Κινεζική κυριαρχία στα smartphones στα χαμηλά και μεσαία στρώματα της αγοράς.

152 Views
Κινεζική κυριαρχία στα smartphones στα χαμηλά και μεσαία στρώματα της αγοράς. Κινεζική κυριαρχία στα smartphones στα χαμηλά και μεσαία στρώματα της αγοράς.

 Κινεζική κυριαρχία στα smartphones στα χαμηλά και μεσαία στρώματα της αγοράς.

Coolpad, OnePlus, Neffos, Oppo, vivo, Qubot είναι ορισμένα από τα ονόματα κατασκευαστών smartphones που οι καταναλωτές στην Ελλάδα και στην Ευρώπη που συναντούν όλο και πιο συχνά και σε αρκετές περιπτώσεις εντυπωσιάζονται από όμορφα μοντέλα με πολύ ισχυρά τεχνικά χαρακτηριστικά που διατίθενται σε σχετικά προσιτές τιμές. Πρακτικά, πρόκειται για την επόμενη «γενιά» των Κινέζων κατασκευαστών που ακολουθούν τα βήματα των «παλιών» Huawei, Lenovo, TCL-Alcatel και ZTE και έχουν φθάσει πλέον σε σημείο να αντιπροσωπεύουν ένα διαρκώς αυξανόμενο μερίδιο της παγκόσμιας αλλά και της εγχώριας αγοράς κινητών τηλεφώνων.

Η κινεζική «επίθεση» θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως άνευ προηγούμενου, ιδίως στα μεσαία και στα χαμηλά στρώματα της αγοράς όπου έχουν εξοστρακίσει τον ανταγωνισμό. Δεν είναι τυχαίο ότι η Samsung επέλεξε πέρσι να σταματήσει να ασχολείται με την κατηγορία των smartphones με κόστος κάτω από τα 250 ευρώ, ενώ είναι πολύ δύσκολο να βρει κανείς μοντέλο της Sony Mobile που να κοστίζει κάτω από 200 ευρώ και να μην είναι σε προσφορά. Ο μόνος κατασκευαστής από τα μεγάλα «ονόματα» στον χώρο των ψηφιακών τεχνολογιών που επιδείκνυε αντοχές μέχρι τώρα όσον αφορά την προώθηση φθηνών smartphones ήταν η κορεατική LG Electronics. Οι πληροφορίες, όμως, που υπάρχουν κάνουν λόγο για επερχόμενες αλλαγές στο τμήμα smartphones της LG, η οποία δεν αποκλείεται να ακολουθήσει το μοντέλο της Samsung και της Sony. Σημειωτέον πως τα smartphones κάτω των 200 ευρώ έχουν πολύ μικρά περιθώρια κέρδους, γεγονός που λαμβάνεται πολύ σοβαρά υπόψη.

Μερίδια αγοράς
Στοιχεία για το β' τρίμηνο του 2016 δεν υπάρχουν αλλά αυτά του α' τριμήνου δείχνουν την τάση. Σύμφωνα με την IDC, μετά τη Samsung και την Apple, οι τρεις υπόλοιπες θέσεις καταλαμβάνονται από τις κινεζικές Huawei, OPPO και Vivo, ενώ εκτιμάται ότι και τουλάχιστον τέσσερις από τις υπόλοιπες πέντε θέσεις της πρώτης δεκάδας καταλαμβάνονται από κινεζικές εταιρείες. Μάλιστα, η πορεία της Huawei που έχει διπλασιάσει τα τελευταία δύο χρόνια το μερίδιό της είναι αξιοσημείωτη, ενώ η αρκετά μεγάλη επένδυση που έχει γίνει από την κινεζική εταιρεία υποδεικνύει ότι οι φιλοδοξίες της δεν σταματούν στην τρίτη θέση αλλά φθάνουν μέχρι την πρωτιά.

Κάτι που παραδέχονται τα στελέχη της. Για όσους πιστεύουν ότι η «εκθρόνιση» της Samsung είναι μάλλον απίθανη, να σημειώσουμε ότι πριν από 10 χρόνια στη θέση της Samsung βρισκόταν η Nokia και σε εκείνη της Huawei ο κορεατικός κολοσσός. Και τότε ελάχιστοι πίστευαν ότι η Nokia θα χάσει την πρωτιά. Στην αγορά, όμως, των ψηφιακών τεχνολογιών οι εξελίξεις είναι ραγδαίες και οι αλλαγές σημείο κατατεθέν του κλάδου. Σημειωτέον δε πως με το Huawei P9, η κινεζική εταιρεία έχει καταφέρει να αποσπάσει σχετικά καλά μερίδια στα υψηλά στρώματα της αγοράς όπου κυριαρχούν η Apple και η Samsung.

Εξαιρετικά μοντέλα
Στο όχι πολύ μακρινό παρελθόν, τα κινεζικά smartphones ήταν συνυφασμένα με τη χαμηλή ποιότητα. Αυτό πλέον δεν ισχύει και αυτό έχουν αρχίσει να το πιστεύουν και οι καταναλωτές.

Κατασκευαστές όπως η Huawei, η Alcatel και η Coolpad έχουν παρουσιάσει μοντέλα, τα οποία είναι ιδιαίτερα όμορφα από σχεδιαστικής απόψεως και με εξαιρετικά τεχνικά χαρακτηριστικά, κάτι που έχει απήχηση στους καταναλωτές.

Επίσης, στα μεσαία στρώματα της αγοράς (smartphones με τιμή 300-500 ευρώ) υπάρχουν μοντέλα από Κινέζους κατασκευαστές όπως, για παράδειγμα, το OnePlus 3, που προσφέρουν εξαιρετικά καλή σχέση τιμής - απόδοσης, παράγοντα που λαμβάνει υπόψην του πολύ σοβαρά ένα σχετικά μικρό αλλά με αρκετή «επιρροή» κοινό.

Πάντως, θα πρέπει να επισημανθεί ότι οι Κινέζοι κατασκευαστές βασίζονται αρκετά στην εγχώρια αγορά τους (σ.σ. η οποία αντιπροσωπεύει το ένα τρίτο των παγκόσμιων πωλήσεων), με αποτέλεσμα σε αρκετές περιπτώσεις να μην λαμβάνουν υπόψη τους τις απαιτήσεις σε αναπτυγμένες αγορές όπως είναι αυτές της δυτικής Ευρώπης και των Ηνωμένων Πολιτειών. Όμως, το παρελθόν έχει δείξει ότι οι κατασκευαστές από την ανατολική Ασία, όπως έκαναν οι Ιάπωνες και οι Κορεάτες σε διάφορες κατηγορίες προϊόντων τεχνολογίες, μπορούν να αλλάξουν και να καταφέρουν να προσαρμοστούν και να γίνουν αποδεκτοί από το ευρύ καταναλωτικό κοινό.

ΠΗΓΗ: ΗΜΕΡΗΣΙΑ


Φωτογραφικό υλικό





Με ετικέτα: smartphones

Αρθρογραφος

kulturosupa.gr
kulturosupa.gr

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
54α Δημήτρια 2019 - Αναλυτικό πρόγραμμα εκδηλώσεων.
54α Δημήτρια 2019 - Αναλυτικό πρόγραμμα εκδηλώσεων.
με 0 Σχόλια 2107 Views

 Τα 54α Δημήτρια καλωσορίζει και φέτος το Φθινόπωρο η Θεσσαλονίκη, από το Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου έως και την Κυριακή 20 Οκτωβρίου 2019 με πλήθος πολιτιστικών εκδηλώσεων εικαστικών, χορό, θέατρο, εκθέσεις, συνέδρια, μουσική, peformances και άλλες παράλληλες δράσεις, σε όλη τη διάρκεια του Φεστιβάλ.

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή