Όσκαρ 2020: Ανατροπή και θρίαμβος για τα Παράσιτα - Όλοι οι νικητές (Video)

4981 Views
Όσκαρ 2020: Ανατροπή και θρίαμβος για τα Παράσιτα - Όλοι οι νικητές (Video) Όσκαρ 2020: Ανατροπή και θρίαμβος για τα Παράσιτα - Όλοι οι νικητές (Video)

 

Ηταν μια απονομή που έμοιαζε να κυλάει χωρίς εκπλήξεις από τα τεχνικά βραβεία για το «1917» έως τα κοστούμια για τις «Μικρές Κυρίες» (που όπως δυστυχώς όλοι περιμέναμε θα ήταν το μόνο βραβείο που το φιλμ της Γκρέτα Γκέργουικ θα κέρδιζε), αλλά φέτος η ακαδημία φύλαγε το καλύτερο για το τέλος..
.
Και κάπως έτσι αμέσως μετά την απολύτως σίγουρες βραβεύσεις των Γιοακίν Φίνιξ και Ρενέ Ζελβέγκερ και την ευχάριστη έκπληξη της βράβευσης του Μπονγκ Τζουν χο για την σκηνοθεσία, το Οσκαρ καλύτερης ταινίας πήγε στα «Παράσιτα» σε μια «ανατροπή» που ακόμη κι αν πολλοί περίμεναν ότι μπορεί να συμβεί, λίγοι πίστευαν ότι θα γίνει πραγματικότητα.
.
Μια σημαντική... διεθνής πρωτιά για την ιστορία των Οσκαρ. Με το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας να πηγαίνει στα «Παράσιτα», αυτή εδώ είναι η πρώτη φορά που μια Ξενόγλωσση Ταινία κερδίζει το σημαντικότερο Οσκαρ της χρονιάς. Ταυτόχρονα, ο Μπονγκ Τζουν-χο γίνεται ο μόλις τρίτος σκηνοθέτης που κερδίζει το Οσκαρ στην κατηγορία με μια «διεθνή», να την πούμε ξενόγλωσση, παραγωγή, μετά τον Μισέλ Χαζαναβίσιους (2011, «The Artist») και τον Αλφόνσο Κουαρόν (2018, «Ρόμα»).
.
Τα «Παράσιτα» είναι κι η πιο πολυβραβευμένη οσκαρική ταινία φέτος, με τέσσερα βραβεία, Καλύτερης Ταινίας και Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας, Σκηνοθεσίας και Πρωτότυπου Σεναρίου.
.
Ακολουθεί, με 3 Οσκαρ το «1917» του Σαμ Μέντες (αλλά κανένα για τον Σαμ Μέντες), Φωτογραφίας για τον Ρότζερ Ντίκινς, Μιξάζ Ηχου και Οπτικών Εφέ. Από 2 Οσκαρ κέρδισαν το «Joker» (Α' Ανδρικό για τον Χοακίν Φίνιξ και Μουσικής), το «Κάποτε στο... Χόλιγουντ» (Β' Ανδρικό για τον Μπραντ Πιτ και Σκηνικών) και το «Ford v. Ferrari» (Μοντάζ και Μοντάζ Ηχου).
.
Από την άλλη στις αξιοσημείωτες στιγμές της βραδιάς η πρώτη βράβευση ηθοποιού ταινίας του Netflix (η Λόρα Ντερν για την «Ιστορία Γάμου») και η βράβευση του «Toy Story 4», με την οποία η Disney κερδίζει το 13ο Οσκαρ της στην κατηγορία Καλύτερης Ταινίας Animation - 11η για ταινία της Pixar, 2η για ταινία... «Toy Story»! Αν σκεφτεί κανείς ότι το βραβείο θεσπίστηκε το 2001, δίνεται, δηλαδή, για μόλις 20ή φορά, το ποσοστό της Disney είναι από τη μια σαρωτικό, από την άλλη αυτονόητο.

Eτσι λοιπόν....

Η νοτιοκορεάτικη ταινία «Παράσιτα» (Parasite) στέφθηκε καλύτερη ταινία στα φετινά Όσκαρ, επιτυγχάνοντας έναν για πολλούς απρόσμενο θρίαμβο, παρότι το πολεμικό δράμα «1917» του Σαμ Μέντες θεωρείτο το μεγάλο φαβορί.

Επικρατώντας στη σημαντικότερη κατηγορία της βραδιάς, το φιλμ αυτό, υβρίδιο μαύρης κωμωδίας και θρίλερ σε σκηνοθεσία του Μπονγκ Τζουν-χο, ολοκλήρωσε τον θρίαμβο που φαινόταν απίθανος ακόμα και καθώς σάρωνε τα βραβεία καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας, καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου και καλύτερης σκηνοθεσίας.


.
Έγραψαν ιστορία τα Παράσιτα
Η νοτιοκορεάτικη ταινία «Παράσιτα» (Parasite), υβρίδιο θρίλερ και διαβρωτικής μαύρης κωμωδίας για τις κοινωνικές ανισότητες στη σύγχρονη Σεούλ, μπόρεσε να σπάσει το ως χθες ανυπέρβλητο γλωσσικό φράγμα, αφού σημείωσε μεγάλη επιτυχία σε διεθνές επίπεδο, για να πετύχει τελικά κάτι που δεν είχε ξανασυμβεί ποτέ στο Χόλιγουντ: να λάβει βραβείο καλύτερης ταινίας, το πλέον βαρύτιμο της αμερικανικής ακαδημίας του κινηματογράφου, μαζί με αυτά της καλύτερης σκηνοθεσίας, του καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου και της καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας.
.
«Ποτέ δεν πίστευα ότι θα κέρδιζα»
Ο Μπονγκ Τζουν Χο αναδείχθηκε στον θριαμβευτή της τελετής απονομής των πιο περίβλεπτων βραβείων της διεθνούς βιομηχανίας του κινηματογράφου: με την ταινία του «Παράσιτα» (Parasite), μαύρη κοινωνική σάτιρα για τις κοινωνικές ανισότητες στη Νότια Κορέα, έγινε ο πρώτος ασιάτης που κέρδισε το βραβείο καλύτερης σκηνοθεσίας, ενώ το έργο του έγινε η πρώτη ξενόγλωσση ταινία στην ιστορία των Όσκαρ που κέρδισε το βραβείο της καλύτερης ταινίας.

Είχε ήδη εξασφαλίσει το βραβείο καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας και, ήδη στην αρχή της βραδιάς, αυτό του καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου. Ο 50χρονος Μπονγκ κέρδισε βετεράνους, όπως ο Μάρτιν Σκορτσέζε και ο Κουέντιν Ταραντίνο. Παραλαμβάνοντας το βραβείο καλύτερης σκηνοθεσίας, αναφέρθηκε τιμητικά και στους δυο τους.

«Όταν πήγαινα σχολείο, μελετούσα τα φιλμ του Μάρτιν Σκορτσέζε. Και μόνο που ήμουν υποψήφιος ήταν τεράστια τιμή. Ποτέ δεν πίστευα ότι θα κέρδιζα», είπε καταχειροκροτούμενος.

«Όταν ακόμα οι περισσότεροι στις ΗΠΑ δεν γνώριζαν καν τις ταινίες μου, ο Κουέντιν πάντα τις έβαζε στους καταλόγους του» με τα αγαπημένα του φιλμ, συνέχισε ο Μπονγκ. «Εδώ είναι. Κουέντιν, σ’ αγαπάω!»

«Θα πίνω μέχρι το πρωί», είχε πει νωρίτερα, όταν παραλάμβανε το βραβείο καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας.

Ο Μπονγκ συνηθίζει να γυρίζει ταινίες η πλοκή των οποίων τις κάνει κωμωδίες και θρίλερ ταυτόχρονα, όπως για παράδειγμα το φιλμ «Μνήμες εγκλήματος» (Memories of Murder, 2003). Τα «Παράσιτα» είναι μακράν η πιο επιτυχημένη ταινία του μέχρι σήμερα. Ήδη πέραν της πολύ καλής εισπρακτικής της πορείας εξασφάλισε το κορυφαίο βραβείο στις Κάννες.

«Ήξερα ότι είχε τη δική του δύναμη, ότι θα πρόσφερε τροφή για σκέψη, αλλά δεν είχα συνειδητοποιήσει πως μπορούσε να είναι τόσο επιτυχημένη ταινία στις ΗΠΑ, στην Ιαπωνία, στη Γαλλία», παραδέχθηκε.

«Πολλοί αμερικανοί θεατές είπαν ότι τα ‘Παράσιτα’ είναι πολύ απρόβλεπτη ταινία, νομίζω ότι αυτό απόλαυσε το κοινό», πρόσθεσε. Εξερευνά, επισήμανε, την «ευγένεια προς τα ανθρώπινα όντα», την «ανθρώπινη αξιοπρέπεια».

«Αν ξεπεράσετε το φράγμα των δύο εκατοστών των υποτίτλων, ανακαλύπτετε καταπληκτικές ταινίες», είχε σχολιάσει με χιούμορ ο Μπονγκ παραλαμβάνοντας τη Χρυσή Σφαίρα τον περασμένο μήνα.

Οι άλλοι υποψήφιοι για το βραβείο καλύτερης σκηνοθεσίας ήταν ο Μάρτιν Σκορτσέζε (The Irishman), ο Κουέντιν Ταραντίνο (Once Upon a Time in Hollywood), ο Σαμ Μέντες (1917) και ο Τοντ Φίλιπς (Joker).

Τα βραβεία

Καλύτερης ταινίας
«Παράσιτα» (Parasite)
  
111111111111111111111
Καλύτερου Α΄ ανδρικού ρόλου
Χοακίν Φίνιξ (Joker)
Ο Χοακίν Φίνιξ έλαβε το βραβείο πρώτου ανδρικού ρόλου για την ενσάρκωση του κλόουν τα βιώματα του οποίου τον μετατρέπουν σε σκοτεινό αντιήρωα στο Joker του Τοντ Φίλιπς, το πρίκουελ της σειράς των ταινιών Batman που σημείωσε απρόσμενη εισπρακτική επιτυχία.
 
22
«Δεν νιώθω ανώτερος από κανένα. Μοιραζόμαστε την αγάπη για το σινεμά και δεν ξέρω τι θα είχα απογίνει χωρίς αυτό. Νομίζω όμως ότι το μεγαλύτερο δώρο είναι ότι μάς δίνεται η δυνατότητα να έχουμε φωνή όταν πολλοί γύρω μας δεν έχουν. Ειτε μιλάμε για γυναικεία θέματα, για ρατσισμό, για την οικολογία στην ουσία μιλάμε για τον αγώνα απέναντι στην αδικία. Και υπάρχει αδικία σε αυτό τον κόσμο. Εχουμε αποσυνδεθεί από τη φύση. Είμαστε εγωκεκτρικοί - δεν είμαστε το κέντρο του σύμπαντος. Νιώθουμε ότι έχουμε το δικαίωμα να παίρνουμε το γάλα μιας αγελάδας και να το βάζουμε στον καφέ μας. Και μετά της κλέβουμε και το μοσχαράκι της. Αν ειχαμε την αγάπη ως οδηγό θα βρίσκαμε το σύστημα που θα μας επέτρεπε να επιβιώσουμε. Εχω υπάρξει κωλόπαιδο. Και εσείς μου δώσατε μία δεύτερη ευκαιρία. Για αυτό πρέπει να βοηθάμε όλοι ο ένας τον άλλον. Να συγχωρούμε, να δίνουμε ευκαιρίες στον άλλον να μεγαλώσει.»
222222222222222222
Καλύτερου Α΄ γυναικείου ρόλου
Ρενέ Ζελβέγκερ (Judy)
Η Ρενέ Ζελβέγκερ έλαβε το Όσκαρ πρώτου γυναικείου ρόλου για την ενσάρκωση της θρυλικής ερμηνεύτριας Τζούντι Γκάρλαντ στη βιογραφική ταινία «Τζούντι» (Judy).
3
3333333333333333333
Αυτό είναι το δεύτερο Όσκαρ για την τεξανή ηθοποιό, που είχε λάβει το βραβείο δεύτερου γυναικείου ρόλου για την «Επιστροφή στο Cold Mountain» (Cold Mountain) το 2004 και ήταν υποψήφια τέσσερις φορές.

Ο πολύ μεθοδικός τρόπος με τον οποίο η Ζελβέγκερ μελέτησε για να μπορέσει να ενσαρκώσει την Γκάρλαντ, 50 χρόνια μετά τον θάνατό της — τα μαθήματα τραγουδιού, η σπουδή στην κινησιολογία της με τη βοήθεια χορογράφου... — της εξασφάλισαν ήδη μια Χρυσή Σφαίρα, ένα BAFTA κι ένα βραβείο της αμερικανικής ένωσης ηθοποιών (Screen Actors Guild). Η ταινία επικεντρώνεται σε μια εξαιρετικά δύσκολη φάση της ζωής της διάσημης τραγουδίστριας, όταν αγωνιζόταν να ξεπεράσει την κατάχρηση ουσιών, την κατάθλιψη, την αϋπνία, την οικονομική αστάθεια και δικαστικές μάχες για την κηδεμονία των παιδιών της.
.
.
Καλύτερης σκηνοθεσίας
Μπονγκ Τζουν Χο (Parasite)

Καλύτερου Β΄ ανδρικού ρόλου
Μπραντ Πιτ (Once Upon a Time in Hollywood)
«Σε ευχαριστώ Ακαδημία για την μεγαλύτερη τιμή που θα μπορούσες να μου κάνεις. Κουέντιν είσαι αυθεντικός, είσαι μοναδικός, η βιομηχανία θα ήταν φτωχή χωρίς εσένα. Λίο, θα ακολουθώ τα βήματά σου ανά πάσα στιγμή. Σκέφτομαι τους δικούς μου να με πηγαίνουν μικρό σινεμά για να δούμε τους «Δύο Ληστές» και συγκινούμαι. Το αφιερώνω στα παιδιά μου που με έμαθαν όσα ξέρω. Σας λατρεύω...»
55
 .
Καλύτερου Β΄ γυναικείου ρόλου
Λόρα Ντερν (Marriage Story)
6
Κ
Όσκαρ Κινουμένων Σχεδίων:
«Toy Story 4» Josh Cooley
Όσκαρ Κινουμένων Σχεδίων μικρού μήκους:
«Hair Love», Matthew A. Cherry
Όσκαρ Διασκευασμένου σεναρίου:
«Jojo Rabbit», Taika Waititi
Όσκαρ Πρωτότυπου σεναρίου:
«Parasite», Bong Joon-ho, Jin Won Han
«Το να γράφεις ένα σενάριο είναι μοναχική υπόθεση. Δεν αντιπροσωπεύουμε στ' αλήθεια τις χώρες μας. Ομως εγώ θέλω να το αφερώσω στη Ν. Κορέα»
Όσκαρ Φωτογραφίας:
«1917», Roger Deakins
"Θέλω να ευχαριστήσω τους συνυποψηφίους μου για τις εμπνευσμένες δουλειές τους. Αλλά πάνω από όλα για τη φιλία τους. Αυτό το βραβείο ανήκει στον βοηθό μου. Είναι μάγος με το φόκους. Ποτέ δεν ξέρεις πώς το κάνει. Ανήκει επίσης σε όλους τους κάμερα μεν. Και νομίζω ότι όλοι τους, όλη η ομάδα θα με ήθελαν να πω: σε ευχαριστούμε Σαμ Μέντες για αυτή την απίθανη εμπειρία!»
Όσκαρ Καλύτερου Ντοκιμαντέρ:
«American Factory», Julia Rieichert, Steven Bognar
Όσκαρ Καλύτερου ντοκιμαντέρ μικρού μήκους:
«Learning to Skateboard in a Warzone», Carol Dysinger
 Όσκαρ ταινίας Μικρού μήκους:
«The Neighbors’ Window», Marshall Curry
Όσκαρ Καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας:
«Parasite», Bong Joon Ho
«Είναι η πρώτη φορά που βραβεύεται ταινία από την Νότιο Κορέα. «Είμαι πολύ χαρούμενος που παίρνω το πρώτο βραβείο με την νέα ονομασία, γιατί χειροκροτώ την νέα κατεύθυνση που αυτή η αλλαγή συμβολίζει. Θέλω να χειροκροτήσετε τους ηθοποιούς μου που είναι όλοι εδώ απόψε. Και τώρα είμαι έτοιμος να πάμε για ποτά».
Όσκαρ Μοντάζ:
«Ford v Ferrari»,  Michael McCusker, Andrew Buckland
Όσκαρ Μοντάζ ήχου:
«Ford v Ferrari», Don Sylvester
Όσκαρ Μιξάζ:
«1917»
Όσκαρ Παραγωγής:
«Once Upon a Time in Hollywood», Barbara Ling and Nancy Haigh
Όσκαρ Μουσικής:
«Joker», Hildur Guðnadóttir
Η 38χρονη Ισλανδή βιολοντσελίστα είναι η πρώτη γυναίκα που κερδίζει η ίδια (όχι ως μέλος μίας ομάδας) Χρυσή Σφαίρα και τώρα Οσκαρ Μουσικής.
Όσκαρ Τραγουδιού:
«I’m Gonna Love Me Again», Rocketman
Όσκαρ Μέικ απ και κομμώσεις
«Bombshell»
Όσκαρ Κοστουμιών:
«Little Women», Jacqueline Durran
 Όσκαρ Οπτικών Εφέ:
«1917»

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

kulturosupa.gr
kulturosupa.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Τι παίζουν τα Θερινά Σινεμά της Θεσσαλονίκης τώρα. Πρόγραμμα Ταινιών – Προβολών 02 - 08/07/2020
Τι παίζουν τα Θερινά Σινεμά της Θεσσαλονίκης τώρα. Πρόγραμμα Ταινιών – Προβολών 02 - 08/07/2020
με 0 Σχόλια 1046 Views
Η  έναρξη του Ελληνίς 2 είναι η καλή είδηση ενώ η …κακή, Μέγαρο και Φεστιβάλ Κιν/φου σκανδαλωδώς αδιαφορούν για το Σινεμά με Θέα. Από τις 3 νέες ταινίες προσθέστε και δυο υπέροχες παλιατζούρες. Δείτε τι θα δείτε τώρα που έπιασαν για τα καλά οι ζέστες στις θερινές αίθουσες από Πέμπτη 2 έως Τετάρτη 8 Ιουλίου  2020.
Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή