TDF19 – Το τρακάρισμα, το ανάθεμα και το χάπ-μπεργερ – Ανταπόκριση από το 19ο ΦΝΘ (3η μέρα). Είδαμε & Σχολιάζουμε.

2 Views
TDF19 – Το τρακάρισμα, το ανάθεμα και το χάπ-μπεργερ – Ανταπόκριση από το 19ο ΦΝΘ (3η μέρα). Είδαμε & Σχολιάζουμε. TDF19 – Το τρακάρισμα, το ανάθεμα και το χάπ-μπεργερ – Ανταπόκριση από το 19ο ΦΝΘ (3η μέρα). Είδαμε & Σχολιάζουμε.

TDF19 – Το τρακάρισμα, το ανάθεμα και το χάπ-μπεργερ – Ανταπόκριση από το 19ο ΦΝΘ (3η μέρα). Είδαμε & Σχολιάζουμε.

Η συννεφιά εμένα δεν με πτοεί. Την απολαμβάνω. Γουστάρω να περπατάω στα στενά αυτής της πόλης και να παίρνω τις δόσεις θάλασσας που χρειάζομαι – να ‘ναι καλά ο Εμπράρ. Δεν ξέρω, αλλά η μουντίλα μου φέρνει μια ανέλπιστη αισιοδοξία και μια αίσθηση ότι όλα θα πάνε καλά σήμερα.
 
ΜΠΟΥΡΔΕΣ – τουλάχιστον για σήμερα! Τελειώνω το μάθημα με τα ρώσικα και ξεκινάω αμέσως για τον «Τορνέ». Σε μισή ώρα ξεκινά η ταινία «Αμερικάνος Αναρχικός» που έκλεισα εισιτήριο να την δω. Έλα που η πεντάλεπτη αναμονή στην Καμάρα και ένας οδηγός που έκλεισε την Εγνατία στην Αγίας Σοφίας στα καλά καθούμενα, προκαλώντας ένα ντόμινο στο λεωφορείο, συνοδευόμενο μ’ ένα μικρό γκντουπ ήταν ικανοί αγγελιοφόροι κακών μαντάτων.
 
Θα έχανα την ταινία, αυτό ήταν σίγουρο μετά το ντόμινο. Ο οδηγός κατέβηκε, τσακώθηκε και ξαναμπήκε φουρκισμένος μετά από ένα μαγευτικό σεναριακά διάλογο με τον έτερο οδηγό που διήρκησε πέντε λεπτά.
 
Φτάνω στον «Τορνέ» και καταλαβαίνω ότι η αίθουσα είναι ήδη φουλ. Αποκλείεται να μ’ αφήσει η κοπέλα να μπω και περιπλανιέμαι σαν την άδικη κατάρα. Να ‘ναι καλά τα παιδιά του Γραφείου Τύπου που απολαμβάνω να ξοδεύω τον χρόνο μου μαζί τους.
Παρ’ όλα αυτά, θα ήθελα να σας πω μερικά λόγια για τον «Αμερικάνο Αναρχικό» που χαϊδευτικά τον αποκαλούσα «Χάιζελμπεργκ» - λόγω του «μαγειρέματος» της μολότοφ, όσοι βλέπετε Breaking Bad, με καταλαβαίνετε.
 
13:30 – Σταύρος Τορνές

Αμερικάνος Αναρχικός του Τσάρλι Σισκελ - ΗΠΑ

Στο φιλμ του Τσάρλι Σίσκελ, μεταφερόμαστε στο σήμερα, στον 65χρονο Γουίλιαμ Πάουελ, ο οποίος στα 19 του εξέδωσε τον «Τσελεμέντε του Αναρχικού» - δεν κάνω πλάκα, αυτός είναι ο ελληνικός τίτλος. Αυτό το εγχειρίδιο ήταν αποτέλεσμα της νεανικής επαναστατικότητας και της φοιτητικής παρορμητικότητας του, καθώς στόχος του ήταν να αλλάξει τις απάνθρωπες πολιτικές των κυβερνήσεων και τις παράλογες αποφάσεις που δεν μεταβάλλονταν στην λογική πραγματικότητα.
.
Δυστυχώς, υπήρξε πολύ ιδεαλιστής και ουτοπιστής για να πιστέψει πως θα μπορούσε να κάνει κάτι καλό. Το Μανιφέστο του υιοθετήθηκε από κάθε λογής τρομοκράτες και είναι από τα μόνα δυτικά βιβλία που τηρείται από τον ISIS. Ο Πάουελ στο πορτρέτο του μετανιώνει την ώρα και την στιγμή που το έγραψε και τρέχει σε διαλέξεις σε πανεπιστήμια του κόσμου, προκειμένου να παλέψει με το παρελθόν του, κάτι που δεν το καταφέρνει.
 
.
15:00 – Παύλος Ζάννας

Short Doc Experiments του Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους του Oberhausen

Για να μην ψάχνετε στον χάρτη, το Oberhausenείναι μια πόλη της Βόρειας Ρηνανίας – Βεστφαλίας, βόρεια του Ντούισμπουργκ, δυτικά του Γκελζενκίρχεν της Σάλκε. Το φεστιβάλ αυτής της βιομηχανικής πόλης ειδικεύεται σε έναν άκρατο πειραματισμό. Οι ταινίες που προβάλλονται δεν έχουν στόχο να πουν κάτι, παρά μόνο να προβάλλουν ένα περίεργο, ανεξήγητο καλλιτεχνικό αποτέλεσμα.
 
Παρακολούθησα τρία μικρά φιλμ, τα οποία πειραματιζόταν με την ηλεκτρονική μουσική, την αρχιτεκτονική εφαρμογή της Google, Sketch Up και με τις Polaroid μιας Φινλανδής που έκαναν απίστευτα ζουμαρίσματα σε λίμνες και δάση της Ελβετίας.
 
Αδυνατούσα να τα παρακολουθήσω γιατί δεν είχαν να μου προσφέρουν κάτι, ούτως ώστε να μπορέσω να το μεταδώσω. Όταν έφυγα, ρώτησα όσους αποχώρησαν ταυτόχρονα μαζί μου αν κατάλαβαν τίποτα.
«Ξέρεις κάτι; Δεν είναι όλα για να ψάχνεις ‘τι θέλει να πει ο ποιητής’. Οι σκηνοθέτες απλώς πειραματίζονται. Έχουν ιδέες, άναρχες, κακές και προσπαθούν με έναν περίεργο τρόπο και με όσα μέσα δεν πίστευαν ότι θα χρησιμοποιούσαν για ταινίες να πειραματιστούν και να φτιάξουν κάτι… ανεξήγητο, δεν μπορώ να σου πω κάτι άλλο» μου απάντησε ένας.
 
«Κάποιες φορές, καλό είναι κι αυτό» συμπλήρωσε ένας άλλος. Ίσως να ‘χει και δίκιο. Για την ώρα, εγώ προσπαθούσα να βρω κάτι να σκοτώσω την ώρα μου.
 
Ευτυχώς, δυο συμφοιτήτριές μου ήταν εθελόντριες και πήγαμε για χαπ-μπεργκερ. Από τις πιο ωραίες στιγμές της ημέρας ήτανε ετούτη. Έχει και τα καλά του το Φεστιβάλ. Παρ’ όλα αυτά, ήθελα να επισημάνω την αρνητική συμπεριφορά μερικών συνομηλίκων μου απέναντι σε άλλους για το λόγο πως το μυαλό τους είναι στα σύννεφα, πιστεύοντας πως επειδή είναι υπεύθυνοι σ’ ένα εθελοντικό πόστο, νομίζουν ότι γνωρίζουν πολλά και ότι είναι κάποιοι. Άναθεμα και σ’ αυτούς, ανάθεμα και στα μυαλά τους. Το αφήνω εδώ και στις απόψεις σας επί του θέματος, κάτω στα σχόλια.
 
17:30 – John Cassavetes

Η αποφοίτηση της Κλερ Σιμόν – Γαλλία

Από τις πιο διαφημισμένες ταινίες του 19ου ΦΝΘ. Βρίσκεται σε κάθε λίστα με τις πολυαναμενόμενες ταινίες του Φεστιβάλ. Παρουσία του καλλιτεχνικού Διευθυντή, Ορέστη Ανδρεαδάκη και της δημιουργού, η ταινία ξεκίνησε με τις καλύτερες των προϋποθέσεων.
 
Το φιλμ ξεκίνησε με μια εικόνα 1000 υποψήφιων φοιτητών για την Ανώτατη Σχολή Κινηματογράφου της Γαλλίας, την περίφημη La Femis – εγώ μια φορά, σήμερα την έμαθα. Από αυτόν τον τεράστιο αριθμό, ελάχιστοι καταφέρνουν να περάσουν τις προφορικές και πρακτικές εξετάσεις. Με το «πρακτικές» εννοώ ότι οι υποψήφιοι γυρίζουν το δικό τους φιλμ διάρκειας ενός λεπτού.
 
Παράλληλα, παρακολουθούμε τις διενέξεις των καθηγητών στις τελικές αποφάσεις τους και μερικούς υποψηφίους που αποφάσισαν να κοινοποιήσουν τις ιδέες τους μπροστά στην κάμερα και τους κριτές.
.
Οι λόγοι που με έκαναν να αποχωρήσω με μια απογοήτευση ήταν, αρχικά, ο παραπλανητικός τίτλος, μιας και βλέπουμε μόνο τις εισαγωγικές εξετάσεις της σχολής. Η σκηνοθέτις μας δικαιολόγησε την παραπλάνηση λέγοντας πως η εταιρία διανομής το αποφάσισε, χωρίς την άδειά της. Ο δεύτερος λόγος ήταν η επανάληψη των ίδιων διαλόγων χωρίς κανέναν απολύτως λόγο. Ο ίδιος λόγος με όσες ταινίες έχω παρακολουθήσει στο φετινό φεστιβάλ. Δεν θα επεξηγήσω τα ίδια λόγια με χθες και προχθες γιατί ξέρω ότι θα κουράσω…
 
.
Για σήμερα λοιπόν: Ταινίες από το Oberhausen/Αποφοίτηση
Ραντεβού αύριο με καλύτερα – εύχομαι – ντοκιμαντέρ…
  --------------

Κερδίστε διπλές προσκλήσεις για το

φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης ΚΛΙΚ ΕΔΩ

#Cinemania #Filmworm #TDF19 #SKG #Documentary #Anarchist_Cookbook #Oberhausen #ExperimentShort #Graduation #Pathe #LaFemis #Pandelis_Tsompanis #Kulturosupa #Κουλτουρόσουπα


Φωτογραφικό υλικό


Αρθρογραφος

Παντελής Τσομπάνης
Παντελής Τσομπάνης
Μου αρέσει να γράφω. Από ανάγκη, από χόμπι και από αγάπη στον λόγο. Θεατρικά, διηγήματα, νουβέλες. Είναι η πρώτη φορά που ασχολούμαι με άρθρο και δη κινηματογράφου. Αγαπημένος και μοναδικός ο Αλμοδόβαρ. Μένω στη Θεσσαλονίκη (για καλή ή κακή τύχη δε ξέρω) και σπουδάζω στη Δημοσιογραφία του ΑΠΘ, με σκοπό να γίνω κάτι που δεν αγγίζει τα όρια του δημοσιογράφου. E-mailQ a4pantsompanis@yahoo.gr

Γραψε το σχολιο σου

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
 58ο ΦΚθ: Ματιές στα Βαλκάνια με αφιέρωμα στη «Λογοτεχνία και σινεμά»
58ο ΦΚθ: Ματιές στα Βαλκάνια με αφιέρωμα στη «Λογοτεχνία και σινεμά»
με 0 Σχόλια 95 Views

 Θαυματουργά κέικ με μαριχουάνα, δέκα μικροί νέγροι αλά βαλκανικά, φρικαλεότητες του πολέμου και γκέι έρωτες που αψηφούν τα ταμπού. Μια μικρή δόση από το εφετινό εκρηκτικό μείγμα που προτείνουν οι Ματιές στα Βαλκάνια με ταινίες που εξερευνούν όλα τα είδη: 

Περισσότερα ...

Web Radio

ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΔΩΡΕΑΝ

Περισσότερα Όλα είναι δωρεάν