«Ερωτικές Καρτ Ποστάλ από την Ελλάδα»: η νέα ακατάλληλη για ανηλίκους παράσταση της Λένας Κιτσοπούλου

1346 Views
«Ερωτικές Καρτ Ποστάλ από την Ελλάδα»: η νέα ακατάλληλη για ανηλίκους παράσταση της Λένας Κιτσοπούλου «Ερωτικές Καρτ Ποστάλ από την Ελλάδα»: η νέα ακατάλληλη για ανηλίκους παράσταση της Λένας Κιτσοπούλου

 


Η νέα παράσταση σε κείμενο της αιρετικής καλλιτέχνιδας θα κάνει πρεμιέρα στις 22 Οκτωβρίου, στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση - Δείτε φωτογραφίες.



Ποιο καλοκαίρι θυμάστε πιο έντονα και γιατί; Ποιο είναι το αγαπημένο σας νησί; Διακοπές πήγατε φέτος;
Μια παράσταση του Ανέστη Αζά, στην πρώτη του συνεργασία με τη Λένα Κιτσοπούλου, ένα καυστικό «αντι-αφιέρωμα» στο ελληνικό καλοκαίρι, το πριν, το τώρα και το μετά της ελληνικής θερινής –και όχι μόνο– πραγματικότητας. Μια παράσταση για να αναστήσουμε τις ζωές και τις «ορέξεις» μας.


Τίποτα δεν μένει όρθιο σε αυτή την παράσταση. Όλα εκτίθενται στον ελληνικό καυτό ήλιο. Συνήθειες, παθογένειες και μοτίβα θέρους, επιδημιολογικά φορτία, μαυρισμένα κορμιά, μουσικά σουξέ, απόγνωση το 2020, γκρικ λάβερ και καμάκια των 70s, εφήμεροι έρωτες, χάπια, αφραγκίες, άνθρωποι που σιχαίνονται το καλοκαίρι. Τι απομένει από τη μυθολογία του greek summer στο πιο περίεργο καλοκαίρι των τελευταίων ετών; Είναι όντως το ελληνικό καλοκαίρι μια αντίληψη, μια ματιά στα πράγματα; Και πώς πραγματώνεται αυτή σε συνθήκες παγκόσμιας πανδημίας; Ποιες οι συνέπειες στον ψυχισμό και την καθημερινότητα του Νεοέλληνα και στην άλλοτε ακμάζουσα τουριστική βιομηχανία της χώρας; Τι μας έλειψε τελικά φέτος από όλα αυτά που σημαίνει το καλοκαίρι;

Οι «Ερωτικές Καρτ Ποστάλ από την Ελλάδα», μια σπονδυλωτή μουσική φάρσα γύρω από τον μύθο του ελληνικού θέρους, σταμάτησαν 5 μέρες πριν από την πρεμιέρα, τον περασμένο Μάρτιο, εξαιτίας του lockdown. Στις 22 Οκτωβρίου του 2020, η παράσταση ανεβαίνει τελικά στη Μικρή Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, με ανανεωμένο υλικό που πρόσφερε σε αφθονία η νέα συνθήκη ζωής από τον Μάρτιο και μετά.


Οι Γιώργος Βουρδαμής, Λένα Κιτσοπούλου, Κώστας Κουτσολέλος, Ιωάννα Μαυρέα, Θεανώ Μεταξά, Σοφία Πριόβολου και Gary Salomon, πριν βγάλουν τα χειμωνιάτικά τους ρούχα από το πατάρι, παίρνουν τα αντίσκηνα και τις ρακέτες τους και μας μιλούν για τον ψυχαναγκασμό του ονειρικού, ερωτικού ελληνικού καλοκαιριού, που αναγνωρίζεται ως συλλογική, εθνική –και εν μέρει διεθνής– φαντασίωση, συντεθειμένη από πολλά κοινωνικά στερεότυπα. Την ίδια ώρα, συντονίζονται άψογα με τη στιγμή και την κατάσταση και παραδίδουν μαθήματα επιβίωσης το έτος 2020, γεμάτα ειλικρίνεια και καυστικό χιούμορ. Σκηνές πανδημικής καθημερινότητας συνοδεύονται από γνωστά τραγούδια της ακρογιαλιάς και πλέκονται με τα κλισέ που ταυτίζουν την τουριστική με τη σεξουαλική προβολή της Ελλάδας ως θερινού ορμητηρίου.

Στην πρώτη τους συνεργασία, ο Ανέστης Αζάς και η Λένα Κιτσοπούλου διερευνούν τη σκοτεινή πλευρά του ελληνικού καλοκαιριού: στιγμή εξαίρεσης και ανάπαυλας, σημείο που ορίζει τον χρόνο και την αντίληψή του στη χώρα μας, χρόνος γεμάτος προσδοκίες και διαψεύσεις. Η παράσταση, που ισορροπεί ανάμεσα σε αυτοβιογραφικά και μυθοπλαστικά στοιχεία, εξερευνά τις ποικίλες αναφορές της θερινής εικονογραφίας, σχολιάζοντας την πατριαρχία και την εθνική ταυτότητα, τη σεξουαλικότητα και τον σεξισμό της κοινωνίας μας, τη ματαίωση και τον πανικό του μετά covid οικονομικού, κοινωνικού, πολιτιστικού γίγνεσθαι.



Ο Ανέστης Αζάς, βετεράνος πλέον του θεάτρου ντοκιμαντέρ, επιστρέφει στη Στέγη τέσσερα χρόνια μετά την Καθαρή Πόλη (συν-σκηνoθεσία: Πρόδρομος Τσινικόρης), η οποία από το 2016 έχει ταξιδέψει σε περισσότερες από 40 σκηνές εντός και εκτός Ευρώπης, έχοντας τη σταθερή υποστήριξη του προγράμματος «Εξωστρέφεια» της Στέγης: Münchner Kammerspiele (Μόναχο), Théâtre de la Ville (Παρίσι), Sharjah Biennial (Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα), Festival Grec (Βαρκελώνη) κ.ά. Στη νέα αυτή δουλειά, ξεπερνάει τα όρια του «καθαρού» θεάτρου ντοκιμαντέρ, για να φτάσει σε μια μεικτή φόρμα που επανεξετάζει τη σχέση, αναιρεί και επαναθέτει τα όρια ανάμεσα στο ντοκιμαντέρ και τη μυθοπλασία.

Η Λένα Κιτσοπούλου, ιδιοσυγκρασιακή συγγραφέας, σκηνοθέτρια και ηθοποιός, συμμετέχει στη συγγραφή του κειμένου, αναλαμβάνοντας με το δικό της αιρετικό στυλ να «αναποδογυρίσει» όλα όσα νομίζαμε ότι ξέραμε για την τουριστική βιομηχανία της Ελλάδας.


Συντελεστές
Σύλληψη- Σκηνοθεσία: Ανέστης Αζάς
Κείμενο: Λένα Κιτσοπούλου και η ομάδα.
Σύμβουλος Δραματουργίας: Πρόδρομος Τσινικόρης
Συνεργασία στη Σκηνοθεσία: Ηλίας Άδαμ
Σκηνογραφία: Ελένη Στρούλια
Κοστούμια: Βασιλεία Ροζάνα
Σχεδιασμός Φωτισμών: Ελίζα Αλεξανδροπούλου.
Μουσική επιμέλεια / Σχεδιασμός Ήχου: Παναγιώτης Μανουηλίδης
Video editing: Δήμητρης Ζάχος
Επιμέλεια Μακιγιάζ: Νίκη Οβάκογλου

Βοηθός Σκηνογράφου: Ζαΐρα Φαληρέα
Β΄ Βοηθός Σκηνογράφου: Ζώης Οικονόμου
Βοηθός Ενδυματολόγου: Κωνσταντίνα Μαρδίκη
Κατασκευή σκηνικού: Κώστας Πλαστήρας
Κατασκευή βράχων: Μιχάλης Λαγκούβαρδος
Σπέσιαλ FX – προσθετικά: Γιώργος & Ρούλης Αλαχούζος
Οργάνωση-Εκτέλεση Παραγωγής: Κωστής Παναγιωτόπουλος
Μια παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση

Παίζουν: Γιώργος Βουρδαμής, Λένα Κιτσοπούλου, Κώστας Κουτσολέλος, Ιωάννα Μαυρέα, Θεανώ Μεταξά, Σοφία Πριόβολου, Gary Salomon

Κατάλληλο για ηλικίες άνω των 18 ετών
Η παράσταση περιέχει προκλητικές σκηνές και ακατάλληλη φρασεολογία


ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
Η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, έχοντας ως προτεραιότητα την ασφάλεια του κοινού και των εργαζομένων, εφαρμόζει σε όλους τους χώρους της μέτρα πρόληψης για την αποφυγή μετάδοσης του κορονοϊού.
-Η χρήση μη ιατρικής μάσκας είναι υποχρεωτική σε όλους τους χώρους της Στέγης.
-Απαραίτητη η θερμομέτρηση πριν την είσοδο στους χώρους του κτιρίου.
-Τήρηση απόστασης τουλάχιστον 2 μέτρων μεταξύ των θεατών/επισκεπτών στους χώρους των εκδηλώσεων και τις τουαλέτες.
-Διατίθενται συσκευές για απολύμανση χεριών σε όλους τους χώρους
-Δεν επιτρέπεται η παραμονή των θεατών στους κοινόχρηστους χώρους (φουαγιέ), αλλά μόνο η διέλευση προς τις αίθουσες.
-Για την αποφυγή του συνωστισμού, ισχύουν time slots άφιξης και οι θεατές θα πρέπει να προσέρχονται με τα εισιτήρια τους εκτυπωμένα, ή σε ηλεκτρονική μορφή.
-Τα εισιτήρια είναι αυστηρά προσωπικά και μη μεταβιβάσιμα.
-Στο ταμείο του θεάτρου δεν θα είναι δυνατή οποιαδήποτε εκτύπωση εισιτηρίου.
-Οι παραστάσεις δεν έχουν διάλειμμα.
-Το βεστιάριο και το μπαρ του ισογείου (Liquid bar) θα παραμείνουν κλειστά.
-Δεν επιτρέπεται η μετακίνηση θεατών σε θέσεις άλλες από αυτές που αναγράφονται στα εισιτήριά τους.
-Όλες οι θέσεις είναι αριθμημένες και κατανεμημένες με βάση τις οδηγίες για την τήρηση των αποστάσεων.
-Η έξοδος από τις αίθουσες πραγματοποιείται βάσει των υποδείξεων του προσωπικού.
-Η χρήση των ανελκυστήρων επιτρέπεται μόνο από ευπαθείς ομάδες με ένα συνοδό, ΑΜΕΑ και εγκύους. Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική.
-Για εκδηλώσεις στη Μικρή Σκηνή επιτρέπεται η χρήση των ανελκυστήρων ανά 2 άτομα. Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική.
-Στο υπόγειο parking κατεβαίνουν μόνο οι οδηγοί των οχημάτων. Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική.
-Η αγορά των εισιτηρίων θα γίνεται από το Onassis.org, το τηλεφωνικό κέντρο, τα καταστήματα της αλυσίδας Public. Είναι απαραίτητη η χρήση ηλεκτρονικού ή προτυπωμένου εισιτηρίου.
-Μετά από κάθε παράσταση υλοποιείται απολύμανση όλων των χώρων που κινήθηκε το κοινό, ο θίασος και το τεχνικό προσωπικό με νέφωση Dalco100 πιστοποιημένη από τον ΕΟΔΥ για την οποία η Στέγη λαμβάνει καθημερινά πιστοποιητικό απολύμανσης.
-Οι θέσεις, τα καθίσματα και οι καρέκλες απολυμαίνονται πριν από κάθε χρήση.
-Ο αερισμός και κλιματισμός στις εγκαταστάσεις της Στέγης υλοποιείται με κλιματιστικά ανοικτού κυκλώματος και εισροή νωπού αέρα.


Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Βασίλης Καρατζόγλου
Βασίλης Καρατζόγλου
Γεννήθηκα στο νοσοκομείο της Καρδίτσας πριν από 41 έτη και αυτό είναι αρκετό όλα αυτά τα χρόνια να ζήσω εμπειρίες και καταστάσεις που κάποια μέρα θα γίνουν ιστορίες και θα εκδοθούν από κάποιον εκδοτικό οίκο που θα εκτιμήσει τους ήρωες αυτούς. Μέχρι τότε πίνω τον μέτριο φρέντο εσπρέσο κάθε πρωί, γυμνάζομαι όσο μπορώ, ακούω Bruch Springsteen, και γράφω στην Κουλτουρόσουπα για να ξεφύγω και λίγο από την καθημερινότητα αλλά η ρημάδα πάντα μας ξεπερνάει. Νομίζω ότι κάπου μας κάνει πλάκα ο Θεός και ότι ξεκαρδίζεται στα γέλια ο άτιμοςόταν μας βλέπει να κάνουμε σχέδια και να ψάχνουμε μανιωδώς την ευτυχία. Πιστεύω στην ειρήνη και ότι μια μέρα ο κόσμος θα ζει χωρίς θανατηφόρους ιούς, πολέμους και ηλίθιους πολιτικούς. Το τελευταίο πιστεύω ότι είναι και το πιο δύσκολο…

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
«Borat Subsequent Movie film»: Ό,τι πρέπει για το καταθλιπτικό 2020. Είδαμε και σχολιάζουμε
«Borat Subsequent Movie film»: Ό,τι πρέπει για το καταθλιπτικό 2020. Είδαμε και σχολιάζουμε
με 0 Σχόλια 1930 Views

Στα χειρότερά του αμήχανο, στα καλύτερά του πανέξυπνο και ξεκαρδιστικό, ίσως η πιο αστεία ταινία της χρονιάς. Είδε ο  Γιώργος Κελεσίδης και σχολιάζει για την Κουλτουρόσουπα.


Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή