10 cloverfield lane: μια όαση στην απογοήτευση των τελευταίων θρίλερ. Είδαμε & Σχολιάζουμε…

203 Views
10 cloverfield lane: μια όαση στην απογοήτευση των τελευταίων θρίλερ. Είδαμε & Σχολιάζουμε… 10 cloverfield lane: μια όαση στην απογοήτευση των τελευταίων θρίλερ. Είδαμε & Σχολιάζουμε…

 10 cloverfield lane: μια όαση στην απογοήτευση των τελευταίων θρίλερ. Είδαμε & Σχολιάζουμε…

Έχει αναρωτηθεί κανείς πόσο εύκολο είναι να γράψεις ένα σενάριο για ταινία, η οποία ενδέχεται να απορριφθεί ή και να μην απορριφθεί από τον εκάστοτε παραγωγό που υποβάλλεται; Για κάποιους, μπορεί να είναι γελοίο, για κάποιους άλλους, δαιδαλώδες με αναλυτική σκιαγράφηση χαρακτήρων, ροή, σασπένς ή ατάκες και απανωτές ανατροπές για να κρατηθεί ζωντανό το φιλοθεάμον κοινό και για τους άλλους... εκτός ενδιαφέροντός τους.
 
Δεν είμαι φίλος των θρίλερ, αλλά με κάποιον φίλο θα κάτσουμε να παρακολουθήσουμε αραιά και πού. Με αυτόν τον συγκεκριμένο, ήρθαμε στο συμπέρασμα πως πιο εύκολο είναι να γράψεις κωμωδία, παρά θρίλερ.
 
Στο θρίλερ, πρέπει να μην μιλάς πολύ στην ιστορία. Λίγα πράγματα για τα πρόσωπα, οι πρωταγωνιστές λίγοι και εσώκλειστοι και κάποια αόρατη απειλή να αναφέρεται μυστηριωδώς για την ενίσχυση του σασπένς”.
 
Δεν έτυχε να παρακολουθήσω άλλο θρίλερ μετά από αυτήν τη συνάντηση, αλλά τα λόγια του επιβεβαιώθηκαν στο 10 Cloverfield Lane.
 
Το 2008 είχε βγει μια ταινία τρόμου, διαδραματιζόμενη στη Νέα Υόρκη, τραβηγμένη με ένα κινητό – τουλάχιστον, έτσι φαινόταν – από μια ομάδα παιδιών που γλεντούσαν το ίδιο βράδυ που επιτέθηκε ένα τέρας στην πόλη, ωθώντας τους να επιβιώσουν. Ο τίτλος της ήταν Cloverfield.
 
Φέτος, κυκλοφόρησε ένα ψυχολογικό θρίλερ με παρόμοια ονομασία, πιθανότητα για λόγους εμπορικούς, συνέχισης της πρώτης ιστορίας και προσέλευσης του κόσμου. Σ’ αυτήν την ταινία, η Μισέλ (Μέρι Ελίζαμπεθ Γουίνστεντ), θέλοντας να ξεφύγει από την προηγούμενή της ζωή, βγαίνει εκτός πορείας και ξυπνάει σε μια καμαρούλα υπόγεια, στο καταφύγιο του Χάουαρντ (Τζον Γκούντμαν). Εκείνος εξηγεί πως την έσωσε από την έξωθεν καταστροφή που προκλήθηκε από τον μολυσμένο αέρα που διοχέτευσαν χώρες που είναι εναντίον των ΗΠΑ. Στο καταφύγιο, βρίσκεται και ο Έμμετ (Τζον Γκάλαχερ Τζ.) και μαζί με τη Μισέλ προσπαθούν να καταλάβουν τι τρέχει με τον Χάουαρντ, να μάθουν το κατά πόσο ευσταθούν τα λεγόμενά του και έτσι ξεκινούν να σκαρφίζονται τρόπο για να δραπετεύσουν.
 
Στοιχείο 1ο. Λίγα πράγματα για τα πρόσωπα.
 
Το σενάριο του Nταμιέν Σαζέλ που αξιοποίησε και φιλοτέχνησε το αρχικό σενάριο των Κάμπελ και Στούκεν, μας βάζει κατευθείαν στο ζουμί της υπόθεσης, χωρίς να αποκαλύπτονται πολλές πληροφορίες για τη ζωή των τριών ηρώων.
Για τη Μισέλ, ξέρουμε μόνο ότι ο άντρας της την ψάχνει και ότι αυτή τρέχει μακριά του. Για τον Έμμετ ότι δεν έφυγε από την επαρχία όλη του τη ζωή και πως έχτισε το καταφύγιο. Για τον Χάουαρντ ότι ήταν στο Πολεμικό Ναυτικό και είχε μια κόρη.
 
Μπροστά σε άλλες ταινίες του είδους, στις οποίες αναλύονται διεξοδικά οι χαρακτήρες κάπου στο μέσο της ταινίας μέσα από κάποια δακρύβρεχτη ιστορία σε στυλ “Αμάρτησα για το παιδί μου”, εδώ πέρα υπάρχει σχεδόν μηδαμινός χρόνος για τη διερεύνηση του παρελθόντος των προσώπων. Αυτό που ενδιαφέρει τους πρωταγωνιστές και το κοινό είναι να βρουν τρόπο να μάθουν την αλήθεια, να βρουν απάντηση στις αμφιβολίες που προκαλούνται από τα λεγόμενα του Χάουαρντ. και το σενάριο κεντράρεται σ’ αυτό. Περιττολογίες και συναισθηματισμοί του παρελθόντος δεν παίρνουν θέση και γι’ αυτό η ταινία κρατάει 90 λεπτά και όχι κάνα 2ωρο, όπως οι περισσότερες.
 
Στοιχείο 2ο. Οι πρωταγωνιστές λίγοι και έγκλειστοι.
 
Τρία πρόσωπα και τίποτα παραπάνω. Ο καθένας με τα άγχη του και με τις ιδιαιτερότητες του που καλούνται να ζήσουν αρμονικά στο καταφύγιο έγκλειστοι. Το άγχος είναι πιο έντονο, διότι οι δύο από τους τρεις έχουν κοινό προβληματισμό, δηλαδή για το πώς θα ξεφύγουν, ενώ ο τρίτος ακροβατεί μεταξύ ενός επιβλητικού τέρατος που άμα βρεθείς στο δρόμο του, ούτε τα Μετέωρα θα προσπαθήσουν να σε κρύψουν και ενός κοινωνιοπαθή με αλλόκοτες αντιλήψεις και αναίτιες εκρήξεις συναισθηματισμού ή θυμού. Οι τέσσερις τοίχοι βοηθάνε απίστευτα στην εξέλιξη της ιστορίας, διότι ο τρόπος διαφυγής θα επιτευχθεί στα κρυφά με τα λιγοστά μέσα που θα αποκτηθούν μέσα από παγαποντιές. Επομένως, όσο πιο έγκλειστοι, τόσο πιο πολύ σασπένς.
 
Στοιχείο 3ο. Κάποια αόρατη απειλή να αναφέρεται πού και πού, για να διατηρηθεί το σασπένς.
 
75 λεπτά ο Χάουαρντ προσπαθεί να κρατήσει τη Μισέλ μέσα στο καταφύγιο. Ένα σωρό δικαιολογίες που γίνονται κατανοητές και αποδεκτές από την κοπέλα, μέχρι κάποια άλλη αμφιβολία να δημιουργηθεί και ξανά από την αρχή. Το σενάριο γκρεμίζεται και ξαναχτίζεται, γκρεμίζεται και ξαναχτίζεται, για να ξαναγκρεμιστεί και να ξαναχτιστεί μια για πάντα. Τρεις φορές γίνεται αυτό και η επανάληψη αυτή εξυπηρετεί τις ανάγκες της ταινίας.
 
Συνοψίζοντας (=), το 10 Cloverfield Lane είναι ένα όμορφα ζωγραφισμένο θρίλερ, με γερά θεμέλια και σταθερή εξέλιξη. Επικεντρώνεται στην προέλευση του φόβου και όχι τόσο στην απεικόνισή του. Οι πρωταγωνιστές άψογοι, ειδικότερη μνεία, όμως, στο “τέρας” και κυριολεκτικά και μεταφορικά, Τζον Γκούντμαν, που μπορεί να μην έχει αναγνωριστεί η αξία του, αλλά είναι αναγνωρίσιμος πια σε όποια ταινία και να παίξει.
 
Γενικότερα, όμως, επειδή ανήκει στην κατηγορία του ψυχολογικού θρίλερ, δεν σημαίνει ότι για να είναι καλό, οφείλει να κάνει κάποιον να φοβηθεί τόσο πολύ. Και μόνο που ο θεατής μπαίνει στο τριπάκι να θέλει διακαώς να μάθει αυτό που θέλουν να μάθουν και οι πρωταγωνιστές και το τέλος του δεν μένει μετέωρο, σημαίνει ότι είναι πετυχημένο. Και η συγκεκριμένη ταινία, το ξαδερφάκι της πρώτης, είναι ένα καλό ψυχολογικό θρίλερ.
.
Βαθμολογία
6/10

10 CLOVERFIELD LANE Θρίλερ, Έγχρ., Διάρκεια: 13' Παραγωγή: Αμερικανική-Σκηνοθεσία: Νταν Τράχτενμπεργκ Πρωταγωνιστούν: Μέρι Ελίζαμπεθ Γουίνστεντ, Τζον Γκούντμαν, Τζον Γκάλαχερ Τζούνιορ.


Που προβάλλεται; ΕΔΩ
=============================
-ΕΙΔΑΜΕ & ΣΧΟΛΙΑΖΟΥΜΕ ΕΔΩ
=============================
-ΚΑΘΕ ΤΡΙΤΗ:  ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΣΤΙΣ ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΤΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ & ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ
κλικ ΕΔΩ

Φωτογραφικό υλικό





Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
«Σχέσεις Πόθου – Πάθους - Πόνου»… Γιατί σπουδαίε κ, Χρυσικάκο; Είδαμε και Σχολιάζουμε.
«Σχέσεις Πόθου – Πάθους - Πόνου»… Γιατί σπουδαίε κ, Χρυσικάκο; Είδαμε και Σχολιάζουμε.
με 0 Σχόλια 2463 Views

Μια πρόχειρη ανουσιότητα που δεν είχε κανένα λόγο θεατρικής ύπαρξης και στην οποία αναλώθηκε άδοξα ένα λαμπερό υποκριτικό #ταλέντο… Είδε και σχολιάζει η Πίτσα Στασινοπούλου.

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή