ΜΟΥΣΙΚΑ «ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑΤΑ» ΣΤΟ ΗΡΩΔΕΙΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΓΑΛΛΟΚΑΝΑΔΟ ΠΙΑΝΙΣΤΑ ΚΑΙ ΣΥΝΘΕΤΗ ΑΛΑΙΝ ΛΕΦΕΒΡ.

213 Views
ΜΟΥΣΙΚΑ «ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑΤΑ» ΣΤΟ ΗΡΩΔΕΙΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΓΑΛΛΟΚΑΝΑΔΟ ΠΙΑΝΙΣΤΑ ΚΑΙ ΣΥΝΘΕΤΗ ΑΛΑΙΝ ΛΕΦΕΒΡ. ΜΟΥΣΙΚΑ «ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑΤΑ» ΣΤΟ ΗΡΩΔΕΙΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΓΑΛΛΟΚΑΝΑΔΟ ΠΙΑΝΙΣΤΑ ΚΑΙ ΣΥΝΘΕΤΗ ΑΛΑΙΝ ΛΕΦΕΒΡ.

ΜΟΥΣΙΚΑ «ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑΤΑ» ΣΤΟ ΗΡΩΔΕΙΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΓΑΛΛΟΚΑΝΑΔΟ ΠΙΑΝΙΣΤΑ ΚΑΙ ΣΥΝΘΕΤΗ ΑΛΑΙΝ ΛΕΦΕΒΡ.

Με τον γνώριμο και ιδιαιτέρως αγαπητό στο ελληνικό κοινό Γαλλοκαναδό πιανίστα και συνθέτη Αλαίν Λεφέβρ συμπράττει η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, στο Ηρώδειο, τη Δευτέρα 6 Ιουλίου, στις 21.00, στην πρώτη από τις δύο συναυλίες που θα δώσει φέτος, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών. Με σολίστ τον Λεφέβρ και υπό τη μπαγκέτα του διευθυντή της Στέφανου Τσιαλή, η Ορχήστρα θα ερμηνεύσει στο πρώτο μέρος της συναυλίας το Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκρηγκ, απαύγασμα λυρισμού, ποιητικότητας και δεξιοτεχνικών απαιτήσεων. Έπεται το συγκλονιστικό, μυστηριακό κι εκρηκτικό, μουσικό «μυθιστόρημα» που «αφηγείται» ο Γκούσταβ Μάλερ στην παρτιτούρα της Πέμπτης Συμφωνίας του.
 
Ο Νορβηγός, ρομαντικός συνθέτης Έντβαρντ Γκρηγκ έγραψε το Κοντσέρτο για πιάνο (παραδόξως το μοναδικό ολοκληρωμένο κοντσέρτο στην εργογραφία του) σε ηλικία 25 ετών, έχοντας ως πηγή έμπνευσης το αντίστοιχο Κοντσέρτο του Σούμαν. Το έργο του Γκρηγκ, φέροντας στοιχεία της γερμανικής ρομαντικής παράδοσης αλλά και της παραδοσιακής μουσικής της ιδιαίτερης πατρίδας του και συνδυάζοντας λυρισμό και δεξιοτεχνία, απέσπασε κατά την πρεμιέρα του στη Δανία, την Άνοιξη του 1869, τη θερμή υποδοχή του κοινού και έκτοτε τον θαυμασμό σπουδαίων συνθετών από τον Λιστ ως τον Σαίνμπεργκ.
 
Καθιερωμένη ως μία από τις δημοφιλέστερες συμφωνίες του Γκούσταβ Μάλερ, η Πέμπτη Συμφωνία σηματοδοτεί την στροφή του Αυστριακού συνθέτη προς μία πιο αφηρημένη, υποκειμενική και δαιδαλώδη δομικά μουσική γραφή, φορτισμένη συναισθηματικά και πιο ανοικτή σε διαφορετικές αναγνώσεις.
Η Συμφωνία χωρίζεται σε τρεις ενότητες: η πρώτη περιλαμβάνει τα δύο πρώτα μέρη, που γράφτηκαν το καλοκαίρι του 1901, λίγους μόλις μήνες μετά από μία, παρ’ ολίγον μοιραία για τον Μάλερ, περιπέτεια υγείας. Το πρώτο μέρος είναι ένα μακάβριο πένθιμο εμβατήριο, ενώ το δεύτερο εκφράζει μία άγρια και επώδυνη, εσωτερική σύγκρουση. Την τραγική αυτή ατμόσφαιρα έρχεται να διαλύσει η δεύτερη ενότητα που περιλαμβάνει και το κομβικό σημείο όλης της Συμφωνίας, ένα βαλς σχεδόν… «σχιζοφρενικό». Η τρίτη ενότητα γράφτηκε το καλοκαίρι του 1902 σε μία περίοδο ψυχικής ευφορίας μια που τον προηγούμενο χειμώνα ο συνθέτης είχε γνωρίσει, ερωτευτεί και παντρευτεί την Άλμα Σίντλερ. Η Πέμπτη Συμφωνία αναπτύσσεται, δηλαδή, ως ένα συγκλονιστικό «μουσικό μυθιστόρημα», που διανύει μια μακριά διαδρομή από τα σκοτεινά χρώματα του πρώτου μέρους ως τη θριαμβευτική κατάφαση της ζωής στο φινάλε.
 
ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΒΡΑΔΙΑΣ ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ
Δευτέρα 6 Ιουλίου, 21.00
Ωδείο Ηρώδου Αττικού
ΕΝΤΒΑΡΝΤ ΓΚΡΗΓΚ(1843-1907)
Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα σε λα ελάσσονα, έργο 16
 
ΓΚΟΥΣΤΑΒ ΜΑΛΕΡ(1904–1949)
Συμφωνία αρ. 5 σε ντο ελάσσονα

Σολίστ                          Αλαίν Λεφέβρ

Μουσική διεύθυνση        Στέφανος Τσιαλής


 Τιμές εισιτηρίων:
VIP: 30€, 24€
Ζώνη Α: 30€, 24€
Ζώνη Β: 20€, 16€
Ζώνη Γ: 20€, 12€, 15€ (φοιτητικό) 
Άνω Διάζωμα: 15€, 12€, 10€ (φοιτητικό), 5€ (άνεργοι, ΑΜΕΑ)

Η προπώληση έχει ήδη αρχίσει.
 
Εισιτήρια για τις εκδηλώσεις του Φεστιβάλ μπορείτε να εξασφαλίσετε:
Κεντρικά εκδοτήρια Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου: Πανεπιστημίου 39 (εντός στοάς Πεσμαζόγλου).
Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα - Παρασκευή: 9:00-17:00, Σάββατο: 9:00-15:00.
Εκδοτήρια εισιτηρίων λειτουργούν σε όλους τους χώρους των εκδηλώσεων και ανοίγουν δύο ώρες πριν την ώρα έναρξης των παραστάσεων. Εξυπηρετούν μόνο την παράσταση της ημέρας.

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

kulturosupa.gr
kulturosupa.gr

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
«Μετά τη Θήβα»... τι ήθελε να πει ο ποιητής; Είδαμε και σχολιάζουμε.
«Μετά τη Θήβα»... τι ήθελε να πει ο ποιητής; Είδαμε και σχολιάζουμε.
με 0 Σχόλια 1807 Views
Φύγαμε με το μυαλό σκοτισμένο από τη μάταιη προσπάθεια να συνδέσει τα αταίριαστα κομμάτια του παζλ σε έναν σκοτεινό λαβύρινθο παραδοξότητας… Είδε και σχολιάζει η Πίτσα Στασινοπούλου

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή