Περί της φετινής διοργάνωσης των Όσκαρ. Μια προς μια όλες οι υποψηφιότητες καλύτερης ταινίας. Από την Μαρίλια Καίσαρ

206 Views
Περί της φετινής διοργάνωσης των Όσκαρ. Μια προς μια όλες οι υποψηφιότητες καλύτερης ταινίας. Από την Μαρίλια Καίσαρ Περί της φετινής διοργάνωσης των Όσκαρ. Μια προς μια όλες οι υποψηφιότητες καλύτερης ταινίας. Από την Μαρίλια Καίσαρ

Περί της φετινής διοργάνωσης των Όσκαρ. Μια προς μια όλες οι υποψηφιότητες καλύτερης ταινίας. Από την Μαρίλια Καίσαρ. ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΤΩΝ ΟΣΚΑΡ – ΟΛΗ Η ΡΟΗ  EΩΣ ΤΗΝ ΑΠΟΝΟΜΗ 28/2 ΕΔΩ

Η αλήθεια είναι πως καθώς τα χρόνια περνούν και οι υποψηφιότητες αλλάζουν οι οσκαρικές ταινίες μοιάζουν ολοένα να χάνουν την αίγλη τους και να γίνονται πεζότερες και περισσότερο αδιάφορες. Τα παλιά καλά χρόνια περιμέναμε πως και πως την κινηματογραφική σεζόν Νοέμβριος-Φεβρουάριος, για να σπαρθούμε στους κινηματογράφους και να δούμε τις ταινιάρες και τις ερμηνειάρες που θα διαγωνίζονταν για τα εκάστοτε χρυσά αγαλματίδια. Φέτος όμως, όπως και πέρσι, οι υποψηφιότητες μοιάζουν άχαρες και μάλλον ρηχές χωρίς να ξεχωρίζουν έντονα από τις υπόλοιπες χολιγουντιανές ταινίες του συρμού που απελευθερώνονται τις εκάστοτε εβδομάδες στους κοντινούς κινηματογράφους.  Τα blockbuster και οι βιογραφίες κατακλύσανε αλύπητα τη φετινή χρονιά με λίγες ταινίες να εμφανίζουν πραγματικά πρωτότυπα στοιχεία και να προσφέρουν στον δύσμοιρο κινηματογραφικό θεατή την ψυχική ανάταση που του αρμόζει και με αγωνία περιμένει.

Ας δούμε λοιπόν μια μια όλες τις υποψηφιότητες καλύτερης ταινίας για να μην μας κατηγορήσουν για τον κυνισμό και την οσκαρική μας αδιαφορία.

«Το Δωμάτιο»: είναι μέσα στη καρδιά μας η μεγάλη έκπληξη και ο νικητής  των φετινών Οσκαρ [;]. Κατάφερε να μας συγκινήσει και να μας συνταράξει, όπως σπάνια κατορθώνουν πλέον  να κάνουν ταινίες. Ελίσσεται ανάμεσα στα κινηματογραφικά είδη, διαθέτει πολυποίκιλα και πολυδιάστατα νοήματα και καταφέρνει να μην τσαλαπατήσει το βιβλίο πάνω στο οποίο στηρίζεται. Η σκηνοθεσία χειρίζεται εξαιρετικά όχι μόνο το συναίσθημα και την ένταση που χτίζεται ανάμεσα στους ηθοποιούς, αλλά και τις χωρικές εναλλαγές που απαιτούνται για ένα τόσο πολυεπίπεδο χωρικά έργο. Τέλος οι εξαιρετικές ερμηνείες προσδίδουν μια ένταση ανώτερη του συνηθισμένου.

Η Μπρί Λάρσον σίγουρα αξίζει το Όσκαρ Α' Γυναικείου ρόλου ενώ το "The Room" δικαιούται με βεβαιότητα να τσιμπήσει και το Όσκαρ Διασκευασμένου σεναρίου. Ιδανικά θα θέλαμε να πάρει και Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας και Σκηνοθεσίας αλλά μια τόσο μικρή ταινία με τόσο μεγάλα νοήματα δεν είθισται να κερδίζει στις Οσκαρικές κούρσες.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ  ΓΝΩΜΗ ΤΑΙΝΙΑΣ ΕΔΩ

«Η Επιστροφή»: είναι σίγουρα το φετινό σιγουράκι και η ευκαιρία του Ντικ Κάπριο να τσιμπήσει επιτέλους το πολυπόθητο αγαλματίδιο. Ο συνδυασμός Ιναρίτου-Ντι Κάπριο είναι αναμφίβολα εξαιρετικός και θα σας πάρει τα μυαλά. "Η επιστροφή" είναι ξεκάθαρα, μια από τις καλύτερες ταινίες της χρόνιας, ενώ η ερμηνεία του Ντι Κάπριο είναι το λιγότερο Οσκαρικη, μιας και σηκώνει όλη την ταινία πάνω τους επιστρέφοντας στις ερμηνευτικές του βάσεις, παίζοντας συχνά μόνο με τα μάτια, σε μια από τις καλύτερες ερμηνείες της ως τώρα καριέρας του. Ότι κι αν πει κανείς είναι λίγο, για αυτό το κινηματογραφικό ταξίδι που μας παρουσιάζει μια περιπετειώδη ιστορία επιβίωσης, μια ανεξερεύνητη και άγνωστη οπτική της ιστορίας της Αμερικής, σε ένα ξεκάθαρα άρτιο κινηματογραφικό σύνολο.

Εμείς προβλέπουμε πως 'Η επιστροφή" θα σκίσει σίγουρα τα βραβεία της Ακαδημίας ξεσηκώνοντας βραβεία και από τις  12 κατηγορίες στις οποίες είναι υποψήφια.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ  ΓΝΩΜΗ ΤΑΙΝΙΑΣ ΕΔΩ

«Το Μεγάλο Σορτάρισμα»: ένα all star cast επιδιώκει να μας εξηγήσει πως λίγοι πανέξυπνοι επιχειρηματίες κατάφεραν να βγάλουν λεφτά από την οικονομική κρίση. Απλοποιημένα οικονομικά, μέσα σε μια καλοστημένη και γρήγορη πλοκή που δεν μας επιτρέπει ούτε να βαρεθούμε αλλά και ούτε να συνδεθούμε με τους ήρωες.  Ενδιαφέρον μεν αλλά σίγουρα όχι καταπληκτικό ή οσκαρικό, το "The big short" είναι ένα ενδιαφέρον ποπ εγχείρημα που προσφέρει μια διαφορετική οπτική στην πικρή πραγματικότητα και επιτρέπει στο καστ του να αναδειχθεί στους δεύτερους ρόλους που αναλαμβάνει. Οι εξαιρετικές ερμηνείες, η γεμάτη νεύρο σκηνοθεσία, οι συνεχείς μεταβάσεις από τη μια πτυχή της σπονδυλωτής ιστορίας στην άλλη και τα ευχάριστα διαλείμματα επεξήγησης, απογειώνουν το σύνολο, μετατρέποντας το σε ένα προσιτό θέαμα είτε ο θεατής είναι διατεθειμένος να κατανοήσει τους όρους της παγκόσμιας οικονομίας είτε όχι.

Είναι υποψήφιο για 5  Όσκαρ, μεταξύ των οποίων Καλύτερης Ταινίας, Καλύτερου Διασκευασμένου Σεναρίου και Καλύτερης Σκηνοθεσίας και Β'Αντρικού.  Σίγουρα δεν αξίζει Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, μιας και δεν είναι τίποτα παραπάνω από μια γρήγορη και διασκεδαστική ανάλυση της τραπεζικής φούσκας.

Το σωστό και το δίκαιο όμως  είναι να δώσουν στον Κριστιάν Μπειλ το Όσκαρ Β' Αντρικού  για να τιμήσουν και όλους τους υπόλοιπους συμπρωταγωνιστές που απογείωσαν το συνολικό εγχείρημα.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ  ΓΝΩΜΗ ΤΑΙΝΙΑΣ ΕΔΩ

«Η Γέφυρα των Κατασκόπων»: Ο Σπίλμπεργκ φέτος, δυστυχώς πέρασε και δεν ακούμπησε. Η ταινία μας μεταφέρει στην  δεκαετία του ’50 και στην εποχή του ψυχρού πολέμου όπου σχέσεις Η.Π.Α. και Σοβιετικής Eνωσης είναι ήδη τεταμένες. Συγκεκριμένα επικεντρώνεται στον Τζέιμς Ντόνοβαν, έναν δικηγόρο από το Μπρούκλιν που ειδικεύεται στα ασφαλιστικά αλλά αναλαμβάνει  να αντιπροσωπεύσει στο δικαστήριο κατασκόπους από την Σοβιετική Ένωση. Η ταινία ακολουθεί την κλασσική Spielberg συνταγή, με τον Τομ Χανκς να αναλαμβάνει για ακόμα μια φορά πρωταγωνιστικό ρόλο  ακολουθώντας την κλασσική φόρμα και συντελώντας ένα φόρο τιμής στον κλασσικό αμερικανικό κινηματογράφο.

Φυσικά κατάφερε σχεδόν με ανεμογκάστρι να τσιμπήσει 6 Υποψηφιότητες για Όσκαρ, μεταξύ των οποίων  Καλύτερης Ταινίας, Καλύτερου Πρωτότυπου Σεναρίου και Β' Αντρικού Ρόλου. Σίγουρα δεν είναι η καλύτερη ταινία του Steven Spielberg και ούτε κατα διάνοια η καλύτερη ταινία της φετινής φουρνιάς, αλλά αξίζει μια ματιά μιας και φέρει τον αέρα του γνώριμου και κλασσικού χολιγουντιανού σινεμά που όλοι αγαπάμε.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ  ΓΝΩΜΗ ΤΑΙΝΙΑΣ ΕΔΩ

«Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής»: ήταν σίγουρα το απόλυτο blockbuster της χρονιάς , που κατάφερε να συγκινήσει κοινό και κριτικούς. Τίποτα δεν μπορεί να ειπωθεί για αυτό το αριστούργημα, που κατάφερε να τερματίσει το είδος της sci-fi περιπέτειας το 2015. Μια ταινία για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νεώτεροι, άφησε τους πάντες με το στόμα ανοιχτό.

Δράση σε καταιγιστικό ρυθμό, εξαιρετική φωτογραφία, σπέσιαλ εφέ, άρτιο σενάριο, δυστοπική κοινωνία, φεμινιστικά πρότυπα και όλα αυτά σε 3D, έτσι για να θυμηθούμε πως πραγματικά πρέπει να είναι το Χόλυγουντ. Μάλιστα ανήκει στις σουπερ ταινίες που παρότι βγήκαν στα σινεμά καλοκαίρι και όχι στην Οσκαρική σεζόν, κατάφερε να κερδίσει δέκα υποψηφιότητες και να μπει στην αρένα της ακαδημίας.

Σίγουρα αξίζει  το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας,  αλλά μάλλον δεν είναι αρκετά politiclly correct για την Ακαδημία ώστε να το πάρει.

«Brooklyn»: αυτή η αδιάφορη και σαχλή ταινία εποχής είναι απορίας άξιον πως βρέθηκε στις ταινίες υποψηφιότητες για Όσκαρ. Πέρα από την αγαπημένη πρωταγωνίστρια η ταινία αυτή δεν έχει πραγματικά τίποτα ιδιαίτερο, τίποτα ξεχωριστό παρότι είναι υποψηφιότητα για 3 Όσκαρ.

Παρακολουθούμε την ιστορία μια νεαρής Ιρλανδής που μεταναστεύει στο Μπρούκλιν το 1950. Εκεί ενώ δουλεύει σκληρά για να βγάλει τα προς το ζην ερωτεύεται με έναν νεαρό ιταλό μετανάστη. Όταν θα χρειαστεί να επιτρέψει στην Ιρλανδία για ένα διάστημα, θα χρειαστεί να επιλέξει ανάμεσα στις δύο χώρες και στις επιταγές της καρδιάς.

Ενδιαφέρουσα μεν αλλά σαχλή ταινία εποχής, που δεν επιφυλάσσει καμία ιδιαίτερη έκπληξη ή νεωτερικότητα.

«Spotlight»: είναι ο φετινός τελευταίων των Μοικάνων, δηλαδή η τελευταία οσκαρική ταινία που εμφανίστηκε στις κινηματογραφικές αίθουσες μόλις χτες. Δυστυχώς δεν προλάβαμε ακόμα να την δούμε, αλλά ξέρουμε πως είναι υποψήφια για 6 Όσκαρ  (ταινίας, σκηνοθεσίας, σεναρίου, μοντάζ, β΄ αντρικού και β΄ γυναικείου ρόλου) και ξαναφέρνει στο προσκήνιο το μεγάλο δημοσιογραφικό σκάνδαλο με την καθολική εκκλησία. 

Μας μεταφέρει στη Βοστώνη του 2002, όπου τα μέλη της ομάδας Boston Globe (που ονομάζεται «Spotlight») ακολουθούν μία σειρά στοιχείων που θέλουν έναν συνταξιούχο πλέον ιερέα να ήταν αναμειγμένος σε κατηγορίες σεξουαλικής κακοποίησης μικρών αγοριών και ανακαλύπτουν κάτι πολύ μεγαλύτερο. Οι δημοσιογράφοι Γουόλτερ Ρόμπι Ρόμπινσον, Σάσα Φάιφερ, Μάικλ Ρεζέντες και Ματ Κάρολ είχαν το θάρρος να ξεσκεπάσουν το σκάνδαλο και να έρθουν αντιμέτωποι με το νοσηρό κομμάτι της παντοδύναμης Καθολικής Εκκλησίας. Ως αποτέλεσμα της έρευνάς τους (τιμήθηκαν με το βραβείο Pulitzer) ενω 249 ιερείς της Αρχιεπισκοπής της Βοστώνης κατηγορήθηκαν για παιδεραστία. Σε όλη την Αμερική, 6.427 ιερείς κατηγορήθηκαν για τη σεξουαλική κακοποίηση 17.259 θυμάτων.

Ενδιαφέρουσα αληθινή ιστορία που σίγουρα αξίζει μια ματιά αλλά δεν μπορούμε να κρίνουμε αν πρώτα δεν δούμε.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ  ΓΝΩΜΗ ΤΑΙΝΙΑΣ ΕΔΩ

"Η διάσωση": ή αλλιώς ο Ματ Ντείμον για ακόμα μια φορά παίζει τον Ματ Ντειμόν στο διάστημα. Πραγματικά δεν ξέρουμε πόσες φορές θα χρειαστεί να μας ξαναδείξουν την ίδια ταινία που κυριολεκτικά είναι σαν να την έχουμε ήδη δει χιλιάδες φορές. 

Ο Ρίντλει Σκοτ στέλνει τον Ματ Ντείμον μόνο στον Άρη σε μια περιπέτεια δράσης με έναν και μόνο πρωταγωνιστή που μας θυμίζει τόσο έντονα το "Gravity" και όλες τις sci-fi συγκινητικές δραματικές περιπέτειες των περασμένων χρόνων που δεν μας τράβηξε καν την προσοχή. Παρά λοιπόν το τετριμμένο πια σενάριο και τα κουραστικά πλάνα του Ματ Ντείμον στον Άρη το "The Martian",  κατάφερε να τσιμπήσει 7 υποψηφιότητες για Όσκαρ, χωρίς όμως να είναι κάτι ιδιαίτερο ή ξεχωριστό. 

Ο Ματ  Ντειμόν  μας δίνει μια καλή αλλά συνηθισμένη για όσκαρ ερμηνεία, του μοναχικού άντρα στο διάστημα. Χασμουρηθήκαμε και το προσπεράσαμε.

OSCARS 2016: ΟΛΕΣ ΟΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΕΣ ΕΔΩ


Φωτογραφικό υλικό





Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Αντρέα Μποτσέλι: Ο διεθνούς φήμης τυφλός τενόρος στο Ηρώδειο
Αντρέα Μποτσέλι: Ο διεθνούς φήμης τυφλός τενόρος στο Ηρώδειο
με 0 Σχόλια 333 Views

 O διασημότερος τενόρος της γενιάς του, ένας από του σημαντικότερους καλλιτέχνες όλων των εποχών ο οποίος κατάφερε να φέρει την κλασική μουσική στην κορυφή των διεθνών charts, μουσικός, συνθέτης και παραγωγός, ο κορυφαίος και πολυτάλαντος Andrea Bocelli (Αντρέα Μποτσέλι), βάζει ο ίδιος την προσωπική του υπογραφή στο μεγαλύτερο μουσικό γεγονός του φετινού καλοκαιριού.


Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή