Αιμιλία Υψηλάντη: «Αν υπήρχε τότε το MeToo, μεγάλα ονόματα του ’60 θα είχαν καταρρακωθεί»

1516 Views
Αιμιλία Υψηλάντη: «Αν υπήρχε τότε το MeToo, μεγάλα ονόματα του ’60 θα είχαν καταρρακωθεί» Αιμιλία Υψηλάντη: «Αν υπήρχε τότε το MeToo, μεγάλα ονόματα του ’60 θα είχαν καταρρακωθεί»

Η ηθοποιός μοιράστηκε τη δική της εμπειρία «χειραγώγησης» και τον λόγο που δεν την κατήγγειλε ποτέ

Αιμιλία Υψηλάντη ήταν καλεσμένη στην εκπομπή του Γρηγόρη Αρναούτογλου «The 2Night Show». Η ηθοποιός μίλησε για τα παιδικά της χρόνια, τις σπουδές που παράτησε για χάρη της υποκριτικής αλλά την αντίδραση της μητέρας της όταν τελικά τα κατάφερε.

«Έκανα πάρα πολύ ραδιόφωνο στη ζωή μου. Παλαιότερα υπήρχαν εξαιρετικές αμοιβές στο ράδιο και το επιδιώκαμε. Εμένα μου άρεσε πολύ όμως», εξήγησε αρχικά.

Αν και σπούδασε στην ΑΣΟΕΕ οικονομικά τελικά δεν ακολούθησε το επάγγελμα γιατί ήθελε να γίνει ηθοποιός. «Οι γονείς μου ήταν δημόσιοι υπάλληλοι, δεν είχαν να μου δώσουν προίκα, οπότε έπρεπε να σπουδάσω για να ζήσω, να έχω πτυχίο. Αν δεν είχες πανεπιστημιακή μόρφωση, δεν ήσουν ένας άνθρωπος στην ελίτ. Το αστείο είναι ότι οι γονείς μου μου είπαν ότι πρέπει να βγάλω μια ανώτατη σχολή για να γίνω ηθοποιός. Εγώ τους εξαπάτησα τους γονείς μου. Τους είπα ότι θέλω να πάμε στην Αθήνα για να σπουδάσω. Τους είπα ότι θέλω να πάω στο Πολυτεχνείο. Πήγα και πήρα όλα τα βιβλία, πήγα και ένα φροντιστήριο για δύο μήνες και μετά τα έκλεισα και είπα θα γίνω ηθοποιός. Όταν συνειδητοποίησα τι έκανα, κατάλαβα ότι τους γονείς μας πρέπει να τους συμπονούμε για το τι έχουν τραβήξει».

Στη συνέχεια μίλησε για τη σχέση με το παιδί της: «Είμαι αιχμάλωτη του δικού μου παιδιού. Θα μπορούσε να με κάνει ό,τι θέλει. Έχω εγγονή 28 ετών, εκεί κι αν είσαι αιχμάλωτος».

Οι γονείς της και η υποκριτική
Η ηθοποιός μίλησε και για τη σχέση της με τους γονείς της: «Η μητέρα μου ήταν πολύ μοντέρνα και ο πατέρας μου ανοιχτών αντιλήψεων. Προφανώς είχαν και τα συντηρητικά. Μας πρόσφεραν τα πάντα και δεν μας έλεγαν ποτέ όχι. Ήταν της αντίληψης μην εμποδίσεις, αλλά βάλε και έναν όρο. Εγώ πήγα στη σχολή του Κουν. Το επάγγελμα το ’60 δεν είχε την καλύτερη φήμη. Όταν πήγα στη σχολή του Κουν, επειδή δεν προσέχαμε την εμφάνισή μας, φορούσαμε μαύρα και με ρώταγε η μητέρα μου γιατί είμαι έτσι. Ήταν άνθρωποι σχετικά συντηρητικοί, δεν είχαμε καμία σχέση εμείς με την Αριστερά στην οικογένεια. Μία εβδομάδα πριν από εκλογές την πήρε μια φίλη της και της είπε ότι είμαι υποψήφια με το ΚΚΕ. Δεν είπε κάτι. Όταν δεν ήμουν πια η κόρη της Μαρίας, αλλά ήταν η μητέρα της Αιμιλίας, ένιωθε περηφάνια, ακόμα και γι αυτά που δεν της άρεσαν».

Η Αιμιλία Υψηλάντη αποκάλυψε επίσης ότι δεν παρακολουθεί, πλέον, ελληνικές ταινίες ενώ όπως είπε ο Θανάσης Βέγγος έχει ξεχωριστή θέση στην καρδιά της. 

«Δεν βλέπω γενικά ελληνικές ταινίες. Τον εαυτό μου, υπάρχουν 1-2 πράγματα που τα βλέπω, όπως με τον Βέγγο που μου κάνει καντάδα και θεωρώ ότι είναι αριστούργημα. Δεν τις βλέπω μανιακά, δεν τρέχω να ανοίξω την τηλεόραση», αποκάλυψε η Αιμιλία Υψηλάντη.

Σε άλλο σημείο μίλησε για τις εποχές που έζησε: «Κάθε εποχή έχει τις ομορφιές της και τις σκληρότητές της. Την τωρινή εποχή αλλιώς τη βιώνουν οι νέοι. Εγώ στα παιδικά μου χρόνια, είχα την ελπίδα ότι τα πράγματα θα καλυτερεύσουν. Όλα πήγαιναν πολύ καλύτερα με κάποιες βασικές αξίες. Τώρα έχουν διαρραγεί και οι αξίες και οι κανόνες».

Το κίτρινο παλτό στην ταινία με τον Λάμπρο Κωνσταντάρα το έχει ακόμα. «Έχω παίξει σε 19 ταινίες. Μπήκα στον κινηματογράφο όταν άρχισε να πέφτει και να έρχεται η τηλεόραση».

«Οι παλιοί ηθοποιοί είχαν τη βάση στο θέατρο. Ο Θανάσης Βέγγος έπαιζε τον εαυτό του, δεν έπαιζε κάποιον ρόλο».


Το MeToo και η δική της εμπειρία
Μιλώντας για το κίνημα #Metoo και αν υπήρχε τη δεκαετία του ‘ 60 είπε πως θα είχαν καταρρακωθεί πολλά μεγάλα ονόματα του χώρου ενώ μοιράστηκε τη δική της εμπειρία «χειραγώγησης» που δεν κατήγγειλε ποτέ.

«Θα είχαν καταρρακωθεί πολλά και μεγάλα ονόματα αν υπήρχε τότε. Άλλο το έργο των ανθρώπων και άλλο ο ίδιος ο άνθρωπος. Με τον ίδιο τρόπο και αριστουργήματα της παγκόσμιας τέχνης θα έπρεπε να τα βγάλουμε από τα μουσεία, αν δούμε τον χαρακτήρα των ανθρώπων. Πρέπει να τα ξεχωρίζουμε. Είναι μια καινούρια μέρα για το ανθρώπινο είδος. Κάθε βήμα που ξορκίζει πράγματα και φόβο… Πρέπει να καταλάβουμε ότι όταν συμβαίνουν κάποια πράγματα, έχουμε όλοι ένα μερίδιο ευθύνης, όχι μόνο ο θύτης. Το περιβάλλον ευθύνεται που δεν βοηθάει το θύμα και δεν σταματάει τον θύτη. Έχω βρεθεί θύμα χειραγώγησης από συνάδελφο, αλλά δεν μπορούσα να τον καταγγείλω, γιατί θα μπορούσε να ισχυριστεί ότι το έκανε για να γίνω καλύτερη. Ο αλληλοσεβασμός δεν είναι εύκολο να επιτευχθεί. Ο πιο ισχυρός θέλει να τον εξουσιάσει τον άλλον».

Η φιλία και ο έρωτας στη ζωή της
Τέλος, μίλησε για τη θέση που έχει ο έρωτας και η φιλία στη ζωή της. Η κόρη της ήταν ηθοποιός αλλά τα παράτησε. «Δεν έχουμε παίξει ποτέ, η εγγονή μου δεν έχει ασχοληθεί με αυτό».

«Ο έρωτας είναι το πιο σημαντικό πράγμα. Εγώ τον έχω ζήσει και συγχωρώ τα πάντα σε έναν ερωτευμένο άνθρωπο. Δεν υπάρχει πιο ωραίο πράγμα από ένα ερωτευμένο ζευγάρι».

«Είμαι ένας άνθρωπος που έχω κάνει πάρα πολλά από τη ζωή, άσχετα αν πιστεύω ότι δεν έχω κάνει πολλά. Η βάση της επιβίωσής μου είναι ότι διαρκώς σχεδιάζω πράγματα για το μέλλον. Δεν μπορώ να ζήσω αλλιώς», πρόσθεσε.

«Φιλίες στο θέατρο δεν είχα. Έχω πολλές κυρίες που εκτιμώ. Για εμένα η βάση είναι η εκτίμηση. Δεν κάνω εύκολα φίλους. Η φιλία θέλει δουλειά κι εγώ είμαι τεμπέλα σε αυτό», κατέληξε.


Φωτογραφικό υλικό





Με ετικέτα: Αιμιλία ΥψηλάντηMeToo

Αρθρογραφος

kulturosupa.gr
kulturosupa.gr

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Doctor Strange in the Multiverse of Madness: Ευφάνταστη και συναρπαστική η ταινία της Μάρβελ. Είδαμε & Σχολιάζουμε
Doctor Strange in the Multiverse of Madness: Ευφάνταστη και συναρπαστική η ταινία της Μάρβελ. Είδαμε & Σχολιάζουμε
με 0 Σχόλια 924 Views

 Με τον Σαμ Ράιμι στο τιμόνι να κάνει ότι θέλει, είναι ίσως πιο ευφάνταστη και οπτικά συναρπαστική ταινία της Μάρβελ. Είδε ο Γιώργος Κελεσίδης και σχολιάζει για την Κουλτουρόσουπα.

Περισσότερα ...

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη

Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή