Ο K. Γαβράς μιλά για τους «Ενήλικους στην Αίθουσα», λίγο πριν την έξοδο της ταινίας στους ελληνικούς κινηματογράφους.

664 Views
Ο K. Γαβράς μιλά για τους «Ενήλικους στην Αίθουσα», λίγο πριν την έξοδο της ταινίας στους ελληνικούς  κινηματογράφους. Ο K. Γαβράς μιλά για τους «Ενήλικους στην Αίθουσα», λίγο πριν την έξοδο της ταινίας στους ελληνικούς κινηματογράφους.

 

 
Adults in the Room
.
(Περιλαμβάνονται βιογραφικά σκηνοθέτη και βασικών συντελεστών της ταινίας, τρέιλερ ταινίας)

ΣΥΝΟΨΗ
 
Πίσω από κλειστές πόρτες, διαδραματίζεται μια παγκόσμια ιστορία: Εκείνη ενός λαού παγιδευμένου σε ένα κολοσσιαίο χρέος.
Μια επιβεβλημένη λιτότητα ενάντια στην ανθρωπότητα και την επιβίωση.
Μια ιστορία όπου ο καθένας παίζει το δικό του ρόλο, όπου οι χαρακτήρες δεν είναι ούτε καλοί ούτε κακοί, αλλά καθοδηγούμενοι από τις συνέπειες της δικής τους αντίληψης για το τι είναι σωστό να κάνουν.
Μια ασφυκτική παγίδα όπου οι ήρωες οδηγούνται στη διχόνοια.
Μια αρχαία ελληνική τραγωδία στη σύγχρονη εποχή.
 
 
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ ΚΩΣΤΑ ΓΑΒΡΑ
 
Πώς εμπνευστήκατε την ταινία;
Δεν ήταν τόσο έμπνευση όσο κάτι προφανές, μία ανάγκη.
Εν είδει επιλόγου στην οικονομική κρίση 10 χρόνια μετά το ξέσπασμά της το 2008, φαίνεται ότι έχουμε ξεχάσει πως υπεύθυνες για αυτήν είναι οι κυβερνήσεις που διοικούσαν αυτή τη χώρα εδώ και 30 χρόνια, η ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ και το ΠΑΣΟΚ. Εκείνες άφησαν να αναπτυχθεί, από ανικανότητα ή και λόγω του πελατειακού τους πνεύματος, ένα κολοσσιαίο χρέος 320 δισεκατομμυρίων.
Ένα χρέος αδύνατο να αποπληρωθεί. Εν τω μεταξύ, η Γαλλία και η Γερμανία συνέχιζαν χωρίς ενοχές να πωλούν τα προϊόντα τους, αυτοκίνητα κλπ, αλλά κυρίως εκείνα της πολεμικής βιομηχανίας σε μια χώρα που ήξεραν ότι είναι υπερχρεωμένη.
Όσο για την Ευρωπαϊκή Ένωση, το άφηνε να συμβαίνει.
Το 2015, η Μισέλ έκανε την παραγωγή μιας ταινίας στη Θεσσαλονίκη, εν μέσω κρίσης, την εποχή που έκλεισαν οι ελληνικές τράπεζες.
Στις 14 Ιουλίου λοιπόν, μου έστειλε μια συνέντευξη του Γ. Βαρουφάκη στον ξένο Τύπο κάνοντας ένα σύντομο σχόλιο: «Εδώ υπάρχει θέμα για την ταινία.»
Από την αρχή της κρίσης αισθάνθηκα ότι η χώρα έμπαινε σε μια από αυτές τις δραματικές καταστάσεις που κατά καιρούς έχει περιέλθει το Έθνος από την ίδρυση του ελεύθερου κράτους το 1821.
Η ιδέα της ταινίας γεννήθηκε όταν συνειδητοποίησα ότι η πλειοψηφία του ελληνικού λαού είχε παγιδευτεί σε μια φτωχοποίηση και υποβίβαση.
 
Μία ταινία όμως χρειάζεται μία ιστορία, ένα σενάριο.
Ναι φυσικά, αλλά βασισμένο σε ποιους; σε αυτούς που παγιδεύονται ή σε εκείνους που παγιδεύουν;
Από το 2008 άρχισα να συγκεντρώνω κάθε δυνατή πληροφορία για την κατάσταση στην Ελλάδα, στα ελληνικά, στα αγγλικά, στα γαλλικά.
Υπήρχαν πολλές καλές αναλύσεις αλλά και αντιφάσεις, οξείες επιθέσεις, υπεκφυγές και σκοτεινά σενάρια.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση και το Eurogroup, εμπλέκονταν όλο και περισσότερο σε μια κατάσταση που έτεινε να εξελιχθεί σε μία απευθείας σύγκρουση με την Ελλάδα.
Η ένταση κορυφώθηκε όταν ήρθε ο ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία, με πρωθυπουργό τον Α. Τσίπρα και Υπουργό Οικονομικών τον Γ. Βαρουφάκη.
Ήταν ξεκάθαρο για μένα ότι προτεραιότητα της Κομισιόν και του Eurogroup, ήταν να σώσουν τις Γερμανικές και τις Γαλλικές τράπεζες και όχι τους Έλληνες πολίτες, αντιθέτως να τους τιμωρήσουν για το χρέος επειδή έφεραν την Αριστερά στην εξουσία.
Κάθε ανησυχία για το τι θα αντιμετώπιζε ο ελληνικός λαός είχε εξαφανιστεί.
Η απρόσμενη αντίσταση του λαού, αλλά και οι προτάσεις της Ελληνικής Κυβέρνησης και του Υπουργού Οικονομικών προκάλεσαν μια θύελλα αντιδράσεων και ιδίως μίσους. Συνοδευόμενη από την απόρριψη των διαπραγματεύσεων και την υπόδειξη υποταγής. Αλλιώς, η Ελλάδα θα έβγαινε από το ΕΥΡΩ.
Παρακολουθούσα τις φοβερές και παθιασμένες περιπέτειες αυτής της σύγκρουσης που σιγά σιγά ξεπερνούσε το οικονομικό πλαίσιο.
Η πολιτική βία, το μίσος προς το άλλον, οι προκαταλήψεις και η ξενοφοβία, η διαφθορά των ιδεών, δεν είχαν όριο.
Όλα αυτά βρίσκονταν στον σημαντικό όγκο πληροφοριών που είχα συλλέξει και ακόμη περισσότερα. Οι πρωταγωνιστές, τα θύματα, κρυφοί ηγέτες αυτών των δραματικών καταστάσεων…
Αλλά πώς, μέσα από αυτόν τον όγκο πληροφοριών μπορεί να προκύψει ένα σενάριο;
Αυτή η ερώτηση με έκανε να θυμηθώ την ιστορία του μικρού αγοριού που βλέπει ένα τεράστιο «όγκο» μαρμάρου στο ατελιέ του γλύπτη.
Όταν επιστρέφει ξανά λίγο καιρό αργότερα βλέπει το μάρμαρο να έχει αρχίσει να παίρνει τη μορφή μιας όμορφης γυναίκας.
«Πώς ήξερες ότι ήταν εκεί μέσα;», ρώτησε τον γλύπτη.
Έτσι ήξερα ότι μέσα από αυτό τον τεράστιο όγκο πληροφοριών θα προέκυπτε ένα σενάριο, αλλά ποιο;
.
Πώς λοιπόν, πήρε μορφή το σενάριο μέσα από αυτόν τον «όγκο πληροφοριών»;
Το μήνυμα της Μισέλ και το άρθρο με οδήγησαν στον Γ. Βαρουφάκη για τον οποίο είχα τις επιφυλάξεις μου έχοντας διαβάσει όλα τα αρνητικά σενάρια που έγραφαν οι εφημερίδες για αυτόν. Οι επιφυλάξεις μου διαλύθηκαν όταν παραιτήθηκε από την κυβέρνηση Τσίπρα μετά από το θρίαμβο του «ΟΧΙ» στο δημοψήφισμα -61%-ενάντια στην υπόδειξη της Κομισιόν να υποταχθούν (οι Έλληνες).
Ο Βαρουφάκης είχε ακολουθήσει την επιθυμία του λαού. Ο Αλέξης Τσίπρας αποδέχθηκε το Μνημόνιο (ΜοU), το οποίο η Βουλή υπερψήφισε με 73%.
Με λίγα λόγια η απόφαση του λαού ανατράπηκε και ο Βαρουφάκης δεν το δέχτηκε αυτό.
Έτσι θέλησα να τον γνωρίσω. Το καλοκαίρι του ’15 πήγαμε να τον συναντήσουμε με τη Μισέλ, στην Αίγινα, εκείνον και τη σύζυγό του Δανάη.
Μιλήσαμε πολύ κατά τη διάρκεια ενός εκτενούς Σαββατοκύριακου. Μου περιέγραψε λεπτομερώς, τους πέντε μήνες και δώδεκα μέρες που πέρασε στην κυβέρνηση Τσίπρα καθώς και τις διαπραγματεύσεις του με το Eurogroup.
Μου έβαλε να ακούσω τις ηχογραφήσεις από τις συναντήσεις του με το Eurogroup, στις Βρυξέλλες, στη Ρίγα και αλλού, τις συνομιλίες του με τον Σόιμπλε, τον πανίσχυρο Υπουργό Οικονομικών της Γερμανίας.
Μου έδωσε και διάβασα τις σημειώσεις του από τις συναντήσεις του με προσωπικότητες αλλά κυρίως εκείνες με τον Αλέξη Τσίπρα.
Στο τέλος της πρώτης αυτής συνάντησης μου εμπιστεύθηκε το σχέδιό του να γράψει ένα βιβλίο για την εμπειρία του ως «εξωτερικός» (outsider) που έγινε «ημέτερος» (insider) της πολιτικής.
Κρατήσαμε επαφή και αποφασίσαμε ότι θα μου έστελνε σταδιακά τα κεφάλαια του βιβλίου του. 
Από την πλευρά μου, ήμουν τότε σε μία περίοδο που έγραφα τη βιογραφία μου παρακολουθώντας παράλληλα από κοντά τις περιπέτειες της Ελλάδας.
Στις 31 Οκτωβρίου του 2016, έλαβα τα πρώτα τρία κεφάλαια του βιβλίου του και στο τέλος του Δεκέμβρη κάποια ακόμη. Τέλος, το Μάρτιο του 2017, έλαβα τα υπόλοιπα κεφάλαια, το εισαγωγικό σημείωμα και τον επίλογο.
Από την πρώτη συνάντησή μας, είχα αρχίσει να σκέφτομαι τη δομή του σεναρίου.
Είχα αποφασίσει να εξερευνήσω την «παγίδα», χωρίς όμως να παραμελήσω τους «παγιδευμένους».
Είχα ένα βασικό άξονα με κέντρο τις συναντήσεις με το Eurogroup και για τους διαλόγους είχα τις ηχογραφήσεις που μου είχε δώσει να ακούσω.
Τελείωνα τότε τη βιογραφία μου και ξεκίνησα να δουλεύω πάνω στο σενάριο.
.
Ο Γ. Βαρουφάκης συμμετείχε στο σενάριο;
Δε δουλεύω ποτέ με τους συγγραφείς των βιβλίων που κάνω ταινία, είναι θέμα αρχής. 
Για αυτό το project ζητούσα συχνά από τον Βαρουφάκη τεχνικές και οικονομικές διευκρινίσεις για να συμπληρώσω κάποιες σκηνές του σεναρίου και να κατανοήσω κάποιες καταστάσεις από το λαβύρινθο της οικονομίας.
Εξακολουθείτε να νιώθετε Έλληνας;
Δεν ξεχνάς ποτέ τη χώρα που γεννήθηκες, ειδικά όταν αυτή η χώρα είναι η Ελλάδα.
Εγώ έφυγα επειδή στην εποχή μου το μόνο που μπορούσε να προσφέρει στους νέους της δικής μου κοινωνικής τάξης ήταν μια ζωή υποταγής σε μια Θεο-δημοκρατία.
Ως μετανάστης η Γαλλία μου επέτρεψε να φτάσω και να ξεπεράσω τα όνειρά μου.
Το ελληνικό μου αίσθημα αναγεννήθηκε όταν ήρθε η Χούντα.
Η προσωπική μου αντίσταση εκφράστηκε τότε με το “Ζ”.
Τα τελευταία δέκα χρόνια της ελληνικής κρίσης που ξανάφεραν τη χώρα στην ίδια κατάσταση που με ανάγκασε να φύγω, με οδήγησε ως φυσική συνέπεια να εκφράσω και πάλι την αντίστασή μου. Και αυτό έγινε με το “ADULTSINTHEROOM”.
 
Έχετε μια διεθνή καριέρα. Γιατί επιλέξατε να γυρίσετε την ταινία στην Ελλάδα με Έλληνες;
Μα τα γυρίσματα δεν έγιναν μόνο στην Ελλάδα και μόνο με Έλληνες!
Κάναμε γυρίσματα και στο Λονδίνο, στις Βρυξέλλες, στο Παρίσι, στη Φρανκφούρτη, στο Βερολίνο, στη Ρίγα…
Και το γεγονός ότι γυρίσαμε τις συνεδριάσεις του Eurogroup στην Αθήνα ήταν γιατί οι Έλληνες ηθοποιοί κάνουν όλοι θέατρο και ήταν αδύνατο να λείψουν για δεκαπέντε συνεχόμενες μέρες.
Υπήρχαν δύο επιλογές να γίνει η ταινία.
Η πρώτη, από οικονομικής άποψης, πιο ισχυρή: στα αγγλικά με ηθοποιούς διεθνούς φήμης που θα ενσάρκωναν τον Βαρουφάκη και τον Τσίπρα.
Η δεύτερη, στα αγγλικά και στα ελληνικά, χωρίς διεθνείς ηθοποιούς καθώς κανείς διάσημος ηθοποιός δε μιλάει ελληνικά.
Διαλέξαμε την πιο δύσκολη, οικονομικά, λύση αλλά και τη μόνη αποδεκτή από καλλιτεχνικής και πολιτικής άποψης.
Βρήκαμε στην Ελλάδα αλλά και παντού στην Ευρώπη το ιδανικό καστ.
Η απόφασή μας ήταν ότι κάθε σημαντικός χαρακτήρας της ταινίας θα πρέπει να ενσαρκώνεται από ηθοποιό της αντίστοιχης εθνικότητας.
.
Ήταν σημαντικό δηλαδή να έχετε ηθοποιούς που να μοιάζουν με τους πραγματικούς χαρακτήρες;
Δεν έκανα ακριβή «αναπαράσταση» αλλά ορισμένα βασικά χαρακτηριστικά θα έπρεπε να μοιάζουν όπως η ηλικία, το ύψος, ο σωματότυπος.
Το φιλμ είναι μια σκέψη, ένα δοκίμιο, προσαρμοσμένη σε μια κινηματογραφική λογική που φέρει όλους τους περιορισμούς χώρου και χρόνου.
Είναι η σημασία των γεγονότων που με απασχολεί και όχι οι ανέκδοτες ιστορίες…
Σε αυτή την ιστορία, αυτό που με ενδιαφέρει είναι η ανθρώπινη περιπέτεια.
Πώς αυτά τα γεγονότα επηρέασαν την πολιτική, κοινωνική και οικονομική ζωή της κοινωνίας, και όχι μόνο της Ελληνικής.
Είναι μια προσωπική και πολιτική επιλογή. Πρόκειται για μια τραγωδία.
 

Δε θυμάμαι ποιος είχε πει: «Η Πολιτική είναι οικονομία, η οικονομία είναι τραγωδία». Βρέθηκα αντιμέτωπος με προσωπικότητες και καταστάσεις μιας τραγωδίας όπου όλοι έχουν δίκιο, ή μάλλον ο καθένας έχει το δικό του δίκιο.
Η προσωπική ζωή των χαρακτήρων δεν έχει ούτε θέση ούτε και ενδιαφέρον για την ταινία.
Η ουσία είναι αυτό που ο καθένας τους αντιπροσωπεύει, αυτό για το οποίο μάχεται, και εντέλει η ικανότητά του να συμπάσχει, η δύναμη της πειθούς του, η θέληση και η αποφασιστικότητά του.
.
Συναντήσατε κάποιους από τους Ευρωπαίους ηγέτες;
Δε θέλησα να συναντήσω κανέναν συγκεκριμένα από τους υπόλοιπους πρωταγωνιστές αυτής της ιστορίας.
Καθένας θα μου έλεγε τη δική του εκδοχή, κατά πάσα πιθανότητα αυτό-αγιογραφική, ευνοϊκή για τον ίδιο.
Τα γραπτά τους, οι συνεντεύξεις και οι ηχογραφήσεις που είχα στα χέρια μου ήταν υπεραρκετά.
Παρόλα αυτά κάποιοι θέλησαν να με συναντήσουν.
Ο Κλάους Ρέγκλινγκ, Γενικός Διευθυντής του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας, ήρθε στο Παρίσι να μας συναντήσει.
Το σχόλιο του ήταν ότι το βιβλίο του Βαρουφάκη μεροληπτούσε... ότι η έκθεση του «Γενικού Λογιστηρίου της Ευρώπης» σχετικά με την «επέμβαση της Κομισιόν στην οικονομική κρίση της Ελλάδας» - η οποία ήταν και καυστικότατη ως προς την Κομισιόν και το Eurogroup - γράφτηκε από «οικονομολόγους που δεν μπορούσαν να τα καταλάβουν όλα»…
Η δήλωση του Μοσχοβισί στην εφημερίδα CorrieredellaSera, σύμφωνα με την οποία, «στην περίπτωση της ελληνικής υπόθεσης δεν υπήρξε δημοκρατική στάση του Eurogroup» ήταν επιπόλαιη και μπορούσε να έχει αποφευχθεί.
Εκτός του Μοσχοβισί, κι άλλοι όπως ο Ζαν Κλοντ Γιουνκέρ, ο Μάριο Τσεντέρο, ο νέος πρόεδρος του Eurogroup, ακόμη κι ο προκάτοχός του, ΓερούνΝτάισελμπλουμ, αναγνωρίζουν σήμερα, άμεσα ή έμμεσα, την έλλειψη δημοκρατίας εντός του Eurogroup κατά τη διάρκεια της ελληνικής υπόθεσης.
Αυτή λοιπόν την τραγωδία, που ακόμη συνεχίζεται, διηγούμαι στο “ADULTSINTHEROOM”.
 
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΤΟΥ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ
Ο Κώστας Γαβράς γεννήθηκε στις 13 Φεβρουαρίου 1933 στα Λουτρά Ηραίας.
Σε ηλικία 22 χρονών, εγκατέλειψε την Ελλάδα ως οικονομικός μετανάστης για να σπουδάσει στο Παρίσι. Έκανε εγγραφή στο Πανεπιστήμιο της Σορβόννης πριν γίνει δεκτός στο Εθνικό Κινηματογραφικό Ινστιτούτο. Μετά τις σπουδές του, εργάστηκε ως βοηθός σκηνοθέτη στο πλάι πολλών σημαντικών Γάλλων σκηνοθετών όπως ο Ρενέ Κλαιρ, ο Ρενέ Κλεμάν, ο Ανρί Βερνέιγ, ο Ζακ Ντεμί, ο ΜαρσέλΟφίλς, ο Ζαν Τζιονό και ο Ζαν Μπεκέρ.
Το 1965 σκηνοθέτησε την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του, το ‘’Βαγόνι Δολοφόνων’’.
Οι επόμενες ταινίες του υπήρξαν μεγάλες επιτυχίες: η ταινία ‘’Ζ’’, η οποία κέρδισε 2 βραβεία Όσκαρ το 1969, 2 βραβεία στο φεστιβάλ των Καννών και πολλά ακόμα ανά τον κόσμο. Μέσα από τις ταινίες του με έντονο πολιτικό χαρακτήρα, ο Κώστας Γαβράς ασχολήθηκε με εξαιρετικά αμφιλεγόμενα θέματα της εποχής ενώ εργαζόταν ανάμεσα στη Γαλλία και τις ΗΠΑ. Έχει σκηνοθετήσει 20 ταινίες, συμπεριλαμβανομένων των ταινιών ‘’Μακί, τα Λιοντάρια της Κολάσεως’’, ‘’Ειδικό Δικαστήριο’’, ‘’Ο Αγνοούμενος’’ (Χρυσός Φοίνικας και Βραβείο Καλύτερου Ηθοποιού στον Τζακ Λέμμον το 1982), ‘’Χάννα Κ.’’, ‘’Το Στίγμα της Προδοσίας’’, ‘’Η Ομολογία’’, ‘’Κατάσταση Πολιορκίας’’, ‘’Η Λάμψη μιας Γυναίκας’’, ‘’Οικογενειακή Υπόθεση’’, ‘’Μικρή Αποκάλυψη’’, ‘’MadCity’’, ‘’Το Μουσικό Κουτί’’, ‘’Αμήν’’, ‘’Το Τσεκούρι’’, ‘’Παράδεισος στη Δύση’’, ‘’Το Κεφάλαιο’’…
Ο Κώστας Γαβράς είναι παντρεμένος με τη Μισέλ Ρέι από το 1968. Έχουν τρία παιδιά: τον Αλεξάντρ, τη Ζυλί και τον Ρομαίν. Ο Αλεξάντρ είναι παραγωγός. Η Ζυλί και ο Ρομαίν είναι σκηνοθέτες.
Το 2018 ο Κώστας Γαβράς εξέδωσε την αυτοβιογραφία του με τίτλο ‘’Πήγαινε εκεί όπου είναι αδύνατο να πας’’.
Από το 2007 είναι ο Πρόεδρος της Γαλλικής Ταινιοθήκης.
 
 
ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ
1965 Βαγόνι Δολοφόνων
Σκηνοθέτης και σεναριογράφος
1967 Μακί, Τα Λιοντάρια της Κολάσεως
Σκηνοθέτης και σεναριογράφος
1969 Ζ
Σκηνοθέτης και συν-σεναριογράφος
1971 Η Ομολογία
Σκηνοθέτης και συν-σεναριογράφος
1973 Κατάσταση Πολιορκίας
Σκηνοθέτης και συν-σεναριογράφος
1975 Ειδικό Δικαστήριο
Σκηνοθέτης και συν-σεναριογράφος
1976 Ο Κύριος Κλάιν
Συν-σεναριογράφος, Σκηνοθέτης: Τζόσεφ Λόουζι
1979 Η Λάμψη μιας Γυναίκας
Σκηνοθέτης και σεναριογράφος
1981 Ο Αγνοούμενος
Σκηνοθέτης και συν-σεναριογράφος
1983 Χάννα Κ.
Σκηνοθέτης και συν-σεναριογράφος
1985 Οικογενειακή Υπόθεση
Σκηνοθέτης και σεναριογράφος
1987 Το Στίγμα της Προδοσίας
Σκηνοθέτης
1989 Το Μουσικό Κουτί
Σκηνοθέτης
1992 Μικρή Αποκάλυψη
Σκηνοθέτης και συν-σεναριογράφος
1995 LumiereetCompagnie
Σκηνοθέτης (ένα επεισόδιο)
1997 MadCity
Σκηνοθέτης
2000 MonColonel
Συν-σεναριογράφος, Σκηνοθέτης: ΛοράνΕρμπιέ
2001 Αμήν
Σκηνοθέτης και συν-σεναριογράφος
2004 Το Τσεκούρι
Σκηνοθέτης και συν-σεναριογράφος
2008 Παράδεισος στη Δύση
Σκηνοθέτης και συν-σεναριογράφος
2012 Το Κεφάλαιο
Σκηνοθέτης και συν-σεναριογράφος
2019 Ενήλικοι στην Αίθουσα
Σκηνοθέτης και σεναριογράφος
 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ
ΓΙΑΝΗΣ
Ο Χρήστος Λούλης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1976.
Αποφοίτησε από τη Ανωτέρα Δραματική Σχολή το 1999.
Έχει εργαστεί με μερικούς από τους πιο διακεκριμένους σκηνοθέτες και με αρκετούς διάσημους θιάσους τόσο σε κλασικό όσο και σε μοντέρνο ρεπερτόριο, κάνοντάς τον έναν από τους πιο αξιόλογους ηθοποιούς της γενιάς του. Έχει υποδυθεί ρόλους όπως τον Έντμοντ στο ‘’Βασιλιάς Ληρ’’ του Σαίξπηρ, το Ροντ στο ‘’Καθαροί πια’’ της Σάρα Κέιν, το Φάουστ από το ομώνυμο έργο του Γκέτε, τον Πράιορ στο ‘’Άγγελοι στην Αμερική’’ του Τόνι Κούσνερ, τον Άμλετ στο ομώνυμο έργο του Σαίξπηρ, τον Μακίθ στην ‘’Όπερα της Πεντάρας’’ του Μπρεχτ, το Διόνυσο στις ‘’Βάκχες’’ του Ευριπίδη και πολλούς ακόμα που του χάρισαν τον ενθουσιασμό του κοινού και των κριτικών καθώς και βραβεία για τη δουλειά του στο θέατρο και τον κινηματογράφο. Το καλοκαίρι του 2004, υπό τις οδηγίες του διάσημου σκηνοθέτη και χορογράφου Δημήτρη Παπαϊωάννου, έπαιξε στο ρόλο του Εραστή στην τελετή Έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων. Πρόσφατα, συμμετείχε στην παράσταση ‘’Νεφέλες’’ του Αριστοφάνη στην Επίδαυρο.
Έχει λάβει μέρος σε ελληνικές και ξένες παραγωγές που πέρασαν από το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ με πιο πρόσφατη την παράσταση ‘’Όρνιθες’’ του Αριστοφάνη που ανέβηκε στη Νέα Υόρκη, κάνοντάς την μια από τις 10 σημαντικότερες ερμηνείες για το 2018 (VultureMagazine). Έχει πρωταγωνιστήσει σε μερικές από τις πιο δημοφιλείς τηλεοπτικές σειρές όπως το ‘’Κλείσε τα Μάτια’’ και το ‘’Δυο Μέρες Μόνο’’.
 
Επιλεκτική Φιλμογραφία:
* Επαφή (2017) και Σκλάβοι στα Δεσμά τους (2008, Β’ Καλύτερου Ηθοποιού – Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης) του ΤώνηΛυκουρέση
* D.I.Y. (2017) του Δημήτρη Τσιλιφώνη
* Love me Not (2017) και Miss Violence (2013) του Αλέξανδρου Αβρανά.
 
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΠΟΥΡΔΟΥΜΗΣ
ΑΛΕΞΗΣ
Ο Αλέξανδρος Μπουρδούμης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1976. Αμέσως μετά την αποφοίτηση του από την ελληνογαλλική σχολή “SaintPaul”, φοίτησε στο Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν, απ’ όπου και αποφοίτησε το 1997. Μιλάει Αγγλικά και Γαλλικά. Από το 1997, εργάζεται διαρκώς στο θέατρο, σινεμά και σε τηλεοπτικές σειρές έχοντας πρωταγωνιστήσει σε δημοφιλείς σειρές και ταινίες όπως οι “Λούφα και Παραλλαγή”, “Βέρα στο Δεξί”, “Έχω ένα Μυστικό”, “Κλεμμένα Όνειρα”, “Η Ζωή της Άλλης”, “Το Σόι σου”, “Η Διακριτική Γοητεία των Αρσενικών” και “Ο Θησαυρός”.
Το 1996, έκανε τη πρώτη του θεατρική εμφάνιση στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου στη παράσταση “Άλκηστις”, μια παραγωγή του Θεάτρου Τέχνης Κάρολος Κουν. Έκτοτε, έχει υποδυθεί διάφορους ρόλους αρχαίου δράματος και κωμωδίας στην Επίδαυρο, όπως οι “Όρνιθες” σε σκηνοθεσία Γ. Λαζάνη, “Νεφέλες” και “Ειρήνη” σε σκηνοθεσία Γ. Ιορδανίδη, “Πλούτος” σε σκηνοθεσία Ν. Μαστοράκη, “Αχαρνείς’’ σε σκηνοθεσία Γ. Μιχαηλίδη, “Πέρσες” και “Οιδίπους επί Κολωνώ” σε σκηνοθεσία Γ. Λαζάνη και Μ. Κουγιουμτζή. Το 2003, επιλέχθηκε από τον φημισμένο σκηνοθέτη Μιχάλη Κακογιάννη να ενσαρκώσει το ρόλο του ”Λαέρτη” στην παραγωγή του Εθνικού Θεάτρου “Άμλετ”.
Στη συνέχεια, πρωταγωνίστησε σε πολλές παραστάσεις όπως ‘’Τέλος Καλό Όλα καλά”, “Αρχοντοχωριάτης” (παραγωγή Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος), “Το Ημέρωμα της Στρίγγλας”, “Όνειρο Θερινής Νυκτός”, “Ματωμένος Γάμος”, “Η Όπερα της Πεντάρας”, “Λεωφορείον ο Πόθος”, “Ποιός Φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ;”, “Οθέλλος”, “Τώρα που Γυρίζει”, “Υπηρέτης Δύο Αφεντάδων”, “MammaMia”, “Ράφτης Κυριών”, “Προσωπική Συμφωνία”.
Τις τελευταίες 5 σεζόν πρωταγωνιστεί στην τηλεοπτική σειρά “Το σόι σου”, βασισμένη στην αμερικάνικη σειρά “YourfamilyorMine”. Φέτος το καλοκαίρι περιόδευσε με την παράσταση “Προμηθέας Δεσμώτης” του Αισχύλου σε παραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, όπου κατέχει το ρόλο του “Κράτους”, η παράσταση παρουσιάστηκε και στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου.
 
ΟΥΛΡΙΧ ΤΟΥΚΟΥΡ
ΒΟΛΦΓΚΑΝΓΚ
Ο ηθοποιός ΟύλριχΤουκούρ ξεκίνησε την καριέρα του τη δεκαετία του 80’, συμμετέχοντας κυρίως σε θεατρικές παραγωγές. Ο Tukur υπήρξε μόνιμος ηθοποιός του Deutsche Schauspielhaus στο Αμβούργο επί δέκα συναπτά έτη. Από το 1999 έως και το 2001 πρωταγωνίστησε στο ρόλο του «Γιέντερμαν» στο θρυλικό Φεστιβάλ του Σάλτσμπουργκ. Η κινηματογραφική του καριέρα απογειώθηκε γρήγορα και σύντομα συγκαταλέγεται στους κορυφαίους Γερμανούς ηθοποιούς, με καριέρα τόσο σε ευρωπαϊκές όσο και σε αμερικάνικες παραγωγές. Είναι κυρίως γνωστός για τις συνεργασίες του με καταξιωμένους σκηνοθέτες όπως οι Στίβεν Σόντεμπεργκ (Σολάρις), ΦλόριανΧένκελ φον Ντόνερσμαρκ (Οι Ζωές των Άλλων), ΦλόριανΓκάλενμπεργκερ (JohnRabe) και ΜίχαελΧάνεκε (Η Λευκή Κορδέλα).
Ο Κώστας Γαβράς και ο ΟύλριχΤουκούρ έχουν συνεργαστεί σε πολυάριθμες ταινίες, όπως οι: “Αμήν”, ‘’Το Τσεκούρι’’, ‘’Παράδεισος στη Δύση’’, καθώς και στην τελευταία του ταινία “Ενήλικοι στην Αίθουσα”. Η πιο πρόσφατη κινηματογραφική συμβολή του Τουκούρ, ήταν στη γερμανική ταινία ‘’Μαζί ή Τίποτα’’ του ΦατίχΑκίν, η οποία έκανε πρεμιέρα στο 70ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Καννών και έκανε διεθνείς πωλήσεις. Ο Τουκούρ έχει κερδίσει πολυάριθμα βραβεία, συμπεριλαμβανομένων των Χρυσή Άρκτος του Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου, Golden Camera, German TelevisionAward, German Film Award, GermanCinemaforPeaceAward και το βραβείο Bambi. To 1995, και εν μέσω της πολυάσχολης καριέρας του στην υποκριτική, ο Τουκούρ ίδρυσε το συγκρότημά του DieRhythmus Βoys μαζί με τους KalleMews, UlrichMayer και GunterMartens. Περιοδεύουν τακτικά στη Γερμανία ως Ulrich Tukurandthe RhythmBoys.
 
Ενδεικτική Φιλμογραφία:
• Αμήν (2002), Το Τσεκούρι (2005), Παράδεισος στη Δύση (2009), Ενήλικες στην Αίθουσα (2019) του Κώστα Γαβρά
• Μαζί ή Τίποτα (2017) του ΦατίχΑκίν
• JohnRabe (2009) του ΦλόριανΓκάλενμπεργκερ
• Οι Ζωές των Άλλων (2006) του ΦλόριανΧένκελ φον Ντόνερσμαρκ
 
ΝΤΑΝ ΣΟΥΡΜΑΝΣ
ΓΕΡΟΥΝ
Ο ΝτάνΣούρμανς είναι ένας από τους πιο ταλαντούχους και περιζήτητους ηθοποιούς της Ολλανδίας. Όταν ο Νταν επιλέχτηκε στα ταλέντα υποκριτικής «ShootingStars» (νέοι και πολλά υποσχόμενοι Ευρωπαίοι ηθοποιοί) του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου το 2003, ήταν ήδη πασίγνωστος στο Ολλανδικό κοινό για τους πρωταγωνιστικούς του ρόλους στις κινηματογραφικές επιτυχίες  ‘Costa!’ και ‘’Floris’.
Στα επόμενα χρόνια, ο Νταν ενσάρκωσε ποικιλόμορφη γκάμα πρωταγωνιστικών ρόλων. Το 2010, είχε τον πρωταγωνιστικό ρόλο στις μίνι τηλεοπτικές σειρές ‘Bernhard, Schavuitvan Oranje’ και ‘AnnieM.G’. Μάλιστα για τον ρόλο του στη πρώτη ήταν υποψήφιος στην κατηγορία Καλύτερου Ηθοποιού στο Φεστιβάλ Τηλεόρασης Μόντε Κάρλο. Αμφότεροι οι ρόλοι του στις μίνι σειρές βραβεύτηκαν από τα ολλανδικά βραβεία Beeldand Geluid, ενώ ήταν υποψήφιος στην κατηγορία Καλύτερου Ηθοποιού στα βραβεία Rembrandt για τις συμμετοχές του στις ταινίες ‘Το Μαύρο Άλογο’ (2009), ‘Mannenharten’ (2013) και ‘Το Δείπνο’ (2013). Το 2014, έπειτα από την εξαιρετική ερμηνεία του στο ρόλο του ευγενή Valentijn Bentinck στη δραματική σειρά ‘Heeren Meester’, προτάθηκε από τους συναδέλφους του στην κατηγορία Καλύτερος Ηθοποιός και έλαβε το βραβείο GoudenNotenkraker.
 
To 2006, 10 χρόνια αφότου ολοκλήρωσε το Theatre Academyin Maastricht, επέστρεψε στη σκηνή και έδωσε παράσταση με το υψηλού κύρους National Theatre / HetToneel Speelt, ενώ προσφάτως περιόδευσε στην Ολλανδία με το έργο ‘Demons’ του LarsNoren. To 2012 πραγματοποίησε το σκηνοθετικό του ντεμπούτο μ’ ένα επεισόδιο του ‘Van GodLos’.
 
Πρόσφατα ο Νταν πρωταγωνίστησε στο Ολλανδικό ριμέικ της ταινίας ‘Ξέρω ποια είσαι’ και στην αμφιλεγόμενη σειρά ‘MocroMaffia’ μια ιστορία βασισμένη στο βιβλίο του δημοσιογράφου WouterLaumans, η οποία αφορά τις συμμορίες του Άμστερνταμ και τον πόλεμο ναρκωτικών ανάμεσά τους. Επί του παρόντος συμμετέχει στα γυρίσματα της ιστορικής μίνι σειράς ‘TurbulentSkies’. 
 
Το περιοδικό Esquire ανακήρυξε τον Νταν ως τον καλύτερο ηθοποιό της γενιάς του.
 
ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΣΤΗΣ
Γεννημένος στην Ελλάδα, σπούδασε ηλεκτρολόγος και ως εκ τούτου ξεκίνησε να δουλεύει σε κινηματογραφικά πλατό. Λίαν συντόμως έγινε βοηθός κάμερας και έπειτα από 6 χρόνια τού ανατέθηκε η πρώτη του δουλειά ως Διευθυντής Φωτογραφίας σε μεγάλου μήκους ταινία.
 
Η πρώτη του ταινία σηματοδότησε την αρχή της καριέρας του στο εμπορικό ελληνικό σινεμά μέχρι που γνώρισε τον Θεόδωρο Αγγελόπουλο και άρχισε να συνεργάζεται μαζί του στην ταινία μικρού μήκους ‘’Εκπομπή’’. Έκτοτε, έγινε μέρος του Νέου Κύματος στον ελληνικό κινηματογράφο. Συνεργάστηκε με πολλούς σκηνοθέτες, συμπεριλαμβανομένου του Αγγελόπουλου, με τον οποίο ολοκλήρωσαν 11 ταινίες.
 
Το 1989 εγκαταστάθηκε μόνιμα στη Γαλλία, όπου και διαμένει μέχρι σήμερα. Στη διάρκεια της καριέρας του έχει συνεργαστεί με καταξιωμένους σκηνοθέτες όπως οι Μιχάλης Κακογιάννης, Φόλκερ Σλέντορφ, Ζυλ Ντασέν, Φρέντερικ Γουάισμαν, Μάρκο Φερέρι, Ζαν ΠιέρΑμερί, Αδερφοί Νταρντέν, ΆμοςΓκιτάι, ΚατρίνΜπρεγιά, Μάρκο Μπελόκιο, Ράντου Μιχαϊλεάνου, ΜανουέλΠραντάλ και άλλους.
 
Μέχρι σήμερα έχει στο ενεργητικό του 111 ταινίες, και έχει κερδίσει πολλαπλά βραβεία σε Ελλάδα και εξωτερικό. 
Βραβεύσεις Καλύτερης Φωτογραφίας:
• Φεστιβάλ Βενετίας
• Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τορόντο
• Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (9 βραβεία)
• NamurInternationalFilmFestival (Βέλγιο)
•  Φεστιβάλ Γκραμάντο (Βραζιλία)
• JosephPlateauAwards (Βέλγιο)
• Ευρωπαϊκό Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βρυξελλών (Βέλγιο)
 
ΑΛΕΞΑΝΤΡ ΝΤΕΣΠΛΑ
ΣΥΝΘΕΤΗΣ
Συνθέτης, ενορχηστρωτής και μαέστρος, δύο φορές βραβευμένος από την Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου (Όσκαρ) ο Αλεξάντρ Ντεσπλά είναι ένας από τους πιο περιζήτητους κινηματογραφικούς συνθέτες παγκοσμίως.
 
Έχει υπάρξει 9 φορές υποψήφιος για Όσκαρ Καλύτερης Πρωτότυπης Μουσικής και είναι αναγνωρισμένος για τις συνεργασίες του με μερικούς από τους κορυφαίους σκηνοθέτες διεθνώς: Γουές Άντερσον, Κάθριν Μπίγκελοου, Ντέιβιντ Φίντσερ, ΜατέοΓκαρόνε, Τομ Χούπερ, Ανγκ Λι, Τέρενς Μάλικ, Ρομάν Πολάνσκι και Ζακ Οντιάρ.
 
Όντας γνήσιος κινηματογραφόφιλος, η προσέγγισή του στη σύνθεση μουσικής ταινιών δε διακρίνεται μόνο για τη μουσικότητα του, αλλά και την ουσιαστική κατανόηση του σινεμά, η οποία του επιτρέπει μια επικοινωνία σε βάθος με τους σκηνοθέτες. Με μητέρα Ελληνίδα και πατέρα Γάλλο, μεγάλωσε με μια μουσική και πολιτιστική μίξη. Σπούδασε πιάνο και τρομπέτα πριν επιλέξει το φλάουτο ως κύριο μουσικό όργανο.
 
Ενόσω συνέθετε μουσική για τον κινηματογράφο και την τηλεόραση ξεκίνησε να γράφει αρκετά και για το θέατρο, όπως την ComedieFrancaise. Η εν λόγω ενασχόληση τού επέτρεψε να κατανοήσει τη σημασία της δραματουργίας και να προσαρμόσει τη μουσική του με βάση τις ερμηνείες των ηθοποιών.
 
Έχοντας συνθέσει μουσική για περισσότερες από 50 ευρωπαϊκές ταινίες, ο Ντεσπλά καθήλωσε το αμερικανικό κοινό με τη δουλειά του στο “Το Κορίτσι με το Μαργαριταρένιο Σκουλαρίκι”.
 
Η επαγγελματική του πορεία περιλαμβάνει πολυάριθμες βραβεύσεις για τη δουλειά του σε μια γκάμα εξαιρετικών ταινιών, όπως: το ‘Ξενοδοχείο Grand Budapest’ του Γουές Άντερσον, για το οποίο κέρδισε το πρώτο του Όσκαρ, BAFTA και Grammy το 2014 και για το ‘Η Μορφή του Νερού’ του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο, η οποία τού χάρισε το 2018 το δεύτερο του Όσκαρ, Χρυσή Σφαίρα και το τρίτο του BAFTA, ενώ έχει υπάρξει υποψήφιος για Όσκαρ Καλύτερης Πρωτότυπης Μουσικής για τις ταινίες: ‘Η Βασίλισσα’, ‘Η Απίστευτη Ιστορία του ΜπέντζαμινΜπάτον’, ‘Ο Απίθανος Κύριος Φοξ’ , ‘Ο Λόγος του Βασιλιά’, ‘Επιχείρηση: Argo’, ‘Φιλομένα’, ‘Το Παιχνίδι της Μίμησης’, ‘Το Νησί των Σκύλων’.
 
Μέλος της κριτικής επιτροπής στο Φεστιβάλ των Καννών το 2012, και είναι ο πρώτος συνθέτης που έγινε Πρόεδρος της κριτικής επιτροπής στο Mostradi Venezia το 2014.
 
ΚΑΣΤ ΗΘΟΠΟΙΩΝ
Χρήστος Λούλης - Γιάνης
Αλέξανδρος Μπουρδούμης - Αλέξης
ΟύλριχΤουκούρ - Βόλφγκανγκ
ΝτανΣούρµανς - Γερούν
Χρήστος Στέργιογλου - Σάκης
Δημήτρης Τάρλοου - Ευκλείδης
Αλέξανδρος Λογοθέτης - Μάνος
ΖοσιάνΠινσόν - Κριστίν 
ΚορνίλιουςΟµπόνια - Βιμς
ΟρελιάνΡεκουάν - Πιέρ
ΒενσάνΝεµέτ - Μισέλ
ΦραντσέσκοΑκουαρόλι - Μάριο
Θάνος Τοκάκης - Γιώργος
Τζορτζ Λεντς - Αρχηγός της Τρόικας
Θέµης Πάνου - Σιάγκας
Μαρία Πρωτόπαππα - Έλενα
 
Με τη φιλική συμμετοχή της Βαλέρια Γκολίνο στο ρόλο της Δανάης Στράτου και του Γιώργου Χωραφά στο ρόλο του Γάλλου Πρέσβη.
 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
 
Σενάριο και Σκηνοθεσία
Κώστας ΓΑΒΡΑΣ
 
Βασισμένη στο βιβλίο του Γιάνη ΒΑΡΟΥΦΑΚΗ ‘’Ανίκητοι Ηττημένοι’’
 
Παραγωγή
Μισέλ ΡΕΙ - ΓΑΒΡΑΣ | Αλεξάντρ ΓΑΒΡΑΣ
 
Συμπαραγωγή
Μπραχίμ ΤΣΙΟΥΑ | Μάνος ΚΡΕΖΙΑΣ
 
Διεύθυνση Παραγωγής (Ελλάδα)
Κώστας ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ | Γιώργος ΚΥΡΙΑΚΟΣ
 
Μουσική
Αλεξάντρ ΝΤΕΣΠΛΑ
 
Διεύθυνση Φωτογραφίας
Γιώργος ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ (A.F.C – G.S.C)
 
Μοντάζ
Κώστας ΓΑΒΡΑΣ | Λάμπης ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ
 
Internationalcasting
JinaJAY | JessieFROST
Μάκης ΓΑΖΗΣ (Ελλάδα) | Marie France MICHEL (Γαλλία)
 
Σκηνογραφία
Σπύρος ΛΑΣΚΑΡΗΣ (Ελλάδα) | PhilippeCHIFFRE (Γαλλία)
 
Ενδυματολογία 
Άγης ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ
 
Ηχοληψία
Νίκος ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ | MarianneROUSSY-MOREAU
Κώστας ΒΑΡΥΜΠΟΠΙΩΤΗΣ  | Edouard MORIN
Daniel SOBRINO
 
Steadicam 
Μιχάλης ΤΣΙΜΠΕΡΟΠΟΥΛΟΣ
 
Χορογραφία
Χρήστος ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
 
Μια Ελληνογαλλική συμπαραγωγή
KG PRODUCTIONS - WILD BUNCH - ELLE DRIVER -
FRANCE 2 CINEMA - ODEONSA
 
Με την υποστήριξη του
Aide aux Cinemas du Monde – Centre National du Cinema et de
L’ImageAnime – InstitutFrancais
 
Με την υποστήριξη του
Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας (ΕΚΟΜΕ ΑΕ)
 
 
Μετην υποστήριξητου
La Region Provence-Alpes-Cote d’Azur, in partnership with the
Centre National du Cinema et de L’Image Anime
 
Σεσυνεργασία με:
France Televisions, Elle Driver, Canal +, Cine +
 
Είδος: Βιογραφία, Δράμα
Διάρκεια: 124’
Διανομή: ΟDEON

3 Οκτωβρίου στους κινηματογράφους από την ODEON


Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

kulturosupa.gr
kulturosupa.gr

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

τελευταιες αναρτησεις
«Σχέσεις Πόθου – Πάθους - Πόνου»… Γιατί σπουδαίε κ, Χρυσικάκο; Είδαμε και Σχολιάζουμε.
«Σχέσεις Πόθου – Πάθους - Πόνου»… Γιατί σπουδαίε κ, Χρυσικάκο; Είδαμε και Σχολιάζουμε.
με 0 Σχόλια 930 Views

Μια πρόχειρη ανουσιότητα που δεν είχε κανένα λόγο θεατρικής ύπαρξης και στην οποία αναλώθηκε άδοξα ένα λαμπερό υποκριτικό #ταλέντο… Είδε και σχολιάζει η Πίτσα Στασινοπούλου.

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή