Απολογισμός για τα Oscar 2020 από τον οσκαρολόγο Παναγιώτη Τιμογιαννάκη.

1238 Views
Απολογισμός για τα Oscar 2020 από τον οσκαρολόγο Παναγιώτη Τιμογιαννάκη. Απολογισμός για τα Oscar 2020 από τον οσκαρολόγο Παναγιώτη Τιμογιαννάκη.

 

Ο κριτικός κινηματογράφου Παναγιώτης Τιμογιαννάκης με τη μεγάλη και μακροχρόνια ενασχόλησή του με την Ακαδημία Κινηματογράφου Αμερικής, είναι και ο πρώτος που στην Ελλάδα ασχολήθηκε μεθοδικά με τα βραβεία, όταν επιδεικτικά αγνοούσαν υπόλοιποι.

Η μεγάλη του πείρα, η αντικειμενική του θέση και κυρίως η «επεξήγηση» τόσο των υποψηφιοτήτων όσο και των νικητών, τον καθιστούν μακράν τον καλύτερο αναλυτή του πολυπόθητου και πολυσυζητημένου βραβείου του κόσμου.
 
H Κουλτουρόσουπα, τρέφει απεριόριστη εκτίμηση προς το πρόσωπό του, θυμίζοντας στους αναγνώστες μας πως για 2 χρόνια (2013 - 2014),  υπήρξε και αρθρογράφος μας.
 .
OSCAR 2020: Ο ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΑΠΟ ΤΟ PANTIMO

Ως ΠΡΟΛΟΓΟΣ αυτό που θα γραφτεί από το PANTIMO για τα OSCAR 2020, θα είναι ως προς το ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΤΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΣ ότι το 2020 ΤΑ «ΠΑΡΑΣΙΤΑ», Η ΝΟΤΙΟΣ ΚΟΡΕΑ ΚΑΙ Η ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΤΩΝ OSCAR ΕΓΡΑΨΑΝ ΙΣΤΟΡΙΑ.

Με ποια έννοια; Ότι ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ συνέπεσε το βραβείο της Ξενόγλωσσης με της Καλύτερης Ταινίας. Εδώ έγκειται η διαφορά: Διότι η Ακαδημία που έχει γίνει global εδώ και πολλά χρόνια, ΤΟ ΕΧΕΙ ΞΑΝΑΚΑΝΕΙ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΟΣΚΑΡ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ ΣΕ ΞΕΝΗ ΤΑΙΝΙΑ: Το 2012 στο ΓΑΛΛΙΚΟ φιλμ «THE ARTIST» του ΜΙΣΕΛ ΑΖΑΝΑΒΙΣΙΟΥΣ που πήρε και σκηνοθεσία και Α’ ανδρικό ρόλο για τον ΓΑΛΛΟ πρωταγωνιστή ΖΑΝ ΝΤΥΖΑΡΝΤΕΝ. Μόνο που εκείνη η ταινία ήταν ΒΟΥΒΗ, δεν ενέπιπτε σε καμία κατηγορία περί LANGUAGE. Κι ακριβώς ως βουβή, η Γαλλία δεν την είχε υποβάλει .
Αρα, το globality της Ακαδημίας δεν είναι και τόσο καινούργιο. Εκείνο που είναι καινούργιο, ΟΛΟΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ, κι αυτό είναι που κάνει τη διαφορά , είναι το ότι η Καλύτερη με την Ξενόγλωσση συνέπεσαν.

Και πάμε στην ταινία, για την οποία συνέβησαν όλα αυτά αλλά και στη χώρα που εκπροσωπεί. Κι εδώ καταγράφεται μια δεύτερη ΙΣΤΟΡΙΑ, η ΝΟΤΙΟΣ ΚΟΡΕΑ, που δεν είχε ποτέ της ως τώρα προταθεί για Ξενόγλωσσο Οσκαρ όχι μόνο να παίρνει το αγαλματίδιο για ταινία της αλλά η ταινία της να καταγράφει ρεκόρ, να είναι υπεύθυνη γα ΟΛΑ ΤΑ ΡΕΚΟΡ.

Κι η ταινία «ΠΑΡΑΣΙΤΑ» του ΜΠΟΝΓΚ ΤΖΟΥΝ ΧΟ, έχει καταγράψει τέτοια ποιότητα διακρίσεων που δεν το έχει καταγράψει καμία άλλη, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ.
Διότι είναι μια ταινία από τη Νότιο Κορέα, που όχι μόνο φέρνει τη χώρα της στο βάθρο της νίκης, όχι μόνο παίρνει Οσκαρ κι ο σκηνοθέτης της, όχι μόνο παίρνει Οσκαρ το σενάριο της αλλά μετά από αυτά, δεν θα γινόταν διαφορετικά, και με τους νόμους της αξιολόγησης αλλά και της λογικής: Παίρνει και της ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ. Πως αλλιώς;

Κι ως εδώ, όντως δεν υπάρχει ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ. Ελα όμως που η ταινία δεν σταματά εδώ. Η μάλλον, δεν αρχίζει από εδώ: Η ταινία, μαζί με όλα αυτά περί Οσκαρ, έχει ΚΑΙ τον «ΧΡΥΣΟ ΦΟΙΝΙΚΑ» του ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΑΝΝΏΝ.
Δηλαδή το μόνο που της λείπει είναι το….Νόμπελ.

Αρα, εδώ έχουμε μια ταινία που γράφει ΙΣΤΟΡΙΑ και ΣΕΛΙΔΑ στην ΙΣΤΟΡΙΑ του ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ το έτος 2020 και μεγαλύτερη ανοησία από το γιατί έγινε τώρα ή αν τα «Παράσιτα» είναι καλύτερα από δεν ξέρω ποιο άλλο κλπ, δεν υπάρχει. Διότι η Ιστορία γράφει σελίδα στον Ενεστώτα, με κάθε πράγμα που συμβαίνει για πρώτη φορά κι όχι με βάση το πριν, όταν δεν είχε συμβεί. Αν ήταν έτσι, κανένα γεγονός της ΙΣΤΟΡΙΑΣ δεν θα είχε την τιμητική του, θα το υποβάθμιζαν με βάση το ότι δεν είχε συμβεί πριν.
Αυτά περί Ιστορίας.

Εδώ, όμως, έχουμε Κινηματογράφο, ο PANTIMO είναι ιδεολογικά ΕΡΓΟΚΕΝΤΡΙΚΟΣ, οπότε την ταινία θα δούμε που έκανε τη διαφορά στο έτος 2020

Αλλωστε, υπάρχουν οι ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ του PANTIMO, τις οποίες μπορεί να βρίσκει και να μελετάει κανείς στην ενότητα «Περί Oscar» κι εκεί θα διαπιστώσει, ΣΕ ΟΛΕΣ τις κατηγορίες που τα «ΠΑΡΑΣΙΤΑ» ήταν διαγωνιζόμενα να επισημαίνονται ως ο υπ’ αριθμόν Ένα «Δημόσιος Κίνδυνος» για κάθε φερόμενο ως φαβορί στην εκάστοτε κατηγορία.

Πάμε λοιπόν να κάνουμε τον απολογισμό, ΕΡΓΟΚΕΝΤΡΙΚΑ, έτσι όπως κάνει τη δουλειά ο PANTIMO,κι έτσι όπως εξετάζουν κι αξιολογούν τα έργα οι Ακαδημίες, δηλαδή το σύνολο των Κινηματογραφιστών όλων των κλάδων που εμπλέκονται στην Κινηματογραφική ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ. Κι αυτό επειδή οι Ακαδημίες είναι οι Θεματοφύλακες των Κανόνων, κι αυτό τι σημαίνει; Πως ο κάθε κινηματογραφιστής αξιολογεί το κάθε έργο μέσα από τους αξιολογικούς κανόνες της Τέχνης, της Ειδικότητας, που υπηρετεί κι όλα αυτά μαζί καταλήγουν σε ένα σύνολο.

Οπότε όσοι ενθουσιάζονται με τα «Παράσιτα» και νομίζουν ότι φέτος τα Οσκαρ ήταν «δίκαια» ενώ άλλες φορές που δεν τους άρεσε η ταινία, ήταν «άδικα», έχω να διευκρινίσω πως ούτε φέτος είναι δίκαια ούτε τα προηγούμενα χρόνια ήταν άδικα, για τον απλούστατο λόγο ότι ΜΕ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ αξιολογούν πάντα. Η διαφορά έχει να κάνει με το ΓΟΥΣΤΟ του παραλήπτη που δηλώνει ως «δίκαιο» ό,τι συμπίπτει με το γούστο του και «άδικο» ό,τι δεν αρέσει σε εκείνον. ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ, ΟΜΩΣ, ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΙ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΟΙ.

Πάμε λοιπόν να δούμε τις ταινίες με βάση το τι αναγνωρίστηκε στην κάθε μία ως ΕΠΙΤΕΥΓΜΑ. 

.
Συνεχίστε στο PANTIMO.gr εδώ

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

kulturosupa.gr
kulturosupa.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή