«99 σπίτια» του Ραμίν Μπαχράνι: 7 στα 10, άρα δεν πρέπει να χάσεις… Είδαμε και σχολιάζουμε.

362 Views
«99 σπίτια» του Ραμίν Μπαχράνι: 7 στα 10, άρα δεν πρέπει να χάσεις…  Είδαμε και σχολιάζουμε. «99 σπίτια» του Ραμίν Μπαχράνι: 7 στα 10, άρα δεν πρέπει να χάσεις… Είδαμε και σχολιάζουμε.

«99 σπίτια» του Ραμίν Μπαχράνι: 7 στα 10, άρα δεν πρέπει να χάσεις…  Είδαμε και σχολιάζουμε.

Στην επίκαιρη νέα ταινία του Ραμίν Μπαχράνι («Chop Shop», «Άντρας Σπρώχνει Καρότσι», «Αντίο Σόλο»), στον οποίο πέρσι έγινε αφιέρωμα στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, διεισδύει στις αγοραπωλησίες ακινήτων και πιο συγκεκριμένα στο ζουμερό ζήτημα των εξώσεων στην Αμερική. Τοποθετεί την ιστορία του στην Φλόριντα όπου ο σατανικά αδίστακτος επιχειρηματίας, Ρικ Κάρβερ (Μάικλ Σάνον) βγάζει κάτι παραπάνω από τα προς το ζην, επανακτώντας σπίτια που έχουν κατοχυρωθεί από τις τράπεζες και επιφέροντας τα στην αγορά ακινήτων και το Χρηματιστήριο. Ο Ντένις Νας(Άντριου Γκάρφιλντ), προσπαθεί να συντηρήσει την μητέρα του και το γιό του δουλεύοντας τίμια σαν οικοδόμος. Όταν όμως του γίνεται έξωση από το σπίτι του, πιάνει δουλειά για τον Ρικ Κάβερ, προκειμένου να πάρει πίσω το σπίτι του και να ζήσει την οικογένεια του. Από θύμα γίνεται θύτης και αφήνει πίσω τους συναισθηματισμούς προκειμένου να ελιχτεί στο αμερικάνικο όνειρο και να επιζήσει στην δύσκολη οικονομία της αγοράς. Ο Κάρβερ υπόσχεται στον Νας καταφύγιο και ασφάλεια στην οικογένεια του, σταδιακά όμως τον παρασύρει σε ένα lifestyle πλούτου και γκλαμ. Πόσο μακριά θα φτάνετε για να επιζήσετε εσείς και η οικογένεια σας σε μια οικονομία που καταρρέει;
 
Η ταινία μας φέρνει αντιμέτωπους με ένα φαινόμενο που έρχεται κατά πάνω μας γοργά και συνδέεται άμεσα με την οικονομική κρίση που βιώνουμε όλοι στο πετσί μας κάθε μέρα που περνάει. Το σπίτι ως καταφύγιο, είναι ένας τόπος γεμάτος σύμβολα, ένα περίβλημα που περιτριγυρίζει την οικογένεια και προσφέρει ασφάλεια, θαλπωρή και καταξίωση. Στην ταινία του Μπαχράνι, το αμερικάνικο όνειρο της προαστιακής ζωής γκρεμίζεται μπροστά στα μάτια μας, μόνο και μόνο για να στηθεί ξανά λίγο πιο δίπλα, πιο λαμπερό και φωτεινό. Αν θες να πετύχεις, πρέπει να μην συνδέεσαι συναισθηματικά, να είσαι διατεθειμένος να σκαρφαλώσεις πάνω στα πτώματα των άλλων και έτοιμος να πουλήσεις τη ζωή σου στον διάολο, αλλιώς όλα όσα έχτιζες για χρόνια μπορούν ανά πάσα στιγμή να γκρεμιστούν σαν κάστρο από τραπουλόχαρτα.
Ο Μπαχράνι σκηνοθετεί μια ταινία με γρήγορη ροή και ένταση, που δεν μας αφήνει να ανασάνουμε. Καταφέρνει να ταυτίσει με ευκολία τον θεατή με τον πρωταγωνιστή που προσπαθεί να ανελιχτεί στην κτηματομεσιτική αγορά προκειμένου να σώσει το τομάρι του, αφήνοντας στην άκρη την ηθική και τα ιδανικά του. Επαναλαμβάνει τις πράξεις που τον γκρέμισαν και τον κατέστρεψαν, αναπαράγει τη βιωμένη βία και τον πόνο σε άλλους. Ξέρει πως νιώθουν τα θύματα του, αλλά στην πραγματικότητα απλά προσπαθεί να προστατευτεί από την οικονομία που καταρρέει.
 
Οι ερμηνείες συνολικά είναι εξαιρετικές, κατορθώνοντας να αποδώσουν ρεαλιστικά και χωρίς υπερβολές μια πραγματική κατάσταση που βιώνουν εκατομμύρια άνθρωποι στην Αμερική κάθε χρόνο. Ειδικά ο Άντριου μας εντυπωσιάζει  ευχάριστα με την ειλικρίνεια και την ένταση που αποδίδει στον χαρακτήρα του πρωταγωνιστή, αδίστακτος μεν διχασμένος δε ανάμεσα στην επιβίωση και την ηθική. Εξίσου δυναμική κα αδίστακτη η ερμηνεία του Μαικλ Σάνον, καταφέρνει με επιτυχία να αποδώσει την ένταση της προσωπικότητας του μεσίτη, που έχει καταφέρει να αποκοπεί από ηθική, συναισθήματα και ιδανικά, προκειμένου να ικανοποιήσει την αδίστακτη δίψα του για κέρδος, χρήμα και ανέλιξη. Η ταινία τρέχει γρήγορα, χωρίς ποτέ να υστερεί σε ρυθμό, ένταση και δραματικότητα. Παραμένει ένα εξαιρετικό θρίλερ και παρά τα έντονα δραματικά στοιχεία και το βάθος των χαρακτήρων δεν πέφτει ποτέ στη λούπα της επιβράδυνσης ή της εκ βαθέων ανάλυσης.
 
Συνοψίζοντας ο Μπαχράνι δημιουργεί μια γρήγορη και σύγχρονη ταινία, με έντονη αμερικάνικη χροιά και δυνατή υπόθεση. Κατορθώνει να μας κρατήσει στην άκρη της καρέκλας μας για όλη τη διάρκεια του φιλμ και δημιουργεί το πολυπόθητο σφίξιμο στο στομάχι που αναζητάμε στις κινηματογραφικές αίθουσες, ενώ παράλληλα μας προβληματίζει έμμεσα για σημαντικά κοινωνικά ζητήματα, χωρίς ο ίδιος να παίρνει ξεκάθαρα κάποια θέση. Παρουσιάζει τους χαρακτήρες και τις καταστάσεις με ρεαλισμό και ταχύτητα, προσφέροντας ένα έντονο κινηματογραφικό θέαμα, που ξυπνάει τον θεατή , ενεργοποιεί τη σκέψη του χωρίς να τον κουράζει με λεπτομέρειες, βάθος και υπερβάλλοντες συναισθηματισμούς.
 
Βαθμολογία : 7/10 
,

του Ραμίν Μπαχράνι
με τους Μάικλ Σάνον, Άντριου Γκάρφιλντ, Λόρα Ντερν, Νόα Λόμαξ, Κλάνσι Μπράουν

-ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΕΔΩ


Φωτογραφικό υλικό





Με ετικέτα: ε

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
In Tempo με τον Νίκο Χρηστίδη: «Μας μένει μόνο η ελπίδα, στην οποία έχουμε επενδύσει τη μισή μας ζωή».
In Tempo με τον Νίκο Χρηστίδη: «Μας μένει μόνο η ελπίδα, στην οποία έχουμε επενδύσει τη μισή μας ζωή».
με 0 Σχόλια 343 Views

Παρά τις δυσκολίες της εποχής, συνεχίζει να ελπίζει και να παραμένει πιστός στη μεγάλη του αγάπη, που δεν είναι άλλη από την τραγουδοποιία και τις ενορχηστρώσεις. Με μεγάλη χαρά αυτόν τον μήνα φιλοξενούμε στο InTempo τον Νίκο Χρηστίδη, έναν εξαίρετο μουσικό-τραγουδοποιό της πόλης. Συνέντευξη στη Βένια Αδαμάκου για την Κουλτουρόσουπα.

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή