OSCARS 2017: Οι επιλογές της Ακαδημίας για τις ξενόγλωσσες ταινίες. Μέρος 3ο

363 Views
OSCARS 2017: Οι επιλογές της Ακαδημίας για τις ξενόγλωσσες ταινίες. Μέρος 3ο OSCARS 2017: Οι επιλογές της Ακαδημίας για τις ξενόγλωσσες ταινίες. Μέρος 3ο

OSCARS 2017: Οι επιλογές της Ακαδημίας για τις ξενόγλωσσες ταινίες. Μέρος 3ο

Καλά, για μας τους Έλληνες, ακόμα και οι αγγλικές ταινίες είναι ξενόγλωσσες, αλλά τέλος πάντων. Οι φετινές επιλογές της Ακαδημίας προκάλεσαν έκπληξη και αρνητικά σχόλια γύρω από μία μόνο ταινία. Το “Εκείνη - Elle του Πολ Φερχόφεν, στην πρώτη γαλλόφωνη ταινία του, ήταν ένα από τα φαβορί για το αγαλματίδιο, αλλά δεν κατάφερε να κερδίσει τη σεμνοτυφία των μελών της Ακαδημίας. Η τολμηρή σκηνοθεσία του 79χρονου Ολλανδού σκηνοθέτη, ο οποίος μαγνητίζει ξανά τα βλέμματα σε τέτοιο βαθμό από την εποχή του δικού του “Βασικού Ενστίκτου”,  δεν εκτιμήθηκε αρκετά από τα μέλη, προκαλώντας την οργή του τύπου και των σινεφίλ και αφήνοντάς τους με το στόμα ανοιχτό. Βέβαια, η μαγική ερμηνεία της Ιζαμπέλ Ιπέρ της χάρισε την υποψηφιότητα για το Ά Γυναικείου, αλλά σχεδόν όλοι γνωρίζουν πως θα δοθεί στην Έμα Στόουν του La La Land.
Έκπληξη προκάλεσε και ο αποκλεισμός της Χιλής από την 9άδα, με το “Νερούδα” του Πάμπλο Λαρέν, ο οποίος συμμετέχει έμμεσα με το “Jackie”, με την Νάταλι Πόρτμαν να είναι υποψήφια, επίσης, για το Ά Γυναικείου. Η Ισπανία, μεταξύ άλλων, κινήθηκε σε σίγουρα μονοπάτια και σε προδιαγεγραμμένη αποτυχία, με την μέτρια “Julieta” του Πέδρο Αλμοδόβαρ να μην καταφέρει να φτάσει ούτε στην ημιτελική 9άδα. Η Ελλάδα δεν προτάθηκε, επίσης, με το “Chevalier” της Αθηνάς – Ραχήλ Τσαγγάρη, στην δεύτερη συμμετοχή ταινίας της με τα ελληνικά χρώματα.
 
Ο υπερταλαντούχος Ξαβιέ Ντολάν από τον Καναδά κατάφερε να φτάσει – όχι άδικα – στην 9άδα, με το “Είναι μόνο το τέλος του Κόσμου”, η Ελβετία με το animation “Η ζωή μου ως κολοκυθάκι” - ο γαλλικός τίτλος ακούγεται πιο φυσιολογικός και η Νορβηγία με την “Επιλογή του Βασιλιά”, μια αυτοβιογραφική και πολεμική ταινία για την φυγή της Βασιλικής Οικογενείας της χώρας των φιόρδ, μετά την παράδοση της χώρας στους Ναζί από τον δοσίλογο πρωθυπουργό Κουίσλινγκ. Η Ρωσία κλείνει την ημιτελική φάση με την ταινία “Paradise” που συνδέει τις ιστορίες τριών ανθρώπων στον ΄Β Παγκόσμιο Πόλεμο.
 
Οι υπόλοιπες πέντε ταινίες που είναι οι τελικές υποψήφιες για το αγαλματίδιο ακολουθούν με τυχαία σειρά παρακάτω:

1.  LAND OF MINE – ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΜΜΟ
του Μάρτιν Ζαντβλιντ
Δανία
Άλλη μια ταινία για ‘Β Παγκόσμιο. Κάθε χρόνο θα τρυπώσει σε κάποια κατηγορία, ενώ ο Ά στο πουθενά. Μόνο που εξής ταινία έχει μια ιδιαιτερότητα. Γερμανοί αιχμάλωτοι πολέμου αναγκάζονται να απενεργοποιήσουν τις νάρκες στο έδαφος της Δανίας. Μόνο που οι αιχμάλωτοι είναι παιδιά. Η ταινία διακατέχεται από ένα έντονο σφίξιμο στο στομάχι. Το σοκ υπάρχει σε κάθε λεπτό της ταινίας και κανείς δεν ξέρει ποιος θα καταλήξει νεκρός ή ζωντανός. Ο Δανός λοχίας είναι μοναδικός στο ρόλο του και η υποσκάπτουσα ένταση που δημιουργεί στους νεαρούς, και στους θεατές κατόπιν, είναι αξιέπαινη. Δεν παύει να είναι μια εξαιρετικά πρωτότυπη σκοπιά απέναντι σε μια ατέρμονη πηγή έμπνευσης, όπως ο ΄Β Π. Π.
 
Συνολικές υποψηφιότητες για τη Δανία: 12 με 3 νίκες
·         Η γιορτή της Βαμπέτ – 1988  του Γκάμπριελ Άξελ
·         Πέλε, ο κατακτητής – 1998 του Μπίλε Αούγκουστ
·         Ίσως, αύριο – In a better world – 2010 της Σουζάν Μπίερ

2.  A MAN CALLED OVE – Ο ΚΥΡΙΟΣ ΟΥΒΕ
του Χάννες Χολμ
Σουηδία
Ένας γκρινιάρης γέρος ανακαλύπτει την πραγματική φιλία και την αλληλεγγύη. Βασισμένη στο βιβλίο του Φρέντρικ Μπάκμαν, με χιούμορ και καίρια δραματικά στοιχεία, η μεταποιημένη μορφή του πρωταγωνιστή, Ρόλφ Λάσγορντ, είναι η μετενσάρκωση του χαρακτήρα του συγγραφέα. Το ζευγάρι των Περσών που μετακομίζει απέναντί του και ο ομοφυλόφιλος φίλος του καταφέρνουν ν’ αλλάξουν τη νοοτροπία του, αλλά δυστυχώς όχι και όσων την είδαν. Μια πολύ καλή επιλογή από την Σουηδική Ακαδημία, συνοδευόμενη από ρίσκο, μετά την επιτυχία του Force Majeure.
 
Η κριτική για την ταινία γράφτηκε ήδη από τον Απρίλιο. Για περισσότερα, εδώ
 
Συνολικές υποψηφιότητες για την Σουηδία: 15 με 3 νίκες, όλες με ταινίες του Μπέργκμαν
·         Η πηγή των παρθένων – 1960
·         Μέσα από τον σπασμένο καθρέπτη – 1961
·         Φάννυ και Αλεξάντερ – 1983

3. TANNA
των Μάρτιν Μπάτλερ και Μπέντλει Ντίν
Αυστραλία
Γυρισμένη στο Βανουάτου, η ταινία πραγματεύεται κάτι απλό και παλιό. Μια παραλλαγή του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας, αλλά πραγματικά γινόμενη. Τι εννοώ μ’ αυτό. Δύο άτομα από δυο διαφορετικές φυλές, παρά τις αντιρρήσεις των γονιών τους, ερωτεύονται. Είναι η πρώτη ταινία που γυρίζεται στο Βανουάτου, στις γλώσσες Ναουβχάλ και Νάφε και η πρώτη φορά που το χωριό Γιάκελ και η φυλή του χωριού που αντικρίζει κάμερα. Η ταινία είναι η απόλυτη έκπληξη της Ακαδημίας, μιας και η ταινία είναι του 2015 και την είδαν ελάχιστοι θεατές στην Αυστραλία.
 
Συνολικές υποψηφιότητες για την Αυστραλία: 1. Αυτή.
 
4. THE SALESMAN - Ο ΕΜΠΟΡΑΚΟΣ
του Ασγκάρ Φαρχάντι
Ιράν
Βασισμένο στον “Θάνατο ενός Εμποράκου” του Άρθουρ Μίλλερ. Ένα ζευγάρι αναγκάζεται να μετακομίσει σε μια άλλη πολυκατοικία  κάπου στην Τεχεράνη. Μόνο που ένα περιστατικό του προηγούμενου ενοίκου, θα επηρεάσει αυτούς και θ’ αλλάξει την καθημερινότητά τους κατακόρυφα.  Δεν διαφέρει με τον “Χωρισμό” του ίδιου σκηνοθέτη σε σκηνοθεσία και ευρήματα. Με τα απλοϊκά μέσα που χρησιμοποιεί, εφόσον το Ιρανικό Κέντρο Κινηματογράφου δεν διαθέτει τεράστια ποσά για κάτι τεράστιο,  καταφέρνει να αποδώσει ένα καλαίσθητο αποτέλεσμα, με λιγότερη ένταση, βέβαια, σε μερικά κρίσιμα σημεία.
 
Συνολικές υποψηφιότητες για το Ιράν: 3 με 1 νίκη
·Ένας χωρισμός – 2011 του ίδιου δημιουργού

5. TONI ERDMANN

της Μαρέν Άντε

Γερμανία

Το γερμανικό θαύμα. Ο κινηματογράφος της Γερμανίας αποφάσισε να ξεπεράσει τη μόδα των ιστορικών ταινιών με βάση απόκρυφες ψυχροπολεμικές ιστορίες όσο πιο γρήγορα γίνεται, εφόσον είδε ότι δεν τραβάει πια στην Ακαδημία. 180 λεπτά γερμανικού χιούμορ – ειλικρινά, αξίζει μια ακόμα ευκαιρία, μακριά από τις στερεοτυπικές εναντίον μας φρασεολογίας – και λεπτού δράματος, αναδεικνύοντας την αλλοτρίωση του ανθρώπου στον Δυτικό Κόσμο από την συνεχή εργασία και την διάλυση των ανθρωπίνων σχέσεων εξαιτίας της, με τον Πίτερ Σίμοντσεκ να δίνει την ερμηνεία της ζωής του.
 
Σας τα είπαμε πιο αναλυτικά στην κριτική του Νοεμβρίου δείτε εδώ
 
Συνολικές υποψηφιότητες για την Γερμανία: 16
·         10 για την Γερμανία με 2 νίκες:
Πουθενά στην Αφρική – 2001 της Καρολίνε Λινκ
Οι ζωές των άλλων – 2006 του Φλοριάν Χένκελ φον Ντόνερσμαρκ
·         8 για την Δυτική Γερμανία με 1 νίκη:
The Tin Drum – 1979 του Φόλκερ Σλέντορφ
·         1 για την Ανατολική Γερμανία
 
Πρόβλεψη για κουβά: Το Toni Erdmann είναι το αδιαφιλονίκητο φαβορί, αλλά λόγω της απαγόρευσης εισόδου στους Ιρανούς, η Ακαδημία ίσως το χαρίσει στον Φαρχάντι σαν αντίδραση στον Τραμπ. 
------------------
-----------------
#Filmworm #Eidame_kai_sxoliazoume #Oscars2017 #Movies #Choices #Hell_Or_High_Water #Arrival #Lion #La_La_Land #Fences #Nominations #Drama #Kulturosupa #Κουλτουρόσουπα #Pantelis_Tsompanis


Φωτογραφικό υλικό





Με ετικέτα: Οσκαρ2017ΥποψηφιότητεςOSCAROscar

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Με ενδιαφέρον «Από Θέση Ισχύος – Η δύναμη του δημόσιου λόγου» - Είδαμε και σχολιάζουμε.
Με ενδιαφέρον «Από Θέση Ισχύος – Η δύναμη του δημόσιου λόγου» - Είδαμε και σχολιάζουμε.
με 0 Σχόλια 565 Views

 Στο θέατρο Κήπου βρεθήκαμε για μια ιδιαίτερη παράσταση με την ονομασία «Από Θέση Ισχύος – Η δύναμη του δημόσιου λόγου» και στα 90 λεπτά που διήρκησε τα συναισθήματα που μας άφησε ήταν θετικά (+) τα περισσότερα…

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή