Moster Hunt: η εμπορικότερη ταινία στην ιστορία του κινεζικού κινηματογράφου. Γράφει ο Παναγιώτης Κοτζαθανάσης.

163 Views
Moster Hunt: η εμπορικότερη ταινία στην ιστορία του κινεζικού κινηματογράφου. Γράφει ο Παναγιώτης Κοτζαθανάσης. Moster Hunt: η εμπορικότερη ταινία στην ιστορία του κινεζικού κινηματογράφου. Γράφει ο Παναγιώτης Κοτζαθανάσης.

Moster Hunt: η εμπορικότερη ταινία στην ιστορία του κινεζικού κινηματογράφου. Γράφει ο Παναγιώτης Κοτζαθανάσης.

Για την συγκεκριμένη ταινία είχα αναφερθεί και παλαιότερα, μιας και το ξεκίνημά της στο Κινέζικο box office ήταν εντυπωσιακό, από τα μέσα όμως του περασμένου μήνα, το Monster Hunt, ξεπέρασε το Furious 7, όντας πλέον η εμπορικότερη ταινία όλων των εποχών στη χώρα, η οποία παρεμπιπτόντως, είναι η δεύτερη μεγαλύτερη κινηματογραφική αγορά στον κόσμο, μετά την αμερικάνικη. Τα νούμερα τρομάζουν: Με αρχικό προϋπολογισμό  πάνω από 250 εκατομμύρια γιουάν (35,5 εκατομμύρια ευρώ περίπου), από την εταιρεία παραγωγής των Τίγρης και Δράκος και Προσοχή: Πόθος, το φιλμ έφτασε να έχει έσοδα 2,4 τρις γιουάν (σχεδόν 340 εκατομμύρια ευρώ), με τα εισιτήρια που κόπηκαν να ξεπερνούν τα 19 εκατομμύρια.

Να αναφέρω τέλος πως οι παραγωγοί αναγκάστηκαν κάποια στιγμή να αλλάξουν πρωταγωνιστή, μιας και ο αρχικός, Κάι Κο, συνελήφθη μαζί με τον γιο του Τζάκι Τσαν για κατοχή ναρκωτικών. Οι πάντα συντηρητικές Κινέζικες Αρχές, δεν έδειχναν διατεθειμένες να αφήσουν να προβληθεί ένα φιλμ, του οποίου ο πρωταγωνιστής ήταν υπόδικος, με αποτέλεσμα να αναγκαστεί ο σκηνοθέτης Ράμαν Χούι, να γυρίσει από την αρχή ένα μεγάλο μέρος της ταινίας, με πρωταγωνιστή πλέον τον Τζινγκ Μποράν. Αυτό όμως δεν  εμπόδισε το φιλμ να πραγματοποιήσει το προαναφερθέν κατόρθωμα, που είχε να συμβεί για πάνω από δύο δεκαετίες.

Το σενάριο της ταινίας έχει ως εξής: Σε έναν φανταστικό κόσμο μακριά από τον δικό μας κυριαρχούσαν για αιώνες τα τέρατα. Κάποια στιγμή όμως, οι άνθρωποι αποφάσισαν ότι έπρεπε να έχουν αυτοί την εξουσία,  με αποτέλεσμα να κηρύξουν τον πόλεμο στα τέρατα και τελικά να τα νικήσουν, εξορίζοντας τα στα βουνά. Τους απαγόρεψαν μάλιστα να εισέρχονται με οποιονδήποτε τρόπο στις περιοχές που κατοικούσαν πριν.

Για πολλά χρόνια, οι δύο φυλές κατοικούσαν στους ξεχωριστούς τους κόσμους, όμως τώρα μια προφητεία, η οποία ανέφερε πως θα γεννηθεί ένας βασιλιάς των τεράτων που θα φέρει την ειρήνη, φαίνεται να παίρνει σάρκα και οστά. Το γεγονός αυτό φέρνει αναστάτωση και στους δυο κόσμους: Σε αυτόν των τεράτων, ο Σκοτεινός Άρχοντας προσπαθεί να εξολοθρεύσει την βασιλική οικογένεια  και κυρίως την έγκυο βασίλισσα, που πρόκειται να φέρει στον κόσμο το τέρας που προαναφέραμε, με αποτέλεσμα να μαίνεται εμφύλιος. Οι άνθρωποι από την άλλη, και κυρίως οι Κυνηγοί Τεράτων, είναι ενθουσιασμένοι από την ανταμοιβή που θα μπορούσε να τους φέρει ένα τέτοιο θήραμα. Ανάμεσα τους ο υψηλόβαθμος Λούο Γκαν και η πρωτόβγαλτη Ζιάο Ναν, οι οποίοι κάποια στιγμή φτάνουν σε ένα μικρό χωριό, όντας στο κατόπιν της βασίλισσας. Εκεί συναντούν τον Τιανγιν, τον ντόπιο δήμαρχο, ο ποίος μετά από μια μάχη καταλήγει να ακολουθεί την Ζιαό Ναν. Όπως καταλαβαίνετε, από πρωτοτυπία δεν μπορούμε να πούμε ότι σκίζει κιόλας.

Αυτό που γίνεται εύκολα κατανοητό, όσο εκτυλίσσεται η ταινία, είναι πως οι δημιουργοί της, δεν ήθελαν να αφήσουν ούτε έναν Κινέζο παραπονεμένο, ανεξαρτήτως ηλικίας και φίλου. Αποτέλεσμα είναι, το φιλμ να περιέχει στοιχεία βιντεοπαιχνιδιού, κόμικ, κουνγκ φου, κωμωδίας, μιούζικαλ, ρομάντζου, καθώς και λίγο δράμα και μπόλικη δράση. Επιπλέον, η παρουσίαση των αριστοκρατών ως διεφθαρμένων με «άρρωστα» γούστα και των φτωχών χωρικών ως ηρώων, σαφώς και κλείνει το μάτι στην κινέζικη επιτροπή λογοκρισίας. Επίσης προς τον ίδιο τομέα κινήθηκε και η στελέχωση των ηθοποιών, οι οποίοι στην συντριπτική τους πλειονότητα είναι εξαιρετικά δημοφιλείς. Το εκπληκτικό βέβαια είναι πως στο τέλος τον σκοπό τους τον κατάφεραν, παρόλο που το φιλμ, καλλιτεχνικά τουλάχιστον, αγγίζει τα όρια του τραγικού.

Από κει και πέρα, ο σχεδιασμός των τεράτων είναι πραγματικά εκπληκτικός, με εξαίρεση ίσως του κεντρικού, που θυμίζει αλογοράπανο, γεγονός μάλιστα, που διακωμωδείται στην διάρκεια του φιλμ ενώ και από τα ειδικά εφέ φαίνεται πως έχουμε να κάνουμε με μία πραγματική υπερπαραγωγή. Οι σκηνές δράσης είναι επίσης εξαιρετικά καλογυρισμένες, αν και ενίοτε, θυμίζουν  έντονα Matrix, προφανώς σε μια ακόμα προσπάθεια διακωμώδησης. Όταν όμως δεν υπάρχει δράση, η ταινία είναι αρκετά βαρετή καθώς και το διάχυτο slapstick χιούμορ, γίνεται κάποια στιγμή εκνευριστικό.

Οι ηθοποιοί τώρα, όπως συνήθως σε υπερπαραγωγές του είδους, ουσιαστικά εξυπηρετούν την δράση και τα εφέ, στο ίδιο πάλι μοτίβο εμπορικότητας που περιέγραψα παραπάνω. Κατ'αυτόν τον τρόπο, ο Τζινγκ Μποράν ως Τιανγίν, υποδύεται έναν αδύναμο καραγκιοζάκο, που κάποια στιγμή γίνεται πανίσχυρος· η Μπάι Μπαϊχέ ως Ζιάο Ναν ταυτίζεται με το μοντέρνο κινηματογραφικό πρότυπο της σέξι γυναίκας που είναι ταυτόχρονα και ικανή πολεμίστρια (Νομίζω το ξεκίνησε η Αντζελίνα Τζολί ως Λάρα Κροφτ) ενώ αναμενόμενα κάποια στιγμή ανάμεσα στους δυο τους δημιουργείται μια έλξη· ο Έρικ Τσανγκ, από τους πιο γνωστούς χαρακτήρες της κινέζικης βιομηχανίας θεάματος, υποδύεται ένα τέρας και ενισχύει το κωμικό στοιχείο, με το υπόλοιπο επιτελείο να εξυπηρετεί ανάλογα εμπορικά μοτίβα.

Συνοψίζοντας, το Monster Hunt με την συγκεκριμένη θεματολογία του, τουλάχιστον σε χώρες εκτός Ασίας, θα απευθυνόταν κυρίως σε παιδιά και οριακά σε εφήβους, κάνοντας με να απορώ πραγματικά για το γούστο των Κινέζων.

Κλείνοντας, να αναφέρω πως, αν και προς το παρόν δεν υπάρχουν σχέδια για διανομή σε Αμερική και  Ευρώπη, δεν υπάρχει καμία περίπτωση να μην προβληθεί και πέρα από την Ασία τόσο επιτυχημένη παραγωγή, ενώ και λόγω των πολλών εκκρεμοτήτων που αφήνει το σενάριο είναι σχεδόν σίγουρο πως θα υπάρξει και συνέχεια. Και σε μια προσωπική νότα, θα εκνευριστώ πραγματικά αν από όλα αυτά τα αριστουργήματα που βγαίνουν κατά καιρούς από ασιατικές χώρες, το μόνο που θα φτάσει ως τα μέρη μας να είναι αυτό.


Το trailer:


Φωτογραφικό υλικό





Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Οι πρωτοεμφανιζόμενες υποψήφιες ομάδες στα 10 ΘΒΘ μιλούν στην «Κ» - Ας τις γνωρίσουμε καλύτερα.
Οι πρωτοεμφανιζόμενες υποψήφιες ομάδες στα 10 ΘΒΘ μιλούν στην «Κ» - Ας τις γνωρίσουμε καλύτερα.
με 0 Σχόλια 493 Views
Στα πλαίσια προώθησης και προβολής των φετινών υποψηφίων των 10ων Θεατρικών Βραβείων Θεσσαλονίκης, απευθυνθήκαμε στο πιο ζωντανό και ελπιδοφόρο θεατρικό δυναμικό, στο «αύριο» του θεάτρου μας. Οι θίασοι που διεκδικούνν το Βραβείο Καλύτερης Πρωτοεμφανιζόμενης Ομάδας της Χρονιάς 2020, μιλούν στην Κουλτουρόσουπα 

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή