Ταινιοθήκη Ελλάδος: οnline αφιέρωμα στον Ελληνικό Πρωτοποριακό - Πειραματικό Κινηματογράφο

1410 Views
Ταινιοθήκη Ελλάδος: οnline αφιέρωμα στον Ελληνικό Πρωτοποριακό - Πειραματικό Κινηματογράφο Ταινιοθήκη Ελλάδος: οnline αφιέρωμα στον Ελληνικό Πρωτοποριακό - Πειραματικό Κινηματογράφο

 

 
 
 
Η Ταινιοθήκη της Ελλάδος συνεχίζει με μεγάλη επιτυχία τις online προβολές μέσα από τη νέα ψηφιακή της αίθουσα.
 
Από την Πέμπτη 14 Μαϊου (8μ.μ.) παρουσιάζει το νέο, τρίτο κατά σειρά πρόγραμμά της, ένα αφιέρωμα στον Ελληνικό Πρωτοποριακό/Πειραματικό Κινηματογράφο με εμβληματικές ταινίες του είδους από τους Κώστα Σφήκα, Θανάση Ρεντζή, Αντουανέττα Αγγελίδη και Βουβούλα Σκούρα.
 
Η διαδικασία θα είναι η ίδια: κάθε ταινία θα κάνει την διαδικτυακή πρεμιέρα της μια συγκεκριμένη μέρα και ώρα στην ανανεωμένη ιστοσελίδα της Ταινιοθήκης και θα είναι διαθέσιμη για τρία 24ωραστο διαδίκτυο.Στη συνέχεια τη σειρά της θα παίρνει επόμενη. Έναρξη νέου προγράμματος: Πεμπτη 14/5, 8 μ.μ.Οι προβολές θα συνεχιστούν έως τις 26 Μαϊου.
 
Η Ταινιοθήκη της Ελλάδος ανέκαθεν διαδραμάτιζε σημαντικό ρόλο στην παρουσίαση  ευρωπαϊκών και διεθνών ρευμάτων της πρωτοπορίας του μεσοπολέμου και των πρώτων μεταπολεμικών δεκαετιών, στην χώρα μας, ενώ μέσω του Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου, που πέρυσι έκλεισε μια δεκαετία ζωής, συνεχίζει να επικεντρώνεται στην ανάδειξη της ιστορίας του μεταπολεμικού πειραματικού κινηματογράφου στην Ελλάδα.
 
Η Ελλάδα ήταν απούσα από κάθε είδους πειραματισμού στον κινηματογραφικό χώρο την εποχή του μεσοπολέμου. Μεταπολεμικά διαμορφώθηκε μια γενιά σκηνοθετών /δημιουργών που λειτούργησε στα πλαίσια μιας αντιθετικής δημόσιας σφαίρας. Έπρεπε να ωριμάσουν οι διεργασίες της γνωριμίας και ζύμωσης με τον αμερικανικό πειραματικό και τον ευρωπαϊκό εικαστικό κινηματογράφο για να αναδυθεί μια ομάδα θαρραλέων σκηνοθετών/τριών που αψήφησαν τον έντονο συντηρητισμό της ελληνικής κινηματογραφικής σκηνής και επιδόθηκαν σε τολμηρά πειραματικά έργα.
/
Με αυτόν τον τρίτο κύκλο, ο θεατής θα έχει μια σπάνια ευκαιρία να έρθει σε επαφή με ταινίες-ορόσημα από την πρώτη και τη δεύτερη γενιά εκπροσώπων του είδους αυτού, που γυρίστηκαν από τη δεκαετία του ’70 έως και σήμερα, ταινίες που ενώ βραβεύτηκαν σε ελληνικά και ξένα φεστιβάλ, και αποτέλεσαν συχνά διδακτέα ύλη για μεταπτυχιακά προγράμματα, εξακολουθούν να είναι άγνωστες στο μεγάλο κοινό των φίλων του κινηματογράφου.
 
Το ίδιο διάστημα, μέσω της ιστοσελίδας, θα μπορεί να μαθαίνειπερισσότερες λεπτομέρειες για τις ταινίες αυτές.
 
Πρόκειται για τέσσερις πρωτοποριακές/πειραματικέςταινίες  από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του είδους όπως τον Κώστα Σφήκα, τον  Θανάση Ρεντζή, την  Αντουανέττα Αγγελίδη καιτην Βουβούλα Σκούρα.
 
Οι ταινίες που θα προβληθούν το διάστημα 14-26 Μαϊου είναι οι εξής:
 
ΠΕΜΠΤΗ 14/5: ΜΟΝΤΕΛΟ (Κώστας Σφήκας, 1974)
ΚΥΡΙΑΚΗ 17/5: ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ(Θανάσης Ρεντζής, 1981)
ΤΕΤΑΡΤΗ 20/5: ΤΟΠΟΣ (Αντουανέττα Αγγελίδη, 1985)
ΣΑΒΒΑΤΟ 23/5: THE RED BANK. James Joyce: Τα Τετράδιά του, των Ελληνικών(Βουβούλα Σκούρα, 2013)
 
ΩΡΑ ΕΝΑΡΞΗΣ: 8 μ.μ.
Οι ταινίες θα είναι διαθέσιμες online για τρία 24ώρα.
 
Θυμίζουμε πως στην ιστοσελίδα της Ταινιοθήκης υπάρχει ήδη ανεβασμένη (και θα είναι όλον τον μήνα προσβάσιμη) η μικρού μήκους ταινία Η ΡΟΔΑ (1964) του Θόδωρου Αδαμόπουλου, μια ταινία-περίπατος στην Αθήνα που θα απολαύσουμε ιδιαίτερα σήμερα. Πρόκειται για τις περιπέτειες μιας ρόδας αυτοκινήτου στην αττική γη. Η ρόδα τέθηκε απροσδόκητα εκτός μηχανής,περιπλανώμενη σε όλη την πόλη. Ηθοποιοί: Βαγγέλης Καζάν, Χρήστος Τσάγκας, Δημήτρης Παπανικολάου.
 
Δείτε το πρόγραμμα των ταινιών εδώ
 
 
ΟΙ ΣΥΝΟΨΕΙΣ ΤΩΝ ΤΑΙΝΙΩΝ
 
*ΜΟΝΤΕΛΟ (Κώστας Σφήκας, 1974)
 Μια εικαστική σύλληψη ανατέμνει το DNA του καπιταλισμού.
Από το 1974 ο Σφήκας άρχισε να υλοποιεί ένα όνειρο του, να αποδώσει κινηματογραφικά την ιδέα του «Κεφαλαίου» του Καρλ Μαρξ. Έτσι δημιούργησε την ταινία «Mοντέλο» που απέσπασε το βραβείο καλύτερης καλλιτεχνικής ταινίας στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης (1974) και μια κόπια του βρίσκεται στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης Ζωρζ Πομπιντού στο Παρίσι.Με υφάδι τη μορφή του κινηματογραφικού χρόνου, ο Σφήκας δείχνει, χωρίς διδακτισμό και μεταφυσική, πώς ο χρόνος μας έχει αλλοτριωθεί και έχει γίνει «ο νόμος της αξίας» που ανακάλυψε ο Μαρξ.
 
*ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ (Θανάσης Ρεντζής, 1981)
Ένα οπτικοακουστικό ποίημα που με παιγνιώδη τρόπο αναπαριστά την πολυμορφία του ερωτισμού.
Κατεξοχήν πειραματική και εικαστική  ταινία η οποία κάνει χρήση μεγάλης ποικιλίας οπτικο-ακουστικών τεχνικών και μεθόδων(κυρίως animation και live action), με στόχο την ανάπτυξη της πολυμορφίας του ερωτισμού, έτσι όπως μας τον κληροδότησε ο Ευρωπαϊκός αισθητισμός του 20ου αιώνα. Η δομή της ταινίας είναι εξόχως χαλαρή, καθώς δεν υπάρχει ούτε κέντρο βάρους ούτε άξονας σύγκλισης, και τούτο συντελεί τα μέγιστα στην αίσθηση ενός ανοιχτού και δυνητικά επεκτεινόμενου έργου με κυρίαρχο το ρυθμικό στοιχείο.
Πρωταγωνιστεί η Γεωργία Ζώη
H ταινία είναι ακατάλληλη για ηλικίες κάτω των 16 ετών.
 
*ΤΟΠΟΣ (Αντουανέττα Αγγελίδη, 1985)
Η αποδόμηση των οπτικών απολαύσεων και η ανάδυση μιας καινούργιας εικονοποιητικής.
Μια παραβολή πάνω στο τόπο και το χρόνο. Ένα παιχνίδι μεταμορφώσεων. Πορεία μετά το θάνατο, ένας δεύτερος θάνατος. Μια γυναίκα γεννά και πεθαίνει. Τη στιγμή του θανάτου της, στιγμή μεταίχμιο, σαν την αρχή του ύπνου, το πρόσωπό της σκορπάει και παίρνει τις όψεις όσων παραστέκουν το θάνατό της. Το σώμα της σπαράσσεται από τις συγκρούσεις αυτών που το κατοικούν. Η φωνή της αναλύεται σε πολλές φωνές και πολλούς ρόλους. Ο «Τόπος» συνομιλεί με πίνακες του Uccello, του Carpaccio, του Cranach, του De Chirico και του Balthus σε μία προσπάθεια αποδόμησης των οπτικών απολαύσεων του παραδοσιακού κινηματογράφου αλλά και συγχρόνως την γέννηση μιας καινοτόμου  σαγηνευτικής εικονοποίας.
 
*THE RED BANK. James Joyce: Τα Τετράδιά του, των Ελληνικών (Βουβούλα Σκούρα, 2013)
Ένα δοκίμιο και ένα οδοιπορικό στον κορυφαίο εικονοκλάστη του 20ου αιώνα  Τζέιμς Τζόυς.
Με πρόσκληση της Ταινιοθήκης της Ελλάδος, η ταινία αυτή της Βουβούλας Σκούρα αναπτύσσεται με αφορμή τα «Τετράδια των Ελληνικών» του Τζέιμς Τζόυς. Η μη γραμμική αφήγηση του Βαγγέλη Ιντζίδη εικονοποιείται σαν παζλ, και τα γυρίσματά της έγιναν στην Τεργέστη, στην οποία έχει ζήσει ο Τζέιμς Τζόυς, στο Λονδίνο, στη Νέα Υόρκη και στην Αθήνα.
 
 
Tαινιοθήκη της Ελλάδος

Ιερά Οδός 48 και Μεγάλου Αλεξάνδρου, μετρό Κεραμεικός, τηλ. 210 3612046, www.tainiothiki.gr

Φωτογραφικό υλικό





Με ετικέτα: Ταινιοθήκη Ελλάδος

Αρθρογραφος

kulturosupa.gr
kulturosupa.gr

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
 Η Θωμαή και ο Γιάννης Ζαφειρίου ανοίγουν το «Ελληνίς» φέρνοντας αισιοδοξία και ελπίδα και μιλούν ζωντανά στην «Κ».
Η Θωμαή και ο Γιάννης Ζαφειρίου ανοίγουν το «Ελληνίς» φέρνοντας αισιοδοξία και ελπίδα και μιλούν ζωντανά στην «Κ».
με 0 Σχόλια 329 Views

Ο ιός έφερε τα πάνω κάτω και στην οικογένεια του «Κολοσσαίου». Ωστόσο ελπιδοφόρα είναι τα μηνύματα για την έναρξη του θερινού κινηματογράφου. Για όλα τα πριν και όλα τα μετά, η Θωμαή και ο Γιάννης Ζαφειρίου μιλούν ζωντανά στην κάμερα της Κουλτουρόσουπας.


Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο
  • Το.. λάθος της στο σεξ που προδίδει ότι σας απατά
    Το.. λάθος της στο σεξ που προδίδει ότι σας απατά

     Σε κάθε ζευγάρι υπάρχει το "πράσινο τερατάκι" της ζήλειας και της αμφισβήτησης για το κατά πόσον ο ένας είναι αφοσιωμένος και πιστός στον άλλο. Όσον αφορά τις γυναίκες, ωστόσο, υπάρχει μια μικρή λεπτομέρεια που μπορεί να "προδώσει" το αν έχουν απατήσει τον σύντροφό τους...


    Περισσότερα ...
  • Αφθώδης Στοματίτιδα.
    Αφθώδης Στοματίτιδα.

     Στη χαβούζα του ’20 επιπλέουν (με σειρά εμφάνισης) ένας καράφλας οδηγός ΚΤΕΛ, η γιαγιά μου, ο Τζορτζ Όργουελ, ο Αμβρόσιος, η θεία Τούλα, ο Μπακογιάννης, η Λέχου, ένας υποψήφιος πανελληνίων με αφθώδη στοματίτιδα, εγώ, εσύ που διαβάζεις αυτό το άρθρο και ο άλλος που θα το αγνοήσει. Γράφει η Ντόρα Παπάζη.

    Περισσότερα ...
  • Αύγουστος Κορτώ: «Οταν είπα στη μάνα μου ότι μου αρέσουνε τ΄αγόρια»…
    Αύγουστος Κορτώ: «Οταν είπα στη μάνα μου ότι μου αρέσουνε τ΄αγόρια»…

     Ο Έλληνας συγγραφέας, που δεν έχει κρύψει τις σεξουαλικές του προτιμήσεις, γράφει με αφορμή τη σημερινή, Παγκόσμια Ημέρα κατά της Ομοφοβίας, για την ανάγκη να σκοτώσουμε τη ντροπή...


    Περισσότερα ...

Περισσότερη Παράξενη ζωή