«Ηρωικά χαμένοι» στην μετριότητα… Είδαμε και σχολιάζουμε.

3587 Views
«Ηρωικά χαμένοι» στην μετριότητα… Είδαμε και σχολιάζουμε. «Ηρωικά χαμένοι» στην μετριότητα… Είδαμε και σχολιάζουμε.

 

.

 
Ό,τι κι αν ακουστεί, ό,τι κι αν έχει γραφτεί, όσα βραβεία και αν έχει λάβει κάποια ταινία, ελάχιστη προσδοκία πρέπει να έχει ο θεατής. Φήμες του τύπου, «διαμάντι», «ταινιάρα», ή το κλισέ «μη χάσετε» και αν θέλετε να με ακούσετε, ας είστε πάντα επιφυλακτικοί. Ακόμα και μας να διαβάζετε κρατάτε πάντα «πισινές»…
.
Γιατί όλα αυτά;
.
Γιατί «αιώνες» τώρα, έχω μπουχτίσει από κατευθυνόμενα μυαλά που δεν ξέρουν την τύφλα τους. Από φωστήρες που γυρνούν κανάλια και ραδιόφωνα λέγοντας το κοντό και το μακρύ τους, από γερασμένους κριτικούς που έχουν κολλήσει στη δεκατεία του 90’ και όλοι αυτοί, μέσω φυλλάδων και σαιτ, παραπληροφορούν τον κοσμάκη με του κόσμου τις αρλούμπες.
 
Τελευταίο «αριστούργημα» το Αργεντίνικο «Ηρωικά χαμένοι» που το πασάρουν ως ταινιάρα ενώ στην πραγματικότητα πρόκειται για μια μετριότητα…
 .
.
Όπου μέσω συνεταιρισμού μια παρέα «γερόντων» ονειρεύεται να αγοράσει μια επιχείρηση σιταριού, αλλά ένα λαμόγιο πληροφορείται κατάρρευση τραπεζών και εν μια νυκτί χάνουν παραδάκι και όνειρα μιας ζωής. Όμως πίσω έχει η αχλάδα την ουρά…
 
Το μόνο θετικό (+) είναι το σενάριο. Αναφέρεται στην εργατιά, σε απόκληρους και κατώτερους κοινωνικά πολίτες, σε λαϊκούς χαρακτήρες που ζουν αρκετά παραμελημένοι σε κάποιο χωριό και αγωνίζονται να αναμετρηθούν με τους ισχυρούς, έστω και με μπαγαμποντίστικες μεθόδους. Οι διάλογοι μπορεί να είναι απλοί, της καθημερινότητας που λένε, αλλά είναι αληθινοί,  υπάρχει σχετική ανάπτυξη και αποπνέει ανθρωπιά, ενώ στα ενδιάμεσα πετάγεται κάτι έξυπνο, κάτι πιο σοφιστικέ, έτσι, για να κρατάμε και τα προσχήματα της κουλτούρας.
 .
.
Δεν πρόκειται για δράμα, ούτε για κωμωδία. Δεν είναι αστυνομικό, δεν είναι περιπέτεια και φυσικά δεν έχει στοιχεία γκαγκστερικά! Όλα περιγράφονται απλά και λιτά. Κουβέντες στα σπίτια με τις οικογένειες τους, συζητήσεις και ψηφοφορίες σε αποθήκες και χωράφια, άλλες ξώφαλτσες πληροφορίες στο δρόμο, πάντα με σκοπό, πως θα προετοιμαστούν για την εκδίκηση της γυφτιάς.
 
Όλα ωραία και καλά, γιατί από εκεί και πέρα, αρχίζουν και οι ευκολίες…
 
 
Και πάμε (-) σε αυτές:
 
Ερμηνευτικά κανένας δεν ξεχωρίζει, μένεις απλά να τους χαζεύεις και να ακούς αυτά που έχουν να πουν. Ακόμα και μια ωραία «τρέλα» που κυκλοφορεί, δεν εισπράττεται και δεν πιστοποιείται στους ηθοποιούς αλλά στο κείμενο. Το ίδιο και από τη μεγάλη φίρμα, τον παγκοσμίως γνωστό αργεντινό σταρ Ρικάρντο Νταρίν. Παραμένει στεγνός σε εκφράσεις, αντιδράσεις και δυναμισμό παρουσιάζοντας μια ερμηνευτική «ευθεία» γραμμή που δεν δικαιολογείται ως πρωταγωνιστής καθώς έχει το πεπόνι αλλά –μάλλον- αδιαφορεί πως θα χρησιμοποιήσει το μαχαίρι.
 
Με δυο λόγια, απλώς τα λένε…
.
 
Στο ίδιο μοτίβο και η σκηνοθεσία από κάποιον που λέγεται Σεμπαστιάν Μπορενστέιν με μεγαλύτερη … επιτυχία του η ταινία «Η Αγελάδα που Έπεσε Από τον Ουρανό» του 2011. Ξεπερνώντας το στυλ παρείστικης αφασίας από τα μέσα και μετά η ροή επαναλαμβάνεται. Τα νέα δεδομένα δεν φρεσκάρουν ιδιαιτέρως το πόνημα, ο αγώνας συνεχίζεται σε χαλαρούς ρυθμούς και η επιλογή μιας πιο γραφικής απεικόνισης περνά στο ντούκου. Με δυο λόγια, επανάληψη και αρκετή βαρεμάρα.
 .
.
Εν ολίγοις (=):
Μια από τις πιο εμπορικές επιτυχίες της Αργεντινής, προ καραντίνας βέβαια, που ορθώς απορρίφθηκε από την 5άδα των καλύτερων ξενόγλωσσων ταινιών για Οσκαρ 2020. Αλλά και να προτεινόταν δεν θα μας έκανε καμιά απολύτως εντύπωση, ακόμη και να το έπαιρνε, καθώς με το «μπείτε σκύλοι αλέστε»… ψηφοφόρους των τελευταίων χρόνων, τα αποτελέσματα της Ακαδημίας. πλέον είναι εντελώς αμφιλεγόμενα...
 
Οπότε, για χάζεμα καλή είναι…
 
Βαθμολογία:

5,1 στα 10
.
.
Δείτε & αυτά:
 
-Τι παίζουν τα θέατρα στη Θεσσαλονίκη τώρα, κλικ εδώ.
.
.
-Οι νέες ταινίες της εβδομάδας, κλικ εδώ.
.
Τι παίζουν τα θερινά σινεμά της Θεσσαλονίκης τώρα, κλικ εδώ.
.
-Θέατρο: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
-Συναυλίες: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
-Σινεμά: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
-Βιβλίο: Διαβάσαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
΄΄
.
-Κερδίστε προσκλήσεις - Βιβλία, κλικ εδώ.
.
Ακολουθήστε μας στα social media
      

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Ιωάννης Τσιρόγλου
Ιωάννης Τσιρόγλου
Διευθυντής Kulturosupa.gr - e-mail: kulturosupa2@gmail.com

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή