OSCARS 2017: Οι 9 επιλογές της Ακαδημίας για την καλύτερη ταινία – Μέρος 2ο

2 Views
OSCARS 2017: Οι 9 επιλογές της Ακαδημίας για την καλύτερη ταινία – Μέρος 2ο OSCARS 2017: Οι 9 επιλογές της Ακαδημίας για την καλύτερη ταινία – Μέρος 2ο

 OSCARS 2017: Οι 9 επιλογές της Ακαδημίας για την καλύτερη ταινία – Μέρος 2ο

Πέρυσι, τέτοια εποχή, σε κάθε λογής ιστοσελίδα ειδησεογραφικού περιεχομένου, ξεφύτρωναν από ‘δω κι από’ κει επικριτικές – και όχι άδικα – ειδήσεις για την επιλογή της Ακαδημίας να προτείνει μετρημένους στα δάχτυλα μαύρους υποψήφιους για τα βραβεία της. Βέβαια, η επιλογή του παρουσιαστή, Κρις Ροκ, φαινόταν να αντιστάθμιζε την κατάσταση, αλλά περισσότερο κακό έκανε, παρά καλό.
 
Φέτος, όμως, η Ακαδημία φαίνεται να άλλαξε γραμμή πλεύσης και πρόσθεσε στις λίστες με αρκετούς μαύρους υποψήφιους. Ταινίες όπως το Moonlight και το Fences ασχολούνται αποκλειστικά με δύο διαφορετικές διαστάσεις της αφροαμερικανικής κοινότητας. Άτομα, όπως ο Μαχερσάλα Άλι, η Βαιόλα Ντέιβις, ο Ντέβ Πάτελ – αν και Ινδός, κάνουν την διαφορά φέτος, εντυπωσιάζοντας με τις εμφανίσεις τους.
 
Κακά τα ψέματα, ο Τζίμι Κιμμέλ θα βάλει τα δυνατά του να προσαρμοστεί στην άδεια σκηνή του Dolby Theatre και να ζωντανέψει την βραδιά, η οποία κατακλύζεται από δραματικές ταινίες κι ένα μιούζικαλ κάπως ξέμπαρκο. Η συγκεκριμένη βραδιά θα έχει και ελληνική χροιά, με τους Γιώργο Λάνθιμο και Ευθύμη Φιλίππου να προτείνονται για τον σουρεαλιστικό και απίθανο «Αστακό» στην κατηγορία Πρωτότυπου Σεναρίου και την Δάφνη Ματζιαράκη για το συγκλονιστικό και επίκαιρο ντοκιμαντέρ «4,2 μίλια» στην ομώνυμη κατηγορία. Μακάρι τα παιδιά να καταφέρουν να πάρουν το αγαλματίδιο για τους καρπούς των κόπων τους περισσότερο και λιγότερο για να ακουστεί θετικά μετά από πολύ καιρό το όνομα της χώρας μας στα κινηματογραφικά δρώμενα.
 
Μετά από αυτό το πρελούδιο, πάμε να δούμε τις υπόλοιπες πέντε υποψήφιες ταινίες που επέλεξε η αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου.
 
5. HELL HIGH OR WATER – ΠΑΣΗ ΘΥΣΙΑ
Υποψηφιότητες: 4 (Ταινίας, Β’ Ανδρικού, Πρωτότυπου Σεναρίου, Μοντάζ)
Υπόθεση: Δύο αδέρφια έχουν χάσει σχεδόν τα πάντα από τις τράπεζες. Αποφασίζουν να τις ληστεύουν και να κινηθούν πιο έξυπνα από τη στιγμή που δύο ντετέκτιβ βρίσκονται στα ίχνη τους.
 
mini-άποψη: Το σενάριο είναι η αρχή και το τέλος για την επιτυχία αυτής της ταινίας. Όχι άδικα, θεωρείται ως αουτσάιντερ. Δομημένο χωρίς πολλές κλισεδούρες και ωραία κλιμακωτό για το μεγάλο φινάλε. Το αστυνομικό νέο – γουέστερν θρίλερ που τοποθετείται στο σήμερα θυμίζει κάτι από αδερφούς Κοέν. Τα πανοραμικά πλάνα της ερήμου του Νιου Μέξικο, η συμμετρία στην εικόνα και το χιούμορ που σπάει την δραματικότητα είναι αξιοζήλευτα στον χώρο. Το όνομα του Άγγλου σεναριογράφου, Τέιλορ Σέρινταν (Sicario: Ο εκτελεστής), καλό είναι να κρατηθεί στη μνήμη.
 
ανεπιτυχές σατυρικόν τιτλίδιον: Sicario of Texas: Περιπέτεια στις τράπεζες.
 
Πρόβλεψη για κουβά: (1/4)
 
Οι Λάνθιμος και Φιλίππου έχουν έναν καλό αντίπαλο για το αγαλματίδιο. Στην περίπτωση, όμως που το χάσουν και οι δύο από την λαίλαπα του La La Land, ας πάρει το τεχνικό του Μοντάζ. 
 
.
  6. ARRIVAL – Η ΑΦΙΞΗ
Υποψηφιότητες: 8 (Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Προσαρμοσμένου Σεναρίου, Ήχου, Μιξάζ, Φωτογραφίας, Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης)
Υπόθεση: Δώδεκα – μαγευτικά στυλιζαρισμένα – διαστημόπλοια εμφανίζονται στον πλανήτη. Για να μην γίνει ο ΄Γ Παγκόσμιος Πόλεμος, αναθέτουν σε μία γλωσσολόγο τη μετάφραση της γλώσσας των εξωγήινων, για να σώσει τον πλανήτη.
 
mini-άποψη: Έκπληξη από την Ακαδημία για την επιλογή της επιστημονικής φαντασίας περιπέτειας. Ο Ντένις Βιλνέβ, στον σκηνοθετικό θώκο, σε σύγκριση με τους σκηνοθέτες των μπλοκμπάστερ, στοχεύει σε ένα λυρικό αποτέλεσμα. Η επιλογή της αμήχανης, αλλά μεγαλειώδους Έιμι Άνταμς που δοκιμάζεται σ’ ένα ρόλο – έκπληξη και η συνοδεία του υποτυπώδους παρηγορητή αυτών των ταινιών, Τζέρεμι Ρενέρ οδηγούν σ’ ένα καλλιτεχνικό αποτέλεσμα που όμοιό του το είδος των μπλοκμπάστερ δεν έχει αντικρίσει. Σαν αρνητικό, κυρίως της Ακαδημίας, εντοπίζεται το γεγονός πως η Έιμι Άνταμς δεν είναι υποψήφια για βραβείο, ενώ η ίδια είναι ο λόγος που ερμηνευτικά η ταινία είναι απίστευτα καλή.
 
ανεπιτυχές σατυρικόν τιτλίδιον: Το στήριγμα της ταινίας που δεν παίρνει τα εύρετρα.
 
Πρόβλεψη για κουβά: (2/8)
 
Με τόσες υποψηφιότητες, είναι σχεδόν απίθανο να φύγει με άδεια χέρια. Πιστεύω πως έχει πολλές πιθανότητες να πάρει το αγαλματίδιο για τις τεχνικές κατηγορίες του Ήχου και του Μιξάζ.
  
.
7. LION
Υποψηφιότητες: 6 (Ταινίας, ΄Β Ανδρικού, ΄Β Γυναικείου, Προσαρμοσμένου Σεναρίου, Φωτογραφίας, Μουσικής)
Υπόθεση: Ο μικρός Σαρού χάνει τον αδερφό του σ’ ένα σταθμό τρένων. Καταλάθος, οδηγείται στην Καλκούτα, όπου υιοθετείται από μια οικογένεια Αυστραλών. 20 χρόνια μετά, αρχίζει να θυμάται πώς χάθηκε και προσπαθεί να βρει την πατρίδα του στην αχανέστατη Ινδία.
 
mini-άποψη: Από τις πιο ωραίες ταινίες της χρονιάς. Πρωταγωνιστεί ο Ντεβ Πάτελ, του Slumdog Millionaire. Η ταινία το θυμίζει λίγο, αλλά μόνο η πρώτη ώρα. Σασπένς και αγωνία για την κατάληξη του μικρού Σαρού στο πρώτο μισό της ταινίας, μηνύματα για το δουλεμπόριο και το εμπόριο λευκής σαρκός και μερική αποτύπωση της ινδικής πολυγλωσσίας. Στο δεύτερο, όμως, η δράση μειώνεται, η ροή είναι πιο αργή, δεν δίνεται μεγάλη βάση στην εύρεση του τόπου που χάθηκε όσο σ’ ένα ρομάντζο και τα οικογενειακά προβλήματα που φαίνονται ν’ ανέκυψαν ξαφνικά, αλλά τα μαγευτικά πλάνα της Τασμανίας και το γλυκόπικρο τέλος αντισταθμίζουν τα αρνητικά του φιλμ. Και στα δύο μέρη, η μουσική διατηρείται μελαγχολική και εναρμονισμένη με κάθε σκηνή.
 
ανεπιτυχές σατυρικόν τιτλίδιον: Ινδικό δράμα, χωρίς τραγουδάρες Μπόλιγουντ.
 
Πρόβλεψη για κουβά: (1/6)
 
Ή το σενάριο μπορεί να κάνει τη διαφορά ή ο Ντεβ Πάτελ, ο οποίος στο SlumdogMillionaire ήταν απείρως καλύτερος. Η Νικόλ Κίντμαν στο ΄Β Γυναικείο είναι απορίας άξιο για ποιον λόγο βρίσκεται ως υποψήφια. Άμα ο μικρός Σαρού ήταν υποψήφιος, τότε θα μιλούσαμε για θρίαμβο της Ακαδημίας.
.
8. LA LA LAND
Υποψηφιότητες: 14 (Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Ά Ανδρικού, Ά Γυναικείου, Πρωτότυπου Σεναρίου, Φωτογραφίας, Μουσικής, Πρωτότυπου Τραγουδιού, Ήχου, Μιξάζ, Μοντάζ, Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης, Κουστουμιών)
Υπόθεση: Μία και Σεμπάστιαν. Άνεργη ηθοποιός και κυνικός τζαζίστας που δεν θέλει να θυσιάσει τα πιστεύω του. Γνωρίζονται τυχαία και ερωτεύονται στο La La Land, το Λος Άντζελες. Μέχρι τα πρώτα σύννεφα…
.
mini-άποψη: Μιούζικαλ στο Λος Άντζελες που παντρεύει την αγάπη για τζαζ του Ντεμιάν Σαζέλ και τον επαγγελματικό κυνισμό της «Πόλης των Αγγέλων», δοσμένη μέσα από ένα όμορφο παραμύθι, γεμάτο όμορφες εικόνες, εντυπωσιακά μέρη και σκηνοθετικά ευρήματα, κεφάτα ή μελαγχολικά τραγουδάκια με την ίδια άριστη ποιότητα στίχων, έξυπνο κυνισμό και ένα θέαμα που καθηλώνει όποιον αφεθεί στη μαγεία του… Εγώ, πάντως, ίσως να διέπραξα ύβρη που δεν αφέθηκα και δε με άγγιξε η σεναριακή δομή του. Ίσως το εκτιμήσω αργότερα, αφότου σαρώσει τα πάντα.
 
ανεπιτυχές σατυρικόν τιτλίδιον: Όχι άλλο Γκόσλινγκ σε γουτσουνίστικες ταινίες.
 
Πρόβλεψη: (10/14)
 
Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Ά Γυναικείου, Σεναρίου, Μουσικής και Φωτογραφίας είναι σίγουρα. Ά Ανδρικού ο Γκόσλινγκ έχει ως αντίπαλο τον Ουάσινγκτον και ίσως η Ακαδημία δεν προτιμήσει τον βετεράνο. Βραβείο Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης έχει την πιθανότητα να πάρει, όπως και Πρωτότυπου Τραγουδιού. Κάποια από τις Τεχνικές Κατηγορίες, σαν μπόνους, ίσως δοθεί.
  
.
9. FENCES
Υποψηφιότητες: 4 (Ταινίας, Ά Ανδρικού, ΄Β Γυναικείου, Προσαρμοσμένου Σεναρίου)
Υπόθεση: Δεκαετία του ’50. «Κάποιοι άνθρωποι χτίζουν φράχτες για να κλείσουν τους υπόλοιπους απ’ έξω, άλλοι τους χτίζουν για να κρατήσουν τους ανθρώπους μέσα».
 
mini-άποψη: Μου θύμισε τους 12 Ένορκους. Θεατρική παράσταση που έγινε ταινία από τον ίδιο τον Ντένζελ Ουάσινγκτον, ο οποίος ξαναερμηνεύει τον ρόλο του Μάξον παρέα με την Βαϊόλα Ντέιβις, όπως το 2010. Μαζί με το Μάντσεστερ, θεωρώ πως είναι η αρτιότερη ταινία που βρίσκεται στην λίστα. Ακατάπαυστος διάλογος που θίγει πτυχές της κοινωνίας των Μαύρων του ’50, απίστευτες ερμηνείες των κεντρικών ηθοποιών και κλιμακωτή εξέλιξη του δράματος σε κάθε σκηνή της ταινίας. Η δράση σ’ ένα χώρο και οι έξι κεντρικοί ηθοποιοί δίνουν στο φιλμ την αίσθηση ότι παρακολουθείς θέατρο. Σημαντικότατο ρόλο παίζει η ερμηνεία των Ουάσινγκτον και Ντέιβις. Ζηλευτή για κάθε ηθοποιό.
 
ανεπιτυχές σατυρικόν τιτλίδιον: Ξανά… μαζί
 
Πρόβλεψη για κουβά: (1/4)
 
Ο Άουγκουστ Γούιλσον που έγραψε το θεατρικό κείμενο, λίγο πριν τον θανατό του το 2005, σκέφτηκε να γράψει και το κινηματογραφικό σενάριο της ταινίας, πιστεύοντας ότι το «Fences» είναι το δυνατό χαρτί του. Μπορεί να είναι η έκπληξη της κατηγορίας η απονομή του βραβείου σ’ αυτόν. Ακόμα και να μην γίνει έτσι, η Βαϊόλα Ντέιβις, αν και πρωταγωνίστρια, τοποθετήθηκε στην κατηγορία ΄Β Γυναικείου. Ίσως αυτό κάτι να σημαίνει. Ο Ντένζελ Ουάσινγκτον δεν έχει ανάγκη να βραβευτεί ξανά. Έχει ήδη την καθολική αναγνώριση των πάντων. 

Ραντεβού την επόμενη Πέμπτη 23/9 με τις επιλογές της Ακαδημίας στο ξενόγλωσσο κομμάτι…
#Filmworm #Eidame_kai_sxoliazoume #Oscars2017 #Movies #Choices #Hell_Or_High_Water #Arrival #Lion #La_La_Land #Fences #Nominations #Drama #Kulturosupa #Κουλτουρόσουπα #Pantelis_Tsompanis

Φωτογραφικό υλικό

Με ετικέτα: Οσκαρ2017ΥποψηφιότητεςOSCAROscar

Αρθρογραφος

Παντελής Τσομπάνης
Παντελής Τσομπάνης
Μου αρέσει να γράφω. Από ανάγκη, από χόμπι και από αγάπη στον λόγο. Θεατρικά, διηγήματα, νουβέλες. Είναι η πρώτη φορά που ασχολούμαι με άρθρο και δη κινηματογράφου. Αγαπημένος και μοναδικός ο Αλμοδόβαρ. Μένω στη Θεσσαλονίκη (για καλή ή κακή τύχη δε ξέρω) και σπουδάζω στη Δημοσιογραφία του ΑΠΘ, με σκοπό να γίνω κάτι που δεν αγγίζει τα όρια του δημοσιογράφου. E-mailQ a4pantsompanis@yahoo.gr

Γραψε το σχολιο σου

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
 58ο ΦΚθ: Ματιές στα Βαλκάνια με αφιέρωμα στη «Λογοτεχνία και σινεμά»
58ο ΦΚθ: Ματιές στα Βαλκάνια με αφιέρωμα στη «Λογοτεχνία και σινεμά»
με 0 Σχόλια 90 Views

 Θαυματουργά κέικ με μαριχουάνα, δέκα μικροί νέγροι αλά βαλκανικά, φρικαλεότητες του πολέμου και γκέι έρωτες που αψηφούν τα ταμπού. Μια μικρή δόση από το εφετινό εκρηκτικό μείγμα που προτείνουν οι Ματιές στα Βαλκάνια με ταινίες που εξερευνούν όλα τα είδη: 

Περισσότερα ...

Web Radio

ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΔΩΡΕΑΝ

Περισσότερα Όλα είναι δωρεάν