Ξαναβλέποντας την Τριλογία της Εκδίκησης του Παρκ Τσαν-γουκ. Μέρος τρίτο: Η Εκδίκηση μιας Κυρίας

418 Views
Ξαναβλέποντας την Τριλογία της Εκδίκησης του Παρκ Τσαν-γουκ. Μέρος τρίτο: Η Εκδίκηση μιας Κυρίας Ξαναβλέποντας την Τριλογία της Εκδίκησης του Παρκ Τσαν-γουκ. Μέρος τρίτο: Η Εκδίκηση μιας Κυρίας

 Ξαναβλέποντας την Τριλογία της Εκδίκησης του Παρκ Τσαν-γουκ. Μέρος τρίτο: Η Εκδίκηση μιας Κυρίας. Από τη στήλη «Έι γκα» του Παναγιώτη Κοτζαθανάση.  

Προσοχή: Το άρθρο περιέχει spoilers.

 

Μιας και πρόσφατα αγόρασα μια συλλογή σε Blu-ray που περιλαμβάνει και τις τρεις ταινίες (Η Εκδίκηση Ενός Κυρίου, Old Boy, Η Εκδίκηση Μίας Κυρίας) σκέφτηκα να ασχοληθώ στα επόμενα άρθρα της στήλης με τα αριστουργήματα αυτά του Νοτιοκορεάτικου κινηματογράφου. Συνεχίζουμε με το τρίτο και τελευταίο μέρος, που για να πω την αλήθεια, τώρα που το ξαναείδα μου άρεσε περισσότερο από τα άλλα δύο.
 
Το σενάριο, αυτή τη φορά, εξετάζει το θέμα της εκδίκησης μέσω της γυναικείας οπτικής. Η ιστορία επικεντρώνεται στην Γκέουμ-τζα, μια γυναίκα που καταδικάστηκε για την απαγωγή και την δολοφονία ενός παιδιού, η οποία περίμενε υπομονετικά 13 χρόνια στη φυλακή για να εκδικηθεί τον άνδρα που υπήρξε υπεύθυνος για τα περισσότερα δεινά στη ζωή της. Μέσα στην φυλακή, κατάφερε να παρουσιάσει προς τα έξω ένα ένα άκρως φιλάνθρωπο προσωπείο, του οποίου ο μοναδικός σκοπός ήταν να αποκτήσει τους φίλους που χρειάζεται για την υλοποίηση του περίτεχνου σχεδίου που είχε συλλάβει. Μετά την αποφυλάκισή της, εκμεταλλεύεται αυτές τις γνωριμίες, αλλά τη στιγμή που είναι έτοιμη να ολοκληρώσει την εκδίκησή της συνειδητοποιεί πως η αλήθεια είναι πολύ χειρότερη  από αυτό που φανταζόταν.
 
Ο Παρκ Τσαν-γουκ αυτή τη φορά επικεντρώνεται σε μία γυναίκα και δημιουργεί ένα αμάλγαμα μαύρου χιούμορ, βλάσφημης ειρωνείας, ακραίας βίας που ενίοτε στρέφεται ακόμα και εναντίον παιδιών, και λυτρωτικού ανθρωπισμού, ο οποίος αποτυπώνεται κυρίως στο τελικό κομμάτι της συλλογικής εκδίκησης. Το γεγονός πως καθημερινοί άνθρωποι μπορεί να μετατραπούν σε σαδιστές δολοφόνους περικλείει το μήνυμα του Παρκ σχετικά με την εκδίκηση: μερικές φορές η βίαιη εκδίκηση είναι ο μόνος δρόμος προς την πραγματική κάθαρση. Για να αιτιολογήσει αυτήν του την φιλοσοφία, παρουσιάζει τον «κακό» ως έναν χείριστο χαρακτήρα, σε σημείο που κάθε ενέργεια εναντίον του να μοιάζει δικαιολογημένη, ακόμα και δίκαια.
 
Η ιστορία, για μία ακόμη, φορά παρουσιάζεται μέσω εκτεταμένων flashbacks, τα οποία εμφανίζονται κυρίως στο πρώτο μέρος και απαιτούν την απόλυτη προσοχή του θεατή για να κατανοήσει τι ακριβώς συμβαίνει. Η παρουσίασή τους όμως, είναι περίτεχνη, κυρίως λόγω του εξαιρετικού μοντάζ του Τσανγκ Σου-τζιν, κάτι που ισχύει και για τον τρόπο που ο Παρκ αναδεικνύει τις αιματηρές απαιτήσεις της Γκέουμ-τζα, στο δεύτερο μέρος.
,
Η Λι Γουνγκ-αε είναι άψογη στον ρόλο του τίτλου, με την συντριπτική πλειονότητα του φιλμ να είναι βασισμένο πάνω της. Η μεταμόρφωσή της από θύμα σε «αγία», σε εκδικήτρια και τελικώς σε μια φυσιολογική (σχεδόν) γυναίκα, είναι το μεγαλύτερο ατού της ταινίας. Ο Τσόι Μιν-σικ είναι, και πάλι, άκρως πειστικός στο ρόλο της προσωποποίησης του απόλυτου κακού, αν και ο ρόλος του είναι σχετικά μικρός. Αξίζει πάντως να του δοθεί ένα βραβείο για αυτά που τον έβαλε ο Παρκ να κάνει στα τελευταία δύο μέρη της τριλογίας.
 
Τεχνικά το φιλμ είναι αριστουργηματικό, με την βάναυση αρτιότητα του να γίνεται φανερή από την εισαγωγική σκηνή ακόμη, και τον συνδυασμό της φωτογραφίας του Τσανγκ Τσανγκ-χουν και της μπαρόκ μουσικής του Τσόι Σέουνγκ-χιουν να δημιουργούν σκηνές υψηλής αισθητικής. 
 
«Η Εκδίκηση μιας Κυρίας» αποτελεί τον ιδανικό επίλογο σε μία από τις καλύτερες τριλογίες του παγκόσμιου κινηματογράφου, σε τρία φιλμ που κατόρθωσαν να ικανοποιήσουν στον ίδιο, υψηλό βαθμό, τους οπαδούς της «κουλτούρας», του mainstream και του καλτ.
.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
 

Φωτογραφικό υλικό





Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
«Ιστορία χωρίς Όνομα» & «Το Παλτό» κυριάρχησαν στα 10α Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης. Όλα τα βραβεία.
«Ιστορία χωρίς Όνομα» & «Το Παλτό» κυριάρχησαν στα 10α Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης. Όλα τα βραβεία.
με 0 Σχόλια 10674 Views

Σε μια σεμνή όπως απαιτούσαν οι περιστάσεις και χωρίς θεατές δόθηκαν πριν λίγο σε διαδικτυακή μετάδοση από το Βασιλικό Θέατρο τα 10α Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης 2020. Μεγάλος νικητής η «Ιστορία χωρίς όνομα» του Σ. Δάνδολου, σε σκηνοθεσία Κώστα Γάκη που τιμήθηκε με 4 μεγάλα βραβεία εκ των οποίων Καλύτερη Παράσταση της Χρονιάς και Σκηνοθεσίας. Η παράσταση «Το Παλτό» κέρδισε 5 με αυτά του Α΄ και Β΄ Ανδρικού να ξεχωρίζουν. Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία του ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης κος Κωνσταντίνος Ζέρβας. Δείτε αναλυτικά όλα τα βραβεία.

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή