Μια συμπαθητική αμερικανιά το «Ένα Αστέρι Γεννιέται»... Είδαμε & Σχολιάζουμε.

1613 Views
Μια συμπαθητική αμερικανιά το «Ένα Αστέρι Γεννιέται»... Είδαμε & Σχολιάζουμε. Μια συμπαθητική αμερικανιά το «Ένα Αστέρι Γεννιέται»... Είδαμε & Σχολιάζουμε.

 
ΕΙΔΕ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑΖΕΙ Ο ΜΑΤΘΑΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ.
 
Ήταν μια από τις πολυαναμενόμενες ταινίες της χρονιάς, ένα πρότζεκτ που προσέλκυσε τα φώτα της δημοσιότητας από τη στιγμή που έπεσαν οι πρώτες υπογραφές και δεν έπαψε να απασχολεί έκτοτε, ούτε και μετά την πρεμιέρα φυσικά. Ο λόγος για το Ένα Αστέρι Γεννιέται, το τρίτο κατά σειρά ριμέικ του πρώτου φιλμ του 1937, το οποίο ξεκίνησε να προβάλλεται στους ελληνικούς κινηματογράφους στις 4 Οκτωβρίου.
 
Γενικά για την ταινία
Η υπόθεση γνωστή: ο Τζάκσον Μέιν, καταξιωμένος τραγουδιστής της ροκ/κάντρι μουσικής, γνωρίζει τυχαία την Άλι, ταλαντούχα τραγουδίστρια και τραγουδοποιό, γοητεύεται και τη βοηθά επαγγελματικά. Η ανάμιξη του αποδίδει γρήγορα καρπούς, ο έρωτας ανθίζει ανάμεσά τους μα όσο το άστρο της αγαπημένης του ανατέλλει εκείνος καταρρέει. Πρωταγωνιστούν οι Λέιντι Γκάγκα, Σαμ Έλιοτ, Ντέιβ Σαπέλ και Μπράντλεϊ Κούπερ με τον τελευταίο να πραγματοποιεί παράλληλα το σκηνοθετικό του ντεμπούτο στη βιομηχανία του κινηματογράφου. Οι πρώτες συζητήσεις το 2011 ήθελαν τον Κλιντ Ίστγουντ στο τιμόνι της σκηνοθεσίας και τη Μπιγιόνσε στον πρωταγωνιστικό ρόλο. Στο τραπέζι έπεσαν κατά καιρούς αρκετά ονόματα για το ρόλο του Τζάκσον (Κρίστιαν Μπέιλ, Λεονάρντο Ντι Κάπριο, Γουίλ Σμιθ, Τομ Κρουζ) μα ήταν τελικά οι Κούπερ και Γκάγκα που έβαλαν τις τελικές υπογραφές το 2016. Γυρίσματα πραγματοποιήθηκαν μεταξύ άλλων σε πασίγνωστα φεστιβάλ μουσικής όπως τα Coachella, Stagecoach, Glastonbury όπως επίσης και στο πλατό του Saturday Night Live, πασίγνωστης αμερικανικής εκπομπής που διανύει την 44η σεζόν της.
 
Υπέρ
Για τη συγκεκριμένη ταινία, ο Μπράντλεϊ Κούπερ ανέλαβε όχι μόνο χρέη σκηνοθέτη και πρωταγωνιστή -όπως προαναφέρθηκε- αλλά και παραγωγού ενώ συμμετείχε επιπλέον στη συγγραφή του σεναρίου καθιστώντας τον καταλυτικό παράγοντα στο τελικό αποτέλεσμα.
.
Συνολικά, το “Ένα Αστέρι Γεννιέται” αποτελεί ένα πολλά υποσχόμενο σκηνοθετικό ντεμπούτο για τον 43χρονο Κούπερ αφού καταφέρνει να αφηγηθεί πειστικά την ιστορία του Τζάκσον και της Άλι, αποφεύγοντας μεν τους πειραματισμούς, προκαλώντας δε όλα τα επιθυμητά συναισθήματα στο θεατή τη σωστή στιγμή μα σε διαφορετικό σίγουρα βαθμό (ανάλογα με το θεατή). Σε υποκριτικό επίπεδο αποδεικνύεται επαγγελματίας προσθέτοντας άλλη μια καλή ερμηνεία σε μια σειρά ρόλων που ενισχύουν την καλλιτεχνική ωριμότητα που τον διακρίνει τα τελευταία χρόνια.
 
Η Λέιντι Γκάγκα, με τη σειρά της, αποτελεί το αστέρι του φιλμ τόσο σεναριακά όσο και ανάμεσα στους υπόλοιπους συντελεστές. Γνωρίζαμε ήδη από τη μουσική της καριέρα πως μπορεί να “παίξει” καθώς δεν δίσταζε σε κάθε video clip της να δημιουργεί εκκεντρικά κόνσεπτ και να υιοθετεί διαφορετικές περσόνες. Σε καθαρόαιμο υποκριτικό επίπεδο τη θαυμάσαμε ως “Κόμισσα” στην πέμπτη σεζόν του “American Horror Story”, ρόλος για τον οποίο τιμήθηκε με Χρυσή Σφαίρα. Στο “Ένα Αστέρι Γεννιέται” καλείται να υποδυθεί μια ηρωίδα με αρκετά σημεία ταύτισης λόγω κοινών βιωμάτων, στοιχεία που διευκολύνουν το κινηματογραφικό της ντεμπούτο και της επιτρέπουν να σταθεί επάξια στο πλάι του έμπειρου Κούπερ. Η μεγαλύτερη πρόκληση για τη Γκάγκα ήταν πιθανότατα η δωρικότητα στην παρουσία της Άλι καθώς και τα αναρίθμητα κοντινά πλάνα στο πρόσωπο της που απαιτούν ουσιαστική εκφραστικότητα με ελάχιστα μέσα (βλέμμα, χείλη, συσπάσεις προσώπου) και μάλιστα χωρίς τη βοήθεια μιας εντυπωσιακής περούκας ή έντονου μακιγιάζ όπως ενδεχομένως έχει συνηθίσει. Η καθοδήγηση του Κούπερ και όποιου άλλου τη δασκάλεψε υπήρξε προφανώς ωφέλιμη. Βέβαια, όσον αφορά τις φωνούλες που κάνουν λόγο για Όσκαρ ερμηνείας θα τις χαρακτήριζα πρώιμες και υπέρμετρα αισιόδοξες.
 
.
Από την άλλη μεριά, το Όσκαρ τραγουδιού είναι εξασφαλισμένο και αυτό μας φέρνει στο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της ταινίας που δεν είναι άλλο από τη μουσική. Για τις ανάγκες του έργου γράφτηκαν καινούργια και αξιόλογα κομμάτια τα οποία καταφέρνουν να μεταδώσουν τον παλμό της εκάστοτε σκηνής προκαλώντας διάφορα συναισθήματα στο θεατή. Για παράδειγμα το “Shallow” που σηματοδοτεί μια σπουδαία στιγμή για την Άλι καθώς έρχεται για πρώτη φορά σε επαφή με ένα τεράστιο κοινό, προκαλεί μια ανατριχίλα παρόμοια με ό,τι θα ένιωθε και η ίδια η ηρωίδα ερμηνεύοντας ενώ το “I'll never love again” στο τέλος αναμφισβήτητα συγκινεί. Η Λέιντι Γκάγκα δεν χάνει ευκαιρία να αποδείξει πως ναι, διαθέτει φωνάρα τελικά (κάτι που γνωρίζουμε ωστόσο καλά από την εποχή του Cheek to Cheek εν έτει 2014) και η αλήθεια είναι πως τα λεπτά που ερμηνεύει ολοκληρωμένα κομμάτια είναι και τα πιο απολαυστικά του “Ένα Αστέρι Γεννιέται”. Επίσης, αξίζουν να επικροτηθούν και οι φωνητικές χορδές του Κούπερ αφού σε όλα τα τραγούδια ακούμε τη δική του φωνή, μια σωστή απόφαση δεδομένου ότι τα πήγε περίφημα.
 
.
Κατά
Και ενώ όλα λειτουργούν ομαλά σε επίπεδο σκηνοθεσίας, σεναρίου και ερμηνειών κάτι σε συγκρατεί και δεν σε αφήνει να κυριευτείς από ενθουσιασμό για το παρουσιαζόμενο θέαμα. Ίσως επειδή πρόκειται για ένα στόρι που έχουμε δει πολλάκις (και όχι μόνο μέσα από τα προγενέστερα ομότιτλα έργα) ως εκ τούτου σε επίπεδο πλοκής δεν κερδίζει πόντους πρωτοτυπίας. Θα συναντήσεις για ακόμη μια φορά το κλισέ του καλλιτέχνη που υποκύπτει σε συνηθισμένες καταχρήσεις (αλκοόλ, ναρκωτικά), το ταλαντούχο κορίτσι που απορρίπτεται από τη μουσική βιομηχανία λόγω της αδιάφορης εξωτερικής του εμφάνισης, το όνειρο (επαγγελματικό και μη) που γίνεται τελικά πραγματικότητα αλλά απειλείται παράλληλα από το ασταθές έτερον ήμισυ. Ο τρόπος δε με τον οποίο αυτά προβάλλονται είναι μάλλον ασφαλής και εναρμονίζεται πλήρως με πολυχρησιμοποιημένα χολιγουντιανά πρότυπα. Με άλλα λόγια, μη περιμένεις να εκπλαγείς με όσα διαδραματίζονται μπροστά στα μάτια σου ούτε να εντοπίσεις πρωτότυπα σκηνοθετικά ευρήματα ή πρακτικές που ξεφεύγουν από το μέσο όρο αντίστοιχων σε είδος και προέλευση παραγωγών.
 
.
Εν κατακλείδι
Δες το μόνο αν είσαι φαν των μιούζικαλ (αν και επισήμως κατατάσσεται στην κατηγορία των δραματικών-ρομαντικών ταινιών), της Λέιντι Γκάγκα και του Μπράντλεϊ Κούπερ ή αν είσαι νεαρή εκπρόσωπος του “ασθενούς” φύλου που επιθυμεί να φορτιστεί συναισθηματικά. Από τους λυγμούς που άκουγα δεξιά και αριστερά στο τέλος της ταινίας, αποδεικνύεται καθαρόαιμο δράμα. Σε διαφορετική περίπτωση, μάλλον αντιμετωπίζεις τον κίνδυνο να μετανιώσεις την ώρα και τη στιγμή που διέθεσες 136 λεπτά από το χρόνο σου και κάποια ευρώ από το πορτοφόλι σου σε αυτό.
 
Βαθμολογία:
6/10 
 .
 
Δείτε & αυτά:
-Τι παίζουν τα θέατρα στη Θεσσαλονίκη ΤΩΡΑ ΕΔΩ
-Τι παίζουν οι κινηματογράφοι στη Θεσσαλονίκη ΤΩΡΑ ΕΔΩ
-ΕΙΔΑΜΕ θεατρικές παραστάσεις & ΣΧΟΛΙΑΖΟΥΜΕ ΕΔΩ
-ΕΙΔΑΜΕ μουσικές συναυλίες & ΣΧΟΛΙΑΖΟΥΜΕ ΕΔΩ
-ΕΙΔΑΜΕ κιν/κές ταινίες & ΣΧΟΛΙΑΖΟΥΜΕ ΕΔΩ
.


Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Ματθαίος Οικονόμου
Ματθαίος Οικονόμου

Γραψε το σχολιο σου

τελευταιες αναρτησεις
Μουγκάνισμα δεύτερο: Το παιχνίδι της σφαγής – είναι πόκερ-
Μουγκάνισμα δεύτερο: Το παιχνίδι της σφαγής – είναι πόκερ-
με 0 Σχόλια 847 Views

 Ένα καθημερινό παιγνίδι μασκών και προσώπων, γύρω μας. Παντού γύρω μας. Πάνω σε ένα τραπέζι πωλούνται και αγοράζονται σώματα χωρίς ψυχή. Μα το παιχνίδι είναι στημένο. Από τον Δημήτρη Χατζηθεοδοσίου.

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο
  • Εταιρία δίνει άδεια… αυνανισμού στους υπαλλήλους της, για να μην έχουν άγχος
    Εταιρία δίνει άδεια… αυνανισμού στους υπαλλήλους της, για να μην έχουν άγχος

    Υπάρχουν πολλά είδη αδειών που μπορεί να πάρει κάποιος, εκτός από την κανονική... Υπάρχει η αναρρωτική όταν αρρωσταίνει, η άδεια γάμου όταν παντρεύεται, η άδεια γέννησης παιδιού και πολλές άλλες ακόμα που αντιστοιχούν σε συγκεκριμένες περιπτώσεις. Μία εταιρία Σουηδών με έδρα την Μεγάλη Βρετανία όμως, αποφάσισε να δημιουργήσει ακόμη ένα είδος. Την άδεια αυνανισμού...

    Περισσότερα ...
  • Το να πιστεύουμε στον εαυτό μας, μας εξυψώνει το ηθικό
    Το να πιστεύουμε στον εαυτό μας, μας εξυψώνει το ηθικό

     Το να πιστεύουμε στον εαυτό μας και στις δυνατότητες μας, μόνο σε καλό μπορεί να μας βγει. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει να μπορούμε να πούμε την άποψη μας και να πράξουμε αυτό που επιθυμούμε, χωρίς να φοβηθούμε τι γνώμη θα... Γράφει ο Ψυχολόγος-Σύμβουλος Γάμου Γιάννης Ξηντάρας


    Περισσότερα ...
  • «Φορές που η ποίηση καθρέφτισε τον έρωτα»
    «Φορές που η ποίηση καθρέφτισε τον έρωτα»

    5 έργα της νεώτερης ελληνικής ποίησης που αποτύπωσαν πτυχές του έρωτα και συγκινούν. Η σωματική έλξη στον Καβάφη, ο εύθραυστος ψυχισμός της ερωτευμένης από την Πολυδούρη, οι ερωτικές μνήμες στην Δημουλά και η άρνηση του ίδιου του συναισθήματος στους στίχους του Χριστιανόπουλου.  Από την Ντόρα Παπάζη

    Περισσότερα ...

Περισσότερη Παράξενη ζωή