Τρισδιάστατες φιγούρες και χαρακτικά του Μιχάλη Αρφαρ στη νέα έκθεση του Τελλόγλειου

865 Views
Τρισδιάστατες φιγούρες και χαρακτικά του Μιχάλη Αρφαρ στη νέα έκθεση του Τελλόγλειου Τρισδιάστατες φιγούρες και χαρακτικά του Μιχάλη Αρφαρ στη νέα έκθεση του Τελλόγλειου

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
.
Εγκαίνια: 28 Σεπτεμβρίου 2018
 
Ένα σύνολο από τρισδιάστατες φιγούρες και χαρακτικά του Μιχάλη Αρφαρά, παράλληλα με σπάνιες εκδόσεις εικονογραφημένες από τον ίδιο και πειραματικά φιλμ, όπου η εικόνα και το animation συναντούν τον κινηματογράφο, παρουσιάζονται στην έκθεσή του με τίτλο «Γκροτέσκα» στο Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών Α.Π.Θ. Η έκθεση εγκαινιάζεται την Παρασκευή 28 Σεπτεμβρίου 2018, στις 19.30.   
 
Κυριαρχούν οι έγχρωμες τρισδιάστατες φιγούρες μεγάλων διαστάσεων, συναρμολογημένες από διάφορα, συχνά ετερόκλητα υλικά (μάρμαρο, μέταλλο, πλαστικό, ξύλο), τα οποία συνδυάζονται με αντικείμενα καθημερινής χρήσης, άχρηστα μετά την πρώτη περίοδο της ζωής τους (σπασμένες κρεμάστρες, φθαρμένες κούκλες βιτρίνας, παλιά παιδικά παιχνίδια, κάμερες κλειστών κυκλωμάτων). Οι συνθέσεις ολοκληρώνονται με ενσωματωμένες οθόνες.
 
Έχοντας ως αφετηρία την ελληνορωμαϊκή αρχαιότητα, από την οποία αντλεί θεματικές (Σειρήνα, Οδυσσέας, Άρης, Αφροδίτη, Ιανός) ο σημαντικός δημιουργός συνομιλεί παράλληλα με τα μοντερνιστικά εικαστικά ρεύματα, όπως το Νέο-Νταντά, τον σουρεαλισμό και την Arte Povera.
 
Τα ειδώλια του Αρφαρά, εκφράσεις της δύναμης του συμβόλου, παραπέμπουν σε ανθρωπόμορφα και ζωόμορφα τέρατα βγαλμένα από κάποιο αρχαίο μύθο, σε Ερινύες που έρχονται να ξυπνήσουν, κάποτε και να ενοχλήσουν τον θεατή. Τα έργα σχολιάζουν με τον τρόπο τους πολιτικά, κοινωνικά, οικονομικά και φιλοσοφικά ζητήματα της εποχής, στέκονται για παράδειγμα στον υλισμό, το καταναλωτικό πνεύμα και τη βαθιά οικονομική κρίση, που έγινε αφορμή να έρθουν στην επιφάνεια κοινωνικές και άλλες στρεβλώσεις. «Η τέχνη είναι μια δημιουργική διαδικασία, η οποία βασίζεται στην έμπνευση κι αποσκοπεί στη διέγερση σκέψεων και συναισθημάτων», σημειώνει ο Μιχάλης Αρφαράς.
 
Το δεύτερο σκέλος της έκθεσης αποτελούν προβολές πειραματικών κινηματογραφικών έργων (animation) που σχετίζονται άμεσα με τις φιγούρες της έκθεσης.
 
Ο Μιχάλης Αρφαράς γεννήθηκε στην Αθήνα το 1954. Σπούδασε στην Κρατική Ανωτάτη Σχολή Εικαστικών Τεχνών Braunschweig (Κάτω Σαξωνία , Γερμανία) και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στην ίδια Σχολή με παράλληλη ειδίκευση στη Χαρακτική και το Animation Film. Δίδαξε στο Ινστιτούτο Εικαστικών Τεχνών και Επιστήμης της Τέχνης στο Πανεπιστήμιο Hildesheim στην Κάτω Σαξωνία. Από το 2006 είναι Καθηγητής και Διευθυντής του τομέα Χαρακτικής στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας.
 
Από το 1979 έχει παρουσιάσει το έργο του με ατομικές εκθέσεις σε γκαλερί και μουσεία στην Ευρώπη και την Ελλάδα. Έχει συμμετάσχει σε πολλές διεθνείς μπιενάλε τέχνης και φεστιβάλ πειραματικού κινηματογράφου. Έργα του βρίσκονται σε πολλές διεθνείς συλλογές. 
 
Η συγγραφή και επιμέλεια καλλιτεχνικών βιβλίων αποτελεί μία συνεχή του ενασχόληση και πειραματισμό, καταλαμβάνοντας αξιόλογο μέρος της δημιουργίας του.
 
Διάρκεια έκθεσης «Γκροτέσκα»: 28 Σεπτεμβρίου – 25 Νοεμβρίου 2018


Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

kulturosupa.gr
kulturosupa.gr

Γραψε το σχολιο σου

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Έρχεται η «Φωνή Βοοειδών στην έρημο» από τον Δημήτρη Χατζηθεοδοσίου στις σελίδες της «Κ»
Έρχεται η «Φωνή Βοοειδών στην έρημο» από τον Δημήτρη Χατζηθεοδοσίου στις σελίδες της «Κ»
με 0 Σχόλια 375 Views
Αν πέρσι σας «έκαψε» τον εγκέφαλο... έρχεται φέτος να τα ισοπεδώσει όλα!!!! Σε σύγχρονη μορφή Ελληνικής γλώσσας με ιδιωματισμούς, κοινώς, στη δημοτική, η νέα στήλη του σκηνοθέτη και ηθοποιού Δημήτρη Χατζηθεοδοσίου καταφθάνει πιο αιχμηρή και πιο ανατρεπτική από ποτέ με θεματολογία και χιούμορ που θα πονέσει... Σαγόνια και όχι μόνο! Από τις 17+ του μηνός, στις σελίδες της Κουλτουρόσουπα «Φωνή Βοοειδών στην έρημο»…
Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή