HAN GONG JU: Μια συγκλονιστική ταινία βασισμένη σε ένα αληθινό, αποτρόπαιο περιστατικό.

555 Views
HAN GONG JU: Μια συγκλονιστική ταινία βασισμένη σε ένα αληθινό, αποτρόπαιο περιστατικό. HAN GONG JU: Μια συγκλονιστική ταινία βασισμένη σε ένα αληθινό, αποτρόπαιο περιστατικό.

HAN GONG JU: Μια συγκλονιστική ταινία βασισμένη σε ένα αληθινό, αποτρόπαιο περιστατικό. Από τη στήλη «Έι γκα» του Παναγιώτη Κοτζαθανάση.

Μία από τις πιο επιτυχημένες ταινίες στην ιστορία του ανεξάρτητου κορεάτικου κινηματογράφου, το Han Go Ju προβλήθηκε σε μια πλειάδα φεστιβάλ ανά τον κόσμο, εντυπωσιάζοντας τους θεατές και κερδίζοντας πληθώρα βραβείων. Όπως θα δούμε όμως, η αληθινή ιστορία πίσω από το σενάριο είναι πραγματικά φρικτή.
 
Το περιστατικό έλαβε χώρα το 2004 στην Μιριάνγκ, μια κωμόπολη στα νοτιοανατολικά της Ν. Κορέας, όπου 41 αγόρια μαθητές λυκείου (αν και υπάρχουν αναφορές για 30 ως 70 παραπάνω) βίαζαν επανειλημμένως για 11 μήνες, 5 κορίτσια, μαθήτριες γυμνασίου και λυκείου. Τα γεγονότα άρχισαν να γίνονται γνωστά μετά την σύλληψη των 41, τον Νοέμβριο της ίδιας χρονιάς: Τα αγόρια γνώρισαν το πρώτο θύμα, την 14χρονη Τσόι μέσω chat σε κινητό και την προσκάλεσαν στο σπίτι τους. Όταν εκείνη τους επισκέφτηκε, της επιτέθηκαν και κατέληξαν να τη βιάσουν 10 φορές, 3 ως 24 αγόρια. Κατά τη διάρκεια, τραβούσαν βίντεο και φωτογραφίες με το περιστατικό και εκβίαζαν συστηματικά την κοπέλα να σιωπήσει, αν δεν ήθελε να κυκλοφορήσουν τα πειστήρια στο σχολείο της. Στην συνέχεια την ανάγκασαν να φέρει στην Μιριάνγκ την μικρότερη αδερφή της και την ξαδέρφη της, 13 και 16 χρονών αντίστοιχα. Επιτέθηκαν και στις δύο, βιάζοντας την μεγαλύτερη και χτυπώντας συστηματικά και τις δύο. Κατά την σύλληψή τους, οι δράστες υποστήριξαν πως υπήρχαν και άλλα δυο κορίτσια θύματα.
 
Ο χειρισμός της αστυνομίας ήταν πραγματικά τραγικός και μάλιστα χειροτέρεψε την κατάσταση: Από τους 41 που προσάχθηκαν, οι Αρχές συνέλαβαν μόλις 3. Από τους υπόλοιπους, 12 αφέθηκαν ελεύθεροι με εγγύηση, σε 6 απαγγέλθηκαν κατηγορίες αλλά δεν κρατήθηκαν και 20 αφέθηκαν ελεύθεροι με προειδοποίηση!!!
 
Αναμενόμενα οι γονείς των θυμάτων αλλά και πολλοί πολίτες διαμαρτυρήθηκαν έντονα για το γεγονός και μόνο τότε η αστυνομία προχώρησε στην σύλληψη άλλων 9 και στην απαγγελία κατηγοριών σε 29, οι οποίοι όμως και πάλι δεν κρατήθηκαν.
 
Σταδιακά, έγιναν γνωστές στο κοινό και άλλα παραπτώματα της αστυνομίας, καθώς και των γονιών των δραστών: Τα θύματα και οι οικογένειές τους ζήτησαν να ανακριθούν από γυναίκες αστυνομικούς, αλλά αγνοήθηκαν. Οι αστυνομικοί που προχώρησαν τελικά στην ανάκριση έκαναν τις κοπέλες να νιώσουν ντροπή λόγω των προσβολών τους, με έναν μάλιστα, ο οποίος καταγόταν από την Μιριάνγκ, να της κατηγορεί πως αμαυρώνουν την φήμη της πόλης. Στην συνέχεια τις υποχρέωσαν να αναγνωρίσουν τους δράστες πρόσωπο με πρόσωπο και όχι πίσω από διπλό τζάμι, με αποτέλεσμα τα κορίτσια να φοβούνται για τυχόν ενέργειες εκδίκησης. Και σαν να μην έφταναν αυτά, οι αρχές άφησαν να διαρρεύσουν στοιχεία για τις ταυτότητες των θυμάτων στο κοινό, με αποτέλεσμα τόσο αυτές όσο και οι οικογένειές τους να δεχθούν απειλές από τις οικογένειες των δραστών.
 
Οι ενέργειες αυτές της αστυνομίας προκάλεσαν την οργή ολόκληρου του πληθυσμού της χώρας, με αποτέλεσμα να υπάρξουν διαδηλώσεις στην Σεούλ και γενικότερη κατακραυγή κυρίως μέσω του Διαδικτύου. Αποτέλεσμά ήταν, το 2008 το Ανώτατο Δικαστήριο να καταδικάσει τους αστυνομικούς του τμήματος για αμέλεια στην προστασία των θυμάτων και να επιδικάσει σε δύο κορίτσια και τις οικογένειές τους που κατήγγειλαν επίσημα το γεγονός 70 εκατομμύρια γουόν (55,7 χιλιάδες ευρώ περίπου).
 
Στην δίκη της πραγματικής υπόθεσης τώρα, η τραγικότητα συνεχίστηκε: Οι εισαγγελείς παρέπεμψαν τους περισσότερους κατηγορούμενους στο Δικαστήριο Ανηλίκων ή απέσυραν τις κατηγορίες. Για 10 από τους υπόλοιπους απήγγειλαν επίσημες κατηγορίες για ομαδικό βιασμό ζητώντας ποινή 2 έως 4 χρόνων με τριετή αναστολή. Οι δικαστές όμως, δεχόμενοι ως ελαφρυντικό το νεαρό της ηλικίας τους και το γεγονός πως κάποιοι είχαν ήδη γίνει δεκτοί σε κολέγια ή είχαν προσληφθεί από κάποια εταιρεία, απέρριψαν τις κατηγορίες, παραπέμποντας και αυτούς στο Δικαστήριο Ανηλίκων. Σημαντικό ρόλο στην απόφαση έπαιξε η απόφαση ενός εκ των πατέρων των θυμάτων να αποδεχθεί από τους κατηγορούμενους, μια συμφωνία για επιείκεια, δεχόμενος μάλιστα ένα μεγάλο χρηματικό ποσό. Ο συγκεκριμένος ήταν ένας αλκοολικός που είχε χωρίσει την μητέρα του θύματος τρία χρόνια πριν, μετά από κατηγορίες για ενδοοικογενειακή βία, αλλά διατηρούσε  γονεϊκά δικαιώματα στην κόρη του, πείθοντάς την τελικά να δεχτεί την συμφωνία. Τελικώς, μόλις 5 κατηγορούμενοι κατέληξαν στις φυλακές ανηλίκων και κανένας δεν καταδικάστηκε για κατηγορίες ποινικού χαρακτήρα. Το 2012 έγινε γνωστό πως η σύντροφος ενός από τους δράστες είχε προσληφθεί στην αστυνομία, ξεσηκώνοντας για μία ακόμη φορά την γενική κατακραυγή, κυρίως λόγω κάποιων υποτιμητικών μηνυμάτων της, κατά τη διάρκεια της υπόθεσης.
 
Η ταινία τώρα μένει βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στα πραγματικά γεγονότα, συγκεντρώνοντας τα όμως στο πρόσωπο μίας κοπέλας, της οποίας το όνομα είναι και ο τίτλος της ταινίας. Αρχικά λοιπόν, παρακολουθούμε την Χαν Γκονγκ Τζου, λίγο μετά την σύλληψη των δραστών, να έχει μεταφερθεί σε άλλο σχολείο και να κατοικεί στο πατρικό ενός πρώην καθηγητή της, μαζί με την μητέρα του, η οποία διατηρεί ένα σουπερμάρκετ. Οι γονείς της την έχουν ουσιαστικά εγκαταλείψει από καιρό, με την μητέρα της να διατηρεί μια καινούρια σχέση και τον αλκοολικό πατέρα της να κατοικεί ακόμα στο χωριό, όπου γεννήθηκε η Χαν.
 
Η κοπέλα προσπαθεί να διατηρεί χαμηλό προφίλ και καταφέρνει μάλιστα να κάνει την μητέρα του καθηγητή να την συμπαθήσει, παρά τις αρχικές αντιρρήσεις για την παρουσία της. Στον ελεύθερο της χρόνο ασχολείται σχεδόν αποκλειστικά με το να μαθαίνει κολύμβηση στην τοπική πισίνα. Εκεί γνωρίζει κάποια στιγμή μια κοπέλα, την Εουν Χι, η οποία ουσιαστικά της επιβάλλει την φιλία της, καταφέρνοντας να την κάνει να ανοιχτεί έστω και λίγο. Η ελάχιστη αυτή ευτυχία όμως, δε θα κρατήσει για πολύ. Να σημειώσω επίσης πως κατά τη διάρκεια της ταινίας παρεμβάλλονται σκηνές που ξετυλίγουν σιγά σιγά μια εκδοχή των γεγονότων που περιέγραψα στην αρχή.
 
Σκηνοθέτης της ταινίας, στο ντεμπούτο του μάλιστα, ο Σου Τζιν Λι δημιουργεί ένα δυνατό, συγκινητικό και ενίοτε ρεαλιστικά αποτρόπαιο φιλμ. Αναμφίβολα το πιο δυνατό του στοιχείο είναι η απεικόνιση της πρωταγωνίστριας, την οποία η κάμερα παρακολουθεί από πολύ κοντά, προσελκύοντας με αυτόν τον τρόπο τον θεατή όλο και βαθύτερα στον κόσμο της.
 
Η θεματολογία του προφανώς και είναι δραματική, ο Λι όμως κατορθώνει να διατηρήσει ένα μέτρο σε όλη τη διάρκεια του φιλμ, χωρίς να υπερδραματοποιεί την υπόθεση, καθώς και μία λεπτότητα στην απεικόνιση των γεγονότων, τα οποία περισσότερο υπονοούνται παρά απεικονίζονται. Η τεχνική των flashbacks μπορεί να παρουσιάζεται κάπως κουραστική και δυσνόητη αρχικά, όσο όμως εκτυλίσσεται η ταινία, γίνεται κατανοητό πως ενισχύει τα στοιχεία που περιέγραψα παραπάνω. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως λείπουν εντελώς οι ακραίες σκηνές, από μια τέτοια υπόθεση μάλιστα, αλλά οι περισσότερες εμφανίζονται στο τέλος, στοιχείο που εντείνει την αγωνία του θεατή, τόσο για το αποτέλεσμα όσο και για την προέλευση των προβλημάτων της κοπέλας. Το μήνυμά του βέβαια είναι σαφές: Ο κύκλος της βίας δεν κλείνει ουσιαστικά ποτέ.
 
Ως Χαν Γκο Τζου, η Γου Χι Τσουν, η οποία δίνει μια πραγματικά εκπληκτική παράσταση, κυρίως για τον τρόπο που παρουσιάζει την δυστυχία και την απελπισία που υποβόσκει κάτω από το θεωρητικά ανέκφραστο προσωπείο της. Ιδιαίτερη εντυπωσιακή είναι στις σκηνές που απαιτούν κάποια ξεσπάσματά της, τα οποία παρουσιάζει με απόλυτο ρεαλισμό, χωρίς την συνηθισμένη τάση για υπερβολή που τόσο συχνά ταλανίζει τους Ασιάτες ηθοποιούς. Μου άρεσε επίσης ο τρόπος που παρουσιάζει τον παλιό ξένοιαστο και ανάλαφρο εαυτό της πριν τα γεγονότα, σε αντιδιαστολή με τις συνθήκες ζωής της στο κεντρικό χρονικό άξονα της ταινίας.
 
Οι υπόλοιποι ηθοποιοί είναι συνεπείς στους ρόλους τους, αλλά προφανώς επισκιάζονται από την απόδοση της προαναφερθείσας.
 
Τεχνικά τέλος, η ταινία είναι φανερά χαμηλού προϋπολογισμού, αλλά όταν όλα τα υπόλοιπα είναι τόσο άρτια, δεν έχει καμία σημασία.
 
Το trailer:

Φωτογραφικό υλικό





Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Οι πρωτοεμφανιζόμενες υποψήφιες ομάδες στα 10 ΘΒΘ μιλούν στην «Κ» - Ας τις γνωρίσουμε καλύτερα.
Οι πρωτοεμφανιζόμενες υποψήφιες ομάδες στα 10 ΘΒΘ μιλούν στην «Κ» - Ας τις γνωρίσουμε καλύτερα.
με 0 Σχόλια 486 Views
Στα πλαίσια προώθησης και προβολής των φετινών υποψηφίων των 10ων Θεατρικών Βραβείων Θεσσαλονίκης, απευθυνθήκαμε στο πιο ζωντανό και ελπιδοφόρο θεατρικό δυναμικό, στο «αύριο» του θεάτρου μας. Οι θίασοι που διεκδικούνν το Βραβείο Καλύτερης Πρωτοεμφανιζόμενης Ομάδας της Χρονιάς 2020, μιλούν στην Κουλτουρόσουπα 

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή