Φθινοπωρινές αλλεργίες και ρινίτιδα: 5 τροφές που θα μπορούσαν να ανακουφίσουν τα συμπτώματα

971 Views
Φθινοπωρινές αλλεργίες και ρινίτιδα: 5 τροφές που θα μπορούσαν να ανακουφίσουν τα συμπτώματα Φθινοπωρινές αλλεργίες και ρινίτιδα: 5 τροφές που θα μπορούσαν να ανακουφίσουν τα συμπτώματα

Μπορεί η άνοιξη να είναι ταυτισμένη με τις αλλεργίες και την αλλεργική ρινίτιδα, όμως οι αλλεργίες είναι παρούσες και κατά τη διάρκεια του φθινοπώρου με εξίσου ενοχλητικό τρόπο. Σε κάθε περίπτωση, στη δύσκολη συνθήκη της Covid-19, η προσοχή μας σε κάθε κομμάτι που αφορά την υγεία πρέπει να είναι κάτι παραπάνω από δεδομένη. 



Πώς μπορεί να αντιμετωπίσει κανείς τα συμπτώματα της αλλεργικής ρινίτιδας;
Εκτός από τα δισκία και τις οφθαλμικές σταγόνες, θα μπορούσε να δοκιμάσει να προσθέσει στη διατροφή του αυτές τις τροφές που δρουν ως φυσικό αντιισταμινικό. Η Kim Pearson, εξειδικευμένη διατροφολόγος με πάνω από 10 χρόνια εμπειρίας στον τομέα, εξηγεί τι πρέπει να αναζητήσει:

Προβιοτικά
Όλο και περισσότερο με την πάροδο του χρόνου και τις έρευνες που γίνονται, αναγνωρίζεται ο σημαντικός ρόλος που παίζει το έντερο σε ευρύτερους τομείς της υγείας. Μελέτες έχουν δείξει ότι τα προβιοτικά (ζωντανά βακτήρια και ζύμες) μπορούν να διαδραματίσουν ρόλο στην πρόληψη και τη διαχείριση των συμπτωμάτων της αλλεργικής ρινίτιδας, με κυριότερα τα προβιοτικά στελέχη προβιοτικών που διασπούν την ισταμίνη.

Τα αποτελέσματα πιστεύεται ότι οφείλονται σε συνδυασμούς προβιοτικών που ενισχύουν τα Τ κύτταρα του οργανισμού (λευκά αιμοσφαίρια που αποτελούν βασικό μέρος του ανοσοποιητικού συστήματος). Αυτό μπορεί να αυξήσει την ανοχή, οπότε είναι καλή ιδέα να συμπεριλάβει κανείς στη διατροφή του προβιοτικά που ενισχύουν το έντερο - π.χ. κεφίρ, kimchi, ξινολάχανο και miso - ή να ένα προβιοτικό συμπλήρωμα.
Ζυμώσιμες φυτικές ίνες

Τα λιπαρά οξέα βραχείας αλυσίδας, όπως το βουτυρικό, το οξικό και το προπιονικό, σχηματίζονται μέσω της εντερικής ζύμωσης σύνθετων ινών, όπως αυτές που βρίσκονται στις γλυκοπατάτες. Η συμπερίληψή τους στη διατροφή κάποιου κατά την περίοδο των αλλεργιών θα μπορούσε επίσης να αυξήσει τον αριθμό των Τ-κυττάρων του και να καταστείλει τις ανοσολογικές αντιδράσεις, ελαχιστοποιώντας τα συμπτώματα της αλλεργικής ρινίτιδας.

Αντιφλεγμονώδη
Η κουρκουμίνη (που βρίσκεται στον κουρκουμά) έχει αποδειχθεί ότι έχει αντιφλεγμονώδη και αντιοξειδωτική δράση, ανακουφίζοντας ή ελαχιστοποιώντας μια σειρά από προβλήματα υγείας. Μελέτες έχουν επίσης δείξει ότι μπορεί να μειώσει τα ρινικά συμπτώματα και τη ρινική συμφόρηση μέσω της μείωσης της αντίστασης της ρινικής ροής, καθιστώντας τον κουρκουμά μια εξαιρετική επιλογή για την αύξηση της αντίστασης πριν από το τρέξιμο.

Η κουρκουμίνη έχει αρκετά χαμηλή βιοδιαθεσιμότητα όταν καταναλώνεται μέσω της διατροφής, οπότε, εκτός από την ένταξη του κουρκουμά στο φαγητό και τα ροφήματα, αξίζει να σκεφτεί κανείς το ενδεχόμενο ενός συμπληρώματος εάν η αλλεργική ρινίτιδα αποτελεί για εκείνον πρόβλημα.

Εκτός από τον κουρκουμά, μπορεί να συμπεριλάβει στη διατροφή του πολλά αντιφλεγμονώδη τρόφιμα (π.χ. φυλλώδη λαχανικά, μούρα και λιπαρά ψάρια). Αξίζει επίσης να καταβάλλει επιπλέον προσπάθεια για να αποφύγει τα φλεγμονώδη τρόφιμα. Σε αυτές περιλαμβάνονται τα έντονα επεξεργασμένα τρόφιμα, το αλκοόλ και τα εξευγενισμένα φυτικά έλαια.

Ορισμένες μελέτες υποδεικνύουν ότι οι δίαιτες με υψηλή περιεκτικότητα σε κρέας, πουλερικά και θαλασσινά ενέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο για αλλεργική ρινίτιδα, γι' αυτό μπορεί κανείς να εξετάσει και τις επιλογές με φυτικές πρωτεΐνες.


Βιταμίνη C
Τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή να αυξήσει κανείς την πρόσληψη βιταμίνης C, μιας από τις πιο σημαντικές βιταμίνες για το ανοσοποιητικό εκεί έξω. Οι αντιφλεγμονώδεις και αντιισταμινικές ιδιότητες της βιταμίνης C σημαίνουν ότι θα μπορούσε να βοηθήσει στην ανακούφιση των αντιδράσεων και να ενισχύσει την άμυνά του οργανισμού.

Προκειμένου να την λαμβάνει κανείς σε μεγάλες ποσότητες, πρέπει να συμπεριλάβει πολλά λαχανικά και μερικά φρούτα στη διατροφή του όπως μπρόκολο, ακτινίδια, πορτοκάλια και λάχανο ή ένα συμπλήρωμα.

Αντιισταμινικές τροφές
Μαζί με μια διατροφή πλούσια σε βιταμίνη C, μπορεί κανείς να δοκιμάσει να προσθέσει στη διατροφή του ένα φυσικό αντιισταμινικό συμπλήρωμα, όπως η κερκετίνη- βρίσκεται στα μήλα, τα κόκκινα κρεμμύδια και το πράσινο και μαύρο τσάι. Ο ανανάς περιέχει το ένζυμο βρομελίνη, το οποίο είναι μια φυσική θεραπεία για το πρήξιμο και τη φλεγμονή των παραρρινίων κόλπων, οπότε η προσθήκη λίγου ανανά στο smoothie πριν από το τρέξιμο προσφέρει ένα αντιαλλεργικό boost ενέργειας.

Μπορούν λοιπόν οι τροφές να απαλλάξουν κάποιον από τα συμπτώματα της αλλεργικής ρινίτιδας;

Είναι απίθανο να θεραπεύσει κανείς την αλλεργική ρινίτιδα μόνο μέσω της διατροφής, αλλά υπάρχουν βήματα που μπορεί να ακολουθήσει για να μειώσει τα συμπτώματα. Το να γεμίζει τη διατροφή του με αυτές τις τροφές που καταπολεμούν τις αλλεργίες είναι μια εξαιρετική αρχή. Αξίζει επίσης να επενδύσει σε ένα συμπλήρωμα που να συνδυάζει συστατικά που υποστηρίζουν το ανοσοποιητικό σύστημα για να μειώσει τα συμπτώματα της αλλεργικής ρινίτιδας και του κρυολογήματος.

Φωτογραφικό υλικό





Με ετικέτα: Αθλητισμός + Υγεία

Αρθρογραφος

kulturosupa.gr
kulturosupa.gr

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Διαφήμιση: Τέχνη ή Τεχνική; | Ιωάννης Κυφωνίδης | Kif Express
Διαφήμιση: Τέχνη ή Τεχνική; | Ιωάννης Κυφωνίδης | Kif Express
με 0 Σχόλια 1280 Views

 Τι είναι τελικά η Διαφήμιση; Τέχνη ή τεχνική; Πάντα αναρωτιόμουν αλλά ακόμη περισσότερο από προχθές όταν και βγήκε στον αέρα η μικρού μήκους ταινία "Μη με αφήσεις ποτέ" της Lacta. Γράφει ο Γιάννης Κυφωνίδης για την Κουλτουρόσουπα.


Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
Εφημερεύοντα Νοσοκομεία ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή