«The Wife»: Δώστε το Όσκαρ στην Κλόουζ επιτέλους. Είδαμε και σχολιάζουμε.

1122 Views
«The Wife»: Δώστε το Όσκαρ στην Κλόουζ επιτέλους. Είδαμε και σχολιάζουμε. «The Wife»: Δώστε το Όσκαρ στην Κλόουζ επιτέλους. Είδαμε και σχολιάζουμε.

  

Είδε και σχολιάζει ο Ματθαίος Οικονόμου.
 
 
Σε μια λίστα με τους αδικημένους των βραβείων Όσκαρ, το όνομα της Γκλεν Κλόουζ σίγουρα δε θα έπρεπε να απουσιάζει. Κατέχει το ρεκόρ υποψηφιοτήτων εν ζωή ηθοποιού που δεν έχει κερδίσει ποτέ το βραβείο όπως και το ρεκόρ γυναίκας ηθοποιού με τις περισσότερες υποψηφιότητες και καμία νίκη. Πιο συγκεκριμένα βρέθηκε πέντε φορές υποψήφια τη δεκαετία του '80 (1983 - Ο αλλόκοτος κόσμος του Γκαρπ, 1984 - Η Μεγάλη Ανατριχίλα, 1985 - «Ο καλύτερος», 1988 - Ολέθρια Σχέση, 1989 - Επικίνδυνες Σχέσεις) ενώ η επόμενη ήρθε αρκετά αργότερα με την ταινία Albert Nobbs (2012). Η φετινή τελετή αποδεικνύεται ιδανική για την αποκατάσταση της εν λόγω αδικίας καθώς η Κλόουζ βρίσκεται για έβδομη φορά στη λίστα των υποψηφιοτήτων (τέταρτη για Α Γυναικείο Ρόλο) χάρις στην ερμηνεία της στη δραματική ταινία “The Wife”.
 

Λίγα λόγια για την ταινία

Η Τζοάν Κάστλμαν αρχίζει να αμφισβητεί τις επιλογές της ζωής της καθώς συνοδεύει το σύζυγό της στη Στοκχόλμη προκειμένου εκείνος να τιμηθεί με το Νόμπελ Λογοτεχνίας. Το στόρι βασίζεται στο ομώνυμο μυθιστόρημα της Μεγκ Γουόλιτζερ, σκηνοθετεί ο Σουηδός Μπγιορν Ρούνγκε και -εκτός από την Κλόουζ- πρωταγωνιστούν ακόμη οι Τζόναθαν Πράις και Κρίστιαν Σλέιτερ. Στην ταινία εμφανίζεται, επίσης, η κόρη της Κλόουζ, Άννι Σταρκ, υποδυόμενη τη νεότερη Τζοάν. Το “The Wife” κάνει πρεμιέρα στις ελληνικές αίθουσες στις 21 Φεβρουαρίου.
 

Υπέρ

Το υπέρτατο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της ταινίας δεν είναι άλλο από την πρωταγωνίστρια του. Η Γκλεν Κλόουζ μας χαρίζει μια εξαιρετική ερμηνεία, γεμάτη φυσικότητα. Το σπινθηροβόλο βλέμμα της υπονοεί πάντα περισσότερα από τα προφανή, κάτι που αντιλαμβάνεσαι από την αρχή, όταν ακούει στο τηλέφωνο τα μαντάτα της επικείμενης βράβευσης του συζύγου της, και κατανοείς πλήρως στο τέλος, μετά τις αποκαλύψεις που λαμβάνουν χώρα. Καταφέρνει μάλιστα να κάνει την παρουσία της επιβλητική ακόμη και σε σκηνές όπου ο χαρακτήρας της μοιάζει να βρίσκεται στο παρασκήνιο. Ναι, στο “The Wife” η Κλόουζ κλέβει επιδέξια την παράσταση επιστρατεύοντας με χάρη τα αποδεδειγμένα ήδη από τη δεκαετία του '80 ερμηνευτικά της όπλα.
Να σημειωθεί, ωστόσο, πως σκηνοθεσία, σενάριο αλλά και οι υπόλοιπες ερμηνείες λειτουργούν υποστηρικτικά απέναντι στο χαρακτήρα της Τζοάν δημιουργώντας το κατάλληλο εύφορο έδαφος για την προαναφερόμενη αξιοζήλευτη ερμηνεία. Από εκεί και πέρα, εκτιμητέα είναι η διεισδυτική ματιά της ταινίας στο θεσμό των βραβείων Νόμπελ καθώς παρουσιάζονται κάποιες λεπτομέρειες από τις διαδικασίες στις οποίες υποβάλλονται οι νικητές ενώ δεν περνά απαρατήρητη η ρεαλιστική προσέγγιση που επιχειρείται στη ζωή και τη σχέση του ηλικιωμένου ζευγαριού. Τέλος, το “The Wife” δεν στερείται κοινωνικού προβληματισμού καθώς αναπτύσσεται πάνω στον υποτιμημένο ρόλο της γυναίκας στο δεύτερο μισό του 20ου αιώνα.
 

Κατά

Αν επιχειρούσαμε να βρούμε οπωσδήποτε κάτι αρνητικό, αυτό θα είχε μάλλον να κάνει με μια γενικότερη αίσθηση ότι δεν παρακολουθείς κάτι ιδιαίτερα πρωτότυπο. Υπεραπλουστεύοντας τους χαρακτήρες, έχουμε να κάνουμε με μια γυναίκα-θύμα που επιλέγει να “θυσιαστεί”, τον άπιστο σύζυγό της, ένα γιο που επιζητά την επιβεβαίωση του μπαμπά και ένα βιογράφο που ψάχνει εναγωνίως ένα σκάνδαλο. Κατά συνέπεια, ο θεατής δεν απολαμβάνει κάποια καινοτομία σε σεναριακό ή σκηνοθετικό επίπεδο, κάτι που ωστόσο συνηθίζεται στην πλειοψηφία των κινηματογραφικών προϊόντων του είδους.

Εν κατακλείδι,

Το “The Wife” συγκαταλέγεται σε εκείνη την κατηγορία ταινιών κοινωνικού περιεχομένου στην οποία θα συναντούσαμε επίσης το “Μια Σχέση Στοργής” με τη Σάντρα Μπούλοκ, τη “Σιδηρά Κυρία” με τη Μέριλ Στριπ ή τη “Θλιμμένη Τζάσμιν” με την Κέιτ Μπλάνσετ. Η γυναίκα πρωταγωνιστεί και την ενσάρκωσή του εκάστοτε πρωταγωνιστικού ρόλου αναλαμβάνει μια star του Hollywood που απογειώνει το συνολικό αποτέλεσμα. Αν, λοιπόν, σας άρεσαν οι προαναφερόμενες ή αντίστοιχου είδους ταινίες, το “The Wife” δεν πρόκειται να σας απογοητεύσει. Η Γκλεν Κλόουζ αποδεικνύεται καθηλωτική, εισπράττοντας δικαιολογημένα διθυραμβικές κριτικές για την ερμηνεία της, και το μόνο που απομένει πια είναι να έχει την ίδια τύχη στα Όσκαρ με τις Μπούλοκ, Στριπ και Μπλάνσετ (τιμήθηκαν με το βραβείο Α Γυναικείου Ρόλου). Θα είναι κατάφωρη αδικία αν δεν της απονεμηθεί και φέτος.   
 
.
Βαθμολογία:
7,2/10
 
.
Δείτε & αυτά:
-Τι παίζουν τα θέατρα στη Θεσσαλονίκη ΤΩΡΑ ΕΔΩ
-Τι παίζουν οι κινηματογράφοι στη Θεσσαλονίκη ΤΩΡΑ ΕΔΩ
-ΕΙΔΑΜΕ θεατρικές παραστάσεις & ΣΧΟΛΙΑΖΟΥΜΕ ΕΔΩ
-ΕΙΔΑΜΕ μουσικές συναυλίες & ΣΧΟΛΙΑΖΟΥΜΕ ΕΔΩ
-ΕΙΔΑΜΕ κιν/κές ταινίες & ΣΧΟΛΙΑΖΟΥΜΕ ΕΔΩ
.


Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Ματθαίος Οικονόμου
Ματθαίος Οικονόμου

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Σκληρή «μάχη» για τα 3 Βραβεία Κοινού- Τίποτα δεν έχει κριθεί – Ψηφίζετε έως σήμερα.
Σκληρή «μάχη» για τα 3 Βραβεία Κοινού- Τίποτα δεν έχει κριθεί – Ψηφίζετε έως σήμερα.
με 0 Σχόλια 1077 Views
Διάγραμμα για να πάρετε μια γεύση… και σχόλια για την πιο σκληρή «μάχη» των διεκδικητών των 3 Βραβείων Κοινού- Τίποτα δεν έχει κριθεί – Ψηφίζετε έως σήμερα 23/5.

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή