Hidden Figures: Μία διαφορετική προσέγγιση της Αφροαμερικανικής κοινότητας. Γράφει ο Δ. Φλωρής.

1268 Views
Hidden Figures: Μία διαφορετική προσέγγιση της Αφροαμερικανικής κοινότητας. Γράφει ο Δ. Φλωρής. Hidden Figures: Μία διαφορετική προσέγγιση της Αφροαμερικανικής κοινότητας. Γράφει ο Δ. Φλωρής.

 
 
Έχουμε συνηθίσει να παρακολουθούμε Αμερικάνικες παραγωγές με Αφροαμερικάνους κατά την περίοδο της σκλαβιάς και την δυσκολία να επιβιώσουν. Η νέα ταινία του Θίοντορ Μέλφι, Hidden Figures, δεν διαφέρει και πολύ από αυτές. Παρουσιάζει, όμως, ένα γυναικείο καστ και το τοποθετεί στη δεκαετία του ’60. Όχι μόνο αυτό, αλλά βάζει τις τρεις ηρωίδες να δουλεύουν στη NASA.
 
Η ταινία αφηγείται τις ζωές τριών γυναικών που εργάζονται στη NASA, κάνοντας τους απαραίτητους μαθηματικούς υπολογισμούς για να επιτευχθούν οι πρώτες αποστολές στο διάστημα. Οι γυναίκες όμως αυτές ως Αφροαμερικανίδες, αντιμετωπίζουν όχι μόνο ρατσισμό λόγω του χρώματος τους, αλλά και άφθονο σεξισμό. Ο χρόνος, όμως, κυλάει αντίστροφα για μία από τις τρεις ηρωίδες, η οποία πρέπει να βρει έναν τρόπο να πετύχει η Αμερική μία αποστολή στο διάστημα, καθώς εν καιρώ Ψυχρού Πολέμου, η Ρωσία έχει ήδη να θέσει τον Sputnik 1 σε τροχιά.
 
Το Hidden Figures είναι κάτι περισσότερο από δράμα εποχής. Είναι κατά κόρον μία ταινία που εξιστορεί πραγματικά γεγονότα. Καταφέρνει πάντως να δημιουργήσει ταυτίσημους χαρακτήρες. Σε αυτό βοηθούν και οι εξαιρετικές ερμηνείες των τριών πρωταγωνιστριών. Οι Ταράχι Π. Χένσον, Οκτάβια Σπένσερ και Ζανέλ Μονέ είναι τρεις ιδιαίτερες παρουσίες. Δίνουν τον απαραίτητο δυναμισμό που χρειάζονται οι χαρακτήρες που υποδύονται και δίνουν ρεσιτάλ ερμηνειών κάνοντας το κοινό να ελπίζει πως θα βρουν την λύτρωση και μία ευτυχή κατάληξη. Παρόλα αυτά, η ταινία χάνει την ισορροπία μεταξύ των χαρακτήρων που αναπτύσσει. Αν και η Χένσον το αξίζει, η ταινία σπαταλάει πολύ φιλμικό χρόνο πάνω της, αφήνοντας τις δύο συμπρωταγωνίστριες της να είναι μόνο οι βοηθοί της που εμφανίζονται όταν η ιστορία το έχει ανάγκη. Η ταινία γενικότερα έχει ένα τεράστιο ενδιαφέρον, όμως αναλώνεται σε τέτοιου είδους ανισορροπίες που αποπροσανατολίζουν το κοινό.
 
Το Hidden Figures θίγει όχι μόνο τον ρατσισμό σε βάρος των Αφροαμερικάνων στην Αμερική με τις διαχωρισμένες τουαλέτες και θέσεις για «έγχρωμους» αλλά και τον σεξισμό. Οι ηρωίδες αντιμετωπίζονται κυριολεκτικά ως εξωγήινοι όταν λένε πως δουλεύουν στη NASA. Βέβαια, η έκπληξη της ταινίας είναι πως οι γυναίκες αν και μαύρες και σε μία τέτοια εποχή, καταφέρνουν να επιβληθούν και να αποδειχθούν καλύτερες από τα λευκά αρσενικά που τις υποβιβάζουν. Και κάπως έτσι η ταινία πέρα του ότι εκτυλίσσεται την περίοδο του Ψυχρού Πολέμου, δείχνει τα πρώτα βήματα προς την χειραφέτηση των γυναικών και την ισότητα μεταξύ λευκών και Αφροαμερικάνων.
 
Αν και σχετικά μεγάλη για την ιστορία που θέλει να αφηγηθεί, η ταινία έχει μία feel good πλοκή που τραβάει το κοινό μέσα της. Ο Μέλφι ξεφεύγει από τους κανόνες και τις ήδη δοκιμασμένες συνταγές και χτίζει την ιστορία πάνω στους χαρακτήρες. Εκμεταλλεύεται στο μέγιστο τις δυνατότητες των πρωταγωνιστριών του και δημιουργεί καταστάσεις που ξέρει πως θα τον βγάλουν ασπροπρόσωπο. Και πώς να μην πετύχει μία τέτοια ταινία όταν εκτυλίσσεται στην πανέμορφη εποχή των ’60s. Το Hidden Figures είναι μία ταινία που όση ομορφιά κι αν κρύβει στους χαρακτήρες της, άλλη τόση εξωτερικεύει με το υψηλών προδιαγραφών production design της με μία ατελείωτη ρέτρο αισθητική.
 
Σίγουρα πάντως, το Hidden Figures, θα κρατήσει το κοινό μέχρι το τέλος και θα του  συστήσει αξιαγάπητους ήρωες που θα το αφήσουν με ένα χαμόγελο μετά το τέλος της.

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Δημήτρης Φλωρής
Δημήτρης Φλωρής
Ο Δημήτρης Φλωρής έχει σπουδάσει στο τμήμα κινηματογράφου της σχολής καλών τεχνών του Α.Π.Θ. με ειδικότητα στο μοντάζ και την κινηματογραφική/τηλεοπτική κριτική και θεωρία. Κύριο αντικείμενο της μελέτης του είναι η επεισοδιακή αφήγηση και οι ειδολογικές συμβάσεις του superhero genre. Έχει συμμετάσχει ως σκηνοθέτης ή/και μοντέρ σε τέσσερις ταινίες προπτυχιακού επιπέδου. Η στήλη «Μια ματιά από τον εξώστη» περιέχει κριτικές ταινιών που αγαπήσαμε είτε πολύ είτε λιγότερο, παλιότερες αλλά και πιο σύγχρονες. Στόχος είναι να ανοίξει ένας διάλογος ώστε να κατανοήσουμε τελικά λίγο καλύτερα την έβδομη τέχνη. Κάθε 9 και 19 του μηνός στις σελίδες του Kulturosupa.gr e-mail επικοινωνίας: dimitrisfl@thereviewer.eu

Γραψε το σχολιο σου

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Η δίαιτα αλλιώς, της Άννας – Μαρίας Παπίρη. Διαβάσαμε και σχολιάζουμε.
Η δίαιτα αλλιώς, της Άννας – Μαρίας Παπίρη. Διαβάσαμε και σχολιάζουμε.
με 0 Σχόλια 232 Views

 ο θέμα είναι να το σεβόμαστε και να το βοηθάμε να διατηρείται σε καλή κατάσταση. Η Άννα-Μαρία Παπίρη μας παρουσιάζει ένα βιβλίο- οδηγό για μια καλή σχέση με το σώμα μας.

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη

Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή