Ποιοι ξηροί καρποί και σε ποια ποσότητα ρίχνουν τη χοληστερίνη.

449 Views
Ποιοι ξηροί καρποί και σε ποια ποσότητα ρίχνουν τη χοληστερίνη. Ποιοι ξηροί καρποί και σε ποια ποσότητα ρίχνουν τη χοληστερίνη.

 Ποιοι ξηροί καρποί και σε ποια ποσότητα ρίχνουν τη χοληστερίνη.

Οι υψηλές τιμές χοληστερόλης στο αίμα αποτελούν σημαντικό παράγοντα κινδύνου για καρδιακές παθήσεις.

Αν θέλετε να μειώσετε τις τιμές της χοληστερόλης είναι σημαντικό να ακολουθείτε έναν υγιεινό τρόπο ζωής και μια ισορροπημένη δίαιτα.

Σύμφωνα με τα ευρήματα αμερικανικής μελέτης, η κατανάλωση ξηρών καρπώνα καρδιακές παθήσεις. μπορεί να βοηθήσει στη μείωση τόσο της ολικής όσο και της «κακής» (LDL) χοληστερόλης, ιδίως στους ανθρώπους που έχουν φυσιολογικό σωματικό βάρος.

Η μελέτη βασίζεται στην συνδυαστική ανάλυση 25 προγενέστερων κλινικών μελετών (μετα-ανάλυση), στην οποία συμμετείχαν 600 εθελοντές.

Όπως έδειξε, 67 γραμμάρια ξηροί καρποί την ημέρα μειώνουν τα επίπεδα της ολικής χοληστερόλης κατά 5,1% και της «κακής» (LDL) κατά 7,4% κατά μέσον όρο – με τους εθελοντές δίχως περιττά κιλά να αποκομίζουν ακόμα μεγαλύτερο όφελος.

Οι επιστήμονες του Πανεπιστημίου της Λόμα Λίντα, που πραγματοποίησαν τη μελέτη, πιστεύουν ότι οι ξηροί καρποί δρουν δυσχεραίνοντας την απορρόφηση της χοληστερόλης

Διαπίστωσαν ακόμη πως οι ξηροί καρποί μειώνουν και τα επίπεδα των τριγλυκεριδίων τα οποία αυξάνουν κατά 18% τον κίνδυνο αναπτύξεως καρδιοπάθειας όταν βρίσκονται σε επίπεδα πάνω από το φυσιολογικό (φυσιολογικό όριο των τριγλυκεριδίων είναι τα 150 mg/dl). Η μείωση των τριγλυκεριδίων ήταν 10,2%.

Οι 600 εθελοντές της μελέτης έτρωγαν καθημερινά λίγους ξηρούς καρπούς, επί τρεις έως οκτώ εβδομάδες. Όσοι από αυτούς ήταν υπέρβαροι ή παχύσαρκοι δεν ωφελήθηκαν τόσο πολύ όσο οι συνομήλικοί τους με φυσιολογικό βάρος.

Ο επικεφαλής ερευνητής δρ Τζόαν Σαμπέιτ, τονίζει πως πλέον είναι καλά τεκμηριωμένο ότι οι ξηροί καρποί έχουν θέση σε μια υγιεινή διατροφή – αρκεί, βεβαίως, να μην είναι αλατισμένοι.

Επιπλέον, εξηγεί πως το όφελος που παρατηρήθηκε αφορούσε όλα τα είδη ξηρών καρπών και όχι κάποιο συγκεκριμένο. Στην πραγματικότητα, όφελος παρατηρήθηκε και με τα καρύδια και τα αμύγδαλα, αλλά και με τα φουντούκια, τα φιστίκια και άλλους καρπούς.

Επειδή ωστόσο οι ξηροί καρποί έχουν πολλές θερμίδες, συνιστάται να περιορίζεται η κατανάλωσή τους σε πολύ 100 γραμμάρια την ημέρα.


Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

kulturosupa.gr
kulturosupa.gr

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
«Πέρσες» του Αισχύλου από την Ομάδα Σημείο Μηδέν σε καλοκαιρινή περιοδεία.
«Πέρσες» του Αισχύλου από την Ομάδα Σημείο Μηδέν σε καλοκαιρινή περιοδεία.
με 0 Σχόλια 2172 Views

H Ομάδα Σημείο Μηδέν συνεχίζει την έρευνά της στα θεμελιώδη κείμενα της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας παρουσιάζοντας αυτή τη φορά τους «Πέρσες» του Αισχύλου.

Περισσότερα ...

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη

Περισσότερη Παράξενη ζωή