Ξαναβλέποντας την Τριλογία της Εκδίκησης του Παρκ Τσαν-γουκ. Μέρος δεύτερο: Oldboy.

1170 Views
Ξαναβλέποντας την Τριλογία της Εκδίκησης του Παρκ Τσαν-γουκ. Μέρος δεύτερο: Oldboy. Ξαναβλέποντας την Τριλογία της Εκδίκησης του Παρκ Τσαν-γουκ. Μέρος δεύτερο: Oldboy.

 Ξαναβλέποντας την Τριλογία της Εκδίκησης του Παρκ Τσαν-γουκ. Μέρος δεύτερο: Oldboy.

Προσοχή: Το άρθρο περιέχει spoilers.

Μιας και πρόσφατα αγόρασα μια συλλογή σε Blu-ray που περιλαμβάνει και τις τρεις ταινίες (Η Εκδίκηση Ενός Κυρίου, Old Boy, Η Εκδίκηση Μίας Κυρίας) σκέφτηκα να ασχοληθώ στα επόμενα άρθρα της στήλης με τα αριστουργήματα αυτά του Νοτιοκορεάτικου κινηματογράφου. Περνάμε λοιπόν τώρα στο δεύτερο και πιο γνωστό, μια ταινία που ουσιαστικά «έσπρωξε » τον νοτιοκορεάτικο κινηματογράφο στο παγκόσμιο προσκήνιο.
 
Βασισμένο στο ομώνυμο μάνγκα, το φιλμ επικεντρώνεται στον Ντάε-σου, έναν επιχειρηματία που συλλαμβάνεται λόγω μέθης, χάνοντας έτσι τα τέταρτα γενέθλια της κόρης του. Το ίδιο βράδυ, και χωρίς προφανή λόγο, τον απαγάγουν και τον αναγκάζουν να ζει στα ίδιο δωμάτιο για 15 χρόνια. Όταν απελευθερώνεται απρόσμενα , είναι πλέον αποφασισμένος να πάρει εκδίκηση, αν και το μόνο στοιχείο που έχει στα χέρια του είναι πως πρέπει να πετύχει το σκοπό του μέσα σε 5 μέρες. Μια κοπέλα που εργάζεται ως σεφ σε ένα σούσι μπαρ αποφασίζει να τον βοηθήσει, επίσης χωρίς προφανή λόγο.
 
Αν και το «Old Boy» έχει την εκδίκηση ως κεντρικό θέμα, ο Παρκ σκηνοθετεί μια ταινία που ο πραγματικός σκοπός της είναι να παρουσιάσει μια άλλη διάστασή της, η οποία οδηγεί στην μεταμέλεια. Η απόλυτη ταπείνωση και η κάθαρση που προκύπτει από αυτήν είναι οι κεντρικές ιδέες και η εκδίκηση, με τις τρομακτικά βίαιες συνέπειές της βρίσκεται στο επίκεντρο όχι ως πράξη αλλά ως αιτία και ως συνέπεια.
 
Ο Τσόι Μιν Σικ είναι άψογος ως Ντάε-σου, δίνοντας μία καταπληκτική παράσταση και παρουσιάζοντας με αρτιότητα πληθώρα συναισθημάτων που ποικίλλουν από την έκσταση στην παράνοια ενώ διατηρεί ένα στυλ που τις περισσότερες φορές τον κάνει να μοιάζει με καρικατούρα. Ο Γου Τζι-τάε είναι επίσης καταπληκτικός ως η προσωποποίηση του κακού, και η Κανγκ Χιε-ντου είναι άκρως λειτουργική ως η κοπέλα που ερωτεύεται τον Ντάε-σου. Ο Κιμ Μπιέονγκ-οκ ως κύριος Χαν είναι μια εξαιρετική προσθήκη στο φιλμ, δίνοντας και μία καλτ πινελιά.
 
Τεχνικά το φιλμ περιέχει μια σειρά από πραγματικά αξιομνημόνευτες σκηνές, με εκείνη με την μάχη στο διάδρομο να είναι μία από τις πιο περίτεχνες σκηνές δράσης που έχει παρουσιαστεί ποτέ στον κινηματογράφο. Η σκηνή έχει εκτελεστεί στον τέλειο τέλειο βαθμό, αν και χρειάστηκαν 17 λήψεις σε τρεις μέρες για να επιτευχθεί το αποτέλεσμα που ήθελε ο Παρκ, μιας και πρόκειται για μονόπλανο. Κατά συνέπεια, δεν υφίσταται καθόλου μοντάζ καθώς η μόνη παρέμβαση μέσω υπολογιστή είναι το μαχαίρι που βρίσκεται καρφωμένο στην πλάτη του  Ντάε-σου. Καθώς η σκηνή κινείται πλαγίως με την κάμερα να ακολουθεί, η γεωμετρία της δείχνει εξαιρετική ενώ θυμίζει έντονα παλαιότερα ηλεκτρονικά παιχνίδια, όπως πχ τα «Final Fight» and «Double Dragon», μια αίσθηση που ενισχύεται και από το γεγονός πως ο πρωταγωνιστής μάχεται εναντίον ορδών από εχθρούς. Επιπλέον, η σκηνή του τέλους, όταν και γίνεται η αποκάλυψη των πραγματικών γεγονότων, αποτελεί το αντίστοιχο της αρχαίας τραγωδίας στον κινηματογράφο, μια ακολουθία απάνθρωπη σε πάρα πολλά επίπεδα. 
 
Προσθέστε σε αυτά την ακραία αίσθηση του χιούμορ του Παρκ και την «ιδιαίτερη» ειρωνεία του, όπως αυτή εκφράζεται από την επινόηση μιας εταιρείας που βοηθά ανθρώπους που θέλουν να απαγάγουν κάποιον, τον άρτιο συνδυασμό εικόνας και ήχου και μια γερή δόση του αποτρόπαιου, όπως στη σκηνή που ο Ντάε-σου τρώει ένα χταπόδι ωμό (η οποία, παρεμπιπτόντως, είναι πραγματική, χωρίς CGI) και έχετε στα χέρια σας ένα πραγματικό κινηματογραφικό αριστούργημα, μία από τις καλύτερες ταινίες του 21ου αιώνα.
 
Το trailer:


Φωτογραφικό υλικό





Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Γιατρομανωλάκης: Υπέρ της επιλογής διεμφυλικής γυναίκας ως βασικής ερμηνεύτριας στην «Στρέλλα» της Λυρικής
Γιατρομανωλάκης: Υπέρ της επιλογής διεμφυλικής γυναίκας ως βασικής ερμηνεύτριας στην «Στρέλλα» της Λυρικής
με 0 Σχόλια 2412 Views

 Πώς σχολιάζει την απόφαση της Εθνικής Λυρικής Σκηνής να συνεχίσει τις ακροάσεις για τον ρόλο μετά τις αντιδράσεις που ξέσπασαν από την queer κοινότητα

Περισσότερα ...

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη

Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή