«Έρωτας στα τυφλά»: Κοινότυπο μεν, γαλλικό δε. Είδαμε και σχολιάζουμε.

394 Views
«Έρωτας στα τυφλά»: Κοινότυπο μεν, γαλλικό δε. Είδαμε και σχολιάζουμε. «Έρωτας στα τυφλά»: Κοινότυπο μεν, γαλλικό δε. Είδαμε και σχολιάζουμε.

«Έρωτας στα τυφλά»: Κοινότυπο μεν, γαλλικό δε. Είδαμε και σχολιάζουμε.

Δεν μου αρέσουν οι ρομαντικές κομεντί. Ο λόγος; Δεν έχουν αυτό το κάτι πρωτότυπο για να κάνουν την ανατροπή. Η εξαίρεση γίνεται όταν η ταινία είναι γαλλική. Οι τελευταίες τις ταινίες είναι πιο ανθρώπινες, να το πω, πιο ισορροπημένες στο μέτρο μεταξύ δράματος και κωμωδίας, ίσως και πιο εμπορικές από τις αντίστοιχες του nouvelle vague, αν και εκείνες οι ταινίες δεν τίθενται σε σύγκριση με τις τωρινές. Οι καινούργιες εμπορικές ταινίες των Γάλλων έχουν κάτι πρωτότυπο στην υπόθεση τους που τις κάνουν να ξεχωρίζουν κατά πολύ από τις παρόμοιες των Αμερικάνων.
 
Πέραν όλων, στις ρομαντικές ταινίες μεγάλο ρόλο παίζει και η γλώσσα. Και ποια γλώσσα είναι πιο ερωτική, εκτός από την ιταλική, βέβαια; Η γαλλική. Ίσως μεγάλο ρόλο να παίζει και η Αμελί, ίσως και η μαζοποιημένη άποψη ότι το Παρίσι είναι το πιο ρομαντικό μέρος στο πλανήτη. Να πω, όμως, την μαύρη αλήθεια, αυτή είναι μια από τις μαζοποιήσεις που αξίζει ν’ αγαπάς. Και έτσι, κατέληξα σε μια ταινία που δεν ήξερα καν την υπόθεσή της, με γνώση μόνο ότι είναι γαλλική και δεν το μετάνιωσα.
 
Μια λεπτή μεσοτοιχία χωρίζει δύο διαμερίσματα διαφορετικών πολυκατοικιών. Στο ένα, μένει ένας ανώνυμος λιγομίλητος και ψυχαναγκαστικός με τους γρίφους άνθρωπος που δεν βγαίνει έξω, επειδή σιχαίνεται τον κόσμο. Στο άλλο, μένει μια ανώνυμη πιανίστρια, η οποία αποφασίζει να ανεξαρτητοποιηθεί από τον αυστηρό δάσκαλο που έμενε για να μάθει τον Σοπέν πιο καλά και από τον Σπίλμαν. Η μεσοτοιχία είναι τόσο λεπτή που όλοι οι ήχοι ακούγονται. Οι κόντρες φέρνουν τη συζήτηση, η οποία γίνεται χωρίς να βλέπονται. Μιλάνε, βλέπουν ταινίες, ακούνε μουσική, μαγειρεύουν ταυτόχρονα, με τον έναν να δίνει οδηγίες στον άλλον. Όλα αυτά, επαναλαμβάνω, χωρίς να βλέπονται και έτσι δημιουργείται μια περίεργη σχέση με τις ζηλοτυπίες τους και τις τρυφερές του στιγμές.
 
Ο Κορνίς Κορνιλάκ ήταν ο Αστερίξ στην ταινία με τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Έτσι θα τον ξέρετε, έτσι τον ξέρω κι εγώ. Έγραψε, πρωταγωνίστησε και σκηνοθέτησε το εξής ρομάντζο, θέλοντας να δώσει και κάποια μηνύματα για το πώς επιτυγχάνονται οι σημερινές σχέσεις.
 
Ως προς τη σκηνοθεσία, είναι αυτή που κρατάει την ταινία. Ωραίος φωτισμός, προσεγμένος, με χρώματα αισιόδοξα κάθε χώρος, χωρίς να νιώθεις ότι περικλείεσαι στα διαμερίσματα και υπέροχη εικόνα. Η ταινία διαδραματίζεται στο Παρίσι και δεν το καταλαβαίνουμε. Και αυτό είναι υπέροχο. Ούτε τα κλισέ με τα Ηλύσια Πεδία, ούτε ο Πύργος του Άιφελ, ούτε τίποτα που να δείχνει το τουριστικό Παρίσι. Ο σκηνοθέτης απλώς επέλεξε μια περιοχή του Παρισιού όπου οι κάτοικοί του ζουν μια κανονική ζωή, μακριά από τα τουριστικά πλήθη και κλισέ μέρη. Δε σημαίνει ότι όποιος μένει στο Παρίσι, είτε πραγματικά, είτε μυθοπλαστικά, πρέπει να βλέπει από το διαμέρισμά του τον φωτισμένο Πύργο του Άιφελ.
 
Ως προς το σενάριο, δεν υπάρχει το πρωτότυπο στην εξέλιξη. Μισιούνται, μιλάνε, αγαπιούνται και ξανά μανά. Η πρωτοτυπία αποτυπώνεται στις συνήθειες του πρωταγωνιστή που παρουσιάζεται με περίεργα γούστα, αλλόκοτες συνήθειες και κολλημένος με μια συσκευή που φτιάχνει ο ίδιος εδώ και επτά χρόνια. Επιπλέον, υπάρχει αυτό που ανέφερα παραπάνω. Μέτρο στο χιούμορ και στο συναίσθημα. Οι θεατές στην αίθουσα γελούσαν μετρημένα και στα σωστά σημεία.
 
Το κυριότερο μήνυμα της ταινίας είναι το φλερτ μέσω των κινητών. Ο κόσμος χάνει την ρομαντικότητα, χάνει τον κόσμο τριγύρω για να έχει το βλέμμα του καρφωμένο σε μια οθόνη. Ο Κορνιλάκ κριτικάρει, ίσως όχι όσο θα έπρεπε, την κατάσταση με τα κινητά, τα οποία «έχουν πάρει τη θέση του ανταλλακτικού του μυαλού και του τρίτου ατόμου στα τραπέζια».
 
Κυρίως, όμως, προσωπικά, ταυτίστηκα με τις μουσικές επιλογές του Κορνιλάκ, τουλάχιστον με την πλειονότητά τους. Σοπέν, Μέντελσον και Σερζ Λαμά. Ίσως ακούγομαι σαν 70 χρονών, όπως είπε και η κοπέλα του διπλανού διαμερίσματος στην ταινία, αλλά τα κομμάτια του Λαμά είναι ήδη διαχρονικά. Δεν έχουν ηλικίες και όρια.
 
Το κομμάτι που δεν μου άρεσε στην ταινία ήταν ο χαρακτήρας της πιανίστριας. Και δεν ήταν τόσο καλογραμμένος όσο του Κορνιλάκ, αλλά και δεν ταίριαζε στην ηθοποιό που δόθηκε. Ο χαρακτήρας του Κορνιλάκ ήταν ο πιο καλογραμμένος, αυτός που δεν κούραζε καθόλου, κυρίως επειδή τον έγραψε ο ίδιος. Χάθηκε να γράψει τόσο καλά και τον χαρακτήρα της κοπέλας, ο οποίος χωλαίνει και στην μέση της ταινίας, σαν να ξεχαρβαλώνεται;
 
Συνοψίζοντας (=), η ταινία δίνει κάτι ανάλαφρο που ταιριάζει στο καλοκαίρι. Περισσότερο από την ταινία της προηγούμενης εβδομάδας ταιριάζει να θεαθεί στους θερινούς κινηματογράφους, μιας και είναι γλυκιά, με ένα βέβαιο happy-end και έχει γαλλική γλώσσα.
 
Ο Κορνιλάκ μας δίνει μια ταινία γαλλική με δόσεις αμερικανιάς. Ίσως εκεί χαλάει λίγο το πράγμα, αλλά η γλώσσα, ο Σοπέν, ο Λαμά και η γλυκύτητα των πρωταγωνιστών τα διορθώνει όλα.
 
Σε όσους θέλουν να δουν με το έτερον ήμισυ μια γλυκιά ταινιούλα, προσφέρεται. Διαφορετικά, το Warcraft βγαίνει την Πέμπτη…
 
5/10
,
ΕΡΩΤΑΣ ΣΤΑ ΤΥΦΛΑ UN PEU, BEAUCOUP, AVEUGLEMENT! / BLIND DATE Κομεντί, Έγχρ., Διάρκεια: 90'  Παραγωγή: Γαλλική-Σκηνοθεσία: Κλοβίς Κορνιγιάκ Πρωταγωνιστούν: Κλοβίς Κορνιγιάκ, Μελανί Μπερνιέ, Φιλίπ Ντουκέσν, Λιλού Φολί 

.
Υ.Γ. Η ταινία θεάθηκε μετά από προτροπή της συναδέλφου του site, Ιωάννας Καμενίδου, με την οποία την απολαύσαμε σε μια άδεια αίθουσα (εμείς και άλλα πέντε άτομα) και με ένα κλιματιστικό παρέα που μας έκανε να βγούμε από την αίθουσα με ελαφρά ψύξη. 

Φωτογραφικό υλικό





Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Με πυγμή... αντιμετωπίζω το «αντίπαλον πέος»! Ο Δημήτρης Καρατζιάς απαντά σε 29+1 αιρετικές ερωτήσεις.
Με πυγμή... αντιμετωπίζω το «αντίπαλον πέος»! Ο Δημήτρης Καρατζιάς απαντά σε 29+1 αιρετικές ερωτήσεις.
με 0 Σχόλια 795 Views

Ποιον αντιπαθεί, με τι τα παίρνει στο κρανίο, με ποια επιτυχία χαίρεται και ποια θα’ θελε να ξεχάσει;   Σε ποια αμαρτία δεν αντιστέκεται, με τι φρικάρει, αλλά και τι δεν αντέχει πάνω του; Γιατί η χώρα μας κατάντησε μπουρδέλο; Ποια είναι η αγαπημένη του βρισιά και τι είναι αυτό που τον φτιάχνει στο σεξ; Δίνει τον ορισμό της λέξης… «καύλα» και εξηγεί τι εννοούν «Για τον πούτσο…» & «Γαμώ την πουτάνα μου»; Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντή του Vault Δημήτρης Καρατζιάς απαντά πως θα αντιμετώπιζε το… αντίπαλον πέος, γιατί θα  έκανε γυμνή φωτογράφηση και τι εύχεται στους εχθρούς του, μεταξύ άλλων στις «29+1 Αιρετικές Ερωτήσεις που του θέσαμε. Απάντησε χωρίς φόβο, πιστεύουμε με πάθος… Απολαύστε τον.

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή