Έντμοντ: Ένας Απρόβλεπτος Συγγραφέας - Μάθε πριν δεις στους κινηματογράφους.

503 Views
Έντμοντ: Ένας Απρόβλεπτος Συγγραφέας - Μάθε πριν δεις στους κινηματογράφους. Έντμοντ: Ένας Απρόβλεπτος Συγγραφέας - Μάθε πριν δεις στους κινηματογράφους.

 


 

Edmond
 
Λίγα λόγια για την ταινία
Δεκέμβριος 1897, Παρίσι. Ο Έντμοντ Ροστάντ δεν έχει κλείσει ακόμα τα τριάντα, έχει όμως ήδη δύο παιδιά και πολλά άγχη. Δεν έχει γράψει τίποτα εδώ και δύο χρόνια. Καθώς βρίσκεται σε απελπισία, προτείνει στο μεγάλο ηθοποιό του θέατρου Κονστάντ Κοκλέν τον πρωταγωνιστικό ρόλο σε ένα νέο έργο και συγκεκριμένα σε μια ηρωική κωμωδία. Υπάρχει μόνο ένα πρόβλημα: το έργο αυτό δεν έχει γραφτεί ακόμα. Παραβλέποντας τις ιδιοτροπίες των ηθοποιών, τις απαιτήσεις των παραγωγών, τη ζήλια της συζύγου του, τις πικάντικες ιστορίες του καλύτερού του φίλου και την έλλειψη ενθουσιασμού όλων των γύρω του, ο Έντμοντ αρχίζει να γράφει το έργο που κανείς δεν πιστεύει. Προς το παρόν, έχει μόνο τον τίτλο: Σιρανό ντε Μπερζεράκ.
 
Η γέννηση του «Έντμοντ»
Το «Έντμοντ» είναι μια ταινία που υπήρχε στο μυαλό του σκηνοθέτη και σεναριογράφου Αλεξίς Μισαλίκ πάνω από 15 χρόνια. Η αρχή έγινε το 1999, όταν ο Μισαλίκ είδε το «Ερωτευμένος Σαίξπηρ», το οποίο είναι βασισμένο σε πραγματικά γεγονότα και λέει την ιστορία του νεαρού Σαίξπηρ, που βυθισμένος στα χρέη, βρίσκει την έμπνευση στη νεαρή του μούσα και γράφει το «Ρωμαίος και Ιουλιέτα». Στην Γαλλία δεν υπήρχε κάποια αντίστοιχη ταινία και από το γεγονός αυτό γεννήθηκε η ιδέα του «Έντμοντ». «Βρήκα τυχαία κάποια χαρτιά σχετικά με το Σιρανό και σκέφτηκα ότι είναι απίστευτο που κανείς δεν έχει πει τη σπουδαιότερη ιστορία επιτυχίας στο Γαλλικό θέατρο», αναφέρει ο Μισαλίκ. Έτσι, άρχισε να διαβάζει ό,τι υπήρχε για το Σιρανό και του προκάλεσε έκπληξη το γεγονός ότι ο συγγραφέας του έργου, Έντμοντ Ροστάν, ήταν μόλις 29 χρονών όταν το έγραψε. Ο παραγωγός Αλέν Γκολντμάν (Ζωή Σαν Τριαντάφυλλο) τον ενθάρρυνε να γράψει αυτή την ιστορία σε σενάριο. «Δεν βρίσκαμε λεφτά να κάνουμε την ταινία, γιατί όλοι πίστευαν ότι ήταν ακριβή», εξομολογείται ο σκηνοθέτης.
 
Ο Μισαλίκ ξαναέγραψε την ιστορία για το θέατρο αυτήν τη φορά, όπου έγινε μεγάλη επιτυχία. Και κάπως έτσι, η ταινία βρήκε τα λεφτά για να υλοποιηθεί.
 
Από το θέατρο στη μεγάλη οθόνη
Η μεταφορά του έργου από το θέατρο στον κινηματογράφο ήταν εύκολη. Όσον αφορά το σενάριο, τα βασικά στοιχεία υπήρχαν ήδη. Απλά αφαιρέθηκαν κάποιες σκηνές και μπήκαν κάποιες άλλες. Αλλά ο Μισαλίκ άλλαξε αρκετά στο στήσιμο και τη σκηνογραφία. Γιατί στον κινηματογράφο πρέπει να φαίνονται τα πάντα.
 
Στην ταινία υπάρχει χιούμορ, συναίσθημα, ποίηση και ρυθμός. «Είναι σαν μια αμερικάνικη παράσταση στο Μπρόντγουεϊ», περιγράφει ο Μισαλίκ. «Θα δούμε το “Έντμοντ” όπως θα βλέπαμε ένα μιούζικαλ. Με την διαφορά ότι δεν θα υπάρχουν τραγούδια».
 
Τα γυρίσματα
Τα γυρίσματα της ταινίας έγιναν στην Τσεχία και κατά κύριο λόγο στην Πράγα, οι δρόμοι της οποίας ήταν οι κατάλληλοι για να αναπαραστήσουν το Παρίσι του 19ου αιώνα. Αρχιτεκτονικά, η Πράγα ήταν η τέλεια επιλογή.
 
Το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα
Στόχος του Μισαλίκ ήταν να αποφύγει το ρεαλισμό. Γι’ αυτό και η ταινία χαρακτηρίζεται από θεατρικότητα. «Η ταινία μου είναι μια δήλωση της αγάπης μου για το θέατρο και τους ηθοποιούς». Κάποιος μπορεί να κάνει και κινηματογράφο και θέατρο, να αγαπάει και τα δύο, να αναμίξει και τα δύο. Αλλά ο σκηνοθέτης δε φοβήθηκε μήπως η ταινία θύμιζε θεατρικό έργο. Άλλωστε, δεν είναι πρωτάρης στον κινηματογράφο. Μπορεί να είναι η πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία, αλλά έχει ήδη κάνει κάποιες μικρού μήκους. «Καθώς έγραφα το έργο, συχνά σκεφτόμουν πώς θα γυρίσω τις σκηνές. Σκεφτόμουν όλους τους κινηματογραφιστές που θαυμάζω: τους Κρίστοφερ Νόλαν, Μπίλι Γουάιλντερ, Βιντσέντε Μινέλλι, Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου, Ζακ Τατί...Αλλά η λύση έρχεται πάντα την ώρα του γυρίσματος».
 
Ένα άλλο θέμα που απασχόλησε τον Μισαλίκ είναι ο ρυθμός. Δεν ήθελε ο θεατής να βαρεθεί. Μεγάλωσε με ταινίες του Σπίλμπεργκ και του Ζεμέκις, έξυπνες ταινίες, που ο καθένας μπορεί να δει, αλλά όχι ψευτοδιανοούμενες. «Είναι ξεκάθαρες και δημοφιλείς, αλλά ταυτόχρονα απαιτητικές. Έτσι θέλω να φτιάχνω κι εγώ τα έργα μου». Στη διατήρηση του ρυθμού βοήθησε και η πετυχημένη συνεργασία του με τους ηθοποιούς, με τους οποίους δούλεψε γρήγορα, πολύ και καλά, χωρίς κανένας να βάζει τον εγωισμό του από πάνω.
 
Οι πρωταγωνιστές
Στον ρόλο του Έντμοντ Ροστάν βρίσκουμε τον Τομάς Σολιβερές (Δύο Ανάσες, Άθικτοι), ο οποίος γνώριζε εδώ και πολλά χρόνια τον σκηνοθέτη, που τον θεωρεί εξαιρετικό κωμικό. Είχαν συνεργαστεί σε μία μικρού μήκους ταινία και υπήρξε αμέσως χημεία. Η ηλικία του Σολιβερές ταιριάζει με αυτή του Έντμοντ. «Αν και είναι πολύ νέος, είναι πολύ ώριμος», σχολιάζει ο Μισαλίκ. «Επίσης, δουλεύει πολύ σκληρά. Έμαθε 40 σελίδες μέσα σε μία νύχτα».
 
Ο Σολιβερές ήθελε πολύ να κάνει μια βιογραφική ταινία. Αν και το «Έντμοντ» δεν είναι ακριβώς αυτό, εκείνος προετοιμάστηκε με τέτοιον τρόπο. Διάβασε ό,τι μπορούσε να βρει για τον Ροστάν, για τη ζωή του, τα έργα του, την σχέση του με τη γυναίκα του, το Παρίσι. Και ο ηθοποιός βρίσκει πολλά κοινά στους χαρακτήρες τους. «Ο φόβος τού να μην πετύχεις, η έλλειψη αυτοπεποίθησης, οι απαιτήσεις στη δουλειά, η ονειροπόληση, κτλ».
 
Ο υποψήφιος για 2 βραβεία Σεζάρ και κάτοχος του βραβείου Ανδρικού Ρόλου στο Φεστιβάλ των Καννών το 2002, Ολιβιέ Γκουρμέ (Δύο Μέρες, Μία Νύχτα, Ο Γιος), υποδύεται τον Γάλλο ηθοποιό Μπενουά-Κονστάντ Κοκλέν, μια από τις μεγαλύτερες μορφές του θεάτρου. Ο Γκουρμέ παίζει συνήθως το ρόλο του κακού, του σαδιστή ή του βιαστή. «Ο Γκουρμέ είναι σπουδαίος ηθοποιός. Έχουμε καιρό να τον δούμε σε κωμωδία. [...] Έχει πολύ χιούμορ και είναι ευγενικός, ακούγοντας πάντα τους άλλους».
 
Ο σκηνοθέτης
Τι είδους σκηνοθέτης, όμως, είναι ο Αλεξίς Μισαλίκ; Απαιτητικός, θα απαντήσει ο ίδιος. Έχοντας δει τουλάχιστον 300 φορές το «Έντμοντ» στο θέατρο, ήξερε ποιες στιγμές προκαλούν γέλιο στο κοινό και ποιες συγκίνηση. Οπότε, ήξερε τι ήθελε και πώς να το πετύχει. «Μου αρέσει να επικοινωνώ τον ενθουσιασμό μου. Δεν είμαι ποτέ δυστυχισμένος όταν σκηνοθετώ ηθοποιούς. Αντιθέτως. Μερικές φορές είναι δύσκολο, αλλά είναι πάντα συναρπαστικό, σε ανταμείβει. Έγινα κινηματογραφιστής για την χαρά της δημιουργίας», δηλώνει ο Μισαλίκ.
 
Το κοινό πρόκειται να γελάσει στην ταινία. Θα του δημιουργήσει πολλά συναισθήματα. Ίσως και να το κάνει να θέλει να διαβάσει το «Σιρανό ντε Μπερζεράκ».
 
Στοιχεία για την ταινία:
Σκηνοθεσία
Αλεξίς Μισαλίκ
Σενάριο
Αλεξίς Μισαλίκ
Παραγωγή
Αλέν Γκολντμάν
Ηθοποιοί
Τομάς Σολιβερές, Ολιβιέ Γκουρμέ, Τομ Λεμ, Ματίλντ Σενιέ, Ντομινίκ Πινόν, Αλεξίς Μισαλίκ
Φωτογραφία
Τζιοβάνι Φιόρε Κολτελάτσι
Μοντάζ
Αννί Ντανσέ, Μαρί Σιλβί
Σχεδιασμός Παραγωγής
Φρανκ Σβαρτς
Μουσική
Ρομάν Τρουλιέ
Διάρκεια
112’
Διανομή
ΟDEON
Είδος
Κωμωδία
 

15 Αυγούστου στους κινηματογράφους 


Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

kulturosupa.gr
kulturosupa.gr

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
«Σχέσεις Πόθου – Πάθους - Πόνου»… Γιατί σπουδαίε κ, Χρυσικάκο; Είδαμε και Σχολιάζουμε.
«Σχέσεις Πόθου – Πάθους - Πόνου»… Γιατί σπουδαίε κ, Χρυσικάκο; Είδαμε και Σχολιάζουμε.
με 0 Σχόλια 1271 Views

Μια πρόχειρη ανουσιότητα που δεν είχε κανένα λόγο θεατρικής ύπαρξης και στην οποία αναλώθηκε άδοξα ένα λαμπερό υποκριτικό #ταλέντο… Είδε και σχολιάζει η Πίτσα Στασινοπούλου.

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή