Παρότι μας ταξίδεψε, μετριότατο μελόδραμα εποχής η ταινία Κάποτε στη Νέα Υόρκη. Είδαμε και σχολιάζουμε.

239 Views
 Παρότι μας ταξίδεψε, μετριότατο μελόδραμα εποχής η ταινία Κάποτε στη Νέα Υόρκη. Είδαμε και σχολιάζουμε. Παρότι μας ταξίδεψε, μετριότατο μελόδραμα εποχής η ταινία Κάποτε στη Νέα Υόρκη. Είδαμε και σχολιάζουμε.

Παρότι μας ταξίδεψε, μετριότατο μελόδραμα εποχής η ταινία Κάποτε στη Νέα Υόρκη.

Είδαμε και σχολιάζουμε.

Σε μια προσπάθεια να αψηφήσουμε τον αθηναϊκό καύσωνα, μετά από προτροπές της γιαγιάς μου ξεκινήσαμε οικογενειακώς (εγώ, η μητέρα μου και η γιαγιά μου) για το θερινό του Παπάγου. Οι τρείς γενιές της οικογένειας λοιπόν συνασπίστηκαν για να παρακολουθήσουν ένα δράμα εποχής, στο δροσερό και κατάφυτο, γεμάτο κουνούπια κινηματογράφο Άρτεμις. Μιας και η ταινία ήταν επιλογή της γιαγιάς μου ήξερα πάνω κάτω τι μας περίμενε, κάτι σε ταινία εποχής, με δράμα και μπόλικο συναίσθημα.
Η ταινία, παρά τη λαχτάρα της γιαγιάς μου να στηρίζεται σε αληθινή ιστορία ή μυθιστόρημα, βασίζεται περιέργως σε πρωτότυπο σενάριο μυθοπλασίας γραμμένο μάλιστα από τον ίδιο τον σκηνοθέτη και βασισμένο στις διηγήσεις του παππού του. Μεταφερόμαστε λοιπόν στο 1921, και πιο συγκεκριμένα στο Έλις Άιλαντ της Νέας Υόρκης. Την εποχή εκείνη καταφτάνουν μετανάστες από την Ευρώπη, προσπαθώντας να ξεκινήσουν μια νέα ζωή, να αγγίζουν το αμερικάνικο όνειρο μακριά από τους πολέμους της Ευρώπης.
Η Εύα (Μαριόν Κοτιγιάρ) φτάνει μαζί με την και η αδερφή της Μάγδα στη Νέα Υορκη. Δυστυχώς η Μάγδα είναι βαριά άρρωστη και μπαίνει σε καραντίνα. Με τη βοήθεια του Μπρούνο (Χοακίν Φίνιξ), ενός γοητευτικού αλλά επικίνδυνου άντρα, η Εύα καταφέρνει να μπει στη χώρα. Ο Μπρούνο της προσφέρει στέγη και τροφή, αλλά σύντομα γίνεται προφανές πως την προορίζει για πόρνη. Έτσι η Εύα μόνη και αβοήθητη αποδέχεται τη μοίρα της προκειμένου να σώσει την αδερφή της, μέχρι που στη ζωή τους εμφανίζεται ο ταχυδακτυλουργός Ορλάντο και η ιστορία μετατρέπεται σε ένα ιδιόρρυθμο ερωτικό τρίγωνο ( χωρίς τις σεξουαλικές επαφές).
Παρότι στη σημερινή εποχή, το μεταναστευτικό ζήτημα και το εμπόριο λευκής σαρκός φαίνεται αρκετά επίκαιρο, η ταινία δεν καταφέρνει να ξεπεράσει την εποχή της και παραμένει ένας τετριμμένος αντικατοπτρισμός της Νέας Υόρκης του 1921. Το μελοδραματικό σενάριο, χωρίς ιδιαίτερες εκπλήξεις παραμένει απόλυτα προβλέψιμο από την αρχή μέχρι το τέλος. Η ταινία στηρίζεται στο δράμα τον χαρακτήρων, αλλά πιο συγκεκριμένα στον εφιάλτη της φτωχής πλην τίμιας χριστιανοπούλας Εύα που αναγκάζεται να παραβεί τις διδαχές του χριστιανισμού για να σώσει την άρρωστη αδερφή της. Αντιμετωπίζει ένα ηθικό δίλλημα, με το οποίο έχουν βρεθεί αντιμέτωπες άπειρες ηρωίδες του κινηματογράφου και της λογοτεχνίας ως τώρα, χωρίς να καταλήγει σε κάποιο νέο συμπέρασμα. Παράλληλα απέναντι της έχει τον Μπρούνο, τον ερωτευμένο νταβαντζή που διχάζεται ανάμεσα στον έρωτα του για την φτωχή Εύα και την ακόρεστη δίψα του για χρήμα, αλκοόλ και ακόλαστη ζωή. Όταν μάλιστα η ταινία καταλήγει σε ένα απελπιστικά αναμενόμενο happyend, ακόμα και ο πιο υπομονετικός θεατής που περίμενε έστω μια ανατροπή στο τέλος της ταινίας, θα απογοητευτεί.
Παρά το προβλέψιμο σενάριο η ταινία καταφέρνει να μας κερδίσει με δύο σημαντικά στοιχεία, τις εντυπωσιακές ερμηνείες και την εξαιρετική απόδοση της εποχής. Παρακολουθείται μάλλον ευχάριστα από ένα αρκετά ευρύ κοινό, που αναζητά στα θερινά σινεμά κάτι παραπάνω και πιο δραματικό από σαχλές ρομαντικές κομεντί και blockbuster περιπέτειες.
Η Μαριόν Κοτιγιάρ ερμηνεύει τον ρόλο της πόρνης, που στη πραγματικότητα είναι ένα φτωχό και βαθιά ηθικό κορίτσι, που αναζητά μια καλύτερη ζωή. Δεν είχαμε καμία αμφιβολία ότι θα ήταν εξαιρετική όπως πάντα, θυμίζοντας μάλιστα εντόνως την οσκαρική ερμηνεία της στο La vie en rose. Πιάνει απόλυτα το νόημα της εποχής και του χαρακτήρα, ενώ για τις ανάγκες του ρόλου μιλάει άπταιστα πολωνικά και βγάζει μια σχεδόν παγωμένη σεξουαλικότητα. Η ερμηνεία της συγκρατημένη και ταυτόχρονα έντονα συναισθηματική , συνεπαίρνει και τους πιο δύσπιστους θεατές.
Απέναντι της ο Χοακίν Φίνιξ (που μάλλον είναι κάτι σαν μούσα του σκηνοθέτη Τζέιμς Γκρέι, μιας και πρωταγωνιστούσε και στις τρεις τελευταίες ταινίες του) ερμηνεύει εξαιρετικά το ρόλο του ερωτευμένου νταβατζή που ζει έναν έκλυτο βίο, προσπαθώντας να βγάλει λεφτά από τις γοητευτικές αλλοδαπές πόρνες του, ενώ είναι διατεθειμένος τελικά να κάνει τα πάντα για την Εύα. Τέλος ο  Τζέρεμι Ρένερ είναι εξαιρετικά γοητευτικός στο ρόλο του μυστηριώδη ταχυδακτυλουργού που προσπαθεί να σώσει την Εύα από την πορνεία.
Με σκοτεινά αποχρωματισμένα πλάνα, και αποχρώσεις του σέπια η ταινία αναπαριστά πιστά την εποχή. Μέσα από την εντυπωσιακή φωτογραφία και τα εκπληκτικά πλάνα της Νέα Υόρκης, μας ταξιδεύει στο 1921, σε παλιά κτίρια ,σκοτεινά καμπαρέ, γεμάτα με δυστυχισμένες γυναίκες και στις σκοτεινές γωνίες του Hyde Park. Ο ρεαλισμός, η αποτύπωση της εποχής και οι δραματικοί αλληλοσυγκρουόμενοι χαρακτήρες κυριαρχούν σε αυτό το συγκινητικό εν τέλη δράμα εποχής.
Συνοψίζοντας [=], έχουμε να κάνουμε με ένα συγκινητικό δράμα εποχής με τα όλα του. Δυστυχώς το τετριμμένο και χωρίς εκπλήξεις σενάριο δεν του επιτρέπει να ξεφύγει από την μετριότητα παρά της αξιόλογες, συγκινητικές ερμηνείες και την εξαιρετική φωτογραφία και απόδοση της εποχής. Σίγουρα μια ταινία που παρακολουθείται ευχάριστα σε θερινό σινεμά παρά τις κοιλίες στο σενάριο, και μια ευχάριστη αλλαγή από τις συνηθισμένες καλοκαιρινές ταινίες.
Βαθμολογία
5 στα 10
Καλή προβολή
Στους κινηματογράφους από 17 /7
Κάποτε στη Νέα Υόρκη
The Immigrant
του Τζέιμς Γκρέι
με τους Μαριόν Κοτιγιάρ, Χοακίν Φίνιξ, Τζέρεμι Ρένερ

Φωτογραφικό υλικό





Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
«Χριστούγεννα στη Θέρμη 2019» - Όλο το εορταστικό πρόγραμμα εκδηλώσεων
«Χριστούγεννα στη Θέρμη 2019» - Όλο το εορταστικό πρόγραμμα εκδηλώσεων
με 0 Σχόλια 454 Views

 Κάθε μέρα έχουμε γιορτή στο δήμο Θέρμης μ’ ένα χριστουγεννιάτικο πρόγραμμα που γίνεται υπόθεση όλων μας και ενώνει μικρούς και μεγάλους, σε κάθε κοινότητα και σε κάθε πλατεία!

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή