ΠΡΕΜΙΕΡΑ απόψε για ΤΑ ΣΤΕΚΙΑ, Ιστορίες Αγοραίου από τη συχνότητα της ΝΕΡΙΤ.

317 Views
ΠΡΕΜΙΕΡΑ απόψε για ΤΑ ΣΤΕΚΙΑ,  Ιστορίες Αγοραίου από τη συχνότητα της ΝΕΡΙΤ. ΠΡΕΜΙΕΡΑ απόψε για ΤΑ ΣΤΕΚΙΑ, Ιστορίες Αγοραίου από τη συχνότητα της ΝΕΡΙΤ.

ΠΡΕΜΙΕΡΑ απόψε για ΤΑ ΣΤΕΚΙΑ,  Ιστορίες Αγοραίου από τη συχνότητα της ΝΕΡΙΤ.

Στέκια. Μαγαζιά και άλλοι χώροι όπου γίνονται πράξεις σχετικές με αγοραπωλησία, με «αλισβερίσι», «νταραβέρι», «ανταλλαγή». Μόνο που η ανταλλαγή δεν είναι μόνο ανταλλαγή προϊόντων με χρήματα αλλά η ύψιστη πολιτισμική πράξη.
Οι χώροι που αποκαλούμε «Στέκια» δεν είναι μόνο κέντρα ομαδικής εκδήλωσης μέσα στο πλαίσιο των καθιερωμένων χρόνων αλλά και φορείς της άγραφης ιστορίας της πόλης μέσα από την συνέχεια του χρόνου.
Αντικείμενο αυτής της σειράς ντοκιμαντέρ είναι οι ιστορίες της πόλης μέσα στον αδιάσπαστο χώρο και χρόνο των τόπων μαζικής εστίασης. Καταγράφοντας τις κατακερματισμένες ιστορίες της πόλης, συνθέτουμε τη «μεγάλη εικόνα» σαν ένα σύγχρονο ψηφιδωτό, μέσα από την επιτόπια παρατήρηση που εμπλέκει τον θεατή σε άμεση, καθημερινή και ουσιαστική σχέση με τους χώρους και τους ανθρώπους που παρακολουθεί.
Μέσα από ουσιαστικές αναφορές στον κινηματογράφο, τη λογοτεχνία, τις εικαστικές τέχνες, την αρχιτεκτονική και τη μουσική – συγκοινωνούντα δοχεία του αγοραίου πολιτισμού μας.
Μια καταγραφή της μνήμης του αστικού τοπίου. Και του φαντασιακού αποθέματος του που ξεπερνάει την καταγραφή και φτάνει στην ανυπέρβλητη τέχνη της καθημερινής ζωής.
 
Το Au Revoir Μπαρ, η Παράγκα του Σίμου, το Βίντεοκλαμπ, το Γήπεδο, το Φιλολογικό Καφενείο, η Ντισκοτέκ, η Ταβέρνα, το Κουρείο, το Μπαρ Κονσομασιόν, η Φωκίωνος Νέγρη, η Εισβολή του Ροκ Εν Ρολ στη Αθήνα του ’50 είναι τα Στέκια που επισκέπτεται η κάμερα της εκπομπής.
 
ΤΑ ΣΤΕΚΙΑ
ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΑΓΟΡΑΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ - ΒΙΝΤΕΟΚΛΑΜΠ
Όταν Πέφτει το Σκοτάδι... ΒΙΝΤΕΟΚΛΑΜΠ : Για να μην πλήξετε το βράδυ..
Διαφημιστικό σλόγκαν δεκαετίας `80

Αν η εμφάνιση της τηλεόρασης καθιέρωσε το μαγικό κουτί ως καρδιά της ελληνικής οικογένειας τότε το βίντεο σίγουρα αποτέλεσε το αίμα στις φλέβες της. Στις αρχές της δεκαετίας του 80, η εμφάνιση του VHS ήρθε να αντιπαραθέσει στην συντηρητική πολιτική μιας τηλεοπτικής πραγματικότητας δύο καναλιών με περιορισμένο πρόγραμμα, την ελευθερία στις ώρες θέασης, την ποικιλία στις επιλογές ταινιών, την ανάδειξη νέων κινηματογραφικών ειδών, με άλλα λόγια, την απαρχή αυτού που σήμερα αντιλαμβανόμαστε ως homeentertainment.
Η επιτυχία του νέου μέσου ήταν ραγδαία και πέρα από κάθε προσδοκία. Το κοινό συρρέει καθημερινά στα βίντεοκλάμπ φεύγοντας με τσάντες νέων ταινιών, ανεξαρτήτως περιεχομένου ή ποιότητας, θρίλερ, καράτε, ακόμα και σοφτ πορνό. Τα κέρδη για τους επιχειρηματίες διογκώνονται και αυτό με τη σειρά του προσελκύει στο χώρο πρώην ταξιτζίδες, κρεοπώλες, συνταξιούχους, ψιλικατζίδες, ανθρώπους από ετερόκλητους επαγγελματικούς χώρους που στρέφονται προς το βίντεο, είτε ως παραγωγοί είτε ως βιντεοκλαμπάδες, με μόνο σκοπό το εύκολο χρήμα. Στην κορύφωση της χρυσής εποχής της βιντεοκασσέτας υπάρχουν 3500 βιντεοκλάμπ σε όλη την ελλάδα, ενώ δραστηριοπιούνται πάνω από 193 εταιρείες βιντεοπαραγωγής. Η επιτυχία των πρώτων ελληνικών βιντεοταινιών όπως "Η Γυναικάρα με τα Πράσινα" και το "Ο Απατών... ελληΝΙΚΑ", καθώς και οι τεχνικές ευκολίες που παρέχει το νέο μέσο, πυροδοτούν ένα σαρωτικό κύμα ελληνκών ταινιών που γυρίζονται μέσα σε λίγες ημέρες, με υποτυπώδη σενάρια, αναβιώνουν παλιούς κινηματογραφικούς σταρ, αναδεικνύουν νέους και μέσα σε ένα μήνα το πολύ από τη μέρα της σύλληψής τους, παίρνουν τη θέση τους στο ράφι του βίντεοκλάμπ. Ο τρόπος που βλέπουμε ταινίες θα αλλάξει για πάντα
Το βίντεο ήταν άραγε η σωτηρία του ελληνικού σινεμά ή η καταστροφή του? Αντίστοιχα, το βίντεοκλάμπ υπήρξε στ' αλήθεια μια cinemateque στη γειτονιά ή ένα γιουσουρούμ καλτ υποκουλτούρα; Το φαινόμενο αυτό και τις πολλές- συχνά αντικρουόμενες- πλευρές του έρχονται να φωτίσουν με τη μαρτυρία τους οι άνθρωποι που το έζησαν από πρώτο χέρι: ο Γιάννης Σάρρας (Videosonic),ο Ζήνος Παναγιωτίδης (Rosebud/Odeon), ο Τάκης Τσακαλάκης (Master Video), ο Νίκος Γουδέβενος (Video City International), ο Παύλος Βόζας (Διευθυντής Πωλήσεων Audiovisual), οι ιδιοκτήτες βίντεοκλαμπ Αντώνης και Νίκος Λαγουρός και Χαράλαμπος Κωνσταντίνου, φανατικοί συλλέκτες VHS όπως ο Νίκος Καρακίζης, κριτικοί κινηματογράφου όπως ο Άκης Καπράνος και ο Δημήτρης Κολιοδήμος και ο σκηνοθέτης και διευθυντής του Φεστιβάλ Cult Ελληνικού Ελληνικού Κινηματογράφου Νίκος Τριανταφυλλίδης.
Συντελεστές Επεισοδίου
ΤΑ ΣΤΕΚΙΑ- Ιστορίες Αγοραίου Πολτισμού
Μιά σειρά του Νίκου Τριανταφυλλίδη
Επεισόδιο 1ο : ΒΙΝΤΕΟΚΛΑΜΠ
Δημοσιογραφική Έρευνα: Ηλιάνα Δανέζη, Μαρία Καραγιαννάκη, Σοφία Κοσμά
Ηχοληψία: Γιάννης Αντύπας
Τίτλοι Αρχής – Artwork: Γιώργος Βελισσάριος
Μοντάζ: Γιώργος Ζαφείρης
Διεύθυνση Φωτογραφίας : Νικόλας Ποττάκης
Διεύθυνση Παραγωγής: Μαρία Καραγιαννάκη
Σκηνοθεσία:   Φωκίων Μπόγρης
Εκτέλεση Παραγωγής: Μαρίνα Δανέζη για τη ΝΙΜΑ Ενέργειες Τέχνης και Πολιτισμού
Μια παραγωγή της ΝΕΡΙΤ
Διάρκεια Επεισοδίου 50’

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

kulturosupa.gr
kulturosupa.gr

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
In Tempo με τον Νίκο Χρηστίδη: «Μας μένει μόνο η ελπίδα, στην οποία έχουμε επενδύσει τη μισή μας ζωή».
In Tempo με τον Νίκο Χρηστίδη: «Μας μένει μόνο η ελπίδα, στην οποία έχουμε επενδύσει τη μισή μας ζωή».
με 0 Σχόλια 343 Views

Παρά τις δυσκολίες της εποχής, συνεχίζει να ελπίζει και να παραμένει πιστός στη μεγάλη του αγάπη, που δεν είναι άλλη από την τραγουδοποιία και τις ενορχηστρώσεις. Με μεγάλη χαρά αυτόν τον μήνα φιλοξενούμε στο InTempo τον Νίκο Χρηστίδη, έναν εξαίρετο μουσικό-τραγουδοποιό της πόλης. Συνέντευξη στη Βένια Αδαμάκου για την Κουλτουρόσουπα.

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή