό των Μη Ευρωπαίων που επέλεξε να κάνει κράτηση μέσω πλατφόρμας διαμοιρασμού δεν είναι διαθέσιμο.

Σύγκριση Ευρωπαίοι - Μη Ευρωπαίοι
Οι Ευρωπαίοι και Μη Ευρωπαίοι τουρίστες που επισκέφθηκαν την Ελλάδα εμφάνισαν διαφοροποιήσεις στα επιμέρους ποιοτικά χαρακτηριστικά τους αλλά και μεταξύ των ετών: • Για το 2016 η πλειοψηφία των Ευρωπαίων τουριστών ήταν γυναίκες (51,8%) ενώ για το 2017 άνδρες (50,7%). Αντίθετη εικόνα παρατηρείται στους Μη Ευρωπαίους τουρίστες με την πλειοψηφία για το 2016 να είναι άνδρες (50,5%) και για το 2017 γυναίκες (51,5%). • Οι Ευρωπαίοι τουρίστες που επισκέφθηκαν την Ελλάδα το 2017 ήταν νεότερης ηλικίας (15-34 ετών: 30,6% έναντι 20,4%) σε σύγκριση με τους Μη Ευρωπαίους που αντίθετα ήταν μεγαλύτερης ηλικίας (55+ ετών: 34,4% έναντι 27,2%). Για το 2016 δεν παρατηρούνται σημαντικές διαφοροποιήσεις μεταξύ Ευρωπαίων και Μη Ευρωπαίων.

Το επίπεδο εκπαίδευσης των Μη Ευρωπαίων ήταν υψηλότερο και για τα δύο έτη σε σύγκριση με τους Ευρωπαίους (77,7% έναντι 60,8% το 2016 και 76,9% έναντι 60,6% το 2017). Αναφορικά με το οικογενειακό εισόδημα, οι Μη Ευρωπαίοι και για τα δύο έτη έχουν υψηλότερο εισόδημα από τους Ευρωπαίους (66,5% έναντι 57,1% το 2016 και 64,9% έναντι 58,3% το 2017). • Η πλειοψηφία των Ευρωπαίων και Μη Ευρωπαίων και για τα δύο έτη, επισκέφθηκαν την Ελλάδα για την πραγματοποίηση των διακοπών τους (90,0%/90,0% και 77,8%/79,1% αντίστοιχα). Παρ’ όλα αυτά το ποσοστό των Μη Ευρωπαίων που επέλεξαν την Ελλάδα για τις διακοπές τους ήταν αισθητά μικρότερο από ότι των Ευρωπαίων. • Αξιοσημείωτη, ήταν η χαμηλή σημασία που είχαν οι διακοπές Ήλιος & Θάλασσα και για τα δύο έτη για τους Μη Ευρωπαίους που επισκέφθηκαν την Ελλάδα (20,0% και 20,9% αντίστοιχα έναντι 74,9% και 73,7% για τους Ευρωπαίους). Οι Μη Ευρωπαίοι και για τα δύο έτη προτίμησαν για τις διακοπές τους στην Ελλάδα τον Περιηγητικό τουρισμό (38,1% και 41,3% αντίστοιχα) ενώ τα αντίστοιχα ποσοστά για τους Ευρωπαίους για τον Περιηγητικό τουρισμό ήταν 8,9%/9,6%.

Προφίλ εισερχόμενου τουρισμού για Διακοπές στην Ελλάδα, 2016 - 2017 
Και οι δύο κατηγορίες τουριστών επέλεξαν να διαμείνουν κυρίως σε ξενοδοχεία στην επίσκεψη τους στην Ελλάδα (Ευρωπαίοι: 67,1% το 2016 και 65,5% το 2017, Μη Ευρωπαίοι: 65,1% το 2016 και 66,6% το 2017). Στις επιμέρους κατηγορίες οι Ευρωπαίοι φαίνεται ότι προτίμησαν σε υψηλότερο βαθμό τα 4* (30,2% και 30,1% αντίστοιχα) και τα 3* ξενοδοχεία (22,0% και 21,2% αντίστοιχα) ενώ οι Μη Ευρωπαίοι τα 4* (26,1% και 26,4% αντίστοιχα) και τα 5* (23,2% και 22,3% αντίστοιχα). • Οι Ευρωπαίοι ταξίδεψαν στην Ελλάδα κυρίως με τον σύντροφό τους (68,4% το 2016 και 69,9% το 2017) και με τα παιδιά τους (23,8% το 2016 και 21,8% το 2017) ενώ οι Μη Ευρωπαίοι με τον σύντροφό τους (63,0% το 2016 και 64,1% το 2017) και το 2016 με τα παιδιά τους (21,2%) ενώ το 2017 ως μέρος group (21,1%).

Όσον αφορά τα καταλύματα μέσω πλατφόρμων διαμοιρασμού (τα οποία αναφέρονται μόνο σε ξενοδοχεία 1* και 2*, σπίτια διακοπών, διαμερίσματα, πανσιόν, ιδιωτικά δωμάτια, σκάφη/πλοία/κρουαζιέρες/yachts και σκηνές/τροχόσπιτα/κινητά σπίτια) οι Ευρωπαίοι τα επέλεξαν σε υψηλότερο βαθμό και για τα δύο έτη σε σύγκριση με τους Μη Ευρωπαίους (10,7%/11,5% έναντι 4,2%/5,1%). • Αναφορικά με το Μέσο ενημέρωσης, μεγάλη ήταν η σημασία για τους Μη Ευρωπαίους του ταξιδιωτικού πρακτορείου (48,7% και 50,0% το 2017 έναντι 43,4% και 43,3% αντίστοιχα για τους Ευρωπαίους) και του ταξιδιωτικού οδηγού (14,0% και τα δύο έτη έναντι 9,2% και 8,9%). Στα κανάλια κράτησης δεν παρατηρούνται σημαντικές διαφοροποιήσεις μεταξύ Ευρωπαίων και Μη Ευρωπαίων. • Τέλος, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι οι Μη Ευρωπαίοι έλαβαν ενημέρωση από περισσότερες πηγές για την επιλογή του προορισμού τους σε σύγκριση με τους Ευρωπαίους. Συμπερασματικά μπορούμε να πούμε ότι οι παραπάνω διαφοροποιήσεις αποτυπώνουν (και απορρέουν από) το γεγονός ότι, για τις Μη Ευρωπαϊκές αγορές, ένα ταξίδι προς την Ελλάδα έχει μεγαλύτερο κόστος και χρειάζεται μεγαλύτερη προετειμασία λόγω του ότι είναι συγκριτικά πιο μακρινό σε σχέση με ένα ταξίδι από Ευρωπαϊκή χώρα. 

Προφίλ Ευρωπαίων τουριστών
Η πλειοψηφία των Ευρωπαίων τουριστών από τις εξεταζόμενες αγορές για τα έτη 2016 και 2017 ήταν γυναίκες (με εξαίρεση τις αγορές της Γερμανίας, της Πολωνίας και των Λοιπών Ευρωπαϊκών Χωρών), που επισκέφθηκαν την Ελλάδα κατά κύριο λόγο με τον σύντροφό τους (2016: 51%-73% και το 2017: 59%-72%), για διακοπές (2016: 86%-94% και το 2017: 87%-95%) Ήλιου & Θάλασσας (2016: 58%-88% και το 2017: 62%-84%). Οι Ευρωπαίοι τουρίστες από τις εξεταζόμενες αγορές και για τα δύο έτη είχαν ανώτερο εισοδηματικό (2016: 49%-67% και το 2017: 49%-71%) και μορφωτικό επίπεδο (2016: 51%-73% και το 2017: 52%-80%). Η πλειονότητα των Ευρωπαίων και για τα δύο έτη κατέλυσαν σε 4* ξενοδοχεία, 2016: 26%-42% και 2017: 25%-43%, με εξαίρεση τους τουρίστες από την Ιταλία (29% μόνο το 2016) και την Πολωνία (31% το 2016 και 33% το 2017) που προτίμησαν σε υψηλότερο ποσοστό τα 3* από τα 4* ξενοδοχεία.

Οι Ευρωπαίοι τουρίστες που επισκέφθηκαν την Ελλάδα είχαν προχωρήσει σε προκράτηση (2016: 87%-99% και το 2017: 88%-98%) των διακοπών τους με τις δημοφιλέστερες πηγές ενημέρωσης και κανάλια κράτησης και για τα δύο έτη να ήταν το Internet και το ταξιδιωτικό πρακτορείο, ενώ η κράτησή τους έγινε στην πλειοψηφία των περιπτώσεων μέσω προσωπικού υπολογιστή (2016: 91%-100% και το 2017: 90%-98%). Τέλος, το ποσοστό των Ευρωπαίων τουριστών που επέλεξε να κάνει κράτηση μέσω πλατφόρμας διαμοιρασμού ήταν χαμηλό, 2016 και 2017: 1%-6%.

Προφίλ Μη Ευρωπαίων τουριστών Οι τουρίστες από τις ΗΠΑ που επισκέφθηκαν την Ελλάδα το 2016 ανήλθαν σε 822 χιλ. (42,0% των Μη Ευρωπαίων) ενώ το 2017 παρουσίασαν αύξηση της τάξης του +12,0% σε σχεδόν 921 χιλ. (35,8% των Μη Ευρωπαίων). Η πλειοψηφία των τουριστών ήταν άνδρες (53,2% το 2016 και 51,6% το 2017), που επισκέφθηκαν την Ελλάδα κατά κύριο λόγο με τον/την σύντροφό τους (56,5% το 2016 και 54,6% το 2017), για διακοπές (84,7% το 2016 και 83,5% το 2017) Κρουαζιέρας (34,7%) το 2016 και Περιηγητικού τουρισμού (32,9%) το 2017. Οι τουρίστες είχαν ανώτερο εισοδηματικό (67,4% το 2016 και 65,9% το 2017) και μορφωτικό επίπεδο (77,7% το 2016 και 80,0% το 2017) ενώ η ηλικία τους εντοπίζεται κυρίως στις ηλικίες 35-64 ετών (70,5%) το 2016 και 25-54 ετών (62,7%) το 2017. Η πλειονότητα των τουριστών κατέλυσε σε ξενοδοχεία όλων των κατηγοριών (57,0% το 2016 και 59,6% το 2017), με επικρατούσα κατηγορία τα 5* (36,1% το 2016 και 35,4% το 2017). Οι τουρίστες που επισκέφθηκαν την Ελλάδα είχαν προχωρήσει σε προκράτηση (100,0% και για τα δύο έτη) των διακοπών τους με τις δημοφιλέστερες πηγές ενημέρωσης και κανάλια κράτησης να ήταν το Internet και το ταξιδιωτικό πρακτορείο. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για ενημέρωση μέσω Internet εμφάνισαν οι ιστοσελίδες προορισμού (55,7% το 2016 έναντι 57,2% το 2017) και καταλύματος (31,9% το 2016 έναντι 34,4% το 2017) ενώ η κράτηση έγινε στην πλειοψηφία των περιπτώσεων μέσω προσωπικού υπολογιστή (100,0% το 2016 και 96,6% το 2017). Τέλος, το ποσοστό των τουριστών που έκανε κράτηση μέσω πλατφόρμας διαμοιρασμού ήταν πολύ μικρό (1,0% και για τα δύο έτη).
Προφίλ Μη Ευρωπαίων τουριστών 
Λοιπές Μη Ευρωπαϊκές Χώρες
Οι τουρίστες από τις Λοιπές Μη Ευρωπαϊκές Χώρες που επισκέφθηκαν την Ελλάδα το 2016 ανήλθαν σε 1,1 εκ. (58,0% των Μη Ευρωπαίων) ενώ το 2017 παρουσίασαν αύξηση της τάξης του +45,7% σε σχεδόν 1,7 εκ. (64,2% των Μη Ευρωπαίων). Η πλειοψηφία των τουριστών ήταν γυναίκες (51,7% το 2016 και 53,5% το 2017) που επισκέφθηκαν την Ελλάδα με τον/την σύντροφό τους (68,4% το 2016 και 69,8% το 2017) για διακοπές (73,0% το 2016 και 76,7% το 2017) Περιηγητικού τουρισμού (41,1% το 2016 και 46,5% το 2017). Οι τουρίστες είχαν ανώτερο εισοδηματικό (65,8% το 2016 και 64,3% το 2017) και μορφωτικό επίπεδο (77,6% το 2016 και 75,1% το 2017) ενώ η ηλικία τους εντοπίζεται κυρίως στις ηλικίες 35–64 ετών (67,5% το 2016 και 69,6% το 2017). Η πλειονότητα των τουριστών κατέλυσε σε ξενοδοχεία όλων των κατηγοριών (72,0% το 2016 και 70,8% το 2017) με επικρατούσα κατηγορία τα 4* (34,6% το 2016 και 31,6% το 2017).

Οι τουρίστες που επισκέφθηκαν την Ελλάδα είχαν προχωρήσει σε προκράτηση (96,7% το 2016 και 99,0% το 2017) των διακοπών τους με τις δημοφιλέστερες πηγές ενημέρωσης και κανάλια κράτησης να ήταν το Internet και το ταξιδιωτικό πρακτορείο. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για ενημέρωση μέσω Internet εμφάνισαν οι ιστοσελίδες προορισμού (44,8% το 2016 και 51,5% το 2017) και καταλύματος (47,4% το 2016 και 47,7% το 2017), ενώ η κράτηση έγινε στην πλειοψηφία των περιπτώσεων μέσω προσωπικού υπολογιστή (98,4% το 2016 και 97,4% το 2017). Τέλος, δεν είναι διαθέσιμο το ποσοστό των τουριστών που έκανε κράτηση μέσω πλατφόρμας διαμοιρασμού.

Προφίλ Μη Ευρωπαίων τουριστών Σύγκριση ΗΠΑ – Λοιπές Μη Ευρωπαϊκές
Οι τουρίστες από τις ΗΠΑ και τις Λοιπές Μη Ευρωπαϊκές Χώρες που επισκέφθηκαν την Ελλάδα εμφάνισαν διαφοροποιήσεις στα επιμέρους ποιοτικά χαρακτηριστικά τους αλλά και μεταξύ των ετών: • Η πλειοψηφία των τουριστών από τις ΗΠΑ και για τα δύο έτη ήταν άνδρες (53,2% και 51,6% αντίστοιχα), ενώ για τις Λοιπές Μη Ευρωπαϊκές Χώρες γυναίκες (51,7% και 53,5% αντίστοιχα). • Οι τουρίστες από τις ΗΠΑ που επισκέφθηκαν την Ελλάδα το 2017 ήταν νεότερης ηλικίας σε σύγκριση με τις Λοιπές Μη Ευρωπαϊκές Χώρες (15-34 ετών: 28,1% έναντι 15,8%), ενώ το 2016 δεν παρατηρούνται σημαντικές διαφοροποιήσεις. • Το επίπεδο εκπαίδευσης για το 2017 των τουριστών από τις ΗΠΑ ήταν υψηλότερο σε σύγκριση με τους τουρίστες από τις Λοιπές Μη Ευρωπαϊκές Χώρες (80,0% έναντι 75,1%), ενώ το 2016 δεν παρατηρούνται μεγάλες αποκλίσεις.

Αναφορικά με το οικογενειακό εισόδημα δεν παρατηρούνται σημαντικές διαφοροποιήσεις και για τα δύο έτη. • Οι τουρίστες από τις ΗΠΑ επέλεξαν την Ελλάδα για τις διακοπές τους σε υψηλότερο βαθμό σε σύγκριση με τους Λοιπούς Μη Ευρωπαίους (84,7%/83,5% έναντι 73,0%/76,7%). • Οι τουρίστες από τις ΗΠΑ, προτίμησαν για τις διακοπές τους στην Ελλάδα την Κρουαζιέρα (34,7% το 2016 και 30,6% το 2017) και τον Περιηγητικό τουρισμό (34,5% το 2016 και 32,9% το 2017), ενώ οι τουρίστες από τις Λοιπές Μη Ευρωπαϊκές Χώρες τον Περιηγητικό τουρισμό (41,1% το 2016 και 46,5% το 2017) και τις διακοπές Ήλιου & Θάλασσας (25,4% το 2016 και 23,1% το 2017). 

Προφίλ Μη Ευρωπαίων τουριστών Σύγκριση ΗΠΑ – Λοιπές Μη Ευρωπαϊκές 
Αξιοσημείωτη, ήταν η μεγάλη σημασία που είχε η Κρουαζιέρα και για τα δύο έτη για τους τουρίστες από τις ΗΠΑ που επισκέφθηκαν την Ελλάδα (34,7% και 30,6% αντίστοιχα έναντι 2,3% και 2,8% για τους Λοιπούς Μη Ευρωπαίους). • Οι τουρίστες από τις Λοιπές Μη Ευρωπαϊκές Χώρες και για τα δύο έτη προτίμησαν σε υψηλότερο βαθμό τα ξενοδοχεία όλων των κατηγοριών για την διαμονή τους σε σύγκριση με τους τουρίστες από τις ΗΠΑ (71,9%/70,8% έναντι 57,0%/59,6%). Στις επιμέρους κατηγορίες, οι τουρίστες από τις ΗΠΑ προτίμησαν και για τα δύο έτη την διαμονή τους σε 5* ξενοδοχεία (36,1% και 35,4% αντίστοιχα) και σε πλοίο/σκάφος/κρουαζιέρα/yacht (34,9% και 30,4% αντίστοιχα), ενώ οι Λοιποί Μη Ευρωπαίοι σε 4* (34,6% και 31,6% αντίστοιχα) και σε 3* ξενοδοχεία (22,6% και 22,5% αντίστοιχα). • Οι Λοιποί Μη Ευρωπαίοι και για τα δύο έτη επέλεξαν σε υψηλότερο βαθμό το ταξίδι στην Ελλάδα με τον/την σύντροφό τους (68,4%/69,8% έναντι 56,5%/54,6% των ταξιδιωτών από ΗΠΑ). • Αναφορικά με το Μέσο ενημέρωσης, μεγάλη ήταν η σημασία και για τα δύο έτη του Internet (91,9%/89,3% για ταξιδιώτες από ΗΠΑ έναντι 87,4%/86,4% για ταξιδιώτες από τις Λοιπές Μη Ευρωπαϊκές) και του ταξιδιωτικού πρακτορείου (όπου είναι πιο σημαντικό για ταξιδιώτες από τις Λοιπές Μη Ευρωπαϊκές 52,5%/52,8% έναντι των ταξιδιωτών από τις ΗΠΑ 44,3%/45,3%). Στα κανάλια κράτησης δεν παρατηρούνται σημαντικές αποκλίσεις μεταξύ των τουριστών από τις ΗΠΑ και των Λοιπών Μη Ευρωπαίων.

Συγκεντρωτικό προφίλ όλων των εξεταζόμενων αγορών για τα έτη 2016 - 2017
Κατανομή ταξιδίων σε Ελλάδα Η τουριστική ροή προς Ελλάδα για το 2017 κατέγραψε αύξηση +9,8% (από 20.992 χιλ. το 2016 σε 23.043 χιλ. το 2017). Σε απόλυτα νούμερα, όλες οι αγορές κατέγραψαν αύξηση της τουριστικής ροής προς Ελλάδα, με εξαίρεση την αγορά της Ρωσίας η οποία εμφάνισε οριακή μείωση (-0,5%, από 846 χιλ. το 2016 σε 842 χιλ. επισκέπτες το 2017). Τις μεγαλύτερες ποσοστιαίες αυξήσεις επισκεπτών προς Ελλάδα για το 2017 κατέγραψαν οι αγορές της Ολλανδίας (+24,1%, από 721 χιλ. το 2016 σε 895 χιλ. το 2017), της Γερμανίας (+17,8%, από 2.755 χιλ. το 2016 σε 3.245 χιλ. το 2017), των ΗΠΑ (+12,0%, από 822 χιλ. το 2016 σε 921 χιλ. το 2017) και των Λοιπών Μη Ευρωπαϊκών Χωρών (+45,7%, από 1.135 χιλ. το 2016 σε 1.654 χιλ. το 2017).


Αναφορικά με τα μερίδια ταξιδίων προς Ελλάδα για τις επιμέρους αγορές, παρατηρούμε ότι η αγορά της Γερμανίας ανέβηκε στην 1 η θέση το 2017 (13,1% το 2016 και 14,1% το 2017) εξαιτίας της μεγάλης αύξησης επισκεπτών +490 χιλ., εκτοπίζοντας της αγορά του Ην. Βασιλείου στην 2 η θέση (13,4% το 2016 και 12,6% το 2017) παρά την μεγάλη αύξηση των ταξιδίων από Ην. Βασίλειο κατά +106 χιλ. μεταξύ 2016 και 2017. Ακολουθούν στην 3 η θέση η αγορά της Γαλλίας (με μερίδιο 6,8% και για τα δύο έτη), στην 4 η θέση η αγορά της Ιταλίας (5,9% το 2016 και 5,6% το 2017), στην 5 η θέση για το 2017 ανέβηκε η αγορά των ΗΠΑ (6 η το 2016, 3,9% το 2016 και 4,0% το 2017), ενώ την 6 η θέση κατέλαβε η αγορά της Ολλανδίας (3,4% το 2016 και 3,9% το 2017), δύο θέσεις πάνω σε σύγκριση με το 2016. Αξιοσημείωτο για το 2017, είναι ότι η αγορά της Ρωσίας έπεσε δύο θέσεις σε σύγκριση με το 2016 (5 η θέση το 2016 και 7 η θέση το 2017, 4,0% και 3,7% μερίδια αγοράς αντίστοιχα). Τέλος, οι 6 κύριες αγορές (Γερμανία, Ην. Βασίλειο, Γαλλία, Ιταλία, ΗΠΑ, Ολλανδία) της Ελλάδας αντιπροσωπεύουν για το 2016 το 46,5% του συνόλου των επισκεπτών, ενώ το ποσοστό αυτό αυξάνεται το 2017 σε 46,9% του συνόλου των επισκεπτών.


Σκοπός Ταξιδίου Ο κυριότερος λόγος επιλογής της Ελλάδας ως προορισμού, από την πλειοψηφία των τουριστών και για τα δύο έτη, είναι η πραγματοποίηση των διακοπών τους (88,8% και για τα δύο έτη) με την επίσκεψη σε φίλους/συγγενείς (3,8% το 2016 και 4,4% το 2017), τον συνεδριακό τουρισμό (3,1% το 2016 και 3,0% το 2017) και τα παραδοσιακά επαγγελματικά ταξίδια (2,4% το 2016 και 2,5% το 2017) να ακολουθούν σε μεγάλη απόσταση. Στις επιμέρους αγορές παρατηρούνται διαφοροποιήσεις με τους Ευρωπαίους να προτίμησαν σε υψηλότερο βαθμό την Ελλάδα για τις διακοπές τους (90,0% και για τα δύο έτη) και τους Μη Ευρωπαίους λιγότερο (77,9% το 2016 και 79,1% το 2017). Για τις Ευρωπαϊκές αγορές αξιοσημείωτα ήταν τα ιδιαίτερα υψηλά ποσοστά των τουριστών από το Ην. Βασίλειο (93,4% το 2016 και 91,9% το 2017), την Γαλλία (93,0% το 2016 και 94,1% το 2017), την Ιταλία (93,7% το 2016 και 95,0% το 2017), την Ολλανδία (94,2% το 2016 και 93,2% το 2017) και το Βέλγιο (93,7% το 2016 και 94,2% το 2017) για διακοπές, ενώ αυξημένα ήταν τα ποσοστά για επίσκεψη σε φίλους/συγγενείς από την Γερμανία (4,1% το 2016 και 4,7% το 2017) και την Πολωνία (4,5% το 2016 και 4,1% το 2017) και από την Ρωσία (3,3% το 2016 και 2,9% το 2017) για επαγγελματικό ταξίδι. Για τις Μη Ευρωπαϊκές αγορές, ενδιαφέρουσα ήταν η συγκριτικά μεγαλύτερη προτίμηση των τουριστών από τις ΗΠΑ (84,7% το 2016 και 83,4% το 2017) για διακοπές στην Ελλάδα, σε σχέση με τις Λοιπές Μη Ευρωπαϊκές Χώρες (73,0% το 2016 και 76,7% το 2017). Αντίθετα, οι τουρίστες από τις Λοιπές Μη Ευρωπαϊκές Χώρες προτίμησαν την Ελλάδα συγκριτικά περισσότερο για επαγγελματικά ταξίδια (9,3% το 2016 και 7,3% το 2017) και συνεδριακό τουρισμό (8,4% το 2016 και 8,3% το 2017) σε σύγκριση με τους τουρίστες από τις ΗΠΑ (3,5%/3,3% και 5,4%/4,6% αντίστοιχα). Επίσης, οι τουρίστες από τις ΗΠΑ επέλεξαν την Ελλάδα το 2017 για επίσκεψη σε φίλους/συγγενείς περισσότερο απ’ ότι οι Λοιπές Μη Ευρωπαϊκές Χώρες (8,2% έναντι 5,3%), ενώ οι Λοιπές Μη Ευρωπαϊκές Χώρες περισσότερο για άλλους λόγους -τα ¨Λοιπά¨ (3,3/2,4% έναντι 0,1%/0,5% αντίστοιχα).

Συγκριτικά για τα έτη 2016 – 2017, παρατηρούμε μεγάλη αύξηση, σε απόλυτους αριθμούς, των τουριστών που επέλεξαν την Ελλάδα: • για διακοπές (+ 1.811 χιλ. επισκέπτες) και επίσκεψη σε φίλους/συγγενείς (+212 χιλ. επισκέπτες) συνολικά, • για διακοπές, από τις αγορές της Γερμανίας (+16,5%, κατά +416 χιλ. σε 2,9 εκ. το 2017), της Γαλλίας (+9,8%, κατά +131 χιλ. σε 1,5 εκ. το 2017), της Ολλανδίας (+22,7%, κατά +154 χιλ. σε 833 χιλ. το 2017), των Λοιπών Ευρωπαϊκών Χωρών (+5,3%, κατά +347 χιλ. σε 6,9 εκ. το 2017) και των Λοιπών Μη Ευρωπαϊκών Χωρών (+53,1%, κατά +440 χιλ. σε 1,3 εκ. το 2017) και • για επίσκεψη σε φίλους/συγγενείς, από τις Λοιπές Ευρωπαϊκές Χώρες (+38,4%, κατά +122 χιλ. σε 440 χιλ. το 2017). Αντίθετα, μικρή μείωση, σε απόλυτους αριθμούς, καταγράφηκε στους τουρίστες που επέλεξαν την Ελλάδα: • για τα Λοιπά (-63 χιλ. επισκέπτες) συνολικά και • για τα Λοιπά, από τις Λοιπές Ευρωπαϊκές Χώρες (-35,5%, κατά -92 χιλ. σε 167 χιλ. το 2017)


Οικογενειακό Εισόδημα
Η πλειοψηφία των τουριστών που επισκέφθηκαν την Ελλάδα προέρχονταν από την ανώτερη εισοδηματική τάξη (57,8% το 2016 και 58,9% το 2017) και ακολούθως από την Μέση – Ανώτερη (24,7% το 2016 και 23,7% το 2017). Οι τουρίστες με οικογενειακό εισόδημα Μέσο – Κατώτερο και Κατώτερο οικογενειακό εισόδημα αντιπροσωπεύουν το 13,2%/4,2% το 2016 και το 13,9%/3,5% το 2017 αντίστοιχα. Οι Μη Ευρωπαίοι και για τα δύο έτη εμφανίζουν υψηλότερο ποσοστό στο Ανώτερο οικογενειακό εισόδημα απ’ ότι οι Ευρωπαίοι (66,5%/64,9% έναντι 57,1%/58,3%).

Η εικόνα στο Μέσο – Ανώτερο είναι παρόμοια και για τις δύο κατηγορίες σε σύγκριση με την συνολική εικόνα. Αναφορικά με τις εξεταζόμενες αγορές, παρατηρούμε ότι: • οι τουρίστες από την Γερμανία (62,4% το 2016 και 63,1% το 2017), την Ρωσία (66,8% το 2016 και 71,3% το 2017), την Πολωνία (65,5% το 2016 και 67,6% το 2017), την Ελβετία (64,6% το 2016 και 69,1% το 2017) και την Γαλλία (62,1% το 2017) εμφάνισαν τα μεγαλύτερα ποσοστά Ανώτερου εισοδήματος, • οι τουρίστες από την Πολωνία (28,6% το 2016 και 26,0% το 2017), το Βέλγιο (29,7% το 2016 και 29,8% το 2017) και το Ην. Βασίλειο (29,5% το 2017) εμφάνισαν τα μεγαλύτερα ποσοστά στο Μέσο – Ανώτερο, • οι τουρίστες από το Ην. Βασίλειο (19,1% το 2016 και 18,6% το 2017) και την Ιταλία (16,2% το 2016 και 18,9% το 2017) στο Μέσο – Κατώτερο και • οι τουρίστες από την Ιταλία (7,5% το 2016 και 5,3% το 2017) και την Ολλανδία (7,7% το 2016) στο Κατώτερο. Οι Ευρωπαίοι τουρίστες εμφανίζουν μεγαλύτερα ποσοστά στο Μέσο – Κατώτερο και Κατώτερο οικογενειακό εισόδημα απ’ ότι οι Μη Ευρωπαίοι (18,3%/17,9% έναντι 8,1%/12,5% αντίστοιχα).


Οικογενειακό Εισόδημα Συγκριτικά για τα έτη 2016 – 2017, παρατηρούμε μεγάλη αύξηση, σε απόλυτους αριθμούς, στους τουρίστες που επισκέφθηκαν την Ελλάδα: • με Ανώτερο (+1.190 χιλ.), Μέσο – Ανώτερο (+210 χιλ.) και Μέσο – Κατώτερο (+344 χιλ.) οικογενειακό εισόδημα συνολικά, με ιδιαίτερα υψηλή αύξηση στα Ανώτερα εισοδήματα, • με Ανώτερο οικογενειακό εισόδημα, από τις αγορές της Γερμανίας (+18,0%, κατά +281 χιλ. σε 1,8 εκ. το 2017), της Γαλλίας (+18,8%, κατά +142 χιλ. σε 899 χιλ. το 2017), της Ολλανδίας (+29,5%, κατά +119 χιλ. σε 522 χιλ. το 2017), των Λοιπών Ευρωπαϊκών Χωρών (+3,9%, κατά +144 χιλ. σε 3,8 εκ. το 2017) και των Λοιπών Μη Ευρωπαϊκών Χωρών (+54,2%, κατά +286 χιλ. σε 814 χιλ. το 2017), • με Μέσο – Κατώτερο οικογενειακό εισόδημα, από τις αγορές του Ην. Βασιλείου (+16,7%, κατά +113 χιλ. σε 789 χιλ. το 2017) και των Λοιπών Μη Ευρωπαϊκών Χωρών (+34,0%, κατά +71 χιλ. σε 280 χιλ. το 2017) και με Μέσο – Κατώτερο οικογενειακό εισόδημα, από την Γερμανία (+60,3%, κατά +111 χιλ. σε 295 χιλ. το 2017), τις Λοιπές Ευρωπαϊκές Χώρες (+11,4%, κατά +108 χιλ. σε 1,1 εκ. το 2017) και τις Λοιπές Μη Ευρωπαϊκές Χώρες (+150,9%, κατά +86 χιλ. σε 143 χιλ. το 2017). Αντίθετα, μεγάλη μείωση, σε απόλυτους αριθμούς, καταγράφηκε στους τουρίστες που επισκέφθηκαν την Ελλάδα: • με Μέσο – Ανώτερο οικογενειακό εισόδημα, από τις Λοιπές Ευρωπαϊκές Χώρες (-6,5%, κατά -106 χιλ. σε 1,5 εκ. το 2017) και • με Κατώτερο οικογενειακό εισόδημα, από την αγορά του Ην. Βασιλείου (-39,5%, κατά -60 χιλ. σε 92 χιλ. το 2017).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ  

Φωτογραφικό υλικό





Αρθρογραφος

kulturosupa.gr
kulturosupa.gr

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Οι τυχεροί των προσκλήσεων: Αυτοί θα δουν τους εκπληκτικούς Stomp στο Μέγαρο Μουσικής.
Οι τυχεροί των προσκλήσεων: Αυτοί θα δουν τους εκπληκτικούς Stomp στο Μέγαρο Μουσικής.
με 0 Σχόλια 268 Views

 Ονόματα τυχερών που κέρδισαν μέσω διαγωνισμού του Kulturosupa.gr ΔΙΠΛΕΣ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ και θα δουν το show των STOMP στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης.


Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή