Ένας νεαρός Αχμέτ επικίνδυνα «Ανάμεσά μας».... Είδαμε & Σχολιάζουμε.

4625 Views
Ένας νεαρός Αχμέτ επικίνδυνα «Ανάμεσά μας».... Είδαμε & Σχολιάζουμε. Ένας νεαρός Αχμέτ επικίνδυνα «Ανάμεσά μας».... Είδαμε & Σχολιάζουμε.

 


 
Πάνε χρόνια που οι αδελφοί Νταρντέν εμφανίστηκαν στην κινηματογραφία και ως δημιουργοί υπήρξαν μόνιμοι θαμώνες στα κορυφαία φεστιβάλ του κόσμου προκαλώντας μεγάλη αίσθηση και ενθουσιασμό. Ευτυχώς για την περίπτωσή τους ο όρος «δημιουργός» είχε καλλιτεχνικό εκτόπισμα, περιεχόμενο και ουσία και όχι σαν κάτι άλλους που κατά καιρούς τα φεστιβάλ επέβαλλαν στον κόσμο πως ντε και καλά ήταν σπουδαίοι οραματιστές της 7ης Τέχνης, ενώ ξεκάθαρα ήταν μεγάλα ψώνια!
 
Γι’ αυτούς οι Κάννες είχαν πάντα τα πρωτεία όπου κάθε ταινία τους όχι μόνο προβάλλονταν στο επίσημο διαγωνιστικό, αλλά πάντα έφευγαν κερδισμένοι με κάποιο βραβείο και μέχρι σήμερα έχουν στην κατοχή τους δυο παρακαλώ Χρυσούς Φοίνικες,  1999 για την «Ροζέτα» και 2005 για «Το παιδί». Η τελευταία τους ταινία, το «Ανάμεσά μας» που βγήκε πρόσφατα στις αίθουσες, κέρδισε το βραβείο σκηνοθεσίας…
 

 
Όπου… παρακολουθούμε έναν έφηβο μουσουλμάνο που αναζητά αδέξια την ταυτότητά του να τον έχει «μπριζώσει» για τα καλά ο ιμάμης της περιοχής του και αυτός να σχεδιάζει την δολοφονία μιας προχώ καθηγήτριας του...
 
Στα θετικά (+) της ταινίας η σκηνοθεσία και ο δεκαπεντάχρονος σήμερα Ιντίρ Μπεν Άντι.
Η κάμερα των Νταρντέν έχει συναίσθημα, πόνο, σκληρότητα και αλήθεια. Φωτογραφίζει τον ήρωα και τον ακολουθεί σε κάθε του βήμα. Με νεύρο το κάδρο θριλερικά αιωρείται, κινείται, πάλλεται από αγανάκτηση και έκρηξη θυμού. Κανένα πλάνο δεν είναι στιλιζαρισμένο, πως θα μπορούσε άλλωστε όταν η ωμή πραγματικότητα είναι το κύριο ζητούμενο για τους βέλγους σκηνοθέτες. Την ασφυξία που νιώθει ο πρωταγωνιστής την μεταφέρει με μαεστρία και στους θεατές καθώς τα γεγονότα τρέχουν και δαύτος θέλει να εξαγνιστεί σε χρόνο ντετε.. Ταυτοχρόνως μια άλλου είδους οργή νιώθουμε και εμείς για τον φανατισμό του κολλημένου νεαρού Αχμέτ (όπως είναι και ο πραγματικός τίτλος της ταινίας) σκεπτόμενοι το ύστερα αλλά και το …μυαλό αυτοί δεν βάζουν ποτέ…
 
Το σπίτι, το σχολείο και το τζαμί είναι οι βασικοί χώροι που με ψυχρή ρεαλιστικότατα αποτυπώνουν το πλαίσιο ενός ασφυκτικού κόσμου για τον νεαρό μουσουλμάνο, ενώ νέα μοτίβα ακολουθούν εστιάζοντας στην «επανόρθωση» ενός μελλοντικού τζιχαντιστή. Σε αυτά αξίζει να σημειωθούν, τουλάχιστον σε μας, σόκαραν, πως το σάλιο του σκύλου θεωρείτο βρώμικο ή η επαφή/φροντίδα με τα ζώα μιας φάρμας πρωτόγνωρο συναίσθημα για τη θρησκεία...
 

 
Ο νεαρός ηθοποιός είναι το μεγάλο ατού της ταινίας. Δεν βλέπουμε ποτέ τα μάτια του γιατί αυτά είναι τυφλωμένα στον μεγάλο Προφήτη της ψυχής του, με μαθηματική ακρίβεια εκτελεί τις καθημερινές προσευχές, αντιδρά με στόμφο στην μάνα του που γι' αυτόν έχει ξεπέσει, χαρακτηρίζει τσούλα την αδελφή του που φέρνει γκόμενους στο σπίτι και αδυνατεί να συνεργαστεί με φίλους και συμμαθητές. Με δυο λόγια είναι στον κόσμο του και δεν δέχεται κουβέντα από κανέναν.
 


Από τον …ιερό του σκοπό μια και μοναδική φορά θα παραστρατήσει (τρόπος του λέγειν..) όταν θα σκιρτήσει η καρδούλα του για μια τύπισσα που θα κάνει το λάθος να τον φιλήσει, αλλά δεν θα βάλει μυαλό ακόμα και όταν κλειστεί σε κέντρο «αποκατάστασης»… θεωρώντας πως είναι δυνατός και πως πρέπει να εκτελέσει την αποστολή του Αλλάχ… Με καθολική αφοσίωση, αυτόν τον ταραγμένο ψυχικά ήρωα υποδύεται αξιοθαύμαστα ο Ιντίρ Μπεν Άντι.
 

 
Από εκεί και πέρα… στα αρνητικά (-) το σενάριο ναι μεν ακολουθεί μια συγκεκριμένη ρεαλιστική φόρμα ωστόσο η κορύφωση, όπως και στις περισσότερες των ταινιών τους, μένει μετέωρη/ξαφνική… και είναι αυτό που βγαίνοντας από το σινεμά δεν έχεις ξεκαθαρίσει το τέλος… που φυσικά δεν μπορούμε να αναφέρουμε.
 
Εν ολίγοις (=) στο νταρντενικό σύμπαν η ανθρωπιά και η ενσυναίσθηση έχουν πάντα την τελευταία λέξη. Παρ΄ όλα αυτά δεν κατατάσσεται στις κορυφαίες τους, αξίζει όμως να δείτε.
 
Βαθμολογία:
6,4/10
 
(Young Ahmed)
Δραματική 2019 | Έγχρ. | Διάρκεια: 85'
Βελγο-γαλλική ταινία, σκηνοθεσία Ζαν-Πιέρ και Λικ Νταρντέν με τους: Ολιβιέ Μπονό, Ιντίρ Μπεν Άντι, Μιριέμ Ακεντιού, Κλερ Μποντσόν.


Προβάλλεται στη Θεσσαλονίκη, δείτε εδώ

.

Δείτε αυτά:

. 
Όλες οι θεατρικές παραστάσεις του καλοκαιριού 2021
– Πρόγραμμα – Περιοδείες,  κλικ εδώ
.
-Τι παίζουν τα θέατρα στη Θεσσαλονίκη τώρα, κλικ εδώ.
.
Τι παίζουν τα θερινά σινεμά της Θεσσαλονίκης τώρα, κλικ εδώ.
.
-Οι νέες ταινίες της εβδομάδαςκλικ εδώ.
..
-Θέατρο: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
-Συναυλίες: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
-Σινεμά: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
-Βιβλίο: Διαβάσαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
΄΄
-Κερδίστε προσκλήσεις - Βιβλίακλικ εδώ.
.
.
Ακολουθήστε το Kulturosupa.gr στα social media
 ..
      

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Ιωάννης Τσιρόγλου
Ιωάννης Τσιρόγλου
Διευθυντής Kulturosupa.gr - e-mail: kulturosupa2@gmail.com

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Γιατρομανωλάκης: Υπέρ της επιλογής διεμφυλικής γυναίκας ως βασικής ερμηνεύτριας στην «Στρέλλα» της Λυρικής
Γιατρομανωλάκης: Υπέρ της επιλογής διεμφυλικής γυναίκας ως βασικής ερμηνεύτριας στην «Στρέλλα» της Λυρικής
με 0 Σχόλια 2404 Views

 Πώς σχολιάζει την απόφαση της Εθνικής Λυρικής Σκηνής να συνεχίσει τις ακροάσεις για τον ρόλο μετά τις αντιδράσεις που ξέσπασαν από την queer κοινότητα

Περισσότερα ...

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη

Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή