Η Υπηρέτρια: Η μεγάλη επιστροφή του Παρκ Τσαν-γουκ. Από τη στήλη «Έι γκα» του Παναγιώτη Κοτζαθανάση.

607 Views
 Η Υπηρέτρια: Η μεγάλη επιστροφή του Παρκ Τσαν-γουκ. Από τη στήλη «Έι γκα» του Παναγιώτη Κοτζαθανάση. Η Υπηρέτρια: Η μεγάλη επιστροφή του Παρκ Τσαν-γουκ. Από τη στήλη «Έι γκα» του Παναγιώτη Κοτζαθανάση.

Η Υπηρέτρια: Η μεγάλη επιστροφή του Παρκ Τσαν-γουκ. Από τη στήλη «Έι γκα» του Παναγιώτη Κοτζαθανάση.
Η επιστροφή του σκηνοθέτη του OldBoy ήταν ένα από τα πιο πολυαναμενόμενα γεγονότα της χρονιάς, όχι μόνο για λάτρεις του ασιατικού κινηματογράφου, αλλά του σινεμά γενικότερα. Η ταινία έχει γίνει ήδη επιτυχία παγκοσμίως, μιας και τα δικαιώματά της έχουν πωληθεί σε 175 χώρες, σπάζοντας το ρεκόρ πωλήσεων του αγγλόφωνου «The Snowpiercer», του Μπονγκ Τζουν-χο, για να γίνει η πιο ευπώλητη κορεάτικη παραγωγή όλων των εποχών.
 
Το σενάριο βασίζεται στο μυθιστόρημα «Fingersmith» της Σάρα Γουότερες και λαμβάνει χώρα στην Κορέα του '30, η οποία βρίσκεται υπό ιαπωνική κατοχή. Ο απατεώνας «Κόμης» Φουτζιβάρα έχει καταφέρει να γίνει μέλος ενός πολύ κλειστού κύκλου, στον οποίο ηγείται ο Κουζούκι, ένας ηδονιστής ο οποίος διαχειρίζεται ένα μεγάλο υποστατικό. Επιπλέον, ο Κουζούκι έχει σκοπό να παντρευτεί την ανιψιά του, Λαίδη Χιντέκο, την πραγματική κληρονόμο της τεράστιας περιουσίας της οικογενείας.
 
Ο Φουτζιβάρα συλλαμβάνει ένα περίτεχνο σχέδιο για να «κλέψει» ο ίδιος την Λαίδη Χιντέκο. Για να το πραγματοποιήσει, ζητά την βοήθεια της Σουκ-χι, μιας απατεώνισσας, η οποία ζει με την οικογένεια της θείας της, με όλα τα μέλη να ανήκουν στο ίδιο «επάγγελμα». Το σχέδιο είναι η κοπέλα να γίνει υπηρέτρια της  Λαίδης Χιντέκο και να βοηθήσει τον Φουτζιβάρα να την σαγηνεύσει. Τα γεγονότα όμως δεν κυλούν όπως τα είχε σχεδιάσει, μιας και μια έλξη αρχίζει να σχηματίζεται ανάμεσα στις δύο κοπέλες, καθώς οι συνεχείς ανατροπές στο σενάριο έχουν ως αποτέλεσμα μια σειρά από απρόσμενα γεγονότα.
Ο Παρκ έμεινε αρκετά κοντά στην δομή του βιβλίου, το οποίο είναι χωρισμένο σε τρία μέρη, με το πρώτο και το τρίτο να εξιστορούν τα γεγονότα από την οπτική της  Σουκ-χι, και το δεύτερο από την πλευρά της  Λαίδης Χιντέκο. Ως εκ τούτου, χρησιμοποίησε αρκετά, αφήγηση, η οποία παρουσιάζεται με την μορφή σκέψεων του χαρακτήρα που διηγείται την ιστορία κάθε φορά, και βοηθάει αρκετά στην κατανόηση των γεγονότων.
 
Αυτή τη φορά, δεν κινήθηκε στους συνήθεις, αργούς ρυθμούς του, σκηνοθετώντας ένα φιλμ το οποίο κινείται αρκετά γρήγορα, καθώς τα γεγονότα εκτυλίσσονται συνεχώς και με ταχύτητα.
 
Βέβαια, τα συνήθη γνωρίσματα του στυλ του είναι και πάλι εδώ. Χαρακτήρες που κινούνται και φέρονται σαν καρικατούρες, κάτι που χαρακτηρίζει την  Σουκ-χι αλλά κυρίως τον Κουζούκι, με απρεπή όμως, τρόπο, από την πλευρά του. Η ειρωνεία του, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το γεγονός πως το υποστατικό συνδυάζει την ιαπωνική με την ευρωπαϊκή αρχιτεκτονική, σε μία αποκρουστική κατασκευή η οποία ειρωνεύεται το γεγονός πως οι πλούσιοι μπορούν να κάνουν πραγματικότητα ότι φέρνουν στο μυαλό τους, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως έχουν και γούστο. Το σκοτεινό και γκροτέσκο χιούμορ, που κάνει την εμφάνισή του σε μία σκηνή βασανιστηρίου, όπου το θύμα φαίνεται να απολαμβάνει τον πόνο. Τέλος, ο ακραίος ερωτισμός, όπως εμφανίζεται στην υπόγεια λέσχη ερωτικής λογοτεχνίας.
Ένα από τα μεγαλύτερα και πιο προφανή ατού της ταινίας είναι η παραγωγή του. Ξεκινώντας από το εσωτερικό του σπιτιού, ο σχεδιαστής Ρίου Σέονγκ-χι έκανε εκπληκτική δουλειά στον συνδυασμό της ιαπωνικής απλότητας με την υπερβολή του μπαρόκ, σε ένα αμάλγαμα το οποίο δείχνει κομψό αλλά παράλληλα γκροτέσκο, κυρίως στα κατώτερα πατώματα του υποστατικού. Στα ίδια επίπεδα κινείται και η εξαιρετική φωτογραφία του Τσανγκ Τσανγκ-χουν, ο οποίος παρουσιάζει εικόνες μεγάλης ομορφιάς, τόσο στο βουκολικό τοπίο εξωτερικά του αρχοντικού, όσο και στο εσωτερικό, με τις  S&M σκηνές στην λέσχη λογοτεχνίας να είναι οι πιο εντυπωσιακές. Η μουσική του Τζο Γέονγκ-γου ταιριάζει απόλυτα με όλες τις περιστάσεις της ταινίας, χιουμοριστικές, ερωτικές ή βίαιες. Οι Τζο Σανγκ-γκιονγκ στα κουστούμια και Σονγκ Τζονγκ-χι στο μακιγιάζ έχουν κάνει εξίσου καλή δουλειά, με τους χαρακτήρες να δείχνουν πραγματικά μοναδικοί, με αποκορύφωμα την  Λαίδη Χιντέκο, η οποία είναι και αυτή με τις περισσότερες αλλαγές στην εμφάνισή της.
 
Οι ηθοποιοί είναι επίσης εξαιρετικοί. Ο Χα Τζουνγκ-γου αποδίδει στο έπακρο τον αυτάρεσκο, σαγηνευτικό απατεώνα Φουτζιβάρα, η Κιμ Τάε-ρι είναι εντυπωσιακή ως Σουκ-χι, μια μικροκακοποιός που ερωτεύεται και δεν μπορεί να κρύψει τον εκνευρισμό της, και ο Τσο Τζιν-γουνγκ αποτελεί μια χαρακτηριστικά καλτ φιγούρα ως εκκεντρικός θείος Κουζούκι, του οποίου η εκλεπτυσμένη διαστροφή γίνεται φανερή από την εμφάνισή του και τον τρόπο που μιλάει. Αυτή όμως που πραγματικά ξεχωρίζει είναι η Κιμ Μιν-χι ως Λαίδη Χιντέκο, η οποία κατορθώνει να αποδώσει άρτια, μια πλειάδα συναισθημάτων και συμπεριφορών, καθώς μεταμορφώνεται σε εντελώς διαφορετικούς χαρακτήρες, στα τρία μέρη της ταινίας. Η οπτική αρτιότητα της παραγωγής βρίσκει στο απόγειο της στην πορσελάνινη ομορφιά της, καθώς συχνά παρουσιάζεται ως μια διεστραμμένη και διαταραγμένη κούκλα.
 
Ένα από τα μεγαλύτερα ατού του Παρκ ως δημιουργού είναι πως καταφέρνει να συνδυάζει στοιχεία art-house, mainstream και  exploitation/καλτ στις ταινίες του ενώ παράλληλα παρουσιάζει τα μηνύματά του για την κοινωνία και τους ανθρώπους μέσω της βίας, του ερωτισμού και των ακραίων σεναρίων. Αυτό του το χαρακτηριστικό βρίσκει το ζενίθ του στην «Υπηρέτρια», έναν πραγματικό θρίαμβο τόσο του στυλ όσο και της ουσίας.
 
«Η Υπηρέτρια» αποδεικνύει πως ο Παρκ Τσαν-γουκ είναι ένας από τους μεγαλύτερους δημιουργούς της εποχής και πως οι γνώσεις που απέκτησε γυρίζοντας ταινίες στο  Χόλιγουντ (Stoker) μπορούν να συνδυαστούν θαυμάσια με την κορεάτικη αισθητική.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ
7,5/10
===================================
 Η ΑΜΑ Films παρουσιάζει την ταινία από την Πέμπτη, 13 Οκτωβρίου στους κινηματογράφους Άστυ, Δαναό 1 και Πτι Παλαί. Οι ώρες προβολών στους 3 κινηματογράφους είναι: 5:20 – 8:00 – 10:40 (Άστυ, Πτι Παλαί), 5:00 – 7:45 – 10:30 (Δαναός 1). ΠΡΟΣΕΧΩΣ ΚΑΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

===================================

ΕΙΔΑΜΕ & ΣΧΟΛΙΑΖΟΥΜΕ ΕΔΩ

===================================

Οι ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ.

[Πρόγραμμα Κινηματογράφων Θεσσαλονίκης + info + trailer].  ΕΔΩ

===================================
Οι ταινίες της εβδομάδας στις αίθουσες του ΦΚΘ. 
ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΚΑΘΕ ΤΡΙΤΗ & ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΕΔΩ
=====================================================================================
#ΠαναγιώτηςΚοτζαθανάσης, #ΑσιατικόςΚινηματογράφος, #Ειγκα, #Σινεμά, #Ταινίες, #Κουλτουρόσουπα, #Kulturosupa, #ΠαρκΤσανγουκ, #ΗΥπηρέτρια 


Φωτογραφικό υλικό





Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή