Ξαναβλέποντας την Τριλογία της Εκδίκησης του Παρκ Τσαν-γουκ. Μέρος πρώτο: Η Εκδίκηση ενός Κυρίου.

471 Views
Ξαναβλέποντας την Τριλογία της Εκδίκησης του Παρκ Τσαν-γουκ. Μέρος πρώτο: Η Εκδίκηση ενός Κυρίου.  Ξαναβλέποντας την Τριλογία της Εκδίκησης του Παρκ Τσαν-γουκ. Μέρος πρώτο: Η Εκδίκηση ενός Κυρίου.

 Ξαναβλέποντας την Τριλογία της Εκδίκησης του Παρκ Τσαν-γουκ. Μέρος πρώτο: Η Εκδίκηση ενός Κυρίου. Από τη στήλη «Έι γκα» του Παναγιώτη Κοτζαθανάση.  

Προσοχή: Το άρθρο περιέχει spoilers.
Μιας και πρόσφατα αγόρασα μια συλλογή σε Blu-ray που περιλαμβάνει και τις τρεις ταινίες (Η Εκδίκηση Ενός Κυρίου, Old Boy, Η Εκδίκηση Μίας Κυρίας) σκέφτηκα να ασχοληθώ στα επόμενα άρθρα της στήλης με τα αριστουργήματα αυτά του Νοτιοκορεάτικου κινηματογράφου. Ας ξεκινήσουμε με το πρώτο μέρος λοιπόν, το οποίο είναι και το λιγότερο γνωστό.
 
Ο Ρίου είναι ένας κωφάλαλος εργάτης εργοστασίου, ο οποίος παράλληλα φροντίζει την άρρωστη αδερφή του, που πάσχει από νεφρική ανεπάρκεια. Τα πράγματα χειροτερεύουν ακόμα περισσότερο όταν οι γιατροί του εξηγούν πως ο ίδιος δεν μπορεί να γίνει δότης ενώ παράλληλα απολύεται και από την δουλειά του. Απελπισμένος, στρέφεται στην μαύρη αγορά για αγορά νεφρού και αν και καταφέρνει να βρει κάποιους που θεωρητικά μπορούν να τον βοηθήσουν, εντούτοις αποδεικνύονται απατεώνες, που τον παρασύρουν στο να τους δώσει όλα τα λεφτά της αποζημίωσής του και ένα δικό του νεφρό. Βλέποντας τον Ρίου σε αυτήν την κατάσταση, η κοπέλα του Γέονγκ-μι, μία αναρχική με διασυνδέσεις με μία τρομοκρατική οργάνωση, του προτείνει να απαγάγουν την κόρη του αφεντικού του, Ντονγκ-τζιν, ο οποίος έχει απολύσει πολύ κόσμο από το εργοστάσιό του. Τα πράγματα όμως δεν κυλάνε καλά για κανένα.
 
Ο Παρκ Τσαν-γουκ παρουσιάζει εδώ τα άκρα τα οποία μπορεί να φτάσει ο άνθρωπος όταν βρεθεί σε ακραίες συνθήκες απελπισίας. Η εκδίκηση, που είναι το κεντρικό θέμα ολόκληρης της τριλογίας, προκύπτει εδώ λόγω της προαναφερθείσας κατάστασης. Ως θέμα παρουσιάζεται σε τέσσερις άξονες: Ο Ρίου θέλει να εκδικηθεί αυτούς που τον εξαπάτησαν για το νεφρό. Η  Γέονγκ-μι θέλει να εκδικηθεί το κεφάλαιο. Ο Ντονγκ-τζιν θέλει να εκδικηθεί τους απαγωγείς της κόρης του. Οι «σύντροφοι» της  Γέονγκ-μι θέλουν να εκδικηθούν τον θάνατό της. Με αυτόν τον τρόπο, ο Παρκ καταδεικνύει την ανάγκη για εκδίκηση που νοιώθουν οι άνθρωποι για διάφορους λόγους, αλλά και την ματαιότητα της, μιας και όλοι πετυχαίνουν τους σκοπούς τους, αλλά δεν κερδίζουν, τελικώς, τίποτα. Το αντίθετο μάλιστα. Αν και η βία υπάρχει παντού στην ταινία, ο Παρκ απέφυγε εδώ να την αποτυπώσει με τον γραφικό τρόπο των επόμενων δουλειών του, με αποτέλεσμα «Η Εκδίκηση ενός Κυρίου» να είναι και το πιο προσιτό από την τριλογία, αν και αναμενόμενα, οι ακραίες σκηνές δεν λείπουν εντελώς. 
 
Το φιλμ συμπεριλαμβάνει αρκετά από τα χαρακτηριστικά του στυλ του Παρκ, όπως το σκοτεινό, ακραίο χιούμορ που εμφανίζεται στις πλέον ακατάλληλες στιγμές,  την λεπτή αίσθηση της ειρωνείας που τον διακατέχει, την σιωπή, και το γεγονός πως αυτά που πρέπει να συνειδητοποιήσει ο θεατής είναι σχεδόν όσα και αυτά που αποτυπώνονται στην οθόνη. Χαρακτηριστική σκηνή, η οποία  τα συμπεριλαμβάνει σχεδόν όλα, είναι εκείνη που δείχνει τέσσερις εφήβους που κατοικούν στο διπλανό διαμέρισμα από αυτό που μένει ο Ρίου με την αδερφή του, να αυνανίζονται ο ένας πίσω από τον άλλο, ακούγοντας τα βογκητά από το διπλανό διαμέρισμα. Όταν όμως η κάμερα μετακινείται δίπλα, ο θεατής βλέπει πως τα βογκητά προέρχονται από την αδερφή του Ρίου, η οποία σφαδάζει από τους πόνους στο πάτωμα, ενώ ο ίδιος, όντας κωφάλαλος, δεν έχει καμία συναίσθηση του πόνου της και συνεχίζει να μαγειρεύει.
 
Ο Σιν Χα-κιουν ως Ρίου, ο Σονγκ Κανγκ-χο (τον οποίο έχω εκθειάσει επανειλημμένως) ως Ντονγκ-τζιν και η Μπάε Ντου-να ( η οποία καθιερώθηκε με αυτό  το φιλμ και πλέον κάνει διεθνή καριέρα με ρόλους και στο Χόλιγουντ) ως  Γέονγκ-μι είναι εξαιρετικοί στους ρόλους τους, αποτυπώνοντας με τον καλύτερο τρόπο την απελπισία και την οργή των χαρακτήρων τους. Ειδικά οι δύο τελευταίοι είχαν πολύ δύσκολους ρόλους, μιας και ο Σιν δεν μιλάει καθόλου ενώ η Ντου-να έπρεπε να μιλάει ενώ παράλληλα χρησιμοποιεί νοηματική.
 
Τεχνικά, η φωτογραφία του Κιμ Μπίεονγκ-λι παρουσιάζει εκπληκτικές εικόνες ακραίου ρεαλισμού και γκροτέσκας ομορφιάς ενώ το μοντάζ του Κιμ Σανγκ-μπέον συνεισφέρει τα μέγιστα στο να παραμένει κατανοητή μια ταινία που περιλαμβάνει ελάχιστους διαλόγους.
 
«Η Εκδίκηση Ενός Κυρίου» είναι ουσιαστικά ένα μελόδραμα, το οποίο όμως υπερβαίνει τα όρια της κατηγορίας μέσω της θεματολογίας της εκδίκησης, όντας,τελικώς, μία πραγματική τραγωδία. 

Φωτογραφικό υλικό





Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας απονέμει τα κορυφαία βραβεία στα 10 ΘΒΘ 2020
Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας απονέμει τα κορυφαία βραβεία στα 10 ΘΒΘ 2020
με 0 Σχόλια 2543 Views

 Η τιμή είναι μεγάλη και η αναγνώριση από τον πρώτο πολίτη της πόλης, για ένα θεατρικό θεσμό που αισίως κλείνει φέτος τα 10 χρόνια, ακόμη μεγαλύτερη. Τον ευχαριστούμε θερμά

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο
  • Το.. λάθος της στο σεξ που προδίδει ότι σας απατά
    Το.. λάθος της στο σεξ που προδίδει ότι σας απατά

     Σε κάθε ζευγάρι υπάρχει το "πράσινο τερατάκι" της ζήλειας και της αμφισβήτησης για το κατά πόσον ο ένας είναι αφοσιωμένος και πιστός στον άλλο. Όσον αφορά τις γυναίκες, ωστόσο, υπάρχει μια μικρή λεπτομέρεια που μπορεί να "προδώσει" το αν έχουν απατήσει τον σύντροφό τους...


    Περισσότερα ...
  • Αφθώδης Στοματίτιδα.
    Αφθώδης Στοματίτιδα.

     Στη χαβούζα του ’20 επιπλέουν (με σειρά εμφάνισης) ένας καράφλας οδηγός ΚΤΕΛ, η γιαγιά μου, ο Τζορτζ Όργουελ, ο Αμβρόσιος, η θεία Τούλα, ο Μπακογιάννης, η Λέχου, ένας υποψήφιος πανελληνίων με αφθώδη στοματίτιδα, εγώ, εσύ που διαβάζεις αυτό το άρθρο και ο άλλος που θα το αγνοήσει. Γράφει η Ντόρα Παπάζη.

    Περισσότερα ...
  • Αύγουστος Κορτώ: «Οταν είπα στη μάνα μου ότι μου αρέσουνε τ΄αγόρια»…
    Αύγουστος Κορτώ: «Οταν είπα στη μάνα μου ότι μου αρέσουνε τ΄αγόρια»…

     Ο Έλληνας συγγραφέας, που δεν έχει κρύψει τις σεξουαλικές του προτιμήσεις, γράφει με αφορμή τη σημερινή, Παγκόσμια Ημέρα κατά της Ομοφοβίας, για την ανάγκη να σκοτώσουμε τη ντροπή...


    Περισσότερα ...

Περισσότερη Παράξενη ζωή