Η Μάχη των Φύλων: Μάθε για την ταινίας με τους Έμμα Στόουν & Στιβ Καρέλ, πριν δεις στους κινηματογράφους.

1223 Views
Η Μάχη των Φύλων: Μάθε για την ταινίας με τους Έμμα Στόουν & Στιβ Καρέλ, πριν δεις στους κινηματογράφους. Η Μάχη των Φύλων: Μάθε για την ταινίας με τους Έμμα Στόουν & Στιβ Καρέλ, πριν δεις στους κινηματογράφους.

Έμμα Στόουν και Στιβ Καρέλ σε μία επική μάχη αθλητικών και κοινωνικών στερεοτύπων. Ποιος θα είναι ο νικητής και ποιος ο ηττημένος;
 
Σύνοψη
Ο συγκλονιστικός αγώνας τένις το 1973 ανάμεσα στην Παγκόσμια Πρωταθλήτρια Μπίλι Τζιν Κινγκ (Έμμα Στόουν) και τον πρώην Πρωταθλητή και κατά συρροή γυναικά, Μπόμπι Ριγκς (Στιβ Καρέλ) έμεινε στην ιστορία ως η Μάχη των Φύλων κι έγινε ένα από τα πιο δημοφιλή, οπτικοποιημένα αθλητικά event όλων των εποχών. Ο αγώνας έπιασε τον παλμό της εποχής και πυροδότησε μία παγκόσμια συζήτηση πάνω στο θέμα της ισότητας των φύλων, προωθώντας έτσι το φεμινιστικό κίνημα.
 
Παγιδευμένοι μέσα στην παραζάλη των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, η Κινγκ και ο Ριγκς βρίσκονταν στα αντίθετα στρατόπεδα ενός δυαδικού επιχειρήματος αλλά, εκτός γηπέδου, ο καθένας έδινε πιο προσωπικές και πολύπλοκες μάχες. Με έναν υποστηρικτικό σύζυγο που την ωθούσε να διεκδικήσει τα δικαιώματά της για ίση αμοιβή, η άκρως ιδιωτική και κλειστή Κινγκ έδινε επίσης τη δική της μάχη με την σεξουαλικότητά της. Από την άλλη πλευρά, ο Ριγκς έπαιξε στα χαρτιά την κληρονομιά και τη φήμη του σε μία προσπάθεια να ξαναζήσει τις ένδοξες μέρες του παρελθόντος του.
 
Μαζί, η Μπίλι και ο Μπόμπι υπηρέτησαν ένα πολιτιστικό θέαμα που δεν περιοριζόταν μόνο στα γήπεδα του τένις, αλλά πυροδοτούσε συζητήσεις μεταξύ ανδρών και γυναικών σε υπνοδωμάτια και αίθουσες συνεδριάσεων σε όλο τον κόσμο.
«Άρχισα να σκέφτομαι σχετικά με την κοινωνία και τη θέση των γυναικών μέσα σε αυτήν και τότε κατάλαβα ότι πρέπει να νικήσω»- Μπίλι Τζιν Κινγκ, 2015
;
Παρά το γεγονός ότι το 1973 ήταν για την Αμερική μία χρονιά που τοποθέτησε τη γυναίκα σε καλύτερη κοινωνική μοίρα, με την κυκλοφορία του φεμινιστικού περιοδικού Ms Magazine, την επικύρωση της Τροποποίησης για τα Ίσα Δικαιώματα των δύο φύλων από το Κογκρέσο και την απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου υπέρ του δικαιώματος των γυναικών να κάνουν έκτρωση, παρ’ όλα αυτά μία γυναίκα δεν μπορούσε να κατέχει στο όνομά της μία πιστωτική κάρτα. Τότε ήταν που η ποπ κουλτούρα δέχτηκε ένα καίριο χτύπημα σχετικά με την ισότητα των δύο φύλων και, μάλιστα, μέσα από τον χώρο του αθλητισμού. Ένας αγώνας τένις ανάμεσα στον τότε 29χρονη ανερχόμενη τενίστρια Μπίλι Τζιν Κινγκ και τον πρώην πρωταθλητή ανδρών Μπόμπι Ριγκς.
 
Κι ενώ 90 εκατομμύρια παρακολουθούσαν με κομμένη την ανάσα τον σουρεαλιστικό και ανατρεπτικό αγώνα ανάμεσα στον Μπόμπι και την Μπίλι Τζιν, έγινε ξεκάθαρο ότι πλέον και ο αθλητισμός μπορούσε κι έπρεπε να γράψει τη δική του κοινωνική και πολιτική ιστορία.
 
Στην ταινία «Η Μάχη των Φύλων», το συζυγικό ζευγάρι σκηνοθετών, η Βάλερι Φάρις και ο Τζόναθαν Ντέιτον (Όσκαρ Σκηνοθεσίας για την ταινία “Little Miss Sunshine”) διερευνούν τη στιγμή που η κοινωνική αλλαγή βρήκε τους εκφραστές της στα πρόσωπα δύο σύνθετων ανθρώπων. Ο Ντέιτον και η Φάρις έφεραν μαζί την βραβευμένη με Όσκαρ, Έμμα Στόουν, σε ένα ρόλο κόντρα σε ό,τι έχει κάνει μέχρι τώρα στην καριέρα της, και τον υποψήφιο για Όσκαρ Στιβ Καρέλ.
 
«Η Μάχη των Φύλων» είναι τόσο η ιστορία ενός ιστορικού αθλητικού γεγονότος όσο και η προσωπική μεταμόρφωση μίας γυναίκας που εκτίθεται ανελέητα στα φώτα της δημοσιότητας. Μας ενδιέφερε ο τρόπος που έδινε τις προσωπικές και πολιτικές της μάχες την ίδια στιγμή», σχολιάζει η Φάρις.
 
Ο παραγωγός Κρίστιαν Κόλσον σχολιάζει: «Η ταινία είναι μία ιστορία που έχει αποδοθεί εξαιρετικά από τον σεναριογράφο, τους δύο σκηνοθέτες και τους δύο πρωταγωνιστές. Είναι μία ταινία για την οποία θα μιλάνε οι άνθρωποι όταν θα γυρίζουν σπίτι από τον κινηματογράφο. Το φιλμ μας προκαλεί να αναρωτηθούμε τι έχει αλλάξει και τι έχει μείνει το ίδιο στην κοινωνία μας, ενώ σε προσωπικό επίπεδο έχει να κάνει με το πώς βρίσκουμε το θάρρος να ζήσουμε με τον ίδιο μας τον εαυτό. Είναι μία αισιόδοξη ταινία που πρεσβεύει με πείσμα ότι είναι πολύ περισσότερα αυτά που μας ενώνουν από αυτά που μας χωρίζουν».

Σπάζοντας τα καλούπια: γνωρίστε την Μπίλι Τζιν Κινγκ

«Η επίδραση που είχε το συγκεκριμένο ματς στη ζωή της Μπίλι Τζιν Κινγκ, στην κοινωνίας και στον αθλητικό κόσμο ήταν τεράστια. Δεν γνωρίζω αν υπήρχε τρόπος να καταλάβει πόσους διαφορετικούς τομείς επηρέασε, αλλά είμαι σίγουρη ότι την ώρα του αγώνα η Μπίλι Τζιν Κινγκ ένιωθε ότι εκπροσωπούσε όλο το γυναικείο κίνημα και αυτό της έδωσε ακόμη μεγαλύτερο κίνητρο και πάθος» - Έμμα Στόουν
 
Η Μπίλι Τζιν Κινγκ προερχόταν από μία εργατική οικογένεια. Παρά το γεγονός ότι στον τένις είχε κερδίσει σχεδόν όλα τα έπαθλα, δεν είχε συμβιβαστεί με τον ανισότητα που η κοινωνία αντιμετώπιζε τις γυναίκες αθλήτριες ειδικά και το γυναικείο φύλο γενικά. Όσο παθιασμένα έπαιζε, τόσο παθιασμένα μαχόταν για την ισότητα των δύο φύλων. Ακόμη και όταν έγινε η πιο διάσημη γυναίκα στον κόσμο, η Κινγκ προσπαθούσε να κρατήσει την σεξουαλική της ζωή κρυφή. Τελικά κατάληξε να είναι μία από τις πρώτες γυναίκες που μίλησαν ανοιχτά για την ομοφυλοφιλία την δεκαετία
 
Η επιλογή πρωταγωνίστριας για τους σκηνοθέτες του «Η Μάχη των Φύλων» ήταν μονόδρομος. «Θέλαμε να δουλέψουμε με την Έμμα εδώ και πολλά χρόνια και αυτή η ταινία μας φάνηκε η τέλεια ευκαιρία», σχολιάζει η Φάρις. «Στην Έμμα αρέσουν οι προκλήσεις. Αν και δεν είχε ιδέα από τένις, προπονήθηκε τέσσερις μήνες σκληρά, κατάφερε να βάλει 8 κιλά σε μύες και το κυριότερο, κατάφερε να πιάσει το πνεύμα της Κινγκ. Όπως και η Κινγκ , έτσι και η Στόουν είναι παθιασμένες με όλα όσα συμβαίνουν γύρω τους».
 
 Για την ίδια την Στόουν το μεγαλύτερο δέλεαρ για να παίξει στην ταινία ήταν η συνειδητοποίηση ότι η ίδια γνώριζε τόσα λίγα για το συγκεκριμένο ματς και τις αλλαγές που έφερε στην κοινωνία: «Αυτή η συγκλονιστική στιγμή δεν είχε καταγραφεί μέσα μου πριν τη διαβάσω στο σενάριο. Αυτό που μου προκάλεσε την μεγαλύτερη εντύπωση ήταν η διαπίστωση ότι, 43 χρόνια μετά, η κοινωνία μας δεν έχει προχωρήσει ιδιαίτερα μπροστά».  

Το show του Μπόμπι Ριγκς

Το 1973, όταν ο Μπόμπι Ριγκς ξεκίνησε τα εκρηκτικά αυτά γεγονότα, η Κινγκ βρισκόταν στην καλύτερη φυσική και αθλητική κατάσταση, ενώ εκείνος είχε αποσυρθεί από τον κόσμο του αθλητισμού και είχε παθιαστεί με την ολοένα αυξανόμενη δύναμη των διασημοτήτων από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Το μοναδικό σημείο σύγκλισης ήταν το πάθος τους για το τένις και τον ανταγωνισμό.
 
Ο Ριγκς κέρδισε στα 21 του χρόνια το Ουίμπλετον, αλλά μετά την αποχώρησή του από το τένις, έγινε επιχειρηματίας και η ψυχολογία του είχε φτάσει στο ναδίρ. Μόνο όταν ο Ριγκς άφησε να υπονοηθεί ότι μπορούσε στα 55 του να κερδίσει την κορυφαία τενίστρια και όλα τα φώτα της δημοσιότητας στράφηκαν πάνω του, άρχισε να ξαναβρίσκει τον εαυτό του. 
 «Ο Μπόμπι δημιούργησε αυτήν την περσόνα του σοβινιστικού γουρουνιού, γνωρίζοντας πολύ καλά ότι θα του έδινε τη δημοσιότητα που τόσο επιθυμούσε. Πραγματικά πίστευε ότι κάτι τέτοιο θα του έδινε μία νέα καριέρα», σχολιάζει η Φάρις.
 
Ο Στιβ Καρέλ ήταν η ιδανική επιλογή για τους σκηνοθέτες. Γνώριζαν με σιγουριά ότι ο διάσημος ηθοποιός θα έδινε τον καλύτερο εαυτό του. Ο ίδιος ο Καρέλ θυμάταιτο περιστατικό ως παιδί και σχολιάζει: «Θυμάμαι ο κόσμος να λέει τα χειρότερα για τον Ριγκς, να τον χαρακτηρίζουν σoβινιστή και αντιπαθητικό. Αλλά ακόμη και τότε, εγώ μπορούσα να καταλάβω ότι προσποιούνταν, ότι έδινε μια παράσταση, ενώ στην πραγματικότητα ήταν ένας εντελώς διαφορετικός άνθρωπος».
 
Καθώς ο Καρέλ άρχισε να ερευνά σε βάθος τον χαρακτήρα του Μπόμπι Ριγκς, έμαθε ότι ο τελευταίος ήταν ένας πραγματικός πρωταθλητής. «Οτύποςδεναστειευόταν. Ακόμηκαιστα 50 του, τοείχε. Το πραγματικό του πρόβλημα ήταν ότι δεν βρισκόταν πλέον στο επίκεντρο της προσοχής. Οι άνθρωποι δεν μιλούσαν πλέον γι’ αυτόν και αυτό τον σκότωνε», λέει ο Καρέλ.
 

Σκηνοθεσία       Βάλερι Φάρις

Τζόναθαν Ντέιτον
Σενάριο       Σάιμον Μποφόι
Παραγωγή         Κρίστιαν Κόλσον
Ντάνι Μπόιλ
Ρόμπερτ Γκραφ

/
Ηθοποιοί          

Έμμα Στόουν

Στιβ Καρέλ
Άντρια Ράιζμπορο
Σάρα Σίλβερμαν
Μπιλ Πούλμαν
Άλαν Κάμινγκ
Ελίζαμπεθ Σου
Όστον Στάουελ
Νάταλι Μοράλες
Φωτογραφία      Λάινους Σάντγκρεν
Μοντάζ  Πάμελα Μάρτιν
Σχεδιασμός παραγωγής Τζούντι Μπέκερ
Μουσική     Νίκολας Μπριτέλ

Διάρκεια   121’

Διανομή     Odeon

Είδος     Βιογραφική | Κοινωνική
 
12 Οκτωβρίου στους κινηματογράφους από την  ODEON


Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

kulturosupa.gr
kulturosupa.gr

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Με το βλέμμα στους επιδημιολογικούς χάρτες έρχονται 12 παραστάσεις στο θέατρο Αμαλία (και με στριμώκολες χωρητικότητες).
Με το βλέμμα στους επιδημιολογικούς χάρτες έρχονται 12 παραστάσεις στο θέατρο Αμαλία (και με στριμώκολες χωρητικότητες).
με 0 Σχόλια 2253 Views
Το θέατρο ΑΜΑΛΙΑ, δίνει τον δικό του αγώνα. Κάθε προγραμματισμός, κάθε προσπάθεια προγραμματισμού εκ προοιμίου είναι καταδικασμένη. Η καθημερινότητα μας δυστοπική γεμάτη καταθλιπτικά σενάρια. Για το αύριο ούτε λόγος να γίνεται…
Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή