Η Αρχή του Αρχιμήδη στο Θέατρο «Αργώ». Κάθε σώμα βυθισμένο σε ρευστό, δέχεται άνωση ίση με το βάρος του ρευστού που εκτοπίζει.

1313 Views
Η Αρχή του Αρχιμήδη στο Θέατρο «Αργώ». Κάθε σώμα βυθισμένο σε ρευστό, δέχεται άνωση ίση με το βάρος του ρευστού που εκτοπίζει. Η Αρχή του Αρχιμήδη στο Θέατρο «Αργώ». Κάθε σώμα βυθισμένο σε ρευστό, δέχεται άνωση ίση με το βάρος του ρευστού που εκτοπίζει.

Η Αρχή του Αρχιμήδη του Ζουζέπ Μαρία Μιρό, στο Θέατρο «Αργώ»

Κάθε σώμα βυθισμένο σε ρευστό, δέχεται άνωση ίση με το βάρος   του ρευστού που εκτοπίζει. Αρχιμήδης

Το Βραβευμένο και πολυμεταφρασμένο έργο «Η Aρχή του Αρχιμήδη» του Καταλανού συγγραφέα Ζουζέπ Μαρία Μιρό (Josep Maria Miró)θα απολαύσουμε από τον Φεβρουάριο του 2015 στο Θέατρο «Αργώ» (Ελευσινίων 15, στάση μετρό Μεταξουργείο, Αθήνα, τηλ: 210-5201.684), σε μετάφραση Μαρίας Χατζηεμμανουήλ και σκηνοθεσία Θοδωρή Βουρνά, σε πρώτη παρουσίαση στην Ελλάδα.

 «Η Αρχή του Αρχιμήδη», που παρουσιάζεται με την υποστήριξη του Ινστιτούτου Θερβάντες της Αθήνας, έχει τιμηθεί με το Βραβείο Born, ένα σημαντικό θεατρικό βραβείο της Ισπανίας που έχει δοθεί σε έργα των Χουάν Μαγιόργκα, Σέρτζι Μπελμπέλ, Τζόρντι Γκαλθεράν και άλλων κορυφαίων συγγραφέων του ισπανικού θεάτρου.
 Ένα έργο με 7 υποψηφιότητες για τα βραβεία ACE των κριτικών θεάτρου της Αργεντινής, μεταξύ άλλων και καλύτερου έργου.  
Η Αρχή του Αρχιμήδη ανέβηκε για πρώτη φορά στη θεατρική σκηνή το 2012 στη Βαρκελώνη, στο Φεστιβάλ Grec, σε σκηνοθεσία του ίδιου του συγγραφέα και έχει μεταφραστεί ήδη σε 8 γλώσσες (αγγλική, γαλλική, γερμανική, ιταλική, ισπανική, ρωσική, γαλικιανή και βασκική).

Περίληψη του έργου

Έφτασε η μέρα που οι "Μικροί ιππόκαμποι", η ομάδα κολύμβησης παίδων, θα αρχίσει να κολυμπάει χωρίς σωσίβιο.  Αυτή η σημαντική στιγμή για τους μικρότερους της πισίνας γίνεται αφορμή να έρθουν στο φως κάποιες υποψίες, αμφιβολίες και φόβοι. Η Άννα, διευθύντρια του κολυμβητικού ομίλου, ζητάει εξηγήσεις απο τον Τζόρντι, τον εκπαιδευτή των "Μικρών ιππόκαμπων", για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετώπισε την άρνηση ενός μικρού αγοριού να μπει στην πισίνα χωρίς σωσίβιο, επειδή φοβόταν.  Ο Τζόρντι τη διαβεβαιώνει πως αντέδρασε με λεπτότητα χωρίς να το μαλώσει ούτε να το τρομάξει.  Όμως οι γονείς βλέπουν με ανησυχία το γεγονός πως ο Τζόρντι, για να ηρεμήσει το παιδί, το αγκάλιασε και του έδωσε ένα φιλί.
Μέσα στο χλωριούχο περιβάλλον μιας δημοτικής πισίνας -τέλεια παραβολή της μέχρι υπερβολής ασηπτικής κοινωνίας μας-ο Ζουζέπ Μαρία Μιρό κτίζει μια ιστορία με αφορμή κάτι που δεν ξέρουμε αν είναι ή όχι αληθινό:  Πρόκειται για ένα αθώο φιλί στο μάγουλο, όπως επαναλαμβάνει ακούραστα ο εκπαιδευτής, ή υπήρχε πράγματι πονηρή πρόθεση;  Τα γεγονότα παρουσιάζονται μέσα από δυο εκ διαμέτρου αντίθετες αναγνώσεις που παραμένουν αμετακίνητες από την αρχή ως το τέλος του έργου, με αποτέλεσμα να είναι ο θεατής εκείνος που καλείται να λύσει τελικά το δύσκολο δίλημμα.
Το πρόβλημα που θέτει το έργο, δεν είναι αν ο εκπαιδευτής είναι ένοχος ή αθώος, αφού δεν υπάρχει καμιά αντικειμενική ένδειξη που να δικαιολογεί τη μια άποψη ή την άλλη, το θέμα είναι κυρίως να αναρωτηθεί ο θεατής τι είδους κοινωνικό μοντέλο είναι αυτό που επιβάλλεται στη Δύση. Τελικά, στην Αρχή του Αρχιμήδη η κοινή γνώμη καταδικάζει τον εκπαιδευτή όχι γι' αυτό που έκανε, αλλά γι' αυτό που θα μπορούσε να είχε κάνει.
Η Αρχή του Αρχιμήδη είναι ένα έργο που διατυπώνει ερωτήματα πάνω στους σύγχρονους φόβους, τις ανθρώπινες σχέσεις, τις προκαταλήψεις και την εμπιστοσύνη.
 
Θοδωρής Βουρνάς, σκηνοθέτης της παράστασης: Σκηνοθέτης, δραστηριοποιείται τόσο στο θέατρο όσο και τον κινηματογράφο. Στο ΘΕΑΤΡΟ, έχει σκηνοθετήσει τις παραστάσεις: Βραδινή Έξοδος των Βαγγέλη Τάτση & Θανάση Σταυρόπουλου, Θέατρο Αργώ (2012), Desperados του Γιώργου Ηλιόπουλου, 104 κέντρο λόγου και τέχνης (2011), Μακριά μουτης Εβίτας Παπατσώρη, Επί Κολωνώ, Φεστιβάλ offoffAthens (2011), Αν ζούσα τώρα του Νίκου Λακόπουλου, BarDecadence (2010), HumanVoices, διασκευή μονολόγων του Ζαν Κοκτώ, Επί Κολωνώ, Φεστιβάλ offoffAthens (2010), Η Ζωή μου στην Τέχνη του Andrew Cowie, θέατρο Αργώ (2014).   Στον ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ, έχει σκηνοθετήσει τις ταινίες μικρού μήκους: Εθελοντές,σενάριο Αλέξιου Κωτσόρη, 2013, Στην άλλη όχθη, σενάριο Κατερίνας Βαϊμάκη, 2012, Η μεγάλη κομπίνα, σενάριο Κώστα Μουρσελά, 2011, Ποιος δεν μετανιώνει, σενάριο Ελένης Ηλιοπούλου, 2010.

Ταυτότητα της παράστασης

Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ

Σκηνοθεσία: Θοδωρής Βουρνάς

Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Αλέξανδρος Νικόλαος Ζιώγας

Σχεδιασμός Φωτισμών: Κατερίνα Μαραγκουδάκη

Βοηθός Σκηνοθέτη: Σοφία Λεγάτου

Μουσική: Γιώργος Αντωνίου

Φωτογραφία promo/artwork: Γιώργος Γιαννίμπας

Φωτογραφίες παράστασης: Γιάννης Κουσκουτής

Ηθοποιοί: Αντιγόνη Κουλουκάκου, Παναγιώτης Μαλικούρτης, Βασίλης Τσιγκριστάρης και Αλέξιος Κοτσώρης
την Αντιγόνη Κουλουκάκου και τον Βασίλη Τσιγκριστάρη ντύνει η Orsalia Parthenis.
 
Παραστάσεις: Παρασκευή & Σάββατο στις 9:15 μμ, Κυριακή στις 6.30 μμ.
Εισιτήρια: 12 ευρώ γενική είσοδος, 8 ευρώ μειωμένο (κάρτα ανεργίας, φοιτητικό, πολύτεκνοι, ομαδικό).
Διάρκεια: 80 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)
Χώρος: Θέατρο «Αργώ», τηλ: 210-5201.684
Ελευσινίων 15, στάση μετρό Μεταξουργείο, Αθήνα
Facebook ΑΡΓΩ: https://www.facebook.com/TheatroArgo
Facebook page: Η αρχή του Αρχιμήδη


Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

kulturosupa.gr
kulturosupa.gr

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
«Νόστος Ρίζα μ’ και κλαδί μ’…» και προχειρότητα… Είδαμε και σχολιάζουμε.
«Νόστος Ρίζα μ’ και κλαδί μ’…» και προχειρότητα… Είδαμε και σχολιάζουμε.
με 3 Σχόλια 4615 Views

 Μετά από σχεδόν 4 μήνες ήρθε επιτέλους η ώρα να βιώσουμε τη μαγεία του ζωντανού θεάτρου, αλλά βρεθήκαμε μπροστά σε μια προχειροδουλειά που καλό θα είναι όλοι όσοι ασχολούνται με το ποντιακό θέατρο, να το πάρουν στα σοβαρά.

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή