Ο cult Ιάπωνας σκηνοθέτης Έιτζι Ουτσίντα [Eiji Uchida - 内田英治], μιλά στο Kulturosupa.gr

330 Views
 Ο cult Ιάπωνας σκηνοθέτης Έιτζι Ουτσίντα [Eiji Uchida - 内田英治], μιλά στο Kulturosupa.gr Ο cult Ιάπωνας σκηνοθέτης Έιτζι Ουτσίντα [Eiji Uchida - 内田英治], μιλά στο Kulturosupa.gr

 Ο cult Ιάπωνας σκηνοθέτης Έιτζι Ουτσίντα [Eiji Uchida - 内田英治], μιλά στο Kulturosupa.gr

Μιλήσαμε με έναν από τους πιο cult σύγχρονους Ιάπωνες δημιουργούς, σε μια συνέντευξη που περιλαμβάνει τα πάντα για τον ιαπωνικό κινηματογράφο, τις ταινίες χαμηλού και μηδενικού προϋπολογισμού, την ζωή και την καριέρα του σκηνοθέτη, το σεξ στον ιαπωνικό κινηματογράφο και πολλά άλλα. Ο cult Ιάπωνας σκηνοθέτης Έιτζι Ουτσίντα [Eiji Uchida - 内田英治] μιλά στην Κουλτουρόσουπα.
 
1. Η καταγωγή σου είναι από την Βραζιλία, πως κατέληξες να γυρίζεις ταινίες στην Ιαπωνία;
Ήρθα στην Ιαπωνία όταν ήμουν δέκα χρονών. Συνήθιζα να βλέπω ταινίες συνεχώς, μιας και δεν είχα φίλους και σταδιακά άρχισα να ενδιαφέρομαι για την σκηνοθεσία. Στην Ιαπωνία υπήρχε ένας μεγάλος κινηματογράφος κοντά στο σπίτι που έμενα, τον οποίο επισκεπτόμουν συχνά και αυτό έπαιξε μεγάλο ρόλο στη ζωή μου όταν ήμουν νέος.
 
 2. Ποιες είναι οι επιρροές σου;
Θαυμάζω πάρα πολύ τον Τακέσι Κιτάνο, και μιας και ξεκίνησα να εργάζομαι στον κινηματογράφο ως βοηθός σκηνοθέτη σε κάποιες από τις τηλεοπτικές παραγωγές του. Με επηρέασε πάρα πολύ.
 
3. Γενικά μιλώντας, συνηθίζεις να γυρνάς ταινίες χαμηλού προϋπολογισμού. Θα ήθελες να γυρίσεις μία με μεγάλο προϋπολογισμό κάποια στιγμή;
Αν μπορούσα να έχω καλλιτεχνική ελευθερία, θα ήθελα να γυρίζω ταινίες μεγάλου προϋπολογισμού κάποια στιγμή. Αν και οι ταινίες χαμηλού προϋπολογισμού δίνουν την ευκαιρία για πολύ περισσότερη δημιουργικότητα και ελευθερία έκφρασης. Δεν νομίζω πως το  «Lowlife Love» θα μπορούσε να είχε γυριστεί σε στούντιο, αν και πολλά άλλα φιλμ είναι δύσκολο να γυριστούν ως ανεξάρτητες παραγωγές. Για παράδειγμα, το αρχικό τέλος του «Lowlife Love» ήταν διαφορετικό και αφού τελειώσαμε τα γυρίσματα, αποφασίσαμε να το αλλάξουμε εντελώς, επί τόπου. Δεν νομίζω πως θα μπορούσαμε να κάνουμε το ίδιο σε μία μεγάλη παραγωγή με πολλά χρήματα και πολλούς παραγωγούς και μάνατζερ να είναι παρόντες στα γυρίσματα!
 
4. Πως προέκυψε η τηλεοπτική σειρά JoshiAnaIcchokusen; Ποιες είναι οι διαφορές του να δουλεύεις στην τηλεόραση και τον κινηματογράφο;
Δεν θυμάμαι ακριβώς πως προέκυψε, αλλά εργάζομαι αρκετά στην τηλεόραση. Το κάνω γιατί το απολαμβάνω. Το να γυρίζεις ταινίες μηδενικού προϋπολογισμού και τηλεοπτικές σειρές μοιάζει πολύ, μιας και το πρόγραμμα είναι πολύ σφιχτό και δεν υπάρχουν πολλές λήψεις για κάθε σκηνή. Αν και στην τηλεόραση υπάρχει πολύ περισσότερο προσωπικό από ότι στις ταινίες μηδενικού προϋπολογισμού, όπως το «Lowlife Love», εντούτοις υπάρχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα και στα δύο.
 
5. Γιατί επέλεξες το μάνγκα «TheLastDayoftheWorld» για να βασίσεις την ταινία σου;
Επειδή μου άρεσε η υποκειμενική άποψη του συγγραφέα.
 
6. Πως προέκυψε η συνεργασία με την Βρετανική ThirdWindowFilms; (Πρόκειται για την εταιρεία που ήταν υπεύθυνη για την παραγωγή του Lowlife Love)
Ξεκίνησε από την ταινία «Greatful Dead» Αρχικά προβλήθηκε στο φεστιβάλ Raindance στην Μεγάλη Βρετανία, όπου ο Άνταμ Τορέλ της Third Window Films είναι υπεύθυνος προγραμματισμού των ιαπωνικών τίτλων. Είδε την ταινία και αγόρασε τα διακαιώματα για διανομή στην Μεγάλη Βρετανία και επίσης συντόνισε την διανομή στην Γερμανία μέσω της εταιρείας Rapid Eye Movies. Μάλιστα, η συνέντευξή μου που περιλαμβάνεται στα έξτρα του DVD έγινε στο σπίτι του! Γνωριστήκαμε αρκετά καλά μετά το «Greatful Dead» και κάποια στιγμή του μίλησα για το «Lowlife Love», αν και δυσκολεύτηκα να του εξηγήσω τον ιαπωνικό τίτλο «Gesu no Ai», μιας και η λέξη gesu δεν μεταφράζεται στα αγγλικά! Συνεργαστήκαμε πολύ στενά για την ταινία, όπως και για τον αγγλικό τίτλο!
 
7. Το θέμα του «Grateful Dead» (θρησκεία και μοναξιά) δεν είναι πολύ δημοφιλές στην Ιαπωνία. Τι σε έκανε να το επιλέξεις για την ταινία; Αντιμετώπισες προβλήματα στην χρηματοδότηση;
Εκείνη την περίοδο έλεγα στον εαυτό μου «κάνε ότι σου αρέσει να κάνεις». Προφανώς όμως, το να συγκεντρώσω χρήματα ήταν πολύ δύσκολο. Έχω γεννηθεί και μεγαλώσει στην Βραζιλία, όπου ο χριστιανισμός είναι ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της καθημερινής ζωής, κάτι που δεν ισχύει καθόλου στην Ιαπωνία, όπου η θρησκεία δεν υπάρχει καθόλου στην καθημερινότητα. Ο χριστιανισμός εμφανίζεται σε πολλές από τις ταινίες μου, μιας και νοιώθω πως η θρησκεία είναι ένα πολύ ενδιαφέρον θέμα. Το κυρίως θέμα όμως, αυτό της μοναξιάς, είναι ένα μεγάλο κομμάτι της ιαπωνικής καθημερινότητας, μιας και η χώρα αποτελείται κατά ένα πολύ μεγάλο ποσοστό από ηλικιωμένους
 
8. Μπορείς να μου μιλήσεις λίγο για την συνεργασία ανάμεσα στον Τακάσι Σασάνο και την Κούμι Τακιούτσι; Υπάρχουν πολλές διαφορές ανάμεσα στους βετεράνους ηθοποιούς και τους νέους, στον τρόπο με τον οποίο δουλεύουν;
Ο κύριος Σασάνο είναι ο τύπος του «εκλεπτυσμένου» και η κυρία Τακεούτσι ο τύπος του «ανολοκλήρωτου», αν και οι δύο είναι εκπληκτικοί ηθοποιοί. Ο κύριος Σασάνο είναι φυσικά ένας πραγματικός βετεράνος της τηλεόρασης και του κινηματογράφου ενώ η  κυρία Τακεούτσι είναι ουσιαστικά καινούρια στο χώρο, και έτσι το να δουλέυω μαζί τους είχε μεγάλο ενδιαφέρον. Κάτι ανάλογο συνέβη και στο «Lowlife Love», όπου η Μάγια Οκάνο είναι καινούρια και οι Ντέντεν και Κιγιόχικο Σιμπουκάβα βετεράνοι. Για τους γυναικείους ρόλους πάντως προτιμώ καινούρια πρόσωπα.
 
9. Αν και το φιλμ ήταν ουσιαστικά μηδενικού προϋπολογισμού, συμπεριλαμβάνει εξαιρετικούς ηθοποιούς όπως  οι Ντέντεν και Κιγιόχικο Σιμπουκάβα. Πως τους έπεισες να παίξουν στην ταινία;
Τους άρεσε πολύ το σενάριο. Είχα συνεργαστεί με πολλούς από αυτούς πριν και μιας και το πρόγραμμα των γυρισμάτων ήταν τόσο σύντομο, η συμμετοχή τους ήταν απλώς θέμα προγραμματισμού των προγραμμάτων του καθενός. Είναι πραγματικά καταπληκτικοί ηθοποιοί και εξαιρετικά πολυάσχολοι, οπότε ήταν αρκετά δύσκολο, αλλά είναι εκπληκτικό να έχεις ένα τόσο μεγάλο και ποικιλόμορφο επιτελείο ηθοποιών σε μια ταινία τόσο χαμηλού προϋπολογισμού.
 
10. Η ταινία κάνει ένα πολύ δριμύ σχόλιο για την βιομηχανία ταινιών μηδενικού προϋπολογισμού και τους ανθρώπους που την αποτελούν. Πόσο κοντά στην πραγματικότητα είναι το «Low life Love»; Είναι οι γυναίκες απλώς θύματα των σκηνοθετών; Και είναι συνήθως τόσο διατεθειμένες να καταφύγουν σε ανάλογες τακτικές για να εμφανιστούν σε ταινίες;
Κανένας σκηνοθέτης δεν βλέπει τις ηθοποιούς σαν θύματα, αλλά πιστεύω πως υπάρχει έλλειψη ισότητας στην βιομηχανία. Πολλές από τις σκηνές της ταινίας τις εμπνεύστηκα από  κάποια πράγματα που είδα όσο καιρό δουλεύω στην τηλεόραση και τον κινηματογράφο (δε θα αναφέρω ονόματα φυσικά), και γενικότερα συμβαίνουν αρκετά άσχημα πράγματα στον χώρο, αν και η πλειονότητά τους προέρχεται από παραγωγούς που έχω συναντήσει ή από ιστορίες που έχω ακούσει για κακούς παραγωγούς. Κάποιες σκηνές αναφέρονται  στο παρελθόν της ιαπωνικής βιομηχανίας κινηματογράφου, η οποία ήταν αρκετά πιο μισογυνιστική. Για παράδειγμα, υπάρχουν κάποιες σκηνές όπου κάποιος χτυπάει τις γυναίκες της ταινίας, κάτι που δεν συμβαίνει στις μέρες μας αλλά ήταν αρκετά συνηθισμένο στο ιαπωνικό σινεμά του '70.
 
11. Στις mainstream ιαπωνικές ταινίες το γυμνό αλλά κυρίως οι ερωτικές σκηνές  είναι σπάνιες. Ισχύει τα ίδιο για τις ταινίες μηδενικού προϋπολογισμού; Ή είναι πιο εύκολο να πείσεις τις ηθοποιούς να εμφανιστούν σε ανάλογες σκηνές;
Είναιπολύ δύσκολο. Ίσως επειδή δεν υπάρχουν πολλές «ερωτικές σκηνές με νόημα» στις ταινίες. Το να βρούμε ηθοποιούς για το «Lowlife Love» υπήρξε πολύ δύσκολο εγχείρημα λόγω του γυμνού και των ερωτικών σκηνών. Στην πραγματικότητα, το σενάριο ήταν πιο «δυνατό» και χρειάστηκε να αφαιρέσουμε κάποια πράγματα για να μπορέσουμε να βρούμε ηθοποιούς. Ακόμα κι έτσι όμως, φτάσαμε δύο μέρες πριν ξεκινήσουν τα γυρίσματα για να καταφέρουμε να βρούμε την ηθοποιό που θα έπαιζε την Κιόκο (Τσίκα Ουτσίντα) και χρειάστηκε να αφαιρέσουμε όλες τις σκηνές που περιλάμβαναν γυμνό από τον χαρακτήρα της, μιας και ήταν πολύ δύσκολο, αρχικά, να βρούμε ηθοποιό για τον συγκεκριμένο ρόλο λόγω της ποσότητας σεξ και γυμνού που υπήρχε στο σενάριο.
 
12. Πιστεύεις πως η ταινία θα σου δημιουργήσει προβλήματα με συναδέρφους ηθοποιούς, σκηνοθέτες κτλ;
Δε νομίζω.
 
 13. Ποια είναι τα σχέδιά σου για το μέλλον;
Βρίσκομαι στην διαδικασία γραψίματος ενός καινούριου φιλμ αυτήν την στιγμή. Βασίζεται στην αληθινή ιστορία ενός κοριτσιού που φροντίζει τον εαυτό της από πολύ μικρή ηλικία και καταλήγει να μπλεχτεί με κάποιες από τις πολύ σκοτεινές πλευρές της κοινωνίας. Το σενάριο είναι πολύ σκοτεινό αν και η ταινία θα είναι περισσότερο μαύρη κωμωδία. Προσδοκώ να ξεκινήσω γυρίσματα φέτος το καλοκαίρι.

Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Άνταμ Τόρελ της Third Window Films, χωρίς την βοήθεια του οποίου αυτή η συνέντευξη δε θα ήταν δυνατή. 

ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΑΥΤΟ: LOWLIFE LOVE: Μια ρεαλιστική ματιά στην ιαπωνική βιομηχανία ταινιών μηδενικού προϋπολογισμού. ΕΙΔΑΜΕ & ΣΧΟΛΙΑΖΟΥΜΕ


Φωτογραφικό υλικό





Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

τελευταιες αναρτησεις
Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας απονέμει τα κορυφαία βραβεία στα 10 ΘΒΘ 2020
Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας απονέμει τα κορυφαία βραβεία στα 10 ΘΒΘ 2020
με 0 Σχόλια 2508 Views

 Η τιμή είναι μεγάλη και η αναγνώριση από τον πρώτο πολίτη της πόλης, για ένα θεατρικό θεσμό που αισίως κλείνει φέτος τα 10 χρόνια, ακόμη μεγαλύτερη. Τον ευχαριστούμε θερμά

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο
  • Το.. λάθος της στο σεξ που προδίδει ότι σας απατά
    Το.. λάθος της στο σεξ που προδίδει ότι σας απατά

     Σε κάθε ζευγάρι υπάρχει το "πράσινο τερατάκι" της ζήλειας και της αμφισβήτησης για το κατά πόσον ο ένας είναι αφοσιωμένος και πιστός στον άλλο. Όσον αφορά τις γυναίκες, ωστόσο, υπάρχει μια μικρή λεπτομέρεια που μπορεί να "προδώσει" το αν έχουν απατήσει τον σύντροφό τους...


    Περισσότερα ...
  • Αφθώδης Στοματίτιδα.
    Αφθώδης Στοματίτιδα.

     Στη χαβούζα του ’20 επιπλέουν (με σειρά εμφάνισης) ένας καράφλας οδηγός ΚΤΕΛ, η γιαγιά μου, ο Τζορτζ Όργουελ, ο Αμβρόσιος, η θεία Τούλα, ο Μπακογιάννης, η Λέχου, ένας υποψήφιος πανελληνίων με αφθώδη στοματίτιδα, εγώ, εσύ που διαβάζεις αυτό το άρθρο και ο άλλος που θα το αγνοήσει. Γράφει η Ντόρα Παπάζη.

    Περισσότερα ...
  • Αύγουστος Κορτώ: «Οταν είπα στη μάνα μου ότι μου αρέσουνε τ΄αγόρια»…
    Αύγουστος Κορτώ: «Οταν είπα στη μάνα μου ότι μου αρέσουνε τ΄αγόρια»…

     Ο Έλληνας συγγραφέας, που δεν έχει κρύψει τις σεξουαλικές του προτιμήσεις, γράφει με αφορμή τη σημερινή, Παγκόσμια Ημέρα κατά της Ομοφοβίας, για την ανάγκη να σκοτώσουμε τη ντροπή...


    Περισσότερα ...

Περισσότερη Παράξενη ζωή