Miss… Απειθαρχία: Μια ψυχαγωγική ταινία που μάχεται την πατριαρχία… αλλά και την περιπλοκότητα του θέματός της.

2151 Views
Miss… Απειθαρχία: Μια ψυχαγωγική ταινία που μάχεται την πατριαρχία… αλλά και την περιπλοκότητα του θέματός της. Miss… Απειθαρχία: Μια ψυχαγωγική ταινία που μάχεται την πατριαρχία… αλλά και την περιπλοκότητα του θέματός της.

 


Είδε και σχολιάζει ο Κελεσίδης Γιώργος
 
To «Miss…Απειθαρχία» είναι μια βρετανική δραματική ταινία, σκηνοθετημένη από την Φιλίπα Λόουθορπ, βασισμένη στα αληθινά γεγονότα του διαγωνισμού «Μις Κόσμος» του 1970, όπου νίκησε για πρώτη φορά έγχρωμη διαγωνιζόμενη, ενώ ταυτόχρονα μια ομάδα γυναικών, υπέρμαχων της γυναικείας απελευθέρωσης, εισέβαλε στον χώρο, διαμαρτυρόμενη ότι οι διαγωνισμοί ομορφιάς ταπεινώνουν και αντικειμενοποιούν τις γυναίκες.
 
Το πρώτο που ξεχωρίζει κανείς στην ταινία είναι οι ερμηνείες. Η Κίρα Νάιτλι και η Τζέσι Μπάκλεϊ υποδύονται δύο γυναίκες μέλη της προαναφερόμενης ομάδας, που όμως έχουν πολύ διαφορετικά πιστεύω όσον αφορά τον τρόπο που η ισότητα μπορεί να επιτευχθεί, με την πρώτη να θέλει να αλλάξει το σύστημα από μέσα και τη δεύτερη μέσω άμεσης δράσης. Οι δύο ηθοποιοί έχουν εξαιρετική χημεία, και η Μπάκλεϊ προσδίδει γοητεία σε έναν χαρακτήρα που θα μπορούσε εύκολα να γίνει ενοχλητικός. Η ηθοποιός που ξεχωρίζει όμως, είναι η Γκούγκου Μπάθα-Ρο, που υποδύεται τη Μις Γρανάδα.
 
 
Η ταινία, στο μεγαλύτερο μέρος της, χειρίζεται έξυπνα το θέμα της γυναικείας χειραφέτησης στην αποπνικτικά πατριαρχική κοινωνία του 1970, καθώς δεν εκφράζεται μόνο μια οπτική γωνία για τη γυναικεία χειραφέτηση και τον καλύτερο τρόπο δράσης για να επιτευχθεί. Επίσης, δε διστάζει να δείξει ότι η πατριαρχία είναι βαθιά ριζωμένη σε όλους, ανεξαρτήτως φύλου. Για την ακρίβεια, η καλύτερη δραματική σκηνή της ταινίας είναι όταν η Σάλι(ο χαρακτήρας της Ναίτλι)μαλώνει με την μητέρα της, που δε παίρνει στα σοβαρά τα πιστεύω της. 
 .
.
Αν και η πρωταγωνίστρια της ταινίας είναι χωρίς αμφιβολία η Σάλι, η ταινία έχει αρκετούς χαρακτήρες και υποπλοκές. Η σύνδεσή τους, όμως, δεν είναι και πολύ επιτυχημένη. Από τη μια βλέπουμε την ομάδα της γυναικείας απελευθέρωσης που συγκεντρώνεται και οργανώνεται, με σκοπό νακαταφέρνει να περάσει το μήνυμά της. Από από την άλλη, βλέπουμε τι συμβαίνει στα παρασκήνια του διαγωνισμού, με κόντρες μεταξύ των μοντέλων, δολοπλοκίες μεταξύ των κριτών και παρουσιαστών κι έναν πιο σατιρικό τόνο. Προς το τέλος, οι υποπλοκές αρχίζουν να συνδέονται άμεσα, αλλά μέχρι τότε η αίσθηση που σου δίνεται είναι ότι βλέπεις δύο ταινίες ενωμένες με το ζόρι.
 
 
Το αποτέλεσμα είναι μια ταινία για την πρώτη έγχρωμη «Μις Κόσμος», όπου η εν λόγω «Μις Κόσμος» είναι δευτερεύον χαρακτήρας και ο ρατσισμός της εποχής παραμερίζεται για να δοθεί έμφαση στη γενικότερη έννοια της γυναικείας απελευθέρωσης. Βέβαια, η ταινία δεν αρνείται ότι ο τρόπος οι γυναίκες που βιώνουντην καταπίεση επηρεάζεται από τα άλλα είδη της ταυτότητας τους, όπως το χρώμα του δέρματος ή η οικονομική τους κατάσταση. Απλά, όταν η συζήτηση πηγαίνει προς τα εκεί, δεν κάνει κάτι παραπάνω από ένα γνέψιμο, κυρίως με την αναφορά στα «πρότυπα ομορφιάς» ή έχοντας τα φτωχότερα μέλη τηςομάδας της γυναικείας απελευθέρωσης να αποκαλούν χιουμοριστικά την Σάλι «μπουρζουά».
 .
.
Γενικά, τα θετικά της ταινίας είναι περισσότερα από τα αρνητικά της, κι αν δε ψάχνεις την φεμινιστική ταινία της χρονιάς, που μιλάει αναλυτικά για όλα τα προβλήματα της πατριαρχίας, αλλά κάτι που μπορεί να σε ψυχαγωγήσει, τότε το «Miss… Απειθαρχία» δεν είναι κακή επιλογή.
 
Βαθμολογία:
6/10
.


Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

kulturosupa.gr
kulturosupa.gr

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή