Τηλεθέαση: Η «δαμόκλειος σπάθη» των πρωινάδικων

1834 Views
Τηλεθέαση:  Η «δαμόκλειος σπάθη» των πρωινάδικων Τηλεθέαση: Η «δαμόκλειος σπάθη» των πρωινάδικων

 


Εσείς σε πόσα σουπερμάρκετ θα πηγαίνατε σε μια μέρα; Κάπως έτσι μοιάζει η πρωινή ζώνη των καναλιών. Ιδίως φέτος, που κατέβηκε στην τηλεοπτική αρένα με αξιώσεις το Mega για να πάρει το κομμάτι που του αναλογεί από την πίτα και της τηλεθέασης και της διαφήμισης.

Τα κανάλια παράγουν ομοειδείς εκπομπές περισσότερες από ό,τι μπορούν να καταναλώσουν οι τηλεθεατές. Όσοι τέλος πάντων είναι είτε μπροστά ή πέριξ της ανοιχτής τηλεόρασης του σπιτιού τους.
Εκπομπές που σαν σούπερ μάρκετ έχουν τα πάντα- όπως τουλάχιστον αντιλαμβάνονται τα «πάντα»- και αναμασούν τα πάντα.

 Θεματολογία πανομοιότυπη Απλώς αλλάζει η ιεράρχηση στη σκαλέτα καθεμίας.

Τα νούμερα (τηλεθέασης) είναι το ζητούμενο, ειδικά φέτος τείνουν να μοιάσουν με  «δαμόκλειος σπάθη» πάνω από εκπομπές και παρουσιαστές.

Από σχετικά νωρίς το πρωί έως λίγο μετά το μεσημέρι από επτά κανάλια (ΕΡΤ1, ΑΝΤ1, Alpha, Star, Mega, Open, Σκάι) μεταδίδονται συνολικά 11 εκπομπές, Δευτέρα με Παρασκευή.

Συμπληρώθηκε ένας μήνας από την έναρξη της σεζόν, που πρώτες άνοιξαν οι εκπομπές ελαφράς ενημέρωσης και έντονης ψυχαγωγίας (συν δύο αμιγώς ειδησεογραφικές), και σε αυτό το διάστημα (1 εως 30 Σεπτεμβρίου) το «Ποντίκι» ρίχνει μια ματιά στις τηλεθεαματικότητες τους, σύμφωνα με τα συγκεντρωτικά δεδομένα της Nielsen Audience Measurement.


Τα ποσοστά (αδιαμφισβήτητα) αιτιολογούν αυτά που κυκλοφορούν, ότι συμβαίνουν στα στρατηγεία των καναλιών.

Για τα δεδομένα του Mega η εκπομπή «Πάμε Δανάη», «φυσάει». Με μέση τηλεθέαση 2% αφήνει πίσω της το ομοειδές «Το πρωινό» (1,9%) του Αντ1, το «Love it» (1,4%) του Σκάι, το «Happy day» (1,4%) του Alpha, την πρόταση «Breakfast@Star» (0,9%) του Star καθώς και εκείνη του Οpen- «Ποιος είναι πρωινιάτικα» (0,7%)- με τη Μπέττυ Μαγγίρα.


To ανάλαφρο πρωινό πρόγραμμα με τη Δανάη Μπάρκα παίρνει καλή «πάσα» από το «Mega Καλημέρα» (1,7%) και δείχνει να προκαλεί προβλήματα στον ανταγωνισμό, ιδίως στο «Πρωινό» για το οποίο λέγεται ότι υπάρχει προβληματισμός στο κανάλι και συζητήσεις για τροποποιητικές- βελτιωτικές κινήσεις. Λογικό.

Κάτι ανάλογο συμβαίνει και στον Σκάι για το δικό του- ολόιδιο- πρόγραμμα με την Ιωάννα Μαλέσκου. Επίσης λογικό.


Οι «μάχες» τηλεθέασης έχουν ως εξής:

Το «Mega Kαλημέρα» κοντράρεται με το «Happy Day» (ίδια ώρα έναρξης με διαφορά λεπτών ), στις 09.00 ξεκινά το «Breakfast@Star» και από κοντά (09.15) αρχίζουν οι «Συνδέσεις» της ΕΡΤ1.

Πιο μετά  (09.50) στην κόντρα μπαίνει το «Πρωινό» που έχει να αναμετρηθεί και με το «Ποιος είναι πρωινάτικα» με το οποίο έχουν ίδια ώρα εκκίνησης.  Δέκα λεπτά αργότερα βγαίνουν στον αέρα «μαζί» οι «Αταίριαστοι» και η «Super Κατερίνα».

Το «Πάμε Δανάη» ρίχνεται στη «μάχη» στις 10.50. Τελευταίο, ως προς την ώρα έναρξης, βγαίνει στον «αέρα» το «Love it» (11.30). Αλλά για την απόδοση του κύρια αιτία δεν είναι ο προγραμματισμός μόνον.
Και ενώ γίνεται το  σουμπούρμπουλο του πρωινάδικου στις 12.00 αρχίζουν οι «Αλήθειες με τη Ζήνα».

Με απόλυτα νούμερα το «Mega Καλημέρα» είδαν κατά μέσο όρο 178.000 τηλεθεατές (στο διάστημα 1 εως 30 Σεπτεμβρίου). «Απέναντι»,  το «Happy day» διάλεξαν 146.000 τηλεθεατές.

Το αντίστοιχο πρόγραμμα του Star είδαν κατά μέσο όρο 90.000 άτομα. Αλλά το «Breakfast@Star»
άρχισε πολύ αργότερα από τον ανταγωνισμό του  και στο υπο εξέταση διάστημα είχε μόλις εννέα εκπομπές.

Το «Πρωινό» προτίμησαν 194.000 άνθρωποι και το «Ποιος είναι πρωινιάτικα» επέλεξαν μόλις 74.000.
Το πρωινάδικο του Σκάι συγκέντρωσε κατά τον περασμένο μήνα την προτίμηση 150.000 ανθρώπων.


Την Καινούργιου με  το «Super Κατερίνα» είδαν 187.000,  το «Πάμε Δανάη» παρακολούθησαν 204.000 ζευγάρια μάτια και την εκπομπή «Αλήθειες με τη Ζήνα» 243.000 τηλεθεατές.

Ανάμεσα στις πρώτες κόντρες των πρωινάδικων, το καθημερινό ειδησεογραφικό «Συνδέσεις» της ΕΤ1 αποτελεί επιλογή για 97.000 τηλεθεατές.

Την παρτίδα για τον Σκάι  «σώζει» η ειδησεογραφική εκπομπή «Αταίριαστοι» με 2,3% ή αλλιώς 243.000 τηλεθεατές.  Ανάμεσα στην ζώνη με τα ομογενοποιημένα χαρακτηριστικά είναι μια εναλλακτική. Όμως ο δείκτης τηλεθέασης κάνει… βουτιά όταν αρχίζει η εκπομπή με την Ιωάννα Μαλέσκου. Δηλαδή αλλάζουν κανάλι χοντρικά 100.000 τηλεθεατές. Κι αυτό μάλλον πονοκεφαλιάζει τον Σκάι.


Το τηλεοπτικό κοινό κατακερματίζεται έτσι και οι προσδοκίες των καναλιών δεν εκπληρώνονται. Εκτός δραματικού απροόπτου ή θεαματικών αλλαγών στο περιεχόμενο κάποιας (ή κάποιων) από τις εκπομπές αυτές, η εικόνα, όπως έχει διαμορφωθεί δεν θα διαφοροποιηθεί, τουλάχιστον τον Οκτώβριο.

Φωτογραφικό υλικό





Με ετικέτα: Tv or not tv

Αρθρογραφος

kulturosupa.gr
kulturosupa.gr

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Καϊμακτσαλάν και Πόζαρ: Σκι και Θερμαλισμός! | Ελένη Γιαννακίδου| Το ταξιδιωτικό μου χνάρι.
Καϊμακτσαλάν και Πόζαρ: Σκι και Θερμαλισμός! | Ελένη Γιαννακίδου| Το ταξιδιωτικό μου χνάρι.
με 0 Σχόλια 762 Views

Με τη λέξη Καϊμάκι ή Kaymak στα τουρκικά,  ο νους μας πηγαίνει στις φουσκάλες που σχηματίζει ο μερακλίδικος ελληνικός καφές στη χόβολη. Απ αυτήν την αφράτη λοιπόν και παγωμένη κρέμα  που μοιάζει με χιόνι, παίρνει το όνομά του το τρίτο σε υψόμετρο βουνό της Ελλάδας, ο Βόρας,  γνωστός σε όλους μας ως ΚαϊμάκτσαλανΓράφει η Ελένη Γιαννακίδου* (+photos) για την Κουλτουρόσουπα.


Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
Εφημερεύοντα Νοσοκομεία ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή