Αστέρες της μεγάλης οθόνης, ή μήπως του Πενταγράμμου; Γράφει ο Κων/νος Βαρούχας.

1654 Views
Αστέρες της μεγάλης οθόνης, ή μήπως του Πενταγράμμου; Γράφει ο Κων/νος Βαρούχας. Αστέρες της μεγάλης οθόνης, ή μήπως του Πενταγράμμου; Γράφει ο Κων/νος Βαρούχας.

 
Τι καθιστά άραγε ένα καλλιτέχνη πραγματικά σπουδαίο; Που θα τον κάνει να μνημονεύεται και στις επερχόμενες γενιές; Πέρα από τις αδιαμφισβήτητες ικανότητες που επιδεικνύονται στο γυαλί και στο σανίδι, μερικοί-μερικές καλλιτέχνες επιχειρούν να «περπατήσουν» τη γραμμή που συγχέει την έβδομη τέχνη με τον κόσμο της μουσικής βιομηχανίας και να ενσαρκώσουν ιερά «τέρατα» της μουσικής σκηνής. Παρακάτω εξετάζονται χαρακτηριστικές περιπτώσεις ταινιών.
 
1)  AMADEUS (1984)
Ο Μίλος Φόρμαν μας μεταφέρει στην Αυστρία του 18ου αιώνα και γινόμαστε μάρτυρες της προστριβής του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ (Τόμ Χάις) με τον άσπονδο φίλο του Αντόνιο Σαλιέρι (Φάριντ Μάρει Είμπραχαμ) για την εύνοια της αυλής του Αυτοκράτορα Ιωσήφ του Δεύτερου της Αυστρίας.
Το δίλημμα του Αυτοκράτορα γίνεται προς τέρψιν των θεατών, καθώς χαρίζεται μια από τις συγκλονιστικότερες στιγμές στην ιστορία του κινηματογράφου. Ειδικής μνείας χρήζει και η αλησμόνητη εμφάνιση του Φάριντ Μάρει Είμπραχαμ, που ο ρόλος του ραδιούργου Σαλιέρι του χάρισε το χρυσό αγαλματίδιο, ενώ συνολικά η ταινία απέσπασε 40 βραβεία, από τα 53 που ήταν προτεινόμενη. Επιπρόσθετα, το Αμερικάνικο Ινστιτούτο Κινηματογράφου το κατέταξε 53η στην λίστα με τις καλύτερες ταινίες όλων των εποχών.
 
Βαθμολογία:
7,5/10.
 
2)  SID AND NANCY (1986)
Μεταφερόμαστε στην Μεγάλη Βρετανία των 70’s, όπου σε περίοπτη θέση είναι το κίνημα της punk. Ηγετικό ρόλο στο status quo του κινήματος κατείχε ο Σιντ Βισιους, μπασίστας των αξεπέραστων Sex Pistols, και παραβατική συμπεριφορά ικανή να γεμίσει τόμους βιβλίων.
Τον ρόλο ερμήνευσε, ο πληρέστερος ίσως ηθοποιός της γενιάς του και γνήσιο τέκνο της βρετανικής σχολής, Γκάρι Όλντμαν. Η ταινία εμβαθύνει στην τοξική σχέση του Βίσιους με την συμβία του Νάνσι Σπάνγκεν (Κλόι Γουέμπ) και όλα τα προβλήματα που τους δημιούργησε, αλλά παράλληλα στέλνει και το μήνυμα της άδολης αγάπης σε ένα από τα πιο μακάβρια love stories όλων των εποχών.
 
Βαθμολογία:
6/10.
 
3)  BIRD (1988)
Στην άλλη άκρη του Ατλαντικού κατά τις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα ανέτειλε το άστρο του Τσάρλι “Bird” Πάρκερ, ενός σημείου αναφοράς στο χώρο της τζαζ μουσικής.
Στα σκηνοθετικά χέρια της προεξέχουσας μορφής του παραδοσιακού αμερικάνικου κινηματογράφου, Κλίντ Ίστγουντ, επέρχεται η γαλούχηση των θεατών στον μύθο αυτό της τζαζ, αλλά και στην πολυσχιδή, προβληματική συμπεριφορά του, αποδίδοντας μια πιο ανθρώπινη ματιά σε ένα διαχρονικό ίνδαλμα. Στον πρωταγωνιστικό ρόλο ο αειθαλής Φόρεστ Γούιτακερ.
 
Βαθμολογία:
6/10.
 
4)  WALK THE LINE (2005)
Τι μπορούμε να αναφέρουμε για τον Τζόνι Κας, που να μην έχει χιλιο-ειπωθεί? Ίσως ο κυριότερος λόγος για την ύπαρξη, και κυρίως, για τη διαιώνιση του είδους της κάντρι μουσικής. Ο Χοακίν Φίνιξ μας χαρίζει απλόχερα ψήγματα του πηγαίου και ανεξάντλητου ταλέντου του, δίνωντας κάποιες στιγμές την εντύπωση ότι χαρακτήρας και ηθοποιός είναι αυτούσιοι.
Άξια συμπαραστάτισσα και η Ρις Γούιδερσπουν στον ρόλο της Τζούν Κάρτερ, της γυναίκας που σημάδεψε τη ζωή του Αμερικάνου καλλιτέχνη. Η μεγαλειώδης αυτή βιογραφία παραλίγο να μην αποδοθεί στην μεγάλη οθόνη γιατί οι 2 πρωταγωνιστές δυσκολεύτηκαν στην εκμάθηση κιθάρας στα γυρίσματα και υπέστησαν μια μίνι κατάρρευση. Για την ιστορία της έβδομης τέχνης, όλα προχώρησαν ομαλώς και το εγχείρημα απέσπασε 5 χρυσά αγαλματίδια, μεταξύ αυτών Α’ Ανδρικού και Α’ Γυναικείου Ρόλου.
 
Βαθμολογία:
6,5/10.
 
5)  LA VIE EN ROSE (2007)
Μπορεί η ζωή της να μην ήταν ακριβώς σαν τριαντάφυλλο, αλλά η Εντίθ Πιάφ συντάραξε συθέμελα τον κόσμο της μουσικής με την βελούδινη φωνή της και την πληθωρική προσωπικότητα της.
Και το σημαντικότερο όλων, όπως μας πληροφορεί και η ίδια στο ομώνυμο τραγούδι της, δεν μετάνιωσε για τίποτα. Στις κινηματογραφικές αίθουσες απολαύσαμε τη ζωή της μέσω της ερμηνείας της μεγαλύτερης εκπροσώπου του γαλλικού κινηματογράφου στο Χόλλυγουντ, Μαριόν Κοτιγιάρ, με την ίδια να αποζημιώνεται με το πρώτο της Όσκαρ.
 
Βαθμολογία:
7/10.
.
Συνοπτικά, παρουσιάστηκαν ταινίες που αφορούν ένα θρύλο της κλασσικής μουσικής, ένα σύμβολο της γενιάς του πάνκ, την επιτομή της κάντρι μουσικής, το χρυσό αλλά προβληματικό αγόρι της τζαζ και την πιο άξια εκπρόσωπο του μουσικό κόσμου στη χώρα της Μασσαλιώτιδας. Πραγματικά για όλα τα μουσικά γούστα. Συνίστανται όλες ανεπιφύλακτα. 

Φωτογραφικό υλικό





Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Παρέμβασης της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών για το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου
Παρέμβασης της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών για το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου
με 0 Σχόλια 387 Views

 Με αφορμή το παραιτηθέν Διοικητικό Συμβούλιο του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου η Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών κάνει τις παρακάτω επισημάνσεις

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή