Εμπιστεύομαστε τον del Toro αλλά ναι μεν αλλά… ο «Πορφυρός Λόφος». Είδαμε και σχολιάζουμε…

444 Views
Εμπιστεύομαστε τον del Toro αλλά ναι μεν αλλά… ο «Πορφυρός Λόφος». Είδαμε και σχολιάζουμε… Εμπιστεύομαστε τον del Toro αλλά ναι μεν αλλά… ο «Πορφυρός Λόφος». Είδαμε και σχολιάζουμε…

Εμπιστεύομαστε τον del Toro, αλλά ναι μεν αλλά… ο «Πορφυρός Λόφος». Είδαμε και σχολιάζουμε…

Απο τον Παντελή Τσομπάνη.

Ένας από τους tres amigos του μεξικάνικου κινηματογράφου, ο Guillermo del Toro, γνωστός από την πολιτική του αλληγορία, ο Λαβύρινθος του Πάνα, επιστρέφει στην κατηγορία που τον ανέδειξε στο παγκόσμιο κινηματογραφικό πάνθεον: Τις ταινίες τρόμου.

Αυτήν τη φορά, επιλέγει να δημιουργήσει μια γότθικη ιστορία τρόμου, η οποία συνδέει τα απόκρυφα και ερεβώδη πλάσματά του – κύριο χαρακτηριστικό του – με ένα ωστινεϊκό ρομάντσο στη βικτοριανή εποχή.

Ο Loki του Thor (Tom Hiddleston – στην ταινία Thomas Sharpe), στην προσπάθειά του να πραγματοποιήσει τα ουτοπικά επιχειρηματικά του σχέδια, γνωρίζει την Aλίκη της Χώρας των Θαυμάτων του Tim Burton (Μia Wasikowska – στην ταινία Edith Cushing) και προσπαθεί να την κατακτήσει. Ο πονηρεμένος πατέρας της, όμως, ανακαλύπτει την αλήθεια, μόνο που δολοφονείται βίαια. Η Αλίκη θα βρει καταφύγιο στην έπαυλη του Loki, όπου συγκατοικεί με τη ζηλιάρα αδερφή του (Jessica Chastain – στην ταινία Lucille Sharpe). Ως ταινία τρόμου, όμως, που σέβεται τον εαυτό της, το στοιχειωμένο στην ιστορία είναι το σπίτι.

Άριστη η σκηνοθεσία και τα ειδικά εφέ. Άλλωστε, ο del Toro δεξιοτέχνης σ' αυτά. Κύριο συστατικό της καλής σκηνοθεσίας του Μεξικανού είναι το πάθος του. Το μεράκι του ατμοσφαιρικού σκηνικού και η ένταξη των εκπληκτικών τεράτων του σ' αυτό είναι προκαταβολικά άριστα.

Όλα τα πλάσματά του είναι κατάλληλα σχεδιασμένα για να εξυπηρετήσουν την πλοκή της ταινίας. Ο θεατής μπορεί με μικρή προσπάθεια να ερμηνεύσει τα γεγονότα που θα ακολουθήσουν δια της απεικόνισης των τεράτων του.

Το σενάριο, όμως, παρά το γεγονός πως είναι καλογραμμένο, είναι προβλέψιμο. Υπάρχουν οι ανατροπές, αλλά δεν ανήκουν στην κατηγορία της έκπληξης. Μέτριες ως ανιαρές. Σε κάποια σημεία, μπλέκεται η υπόθεση και δημιουργείται σύγχυση της κατηγοριοποίησης της ταινίας. Θρίλερ, σίγουρα, αλλά και αστυνομικό, εκτός από ψυχολογικό και γότθικο; Ερωτικό, ίσως; Μια απέραντη περιπλοκή που κρατάει μέχρι το τέλος της ταινίας.

Πάνω στο τελευταίο, οι διάλογοι του ερωτευμένου ζευγαριού είναι σε τεράστιο βαθμό επηρεασμένοι από κλασικά γυναικεία μυθιστορήματα συγγραφέων τύπου Jane Austen ή Mary Shelley, δίνοντας την εντύπωση πως η βικτοριανή εποχή ήταν ένα τεράστιο μελόδραμα σε όλα, εκτός από τη φαντασίωση των φαντάσματα. Η γοτθική ατμόσφαιρά, όμως, δικαιολογεί τη χρήση του μελοδράματος. Παρ' όλα αυτά, το ερωτικό στοιχείο καταλαγιάζεται από το στοιχείο του τρόμου, αφήνοντας τους θεατές να “χαλαρώσουν” στον κόσμο του del Toro και όχι στον ψευδή των γυναικείων πενών.

Ως προς την επιλογή των πρωταγωνιστών, η Μia Wasikowska έχει αυτή τη γήινη ομορφιά που ταιριάζει σε πολλά κινηματογραφικά παραμύθια και τις εκ γενετής ιδιότητες που την αναδεικνύουν σε ηρωίδα παράξενων, κλασικών ιστοριών.

Η Jessica Chastain, μετά τις διαστημικές της περιπέτειες στο Ιnterstellar και στο The Martian, στον πρώτο ρόλο κακιάς στην καριέρα της, παρουσιάζεται ως ψυχρή κι απότομη, με εβένινα μαλλιά, απόκοσμη κι ανέκφραστη. Αρκεί να παρατηρήσει κανείς πως στο μεγαλύτερο μέρος της ταινίας, το στόμα και το σώμα της είναι τα μόνα που κινούνται, λες και το δέρμα της είναι εύθραυστο. Δωρικότατη. Από το δεύτερο μισό και μετά, αποκαλύπτει τα συναισθήματα της και τους διάφορους μορφασμούς του προσώπου της.

Τέλος, ο Tom Hiddleston, κατ' εμέ, αποτελεί μια καλή επιλογή για την ταινία. Εφόσον οι σεναριογράφοι επιλέγουν το μελόδραμα της βικτοριανής εποχής, θα πρέπει να εμπλουτίσουν την ταινία με όλα τα χαρακτηριστικά των χαρακτήρων που υπάρχουν στα βικτοριανά μυθιστορήματα. Όμορφος, γυμνασμένος, με καλούς τρόπους, να μιλάει καλά τα λόρδικα βρετανικά και να είναι πλούσιος. Μόνο το τρίτο και το τέταρτο ισχύουν στην ταινία. Όλα τ' άλλα ανύπαρκτα. Ίσως και αυτό να είναι το hint της ιστορίας για μία από τις ανατροπές.

Εμπιστεύομαι με τυφλά μάτια τον del Toro στα θρίλερ και στις υπερφυσικού χαρακτήρα ταινίες. Δεν μπορώ, όμως, να τον εμπιστευτώ απόλυτα στις ιστορίες αγάπης και δράματος. Το δράμα το δίνει στις ταινίες του με το πάθος που δημιουργεί τα πλάσματα και τους χώρους και τη σκηνοθεσία. Από' κει και πέρα, το ερωτικό στοιχείο ήταν αυτό που δημιούργησε τις ανιαρές ανατροπές που ταιριάζουν περισσότερο στη βιομηχανία του Χόλιγουντ. Παρ' όλα αυτά, καλό εγχείρημα. Σίγουρος πως θα επαναληφθεί και στη συνέχεια με αρκετές βελτιώσεις.

Βαθμολογία: 5.5 στα
10


Πορφυρός Λόφος/ Crimson Peak (&3D) του Γκιγέρμο Ντελ Τόρο με τους Μία Γουασικόφσκα, Τομ Χίντλστον, Τζέσικα Τσαστέιν, Τσάρλι Χάνα.



Φωτογραφικό υλικό





Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Κερδίστε προσκλήσεις για να δείτε: Ρέκβιεμ για τη Σμύρνη στο Φεστιβάλ Επταπυργίου
Κερδίστε προσκλήσεις για να δείτε: Ρέκβιεμ για τη Σμύρνη στο Φεστιβάλ Επταπυργίου
με 0 Σχόλια 413 Views

Λάβετε μέρος στο διαγωνισμό του Kulturosupa.gr διεκδικώντας διπλές προσκλήσεις για να δείτε το συμφωνικό έργο «Ρέκβιεμ για τη Σμύρνη» Τρίτη 5 Ιουλίου στο Φεστιβάλ Επταπυργίου


Περισσότερα ...

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη

Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή