Οι επιστολές πάνε κι έρχονται στις Κρατικές μας Σκηνές: Λυδία Κονιόρδου υπέρ Στάθη Λιβαθινού.

370 Views
Οι επιστολές πάνε κι έρχονται στις Κρατικές μας Σκηνές: Λυδία Κονιόρδου υπέρ Στάθη Λιβαθινού. Οι επιστολές πάνε κι έρχονται στις Κρατικές μας Σκηνές: Λυδία Κονιόρδου υπέρ Στάθη Λιβαθινού.

Οι επιστολές πάνε κι έρχονται στις Κρατικές μας Σκηνές: Λυδία Κονιόρδου υπέρ Στάθη Λιβαθινού.

Η ηθοποιός, σκηνοθέτις και καθηγήτρια του θεάτρου Λυδία Κονιόρδου, συνεργάτης του Εθνικού Θεάτρου καθώς και υποψήφια στις επικείμενες εκλογές στο ψηφοδέλτιο Επικρατείας του ΣΥΡΙΖΑ, τοποθετείται σήμερα 15/9 με επιστολή της προς τον Τύπο υπέρ του Στάθη Λιβαθινού, στηρίζοντας τον καλλιτεχνικό διευθυντή της πρώτης κρατικής σκηνής και τις προτάσεις του, που έχουν δημιουργήσει ρήξη με το ΔΣ του Εθνικού Θεάτρου.
 
Είναι η πρώτη φορά που αισθάνομαι την έντονη ανάγκη να εκφράσω δημόσια την γνώμη μου για όσα εχουν πρόσφατα εκδηλωθεί και αφορούν την
 συνεργασία του ΔΣ του Εθνικού Θεάτρου με τον Στάθη Λιβαθινό, τον νέο καλλιτεχνικό διευθυντή.
 
Είμαι γέννημα θρέμμα του Εθνικού απο τα χρόνια της σχολής, μετά επι διεύθυνσης Αλέξη Μινωτή και απο το 1996 σε μια συχνή συνεργασία με το πρώτο, ιστορικό θέατρο της χώρας επι διεύθυνσης του μεγάλου  ανανεωτή του θεάτρου Νίκου Κούρκουλου, στη συνέχεια επι της
 διεύθυνσης του Γιάννη Χουβαρδά και του Σωτήρη Χατζάκη.
 
Παράλληλα έχω διδάξει τόσο παλιότερα, όσο και πρόσφατα στην δραματική σχολή με την οποία ευτυχώς συνδέεται, ιστορικά το θέατρο.
Συνεπώς είμαι σε θέση να γνωρίζω τις δυνατότητες και τις επείγουσες ανάγκες της Σχολής.
 
Ως εκ τούτου, θεωρώ οτι δικαιούμαι να έχω μία αντικειμενική, ώριμη άποψη για τα τεκταινόμενα στο θέατρο αυτό, μακριά απο προσωπικές εμπάθειες και εμμονές.
 
Σε όλες τις νέες αναλήψεις της διεύθυνσης του Εθνικού, με το πρόσχημα των καλλιτεχνικών κριτηρίων, όμως κυρίως για λόγους αντιπολίτευσης, υπήρξε πάντα μία επίθεση στο πρόσωπο του νέου διευθυντή, πριν καλά
 καλά αναλάβει τα καθήκοντα του. Είναι μία πολύ άδικη τακτική, πού  βάζει παράλογα εμπόδια στην πραγματοποίηση του οράματος του εκάστοτε διευθυντή.
 
Εν προκειμένω η αντίθεση προέρχεται για πρώτη φορά απο το ίδιο το ΔΣ του, θεάτρου που καλείται να στηρίζει το έργο του διευθυντή, αλλά και να τον ελέγχει, σύμφωνα με τα νόμιμα.
 
Πριν διαμορφώσω την άποψή μου άκουσα προσεκτικά τα επιχειρήματα και απο τις δύο πλευρές, απο την δε πλευρά του ΔΣ, τόσο της  πλειοψηφίας τόσο και της μειοψηφίας.
 
Πιστεύω οτι ο νέος διευθυντής έδωσε ένα δείγμα πολιτισμού, κάθε άλλο παρά αλαζονικό.
1.Το πρόγραμμα που ανακοίνωσε ο Στάθης Λιβαθινός σεβάστηκε την συνέχεια στο θέατρο, οσον αφορά στο ρεπερτόριο, και οχι μόνο των καλλιτεχνών που είχαν υπογράψει συμβάσεις επι της διεύθυνσης του
 Σωτήρη Χατζάκη, αλλά και όσων δεν είχαν υπογράψει. Προσωπικά ανήκω στην δεύτερη κατηγορία..
 
2. Αναγνώρισε θετικές παράλληλες δραστηριότητες των διευθύνσεων των Χουβαρδά -Χατζάκη, τις οποίες θα συνεχίσει. Πρωτοφανές!
Είθισται σ αυτόν τον τόπο ο νέος να ξηλώνει, να απαξιώνει, ή να θάβει  το έργο των προηγούμενων, για να προβάλλει μόνο το δικό του.
 
Τώρα να έρθουμε στο κύριο θέμα τριβής, που είναι το εκπαιδευτικό κομμάτι..
Κατα γενική ομολογία, επι σειρά ετών, οι διευθύνσεις έριχναν το  βάρος των επιλογών τους στην καλλιτεχνική παραγωγή, παραμελώντας την ουσιαστική αναβάθμιση της δραματικής σχολής, με το επιχείρημα
της έλλειψης χρημάτων. Παραδείγματα δυσλειτουργίας της σχολής πολλά, εκτος απο το βασικό θέμα του κτιρίου της σχολής, που είναι ακατάλληλο και επικίνδυνο!
Έκτος αυτού, αίτημα ετών η ενεργοποίηση της δυνατότητας λειτουργίας τμήματος σκηνοθεσίας, βάσει του καταστατικού της σχολής..
 
Ακόμα, αίτημα ετών η ουσιαστική καλλιέργεια του αρχαίου δράματος και του ποιητικού θεάτρου, μεγάλων απαιτήσεων.
Αναλαμβάνει λοιπόν αυτή τη στιγμή το τιμόνι του θεάτρου ο Στάθης.
Λιβαθινός, στον οποίο το θεατρικό συνάφι που δεν χαρίζεται εύκολα, αναγνωρίζει το πάθος του για την παιδαγωγική του θεάτρου., την γνώση και εμπειρία του πάνω σε αυτόν τον τομέα, που εκφράστηκε στην
Πειραματική Σκηνή του Εθνικού, επι διεύθυνσης Ν. Κούρκουλου.
 
Προσωπικά, σαν ένας καλλιτέχνης που αγαπώ και έχω υπηρετήσει το θέατρο αυτό χαιρετίζω τις προτάσεις του και λέω δυνατά ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ!
 Πιστεύω βαθειά οτι για να προχωρήσει το θέατρο χρειάζεται ουσιαστική παιδεία, με όραμα, γνώση και κυρίως μέθοδο.
Για να ξεκολλήσει επιτέλους η θεατρική παιδεία απο τον εμπειρικό τρόπο μεταβίβασης της γνώσης, και να προχωρήσει σε μια σύγχρονη παιδαγωγική προσέγγιση.
Να μπορέσουν οι καλοί παιδαγωγοί που ευτυχωςυπάρχουν σαυτόν τον θεατρικά ταλαντούχο τόπο να αξιοποιηθούν με ένα κοινό όραμα.
 
Αυτή η ουσιαστική παιδεία δεν εξασφαλίζεται, και το τονίζω, με νομοθετικές αλλαγές.   Χρειάζεται ανθρώπους αφιερωμένους και γνώστες του αντικειμένου, και οχι εμμονή στο γράμμα κάποιου σχέδιου νόμου, που ακόμα δεν έχει ψηφιστεί. Ο νόμος ας έρθει, όταν έρθει, να κατοχυρώσει την ήδη υπάρχουσα ανάγκη. 
Εν προκειμένω την λειτουργία σχολή ς σκηνοθεσίας, περιμένουν πολλά νέα παιδιά με ταλέντο που διψούν να μάθουν, οχι σε ανεπαρκούς διάρκειας σεμινάρια, αλλά στο πλαίσιο μιας οργανωμένης προσέγγισης, που
 θα προσφέρει πραγματικά εργαλεία.
 
Και επειδή γίνεται και λόγος για πιθανή αδυναμία παροχής τίτλου σπουδών, ακόμα και αν αυτό ισχύει, το θεωρώ πολύ επουσιώδες μπροστά στο πραγματικό όφελος.
Επιτέλους ας δούμε τι πραγματικά ισχύει με τους τίτλους σπουδών.
 
Ο θεσμός της άδειας εξασκήσεως επαγγέλματος του ηθοποιού καταργήθηκε εδω και δεκαετίες για να εμποδίσει, υποτίθεται, την λειτουργία
 του μεγάλου αριθμού σχολών.
 
Αποτέλεσμα, οι σχολές αυξήθηκαν ενώ μπορεί πια να γίνει ηθοποιός όποιος θέλει χωρίς σπουδές. Ο τίτλος παραμένει ένα άδειο πουκάμισο.
Οι δάσκαλοι είναι που μετράνε, η επάρκεια και η αυστηρότητα της σχολής και η ουσιαστική γνώση.
 
Η αυθεντική τέχνη δεν πιστεύω οτι αποτιμάται με διπλώματα.
Στο χώρο των σκηνοθετών επίσης υπάρχει επείγουσα ανάγκη εξειδικευμένης εκπαίδευσης και πρακτικής. Οι θεωρητικές σπουδές, ή τα σεμινάρια δεν διαμορφώνουν απαραίτητα ένα καλό σκηνοθέτη.
 
Ας αφήσουν λοιπόν τον Στάθη Λιβαθινό, με τον άξιο συνεργάτη του Θοδωρή Αμπαζή, στο πλευρό του, να πραγματοποιήσει το όραμά του για την θεατρική παιδεία. Το χρειαζόμαστε εδώ και πολύν καιρό και τώρα είναι η
 κατάλληλη στιγμή.
 
Υπάρχει το Σχολείο της Ειρήνης Παπά, που προστέθηκε στην υποδομή του θεάτρου απο την προηγούμενη διεύθυνση.
 Και υπάρχουν και χορηγοί που στηρίζουν αυτήν την προσπάθεια, σε μια δύσκολη για τον τόπο στιγμή.
 Άλλωστε όλοι κρινόμαστε εκ του αποτελέσματος.
 
Σαν συνεργάτης του θεάτρου επιθυμώ και καλώ να επανέλθει η σύμπνοια, η εμπιστοσύνη και το πνεύμα δημιουργίας, ανάμεσα στους άξιους καλλιτέχνες που εκπροσωπούν το Εθνικό θέατρο.
 Ας προστατέψουμε τον πολιτισμό μας απο καχυποψίες, εμπάθειες που πληγώνουν και αποθαρρύνουν και απο κυνήγι μαγισσών.
Αυτά περισσεύουν, μπροστά στη δουλειά που έχουμε να κάνουμε όλοι, για να βοηθήσουμε τον τόπο μας να βρεί ξανά την αυτοπεποίθησή του
και να δημιουργήσει. αυτό που μπορεί.
ΠΡΟΣΩ ΟΛΟΤΑΧΩΣ!
 
Λυδία Κονιόρδου

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

kulturosupa.gr
kulturosupa.gr

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Σαλμάν Ρούσντι: Ο συγγραφέας που έβαλε φωτιά στο μουσουλμανικό κόσμο και έγινε σύμβολο της ελευθερίας της έκφρασης
Σαλμάν Ρούσντι: Ο συγγραφέας που έβαλε φωτιά στο μουσουλμανικό κόσμο και έγινε σύμβολο της ελευθερίας της έκφρασης
με 0 Σχόλια 2175 Views

Ο Σαλμάν Ρούσντι, συγγραφέας του παγκόσμιου μπεστ-σέλερ «Οι σατανικοί στίχοι» ο οποίος τραυματίσθηκε σοβαρά σε επίθεση με μαχαίρι χθες, έβαλε φωτιά στο μουσουλμανικό κόσμο.


Περισσότερα ...

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη

Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή