4 αντί-παραδείγματα των πιο φάουλ διαφημίσεων. Ή μήπως όχι; Από τον Γιώργο Παπαδόπουλο.

229 Views
4 αντί-παραδείγματα των πιο φάουλ διαφημίσεων. Ή μήπως όχι; Από τον Γιώργο Παπαδόπουλο. 4 αντί-παραδείγματα των πιο φάουλ διαφημίσεων. Ή μήπως όχι; Από τον Γιώργο Παπαδόπουλο.

4 αντί-παραδείγματα των πιο φάουλ διαφημίσεων. Ή μήπως όχι; Από τον Γιώργο Παπαδόπουλο.

Την κακή αρχή έκανε προ καιρού γνωστή εταιρεία εμπορίας προϊόντων ποικίλης χρησιμότητας με έδρα τη Θεσσαλονίκη. Εκμεταλλευόμενη το γεγονός ότι το τηλεοπτικό τοπίο έχει αλλάξει ριζικά κι ότι ο χρόνος στο γυαλί δεν κοστολογείται όπως τις παλιές καλές εποχές (αυτές με τα λεφτά λέω) όπου κάθε δευτερόλεπτο το κοντέρ έγραφε κι εκατομμύριο, μας παρουσίασε ένα «νέο» μοντέλο προβολής προϊόντων, βασιζόμενο όμως σε κλασσικές και δοκιμασμένες από τα πρώτα χρόνια της τηλεόρασης πρακτικές: Αέναη επανάληψη του ίδιου μηνύματος, με εμφανώς μεγαλύτερη διάρκεια από οποιονδήποτε ανταγωνιστή, επίκληση σε κάθε είδος κόμπλεξ του σύγχρονου ατόμου, με «απλά», «καθημερινά» και προ πάντων «αληθινά» παραδείγματα – μαρτυρίες. Κατάφερε σε μικρό χρονικό διάστημα, η μέση Ελληνίδα να έχει στην κατοχή της “pretty” bra, “pretty” κολάν, “pretty” –να-ναι-κι-ότι-θες-ας-είναι – μόνο και μόνο για να συνειδητοποιήσει πως, αλίμονο, το αποτέλεσμα στον καθρέφτη της δεν είναι και τόσο pretty όσο περίμενε.

Η εταιρεία εξελίχθηκε, διευρύνθηκε και λάνσαρε στην αγορά πληθώρα άλλων, «έξυπνων» προϊόντων, ων ουκ έστι αριθμός. Κάτι αυτό, κάτι που σε καιρούς κρίσης ανθεί το επιχειρηματικό δαιμόνιο για εύκολο και γρήγορο χρήμα, το παράδειγμά της ακολούθησαν κι άλλες όμοιες εταιρείες. Φτάνουμε λοιπόν τη σήμερον,  αυτού του είδους οι διαφημίσεις να έχουν ξεπεράσει κάθε όριο σχετικά με το πλήθος τους, τη συχνότητα προβολής τους, και αναπόφευκτα, την ηλιθιότητα που τις χαρακτηρίζει (να αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο).  Τυχαία παραδείγματα είναι:


1.   Τα κάθε λογής προϊόντα αδυνατίσματος. Ακούμε με τις ώρες περιχαρείς κυράτσες που απαλλάχθηκαν από τα περιττά κιλά πίνοντας απλά καφέ! Χρυσή μου κυριούλα, να σου πω ένα μυστικό: Αν αδυνάτιζα με τον καφέ, με οποιονδήποτε καφέ, τώρα θα είχα εξαϋλωθεί. Χώρια που οι εταιρείες παραγωγής δεν ασχολούνται ΚΑΝ με λεπτομέρειες του τύπου, να μοιάζει, έστω λίγο, η εικονιζόμενη της φωτογραφίας ΠΡΙΝ με αυτήν του ΜΕΤΑ. Ψιλά γράμματα, το ηχηρό μήνυμα είναι το λεκτικό – και επαναλαμβανόμενο. Μαζί με το αδυνάτισμα, καίει τοξίνες, κατεβάζει τριγλυκερίδια, μειώνει την πίεση και γενικώς, πρόκειται για γουλιά και παράδεισο.

2.   Οι κάθε λογής αντιγηραντικές κρέμες. Με ρινίσματα χρυσού σου λέει (wtf?) την απλώνεις και αυτομάτως εξαφανίζονται δέκα χρόνια από πάνω σου. Το απόλυτο εργαλείο επικοινωνίας εν προκειμένω; Μα τι καλύτερο από celebrities – μαθουσάλες που ο χρόνος δεν άφησε πάνω τους το σημάδι του (καθώς πρόλαβε να το αφήσει ο πλαστικός χειρουργός). Κι αν υπάρχουν και μερικά σημάδια χρόνου, τα φίλτρα στην κάμερα να ναι καλά. Είτε εκτυφλωτικά φωτισμένα πλάνα όπου έτσι κι αλλιώς μισοκλείνεις τα μάτια για να δεις, είτε θολωμένα, τόσο που από το πολύ το blur είσαι πια βέβαιος ότι σου ανέβηκε η μυωπία δυόμιση βαθμούς, έτσι απότομα, από το σοκ!

3.    Τα ρολά για τα μαλλιά. Κατηγορία από μόνα τους, ξεπερνούν κάθε λογική καθώς ΚΑΘΕ πρωταγωνίστρια στα σποτ είναι εμφανώς καλύτερη ΠΡΙΝ χρησιμοποιήσει το προϊόν παρά ΜΕΤΑ, όπου το ρόλο της κόμης παίζει πια ένα ιδιότυπο είδος κάσκας (στοίχημα ότι το βράδυ αφαιρείται, το αφήνεις ήσυχα κι όμορφα στο κομοδίνο, και το πρωί το ξαναφοράς, good as new!). Και τι πιο πειστικό και λογικό επιχείρημα από το ότι το χρησιμοποιούν στα μεγάλα κομμωτήρια του εξωτερικού! Να μα την Παναγία, οι Tony & Guy του Λονδίνου το δουλεύουν διπλοβάρδιες: Ο Tony τυλίγει ρολά κι ο Guy κάνει πιστολάκι.

4.    Τα κοσμήματα. Δεν υπάρχουν λόγια να περιγράψουν τα εκπάγλου κάλους μπρασελέ και κολιέ αλλά θα προσπαθήσω. Μοναδικά κομψοτεχνήματα, καθόλου ψευταδούρα, όχι faux και μαλακίες, αυθεντικά εκατό τοις εκατό, λάμπουν (αν τα φωτίζει προβολέας πέντε χιλιάδων βατ) και μαγνητίζουν τα βλέμματα. Μην κοιτάτε που ο Cartier τα δίνει μια περιουσία, μόνο όνομα πουλάει, εδώ το αφεντικό τρελάθηκε και δίνει ίδια ποιότητα για ένα κομμάτι ψωμί. Κι όποιος τυχερός προλάβει, τσακώνει και δώρο την Παναγιότατη εικόνα της Υπεραγίας Θεοτόκου (σώσον ημάς) – φήμες θέλουν την εικόνα να δακρύζει κάθε που ο ιδιοκτήτης της φοράει το κόσμημα (από την απώλεια κάθε ελπίδας για το ανθρώπινο είδος, προφανώς).


Τα παραδείγματα πολλά και διάφορα. Κοινός τους τόπος, η άμετρη βλακεία. Η έντονη αίσθηση ότι ο εκφωνητής και οι πρωταγωνιστές απευθύνονται σε χιμπατζήδες και ούτε. Το αστείο και συνάμα ανησυχητικό είναι πως αυτήν ακριβώς την άποψή μου, συμμερίζονται όλοι όσοι έχει τύχει να μιλήσω σχετικά με το θέμα.

Κι όμως αυτά τα σποτ, αντί να εξαφανίζονται, αυξάνονται και πληθύνονται. Που σημαίνει ότι οι εταιρείες πληρώνουν χρήματα, όσο λίγα και να είναι, η διαφήμιση κοστίζει. Όσο χαμηλού budget κι αν είναι (δίνουν την αίσθηση ότι γυρίστηκαν στα σπίτια των μακρινών θειάδων των ιδιοκτητών, με πρωταγωνίστριες αυτές καθαυτές τις θειάδες) από κάπου πρέπει να βρίσκουν τα λεφτά. Που σημαίνει ότι αυτά τα προϊόντα πουλάνε. Ακόμα κι αν έχουν περιθώριο κέρδους που ξεπερνά την αισχροκέρδεια (καθώς στοιχηματίζω ότι όλα αυτά έρχονται με κοντέινερ από την Κίνα προς ελάχιστα ψίχουλα το κομμάτι), πρέπει να υπάρχει αγοραστικό κοινό. Φοβάμαι, τρέμω να το παραδεχτώ, αλλά…

Κάποιοι μάλλον τα αγοράζουν!!!
(*κατέληξε δακρυσμένος, σαν την Παναγιά στην εικόνα…)


Φωτογραφικό υλικό





Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Η Παυλίνα Βουλγαράκη ενόψει συναυλίας της για το «Μαζί για το παιδί», μιλά στην «Κ»: «Γράφω ό,τι πιο αληθινό υπάρχει μέσα μου…».
Η Παυλίνα Βουλγαράκη ενόψει συναυλίας της για το «Μαζί για το παιδί», μιλά στην «Κ»: «Γράφω ό,τι πιο αληθινό υπάρχει μέσα μου…».
με 0 Σχόλια 411 Views
Με αφορμή το live της στην Πειραιώς 131, που έχει και φιλανθρωπικό χαρακτήρα καθώς μέρος των εσόδων θα διατεθούν για τους σκοπούς της ένωσης «Μαζί για το παιδί», η Παυλίνα Βουλγαράκη μιλά στην Κουλτουρόσουπα. Συνέντευξη στην Μαρία Γρηγοριάδου.
Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή