Μάθε για «Tα Αστέρια δεν Πεθαίνουν στο Λίβερπουλ» πριν δεις στους κινηματογράφους.

1251 Views
Μάθε για «Tα Αστέρια δεν Πεθαίνουν στο Λίβερπουλ» πριν δεις στους κινηματογράφους. Μάθε για «Tα Αστέρια δεν Πεθαίνουν στο Λίβερπουλ» πριν δεις στους κινηματογράφους.

 
Film Stars Don’t Die in Liverpool
 
Έρωτας όπως στο σινεμά…
 
 
Η δύναμη του έρωτα, που προσπερνά κάθε εμπόδιο και στερεότυπο, μέσα από τα μάτια ενός ρομαντικού νέου και μιας εκκεντρικής ντίβα του Χόλιγουντ, της δεκαετίας του ’50…
 
 
Λίγα λόγια για την ταινία
 
Βασισμένο στη συγκινητική αυτοβιογραφία του Βρετανού ηθοποιού Πίτερ Τέρνερ, το «Τα Αστέρια δεν Πεθαίνουν στο Λίβερπουλ» εξιστορεί την παθιασμένη σχέση ανάμεσα στον Τέρνερ και την εκκεντρική ντίβα του Χόλιγουντ, της δεκαετίας του ’50, Γκλόρια Γκράχαμ («Η Ωραία και το Κτήνος»). Το δυνατό ειδύλλιο ανάμεσα στη θρυλική femme fatale και τον νεαρό εραστή της μετατρέπεται σύντομα σε μια βαθιά σχέση, με τον Τέρνερ να γίνεται το μοναδικό άτομο στο οποίο εκείνη βρίσκει παρηγοριά και δύναμη κατά τις τραγικές τελευταίες στιγμές της. Σαγηνευτική όσο ποτέ, η Γκράχαμ αφήνεται στον Τέρνερ, δίνοντας την τελευταία της συγκλονιστική παράσταση.
 
Οι χαρακτήρες
 
Ο Πίτερ Τέρνερ είναι ένας ανερχόμενος ηθοποιός. Η Γκλόρια Γκράχαμ ένα «αστέρι» στη δύση του. «Μεγάλο όνομα στις ασπρόμαυρες ταινίες, όχι και τόσο στα έγχρωμα», όπως αναφέρει η σπιτονοικοκυρά της Γκράχαμ.
 
Στις δεκαετίες του ’40 και ’50, η Γκλόρια Γκράχαμ έλαμψε στο Χόλιγουντ. Καθιερώθηκε σαν σταρ μέσα από φιλμ νουάρ, όπως τα «Διασταυρούμενα πυρά» (1947), «Πύρινος Εφιάλτης» (1952), «Η μεγάλη κάψα» (1953), «Η Ωραία και το Κτήνος» (1952) - για το οποίο μάλιστα απέσπασε και Όσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου- αλλά και επιτυχίες της εποχής όπως «Μια Υπέροχη Ζωή» (1946), «Το Όγδοο Θαύμα» (1952), και «Οκλαχόμα!» (1955). Στις πιο ένδοξες μέρες της συνεργάστηκε με κορυφαίους σκηνοθέτες, όπως Φρανκ Κάπρα, Φριτς Λανγκ και Σέσιλ Μπι ΝτεΜιλ. Η πτώση της όμως, ήρθε σύντομα, περίπου στα 50 της χρόνια, όταν και κατέληξε να δουλεύει σε δευτεροκλασάτα θέατρα στη Βρετανία.
 
Η Γκράχαμ και ο Τέρνερ γνωρίστηκαν κατά τη δεκαετία του ’70, ενώ διανυκτέρευαν σε ένα ξενώνα. Εκείνος, λίγο πριν τα 30, δεν είχε ιδέα ποια είναι η Γκράχαμ. Οι κοινές αξίες που μοιράζονταν όμως ήταν αρκετές για να ξεπεράσουν το «εμπόδιο» της διαφοράς ηλικίας και να χτίσουν μια δυνατή φιλία, που σύντομα εξελίχθηκε σε ένα μεγάλο έρωτα.
 
 
Από το βιβλίο, στη μεγάλη οθόνη
 
Το 1986, ο Τέρνερ εξέδωσε τα απομνημονεύματά του με τον τίτλο «Τα Αστέρια δεν Πεθαίνουν στο Λίβερπουλ», μια συγκινητική, τρυφερή και σκωπτική καταγραφή της σχέσης του με την Γκράχαμ, που έλαβε θερμές κριτικές. «Μαζί με τον Πίτερ συζητούσαμε από τότε το ενδεχόμενο της μεταφοράς του βιβλίου στην οθόνη και, παρότι πήρε πολλά χρόνια, σήμερα βρισκόμαστε επιτέλους εδώ» δηλώνει με ενθουσιασμό μια από τους παραγωγούς της ταινίας, η Μπάρμπαρα Μπροκόλι.
 
«Είναι πολύ σημαντικό για μένα. Γνώριζα την Γκλόρια και τον Πίτερ όταν ήταν μαζί» προσθέτει. Η Μπροκόλι γνώρισε τον Τέρνερ μέσα από τη σειρά της βρετανικής τηλεόρασης «Spearhead», όπου ο Τέρνερ δούλευε μαζί με τον τότε σύντροφό της. «Είδα πολλές φορές την Γλκόρια εκείνη την περίοδο. Ήταν εξαιρετική ηθοποιός και αξιαγάπητο άτομο. Είχε κάτι που σε μαγνήτιζε» αναφέρει.
 
Ενθουσιασμένος με το βιβλίο δηλώνει και ο Κόλιν Βέινς, επίσης παραγωγός της ταινίας. «Είναι μια φανταστική ιστορία και ένα πραγματικά μοναδικό βιβλίο» αναφέρει. «Δεν είχα ξαναδιαβάσει κάτι τέτοιο. Ήταν μια αληθινά ασυνήθιστη ερωτική ιστορία ανάμεσα σε δύο ανθρώπους από εντελώς διαφορετικούς κόσμους, μια ιστορία που μιλά για την απίστευτη δύναμη της αγάπης».
 
Διαβάζοντας το βιβλίο, ο Βέινς μπόρεσε από νωρίς να αντιληφθεί ότι το κοινό θα μπορούσε να συνδεθεί αμέσως με τον χαρακτήρα του Πίτερ Τέρνερ. «Για τους περισσότερους ανθρώπους, ο Πίτερ είναι ένας συνηθισμένος τύπος που προσπαθεί να τα βγάλει πέρα. Τα πηγαίνει μια χαρά μέχρι που κάτι ξεχωριστό του συμβαίνει… Το ίδιο πράγμα που συμβαίνει σε όλους τους ανθρώπους όταν ερωτεύονται. Αυτό, λοιπόν, του συνέβη όταν γνώρισε μια εκπληκτική γυναίκα που, όπως αποδείχθηκε, ήταν και μια μεγάλη σταρ του Χόλιγουντ το ’40 και το ’50».
 
 
Από τα αστέρια του χτες στα αστέρια του σήμερα
 
Ένα από τα δυνατά χαρτιά της ταινίας είναι αδιαμφισβήτητα η παρουσία της μεγάλης κυρίας του σινεμά, Ανέτ Μπένινγκ, στον ρόλο της Γκλόρια Γκράχαμ. Η υποψήφια για τέσσερα Όσκαρ ηθοποιός ήθελε από χρόνια να υποδυθεί την Γκράχαμ γι’ αυτό και είχε συζητήσει την πιθανότητα με την Μπροκόλι ήδη 20 χρόνια πριν– όταν όμως ήταν αρκετά νέα για να παίξει τον ρόλο. «Η Ανέτ ήταν ανέκαθεν το μόνο άτομο που θα ήθελα να παίξει τον ρόλο. Είναι μια υπέροχη ηθοποιός που μπορεί να συνδεθεί με τον χαρακτήρα με έναν πολύ βαθύ τρόπο» σχολιάζει η Μπροκόλι.
 
Η αγάπη της Μπένινγκ για την Γκράχαμ ξεκίνησε το 1990, όταν πρωταγωνιστούσε στην ταινία του Στίβεν Φρίαρς «Οι Κλέφτες». «Όταν δούλευα γι αυτήν την ταινία, ο Στίβεν ανέφερε την Γκράχαμ και μου είπε πως πρέπει να ρίξω μια ματιά στις ταινίες της, μιας και η ταινία που γυρίζαμε τότε ήταν ένα τύπου νουάρ, οπότε θα μου έκανε καλό να δω ένα νουάρ εποχής και πώς το προσέγγιζε ένας γυναικείος ρόλος τότε. Και η Γκλόρια είχε εξέχουσα θέση εκείνη την περίοδο».
 
Για τον σκηνοθέτη της ταινίας, Πολ Μακ Γκίγκαν, η βαθιά γνώση της Μπένινγκ για τον ρόλο της ήταν πολύ σημαντική. Θυμάται έντονα τις φορές που πήγαινε σπίτι της Μπένινγκ και εκείνη ανέσυρε μια σειρά από βιβλία και φωτογραφίες της Γκράχαμ. «Γνώριζε περισσότερα για εκείνη απ’ ότι εγώ» αναφέρει.
 
Ο Μακ Γκίγκαν και η ομάδα του πέρασαν ένα αρκετά μεγάλο διάστημα και με τον Πίτερ Τέρνερ. Πριν ακόμα ξεκινήσει η παραγωγή, ο Μακ Γκίγκαν ταξίδεψε μαζί με τους Μπένινγκ, Μπροκόλι και Τέρνερ μέχρι το Λίβερπουλ , όπου και επισκέφθηκαν το πατρικό σπίτι του Τέρνερ, στο οποίο και έμεινε για ένα διάστημα και η Γκράχαμ.
 
Καθώς η αφήγηση της ταινίας γίνεται από τον Τέρνερ, ήταν πολύ σημαντικό να βρεθεί ο κατάλληλος ηθοποιός που θα τον υποδυθεί. Για τον ρόλο, οι σκηνοθέτες επέλεξαν τον Τζέιμ Μπελ. «Είναι πολύ ειλικρινής και αυτό είναι το κλειδί της υπόθεσης. Ήταν πολύ σημαντικό για τον Πολ Μακ Γκίγκαν να βλέπει όλους τους ηθοποιούς να δίνουν αληθινές και ειλικρινείς ερμηνείες – αυτό είναι άλλωστε που δημιουργεί ισχυρό συναισθηματικό αντίκτυπο» λέει η Μπροκόλι. «Όσοι βγαίνουν από την προβολή της ταινίας μιλούν για το πόσο καταπληκτικός είναι ο Τζέιμι Μπελ» προσθέτει ο σκηνοθέτης.
 
Για τον Μπελ, ο πολυεπίπεδος ρόλος του Πίτερ Τέρνερ ήταν ιδιαίτερα ανταποδοτικός. «Είναι ένα ρόλερ-κόστερ ο χαρακτήρας μου. Έχει μια τεράστια γκάμα: τον έρωτα, την απώλεια, την πίεση που έρχεται μαζί με όλα αυτά» λέει ο ηθοποιός, μην παραλείποντας να εγκωμιάσει και τη συμπρωταγωνίστριά του: «Το να δουλεύεις με την Μπένινγκ είναι ένα δώρο».
 
Διακρίσεις
Η συγκινητική ιστορία της Γκράχαμ και του Τέρνερ δεν θα μπορούσε παρά να συνεπάρει τους κριτικούς που την παρακολούθησαν. Έτσι, η ταινία είναι υποψήφια για τρία βραβεία BAFTA (Διασκευασμένο Σενάριο, Α’ Γυναικείος Ρόλος, Α’ Αντρικός Ρόλος), ενώ μετρά δεκάδες ακόμα υποψηφιότητες στα Βρετανικά Βραβεία Ανεξάρτητου Κινηματογράφου, London Critics Circle Film Awards, San Francisco Film Critics Circle, Evening Standard British Film Awards, Women's Image Network Awards (με την υποφιότητα της Ανέτ Μπένινγκ) και Hollywood Film Awards, όπου ο Τζέιμ Μπελ βραβεύτηκε για την ερμηνεία του.
 
Στοιχεία για την ταινία:
Σκηνοθεσία
Πολ Μακ Γκίγκαν
Σενάριο
Ματ Γκρέναλγκ
(Βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο του Πίτερ Τέρνερ)
Παραγωγή
Μπάρμπαρα Μπροκόλι,  Κόλιν Βέινς
Ηθοποιοί
Ανέτ Μπένινγκ, Τζέιμι Μπελ, Τζούλι Ουόλτερς, Κένεθ Κράνχαμ, Βανέσα Ρεντγκρέιβ, Στίβεν Γκράχαμ
Φωτογραφία
Ούρσουλα Ποντίκος
Μοντάζ
Νικ Έμερσον
Σχεδιασμός παραγωγής
Ιβ Στιούαρτ
Μουσική
Τζέι Ραλφ
Διάρκεια
105’
Διανομή
Odeon
Είδος
Δράμα
 
 

8 Φεβρουαρίου στους κινηματογράφους από την ODEON

 
Δείτε το τρέιλερ: http://bit.ly/2DuFD6E

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

kulturosupa.gr
kulturosupa.gr

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

τελευταιες αναρτησεις
«Σαν ένα παυσίπονο» | Νέλη Βυζαντιάδου | Τάχα θέλω να σου πω.
«Σαν ένα παυσίπονο» | Νέλη Βυζαντιάδου | Τάχα θέλω να σου πω.
με 0 Σχόλια 1467 Views

Για το Λεωνίδα, όπως και για πολλούς άλλους, η συνεδρία με τον ψυχοθεραπευτή μοιάζει με ένα παυσίπονο. Ο πόνος όμως επανέρχεται. Άραγε πότε τελειώνει; Γράφει η Νέλη Βυζαντιάδου για την Κουλτουρόσουπα.


Περισσότερα ...

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη

Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή