«Μπέκετ»: Γοητευτική Ελλάδα, απογοητευτική ταινία ανθρωποκυνηγητού. Είδαμε & Σχολιάζουμε

3581 Views
«Μπέκετ»: Γοητευτική Ελλάδα, απογοητευτική ταινία ανθρωποκυνηγητού. Είδαμε & Σχολιάζουμε «Μπέκετ»: Γοητευτική Ελλάδα, απογοητευτική ταινία ανθρωποκυνηγητού. Είδαμε & Σχολιάζουμε

 


Είδε ο Γιώργος Κελεσίδης και σχολιάζει  για την Κουλτουρόσουπα.
.
 
   Το «Μπέκετ» είναι μια ταινία δράμα-θρίλερ, σκηνοθετημένη από τον ιταλό σκηνοθέτη Φερντινάντο Σίτο Φιλομαρίνο, με πρωταγωνιστή τον Τζον Ντέιβιντ Ουάσιγκτον. Αν και αμερικανικής παραγωγής, το «Μπέκετ» λαμβάνει χώρα στην Ελλάδα, όπου και γυρίστηκε.
 
 
Το στόρι…
      Ο αφροαμερικανός Μπέκετ βρίσκεται στα Γιάννενα ως τουρίστας με την κοπέλα του Έιπριλ. Όταν πηγαίνουν, όμως, στο ξενοδοχείο, ο Μπέκετ αποκοιμάται στο τιμόνι λόγω της κούρασης, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να βγει από τον δρόμο και να πέσει σε ένα παλιό σπίτι. Όταν συνέρχεται, ο πρωταγωνιστής βλέπει την άτυχη συνοδηγό του ήδη νεκρή, αλλά και μια μεσήλικη ξανθιά γυναίκα με ένα μικρό αγόρι, αλλά σύντομα χάνει τις αισθήσεις του. Την επόμενη μέρα, αφού εξηγεί στο αστυνομικό τμήμα τι συνέβη, ο Μπέκετ γυρνάει στο παλιό σπίτι. Το εξερευνά για λίγο και αποφασίζει να αυτοκτονήσει παίρνοντας χάπια. Τελευταία στιγμή, όμως, εμφανίζεται η γυναίκα από πριν και επιχειρεί να τον σκοτώσει με τη βοήθεια του αστυνομικού στον οποίο μίλησε στο τμήμα. Κυνηγημένος και τραυματισμένος, η μόνη λύση που μπορεί να βρει είναι να ταξιδέψει μέχρι την Αθήνα για να φτάσει Αμερικάνικη Πρεσβεία. Το ταξίδι αυτό, όμως, αποδεικνύεται πιο δύσκολο απ’ ότι αναμενόταν.   
 

 
   Ξεκινώντας από τα θετικά στοιχεία (+και παρά το γεγονός ότι το σενάριο δεν του παρέχει και πολύ υλικό για να ξεδιπλώσει το ταλέντο του, ο Τζον Ντέιβιντ Ουάσιγκτον («H Παρείσφρηση», 2018, «Tenet», 2021) αποδεικνύει για άλλη μια φορά ότι έχει αυτό που χρειάζεται για να σηκώσει μια ταινία στην πλάτη του . Οι υπόλοιποι ηθοποιοί (πολλοί από τους οποίους είναι Έλληνες) δίνουν επίσης αξιοπρεπείς ερμηνείες  και στην περίπτωσή τους η έλλειψη περιπλοκότητας δεν είναι τόσο μεγάλο πρόβλημα.  
 
     Ένα άλλο θετικό είναι ότι το γεγονός πως η ταινία διαδραματίζεται στην Ελλάδα δίνει την χαρακτήρα στην ταινία και ο διευθυντής φωτογραφίας Σαγιόμπου Μουκντιφρόμ το εκμεταλλεύεται στο έπακρο.   Δυστυχώς, όμως, τα θετικά τελειώνουν εδώ.
 


     Ετσι στα αρνητικά (-) και ενώ στα πρώτα δύο τρίτα του το «Μπέκετ» είναι ένα σχετικά ρεαλιστικό θρίλερ ανθρωποκυνηγητού, κατά το τελευταίο τρίτο του αρχίζει και (να το πω λαϊκά) χάνει τον μπούσουλα . Τι εννοώ με αυτό; Πρώτα απ’ όλα, (SPOILER!) ένας σημαντικός πολιτικός δολοφονείται μέσα στην μέρα, μπροστά σε εκατοντάδες ανθρώπους, λες και ήμαστε σε καμία Αμερική. Και μάλιστα από την μαφία! Ο Μπέκετ, από την άλλη, από θύμα των περιστάσεων που τρέχει να σωθεί, καταλήγει να κυνηγάει τους δύο ανθρώπους που τον κυνηγούν, λες και είναι υπερήρωας. Ίσως θα είχε λίγη λογική αν στην επαγγελματική του ζωή ήταν αστυνομικός ή στρατιωτικός, αλλά κάτι τέτοιο δε μαθαίνουμε.
 


      Ακόμα και χωρίς το παραπάνω πρόβλημα, η ταινία δεν ξεπερνά το μέτριο. Ο βασικός λόγος για αυτό είναι ο τρόπος που ο σκηνοθέτης χειρίζεται τις περισσότερες σκηνές που θα έπρεπε να έχουν σασπένς. Αρχικά, τα πλάνα δε κρατάνε αρκετή ώρα έτσι ώστε να κάνουν τον θεατή να νιώσει παγιδευμένος και αβοήθητος, όπως ο πρωταγωνιστής, αλλά αλλάζουν συχνά, δίνοντας την εντύπωση ότι βλέπεις μια ταχύρυθμη ταινία δράσης . Ταυτόχρονα, η μουσική, ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία του σασπένς, είναι τελείως αδιάφορη και αδυνατεί να προκαλέσει οποιοδήποτε συναίσθημα.
 

 
     Κάτι άλλο που πρέπει να αναφερθεί είναι το πώς διαφημίζεται η ταινία, και συγκεκριμένα, η υπόνοια ότι η Αλίσια Βικάντερ έχει κάποιο σημαντικό ρόλο, κάτι όχι μόνο δεν ισχύει (στα πρώτα δέκα λεπτά πεθαίνει), αλλά πρόκειται ίσως και για την χειρότερη ερμηνεία της, εξαιτίας της έλλειψης χημείας με τον Τζον Ντέιβιντ Ουάσιγκτον. Ακόμα και η επιλογή της ηθοποιού είναι κάπως ύποπτη, αφού είναι μια από τις πιο διάσημες ανερχόμενες ηθοποιούς της τελευταίας δεκαετίας, έχοντας πρωταγωνιστήσει σε ταινίες όπως «Το Κορίτσι από τη Δανία» και η νέα κινηματογραφική μεταφορά του «Tomb Rider» (Λάρα Κροφτ, δηλαδή).
 
       Εν κατακλείδι (=), το «Μπέκετ» είναι μια απογοητευτική ταινία με μια ενδιαφέρουσα ιδέα από πίσω της, αλλά δυστυχώς τίποτα παραπάνω. Αν δεν είχε γυριστεί στη Ελλάδα, ούτε που θα είχαμε ακούσει γι’ αυτήν.
 
 
Βαθμολογία:

1,9 στα 10

.
Ολα τα τελευταία νέα της Σινεμανίας της "Κ" εδώ 
 Ολες οι τελευταίες κριτικές, εδώ
.

Δείτε αυτά:
.
-Τι παίζουν τα θέατρα στη Θεσσαλονίκη τώρα, κλικ εδώ.
.
.
-Οι νέες ταινίες της εβδομάδαςκλικ εδώ.
..
-Θέατρο: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
-Συναυλίες: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
-Σινεμά: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
-Βιβλίο: Διαβάσαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
΄΄
-Κερδίστε προσκλήσεις - Βιβλίακλικ εδώ.
.
 ..
Ακολουθήστε το Kulturosupa.gr στα social media
 ..
      

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

kulturosupa.gr
kulturosupa.gr

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Το κανιβαλίζειν εστί φιλοσοφείν | Ρένα Καλπάκη | «Από την καλή κι από την ανάποδη».
Το κανιβαλίζειν εστί φιλοσοφείν | Ρένα Καλπάκη | «Από την καλή κι από την ανάποδη».
με 0 Σχόλια 2228 Views
«Ο άνθρωπος είναι έλλογο ον, προικισμένο με τον λόγο, που δεν είναι μόνο η #λογική μα και η δυνατότητα έκφρασης. #Τρώμε τις #σάρκες μας λοιπόν καθημερινά και όσο πιο πολύ «βιάζουν» τόσο πιο πολύ ικανοποιούνται..   Γράφει η Ρένα Καλπάκη για την Κουλτουρόσουπα.
Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
Εφημερεύοντα Νοσοκομεία ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή