Τελευταία μέρα στις Νύχτες Πρεμιέρας, με μουσική, πάρτι, χορό και βροχή…

307 Views
Τελευταία μέρα στις Νύχτες Πρεμιέρας, με μουσική, πάρτι, χορό και βροχή… Τελευταία μέρα στις Νύχτες Πρεμιέρας, με μουσική, πάρτι, χορό και βροχή…

Τελευταία μέρα στις Νύχτες Πρεμιέρας, με μουσική, πάρτι,  χορό και βροχή… -Ζωντανή καθημερινή κάλυψη του φεστιβάλ από την απεσταλμένη της «Κ», Μαρίλια Καίσαρ.
 Τελευταία μέρα στις Νύχτες Πρεμιέρας για την Κουλτουρόσουπα και παρά την κούραση μας, φτάσαμε πρωί πρωί στα Οντεόν Όπερα για τελευταία φορά, με καφέδες ανά χείρας για να παρακολουθήσουμε το πολυαναμενόμενο ντοκιμαντέρ για τους Pulp από το μουσικό διαγωνιστικό με τον τίτλο Pulp: A film about life, death and supermarkets/ Pulp: Μια ταινία για τη ζωή, το θάνατο και τα σουπερμάρκετ.
Η ταινία καταγράφει την ημέρα της τελευταίας συναυλία της πασίγνωστης μπάντας στη πόλη που τους γέννησε, το Sheffield στην Αγγλία, στις 8/12/2012. Η ταινία ξεκινάει δυνατά με το τραγούδι Common People ενώ καταγράφει στιγμιότυπα του λαιβ. Με απίστευτη σκηνοθεσία, το μουσικό αυτό ντοκιμαντέρ ξεφεύγει από τα συνηθισμένα και δεν καταγράφει απλά την ζωή της μπάντας και τη συναυλία, αλλά μας ξεναγεί στην πόλη που τους γέννησε και στους ανθρώπους της. Οι κάτοικοι του Sheffield ζουν μια ακόμα συνηθισμένη μέρα, κι εμείς τους παρακολουθούμε κρυφά μέσα στο σινεμά, να μιλάνε για την αγαπημένη μπάντα ή να κάνουν απλά συνηθισμένα πράγματα. Με τις μουσικές των Pulp στο υπόβαθρο, ο σκηνοθέτης μας ξεναγεί με την υπέροχη φωτογραφία στην γενέτειρα πόλη τον Pulp και στις συνήθειες της. Ποιοι τελικά είναι οι Pulp, ποια είναι η πόλη που τους γέννησε και ποιοι είναι αυτοί οι common people που αυτοαποκαλούνται φαν τους ; Πραγματικά ενδιαφέρον ντοκιμαντέρ, είτε είστε φαν της μπάντας είτε όχι που πέρα από το συγκρότημα κάνει μια υπέροχη καταγραφή ενός τόπου και του ετερόκλητου πλήθους που τον κατοικεί.
   Το απόγευμα με τα σκούρα σύννεφα να κατακλύζουν τον ουρανό και τις πρώτες στάλες της βροχής να σημαίνουν το αθηναϊκό φθινόπωρο ξεκινήσαμε για να κλειστούμε στον Δαναό για την τελευταία μας φεστιβαλική προβολή. Επιλέξαμε μια σοκολάτα και ένα γλυκό animation για να κλείσουμε τις ανταποκρίσεις μας από τις Νύχτες Πρεμιέρας. Παρακολουθήσαμε λοιπόν το Cheatin/Το παιχνίδι της απάτης που παρά το ενδιαφέρον τρέιλερ και το βροχερό καιρό, δεν κατάφερε να μαζέψει αρκετό κόσμο τη προβολή του.
 Η υπόθεση ενήλικη και γεμάτη σεξ, ακολουθεί ένα ζευγάρι στο παιχνίδι της απάτης, στο κέρατο δηλαδή για να το θέσουμε πιο απλά. Η Έλα και ο Τζείκ γνωρίζονται στα συγκρουόμενα και ερωτεύονται παράφορα. Αργά ή γρήγορα όμως η ζήλια μπαίνει ανάμεσα τους και ξεκινάει ένα παιχνίδι γεμάτο εραστές. Με δεξιοτεχνικό σκίτσο που μοιάζει να έγινε στο χέρι με μολύβι και ξυλομπογιά και πολύ χρώμα, το animation αυτό κατάφερε να μας κερδίσει παρά τη πλήρη απουσία ομιλίας. Οι ήρωες ασχήμαιναν και ομόρφαιναν ανάλογα με τις ανάγκες της υπόθεσης και τα σκίτσα κατάφερναν να περιγράφουν στην εντέλεια τα συναισθήματα των χαρακτήρων. Με κλασσική μουσική στο υπόβαθρο που συγχρονιζόταν σχεδόν με τις κινήσεις των ηρώων και άναρθρες κραυγές, ο Μπιλ Πλίμπτον καταφέρει να κάνει μια υπέροχη καταγραφή της γυναικείας και αντρικής ψυχοσύνθεσης σε συνθήκες ζήλιας. Εν τέλει το animation αυτό μας παρέσυρε σε ένα γλυκό, ερωτιάρικο παραμύθι, που όπως όλες οι ερωτικές ιστορίες δεν θα είχε απαραίτητα καλό τέλος.
    Το βράδυ δεν θα μπορούσε φυσικά η Κουλτουρόσουπα να λείψει από το μεγάλο πάρτι του Φεστιβάλ στη Τεχνόπολη, για τα 25 χρόνια του περιοδικού σινεμά. Οι Νύχτες πρεμιέρας μας υποδέχτηκαν με ένα ξεσηκωτικό Dj set από το ντράμερ των Pulp και κοκτέιλ με ουίσκι και τζίντζερ.
Το φεστιβαλικό κοινό της Αθήνας, άλλοτε μέσα και άλλοτε έξω από το χώρο του πάρτι απήλαυσε μουσικές, ποτά και σινεμαδοκουβέντες μέσα στη βροχή. Εν τέλει ήταν ενδιαφέρον event παρά της χοντρές ψιχάλες της βροχής που έπεφταν πάνω μας, όποτε βγαίναμε έξω από το χώρο του πάρτι. Δυστυχώς τα φώτα άναψαν γύρω στις τρεις και το πάρτι έληξε πριν από την ώρα μας. Για τη συνέχεια καταφύγαμε σε άλλα γύρω μπαρ, για να γιορτάσουμε την τελευταία μας νύχτα στην πρωτεύουσα.

   Τώρα πλέον επιστρέψαμε στην Θεσσαλονίκη και ήδη νοσταλγούμε τις σκοτεινές αίθουσες, πριν καλά καλά βγούμε από αυτές, Τώρα θα κλειστούμε στο σπίτι μας, μακριά από σινεμάδες για να κάνουμε αποτοξίνωση, μέχρι να ξανά ξεπορτίσουμε για νέες ταινίες και το αγαπημένο μας Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

.
Δόθηκαν τα βραβεία των πρωτοεμφανιζόμενων καλλιτεχνών
   Σε μια βραδιά γιορτινή για το μέλλον του ελληνικού σινεμά, το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας απένειμε τα βραβεία του διαγωνιστικού τμήματος ελληνικών μικρού μήκους ταινιών, καθώς και εκείνα των πρωτοεμφανιζόμενων καλλιτεχνών.
   Ο Μιχάλης Κωνσταντάτος κέρδισε το βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη για την δουλειά του στο «Luton». Ο πρόεδρος της επιτροπής τόνισε ότι η συζήτηση για την απόφαση κράτησε περισσότερο από τα άλλα δύο βραβεία και πρόσθεσε ότι το «Luton» ανήκει «αισθητικά στην νέα τάση του Ελληνικού κιν/φου, ταινίες σκληρές, αποστασιοποιημένες.
   Η κάμερα εστιάζει είτε σε μια λεπτομέρεια, είτε στο νεκρό, στο άχρηστο μέρος του κάδρου, μένει ώρα σ' αυτό κι έτσι ο θεατής αισθάνεται τι γίνεται γύρω από κάθε χαρακτήρα, την βία που κλιμακώνεται, αλλά και μέσα σε κάθε χαρακτήρα».
   Ο Μιχάλης Κωνσταντάτος, παραλαμβάνοντας το βραβείο του, ευχαρίστησε την κριτική επιτροπή και τις Νύχτες Πρεμιέρας, τους συντελεστές της ταινίας και ιδιαίτερα τον «υπέροχο παραγωγό του», Γιώργο Τσούργιαννη, καθώς και τη σύντροφό του και ηθοποιό της ταινίας, Γιώτα Αργυροπούλου, ενώ έκλεισε το λόγο του αφιερώνοντας το βραβείο στον νεογέννητο γιο τους.
Η Πηνελόπη Τσιλίκα και η Σοφία Κόκαλη, οι δύο πρωτοεμφανιζόμενες πρωταγωνίστριες της «Μικράς Αγγλίας» του Παντελή Βούλγαρη, μοιράστηκαν το βραβείο Γυναικείας Ερμηνείας, καθώς «ερμήνευσαν υπέροχα, έδωσαν σάρκα και οστά στους δύο ολοκληρωμένους χαρατήκες της κ. Ιωάννας Καρυστιάννη, την Όρσα και την Μόσχα.
Οι δύο ηθοποιοί ευχαρίστησαν τον σκηνοθέτη Παντελή Βούλγαρη και τη σεναριογράφο Ιωάννα Καρυστιάνη για τη συνεργασία και την ευκαιρία που τους έδωσαν να ζήσουν μια εμπειρία που θα θυμούνται «με αγάπη και νοσταλγία», καθώς και την Αννέζα Παπαδοπούλου για την πολύτιμη παρουσία της.
Ο Χάρης Φραγκούλης τιμήθηκε με το βραβείο Ανδρικής Ερμηνείας για το «Οι Αισθηματίες» του Νίκου Τριανταφυλλίδη, «για το ερωτικό πάθος και την αλήθεια που είχε η ερμηνεία του στον ρόλο του αδίστακτου φονιά».
Καθώς ο Χάρης Φραγκούλης βρισκόταν στην πρεμιέρα του θεατρικού έργου στο οποίο εμφανίζεται, το βραβείο παρέλαβε εκ μέρους του ο συνεργάτης στους «Αισθηματίες», Νικήτας Κλιντ, ο οποίος διάβασε τις ευχαριστίες του νικητή μαζί με την ευγνωμοσύνη για την αγάπη και την εμπιστοσύνη που του έδειξαν οι συντελεστές και κυρίως ο Νίκος Τριανταφυλλίδης.
Πριν την ανακοίνωση των βραβείων ο κύριος Χούρσογλου σημείωσε ότι τα βραβεία μετράνε «όχι με την έννοια μιας αλάνθαστης, αντικειμενικής κρίσης, που δίνει στις ταινίες την θέση που τους αξίζει στο στερέωμα του παγκόσμιου κινηματογράφου, αλλά κάποιοι άνθρωποι αυτές τις μέρες, είδαν κάποιες ταινίες, κάποιες τους άρεσαν πολύ, άλλες λιγότερο, κάποιες δεν τους άγγιξαν».
Η κριτική επιτροπή αποτελούνταν από τους Περικλή Χούρσογλου (πρόεδρος), Γιάννης Δασκαλοθανάσης, Σμαράγδα Καρύδη, Αντώνη Καρπετόπουλο και Άννα Κασιμάτη.
Τα βραβεία του διαγωνιστικού μικρού μήκους
   Τα βραβεία του διαγωνιστικού τμήματος ελληνικών μικρού μήκους ταινιών είχαν ανακοινωθεί νωρίτερα μέσα στη μέρα σε ειδική συνέντευξη Τύπου αλλά η τελετή έδωσε την ευκαιρία στους βραβευθέντες σκηνοθέτες να ευχαριστήσουν από μικροφώνου όλους εκείνους που τους βοήθησαν στην δουλειά τους.
   Όλοι ανεξαιρέτως οι νικητές ήταν λακωνικοί στα ευχαριστώ τους, έχοντας ως κοινό τους σημείο την ευγνωμοσύνη τους προς όλους τους συνεργάτες που συνέβαλαν στην δουλειά τους.
   Την βραδιά έκλεισε η προβολή της νέας ταινίας του Νίκου Γραμματικού, «Μήδεια...Κρείσσων των Εμών Βουλευμάτων», την οποία και προλόγισε ο σκηνοθέτης ευχαριστώντας το Φεστιβάλ και τον καλλιτεχνικό διευθυντή, Ορέστη Ανδρεαδάκη, για την φιλοξενία, τους συντελεστές της ταινίας, τους μαθητές του, τους φίλους και όλους εκείνους οι οποίοι τον στήριξαν για να στηρίξει κάτι που αρχικά και για καιρό ήταν «φοβερά νεφελώδες», όπως είπε.
Στο «II» το μεγάλο βραβείο μικρού μήκους των Νυχτών Πρεμιέρας!

   To «ΙΙ» του Ευθύμη Kosemund Σανίδη ήταν η μεγάλη νικήτρια ταινία του ελληνικού διαγωνιστικού τμήματος μικρού μήκους του 20ού Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας, αφού κέρδισε το Πρώτο Βραβείο Καλύτερης Ταινίας και το χρηματικό έπαθλο των 2.000 ευρώ που το συνοδεύει.

    Η κριτική επιτροπή την περιέγραψε ως μία «άρτια δομημένη ταινία με εξαιρετική ακρίβεια, υποβλητική ατμόσφαιρα, και πλήρη έλεγχο των εκφραστικών της μέσων».

Η ταινία κέρδισε επίσης το βραβείο Σκηνοθεσίας, καθώς «ενορχηστρώνει το τοπίο, τα σώματα, τον αφηγηματικό χρόνο, κάθε τεχνικό και καλλιτεχνικό μέσο για να δομήσει μία ιστορία που είναι ανοιχτή και ποιητική, και την ίδια στιγμή άμεση και βιωματική, συγκεκριμένη και απτή», όπως τόνισε η επιτροπή.

«Καθημερινή Εργάσιμη»

   Το Β' Βραβείο Καλύτερης Ταινίας απονεμήθηκε στην «Καθημερινή Εργάσιμη» των Βαγγέλη Καραμαριγού και Ζαχαρία Μαυροειδή, μία ταινία «που χρησιμοποιεί κώδικες σινεμά είδους για να αφηγηθεί μία ιστορία που τους ξεπερνά, με την κάμερα να συλλαμβάνει όχι μόνο τη δράση, μα και κάτι υπόγειο και εσωτερικό», ενώ το Γ' Βραβείο Καλύτερης Ταινίας δόθηκε στο «A Portrait» του Αριστοτέλη Μαραγκού, μια «προσωπική ταινία που αποδεικνύει πως για να κάνεις σπουδαίο σινεμά δεν χρειάζεσαι παρά μια γραμμή και δυο αράδες».

«A Portrait»

    Για το σενάριό της βραβεύθηκε η ταινία «Maasai» του Χάρη Λαγκούση, απόφαση που η επιτροπή σχολίασε λέγοντας ότι «έχοντας την τύχη να αναδειχθεί μέσα από τρεις εξαιρετικές ερμηνείες, [η ταινία έχει] ένα σενάριο που χρησιμοποιεί μια ρεαλιστική σύμβαση χωρίς να διστάζει να την υπερβεί, και την εμπλουτίζει με ολοκληρωμένους χαρακτήρες και συναισθήματα εξαιρετικής πολυπλοκότητας».

«Maasai»

     Η επιτροπή, που αποτελούνταν από τους Γιώργο Καρναβά (παραγωγός - πρόεδρος), Πέννυ Παναγιωτοπούλου (σκηνοθέτης), Κόρα Καρβούνη (ηθοποιός), Γιώργο Κρασσακόπουλο (κριτικός κινηματογράφου), και Τζώρτζης Γρηγοράκης (σκηνοθέτης), απένειμε επίσης δύο εύφημους μνείες: στην «Προσευχή» του Θανάση Νεοφώτιστου, για «τον πετυχημένο χειρισμό ενός ευαίσθητου και δύσκολου θέματος, την καθοδήγηση των νεαρών ηθοποιών, τον ρεαλισμό και την ωριμότητά της» και τον «Ανεπιθύμητο» του Φοίβου Κοντογιάννη, μία «ολοκληρωμένη ταινία που με μια ελλειπτική αφήγηση κατορθώνει να χτίσει μια καθαρή ιστορία μέσω βλεμμάτων, ατμόσφαιρας και μουσικής».

    Τέλος, για πρώτη φορά στο διαγωνιστικό τμήμα των Νυχτών Πρεμιέρας, παρουσιάστηκε βραβείο Φωτογραφίας, το οποίο επιλέχθηκε από την Ένωση Ελλήνων Κινηματογραφιστών (gsc.com.gr) και απονεμήθηκε στην ταινία «Fawns» του Θανάση Τσιμπίνη και τον Κωνσταντίνο Κουκουλιό.

  Τα βραβεία του Διεθνούς Διαγωνιστικού τμήματος και του τμήματος Μουσική & Φιλμ – Διαγωνιστικό ανακοινώνονται σήμερα Κυριακή 28/9.

Φωτογραφικό υλικό





Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Ψηφίστε τους νικητές για τα Βραβεία Κοινού - 9α θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης 2019
Ψηφίστε τους νικητές για τα Βραβεία Κοινού - 9α θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης 2019
με 7 Σχόλια 1134 Views

Η Ψηφοφορία ξεκίνησε. Ψηφίστε τους 3 νικητές που τη Τρίτη 11 Ιουνίου 2019 στο θέατρο Κολοσσαίον  θα κατακτήσουν τα Βραβεία Κοινού στα 9α Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης.

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή